Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:50

Yey! Wat een leuk topic :)

Ik wil me ook graag aansluiten :D

Ik heb nu een 9 maanden oude poes, Lyla. Haar fokker is nu geregistreerd inclusief cattery naam en poes en kater getest op de hele mikmak, maar dat was de fokker nog niet toen Lyla kwam.
Geen papier dus, maar daardoor werd een gezonde Brits korthaar wel opeens financieel bereikbaar voor mij *\o/*

En van dit kleine mupseltje...

Afbeelding

Afbeelding

Is ze uitgegroeid naar dit kortpotige monstertje

Afbeelding

Afbeelding

Als ze gezond verklaart wordt door de dierenarts ben ik ook aan het denken om over een half jaar tot een jaar misschien een keer een nestje met haar te krijgen. Voor mijn eigen ervaring omdat het me geweldig lijkt om mee te maken, maar ook zodat mensen de kans kunnen krijgen om ook met mindere financiën het geluk van een Britse Korthaar te kunnen meemaken. Indien er een nestje komt zijn er ook al 3 kittens gereserveerd :')

ps: Ik heb altijd het idee dat heel veel mensen er zwaar op tegen zijn om met papierloze BK's te fokken, en in het geval van mensen die graag willen reageren sta ik ook open voor die kritiek. Maar, op voorhand, denk er even aan dat ik dus zeker wel goed heb nagedacht en dat mijn poes in theorie precies hetzelfde is als een kat mét papier, met geteste ouders.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:38

Maar als je alle testen doet, ga je dan niet financieel het schip in als je de kittens goedkoop/goedkoper verkoopt?

Die laatste foto :')

Volgens mij zijn britjes toch echt wel allemaal hetzelfde (in ieder geval qua liggen)

Nachtlampje

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:17

Ja die blotebuikenhouding hebben ze volgens mij allemaal inderdaad :')

En ik weet nog niet hoe ik dat ga doen, maar mijn eerste idee is om alleen de Felv/Fiv te doen. Haar ouders, voorouders, voor-voor-ouders (en nog 10 keer terug), tantes en ooms en nakomelingen daarvan zijn allemaal PKD en HCM vrij.
Genoeg stamboomkaters die helemaal getest zijn ook die poezen met alleen Felv/Fiv ontvangen, had ik al nagezocht, ookal is het nog helemaal niet van toepassing :o

Ik heb geschatte kosten ook even naast zo'n lijstje op internet gezet van een Maine Coon fokker. Sommige dingen dus weggelaten of verminderd (zoals dekgeld van 600 euro en de PKD en HCM testen) Daar nog 100 bij opgeteld als extra kosten. Als ik bijvoorbeeld twee kittens zou krijgen, zoals het nestje waar Lyla uit komt, sta ik sowieso weer quitte. Dat is al prima

Daarnaast gewoon een algemene gezondheidscheck; ik twijfel soms namelijk of ze niet een beetje (te) klein is. Haar moeder was ook erg klein en die heeft zonder problemen Lyla en haar broertje op de wereld gezet, maar ik wil natuurlijk wel dat het helemaal zeker is dat zij op basis van haar grootte geen problemen zou horen te krijgen.
Als daar twijfel over is, mooi niet dan natuurlijk :o

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:22

Ja, nu kan ik toch ook echt niet meer achterbljjven met de buikfoto :D
Alice
Afbeelding

Tja, Jake doet dit niet; die is vnl erg zoet ;)
Afbeelding

Dit zijn ze saampjes in de ren !
Afbeelding

Dit zijn dus kruising Britten (= s cottisch fold).
Maw hebben een kraakbeen afwijking in de oren; omdat een vd ouders het fold gen heeft.
We luv de oren maar de meningen zijn verdeeld uiteraard ;)!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:22

Als ik die buikenfoto's zie dan lijkt het helemaal alsof Nicky ieniemienie is.

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:58

Ze liggen bij mij thuis ook graag op hun rug :) buikie aaien vinden ze dan ook erg fijn!

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:00

Evelienepien, jouw jake lijkt erg op mijn creme Brit Bailey die helaas jaar geleden is overeleden. Alleen had die natuurlijk andere oren. Mooie katten heb je!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:03

Bailey
Afbeelding

Afbeelding

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 21:34

Nachtlampje wat een prachtige poes zeg! <3

Evelienepien: zijn dat twee Scottish Fold katten? (sorry als ik eroverheen gelezen heb :o ). Haha wel superschattig hoe Jake ligt.

Hah buikfoto's! Geniaal :D Britten laten zich op die manier maar al te graag op de foto zetten. Zo ook de mijne, maar SCHRK NIET!...hier waren mijn katten nog maar net van mij en 'iets' dikker:

Afbeelding
Lady.. 5 kg zwaarder dan nu..

Afbeelding
En Macho... 4,5 kg zwaarder dan nu..
Laatst bijgewerkt door Sabini op 21-12-14 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:37

Myca: die van jou is gewoon mooi slank :D
Niet innieminnie ;)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:41

Anne Ommie: idd jouw Bailey was Jake met oren :=
Alleen is B wat donkerder, das wel mooier ( sorry Jake :oo )!

Toch leuk om te zien al die bolle rugfoto's _O-

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 02:27

Nog eigenaren die een katje te koop heeft?

Zo ja, privé bericht!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:36

Muztang schreef:
Bayazo schreef:
Onze Mietse geeft ook kopjes op commando !
Nu is het de bedoeling dat ze je dan een kopje tegen je hoofd, wang geeft.
Maar als ze langs de tafel loopt en je roept "kopje" dan geeft ze hem ook rustig aan de tafelpoot. :D

Ook de fascinatie voor water herken ik bij haar.
Als je onder de douche staat en je sluit de deur niet komt ze rustig naast je zitten. ( Onder de straal dan ! )

Wat leuk om te lezen ik herken het allemaal in onze kat. Wij hebben een Britse korthaar kruising Noorse boskat en ze geeft ook kopjes op commando. Het is inderdaad bij ons ook de bedoeling dat ze een kopje tegen je hoofd aan geeft, maar als je kopje zegt geeft ze ze ook overal aan. En ook de douche vindt ze geweldig. Ze gaat er niet onder zitten maar als iemand aan het douchen is moet ze perse mee en gaat ze op de wasmachine liggen. Als je ze deur dicht doet zonder haar gaat ze voor de douchedeur zitten janken.
Volgens mij heeft ze dus het echte Britse korthaar karakter?

Ze is trouwens ook erg slim en kan heel veel kunstjes zoals liggen, zitten, high five, pootje zowel links als recht, springen, door de tunnel, op je been staan en kopjes op commando.

Nina 3 jaar.
[ Afbeelding ]

Vinden jullie als Britse korthaar eigenaren mijn kat trouwens wat weg hebben van een Britse korthaar?
Haar moeder is een Britse korthaar, maar ik denk dat ze ook genen heeft voor langhaar.
Haar vader is een Noorse boskat.
Haar zusje was precies hetzelfde alleen kortharig.

Nina als kitten.
[ Afbeelding ]

Nina 1 jaar.
[ Afbeelding ]

Grappig ik heb dezelfde kruising maar een heel ander katje, dit is Fluffy
Afbeelding

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 18:47

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:03

Leuke topic.
Heb zelf 2 van alles watjes. Maar mijn schoonmoeder fokt silver tabby.
Ze loopt veel shows en is zelf ook regelmatig keurmeester.

Voor mij een voordeel. Kan regelmatig heerlijk knuffelen met kittens.

Eens in de zoveel tijd zoekt ze ook een goed huis voor haar volwassen katten als deze met pensioen mogen.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 20:53

@afwasborstel Wat een heerlijk snoetje !

Wat onze poes ook graag doet is in je nek liggen en op je schouder meeliften.
Er zijn dagen dat ik maar hoef te bukken en .....plop ze zit op m`n schouder.
Haar broertje is echt en dweil, die kan je als boa in je nek leggen en blijft daar dan gewoon uren liggen ! :-)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:22

Wij zijn sinds een paar maanden ook het trotse personeel van een Brits korthaar, Jimmy. Hij is ons "compromis" vriendlief wilde geen langharig meer erbij (we hebben ook een Maine Coon) en ik wilde geen bengaal, dus werd het Jimmy :+
En wat zijn we gek op dit kleine mannetje, heeel ondeugend en grappig, een enorme knuffel, gek op water en ligt ook een groot deel van zijn tijd op zijn rug :D
Afbeelding
Hij heeft nog best een smal koppie, we hebben ons ook laten vertellen dat de tabby's wat minder groot/fors worden. Dat vindt vriendlief dan weer fijn, die houdt niet zo van de hele brede koppen. Maar hij wordt al stiekem wat breder en woog van de week bij castratie al 3 kg.
Afbeelding

Afbeelding

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:51

afwasborstel schreef:
Grappig ik heb dezelfde kruising maar een heel ander katje, dit is Fluffy
[ Afbeelding ]

Wat een schatje zeg. Ze lijkt dus duidelijk meer op de britse korthaar dan op de noorse boskat. Nina lijkt dan toch meer op de noorse boskat. Was van Fluffy ook de moeder een briste korthaar of was het de vader?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:00

Onze Gimli :

Afbeelding

Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:00

Nicky is geen schootkat, maar ze wil wel altijd zijn waar de aandacht naar toe gaat.
Ze is dol op huiswerk. Hebben jullie Britten dat ook?

Afbeelding

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:04

Pien onze poes is niet zozeer dol op huiswerk maar gewoon dol op wat je aan het doen bent.

Afbeelding
Ze kan heel goed vogeltjes vangen.... in een boek.... Nog nooit thuis gekomen met een echte vogel.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:08

Nicky ook niet, onze andere poes heeft wel eens als aanmoediging een merel-jong door het kattenluikje mee naar binnen getrokken.
Daar heeft ze vol bewondering naar gekeken, maar dat is toch een maatje teveel voor haar.
Ze vangt wel regenwormen en ze zit achter insecten aan.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:15

Bibi moet momenteel echt afkicken. De vakantie is weer voorbij en dus is haar beste vriendje weer hele dagen naar school. Vindt ze maar niets. Gister was ze helemaal dol toen hij thuis kwam.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 19:20

Oh wauw knappe Gimli! Ik houd stiekem wel van bicolour Britten O:)

Mijn Britten en ik zijn eergisteren verhuisd naar Apeldoorn. Gelukkig kunnen beide katten heel snel wennen.

Afbeelding
Zo lag Macho erbij na de hele verhuizing (sorry voor de slechte kwaliteit van de foto).

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:06

Hier nog een huiswerk lover :D

Afbeelding

Afbeelding