Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daphne__ schreef:friesam schreef:Mijn ervaring is dat rondbellen nogal eens wat geld oplevert!
Voor casteratie van kat kwam ik van 65 tot 180 euro bij 3 verschillende dierenarts-praktijken.
Hier 30 euro![]()
Gewoon goede kliniek met meerdere dierenartsen.

Leffroi schreef:Maar nou stelt een castratie van een kat ook geen drol voor. Vaak zijn het zelfs assistentes die de katers castreren. Dus soms kan ik me wel voorstellen dat iemand iets verschrikkelijk duur vind. De behandeling zelf is vaak ook niet het duurste, maar alles er omheen wel. Een DA krijgt tenslotte ook gewoon loon. Maar daarnaast moet het, mits het een eigen praktijk heeft, ook nog 1000 andere dingen bekostigen. En daar wordt gewoon niet over nagedacht.
Als ik bij de AH kom, zie ik ook verschrikkelijke en belachelijk dure prijzen. Ga ik naar de lidl, wil ik de winkel wel leegkopen want ja, het is toch zo goedkoop. Maar als je dan naar sommige dingen kijkt in het verschil qua kwaliteit.. Ga ik voor sommige dingen toch liever naar de AH.
Ook niet onbelangrijk 
Furrow schreef:Ik denk ook dat we tegenwoordig ook snel een onrealistische prijs verwachten.
Berdien schreef:Ik vind een kleindierenarts ook hysterisch duur. Kleine vergelijking tussen twee consulten in het weekend, beiden spoed, beiden met een dier van mij. Hamster en paard.
Hamster had een heel eng oog op zondag, dus hamster in de auto geladen, naar de DA, die heeft er naar gekeken en druppels voorgeschreven. Kreeg het consult vergoed, betaalde alleen het weekendtarief. €80 mocht ik afrekenen. Tien minuten binnen geweest. Hammie is maandag alsnog ingeslapen want DA had ook nog eens de verkeerde diagnose gesteld, maar toe maar.
Drie weken geleden trof ik op zaterdagmiddag mijn paard bloedend uit haar vagina aan. Paniek! Paardenbeul?! Maar geen verwondingen, even aangezien en 's avonds weer gekeken. Nog steeds druppels bloed, dus DA erbij. In de omgeving was geen DA beschikbaar, dus DA uit Leek laten komen. Die is gekomen, heeft 2x inwendig onderzoek gedaan (rectaal en vaginaal) en ze heeft een AB spuit gehad. Half uurtje op het erf geweest. Vandaag lag de rekening in de bus. Ik had zelf gerekend op minstens €200, richting €300. Want helemaal uit Leek, zaterdag... consult erboven, onderzoek... Pfoeh. Niets is minder waar, de rekening is €87!!!!!! Oh, en paard loopt nog steeds blij en gezond in de weiOok niet onbelangrijk
Tja, leg mij maar uit waar dat verschil vandaan komt....

Hele vriendelijke, rustige arts ook. Mijn merrie vindt dierenartsen maar niks
maar ze liet zich keurig inwendig onderzoeken met alleen een praampje op. Hij vertelde ook wat hij voelde, merkte en wat hij dacht. Echt heel fijn!