Hij laat de hond zitten(met alleen een hand op zijn kont) om rustig te worden en bij het trekken houdt hij hem tegen zodat de hond naast hem blijft lopen. Poeh.... dat is wel heel streng en dominant hoor
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:De hond weet echt wel dat jij er ook nog bent. Dat hij jou negeert kan zijn omdat hij jou niet interessant vindt, je niet begrijpt of omdat hij probeert de situatie te vermijden omdat deze stress oplevert.
Air schreef:Maar je hebt nou nog steeds niet uitgelegd wat consequentie is in jouw visie, dus reik die 'hoe het anders kan' nou eens echt aan.
Hij laat de hond zitten(met alleen een hand op zijn kont) om rustig te worden en bij het trekken houdt hij hem tegen zodat de hond naast hem blijft lopen. Poeh.... dat is wel heel streng en dominant hoor
Shiloh schreef:vandaar mijn interesse wat voor hondenervaring je hebt..en dan ook rassen ja..want als jet het verschil niet weet tussen een goldie en een pitbull, moet je aan die laatste je vingers niet branden..Zolang je duidelijk en consequent je grenzen aan blijft geven, maakt het volgens mij geen piep uit welk ras je gebruikt. Grenzen aangeven en duidelijk zijn kan ook prima zonder fysiek of dominerend te zijn. Leeftijd, ras, hoelang een hond al het gedrag vertoond dat je wilt afleren. Dondert allemaal niet.
Training positief en leuk benaderen is echt niet de definitie voor over je heen laten lopen.
Ik zeg ook niet dat Cesar bij alle honden exact hetzelfde doet. Ik zeg dat hij opereert vanuit de basis "ik moet de baas zijn over de hond en zijn dominant zijn terwijl de hond submissive is" en ik ben het daar niet mee eens. Bovendien vind ik de rottweiler uit de OP geen moeilijk geval of iets dergelijks en toch past hij de methode toe op basis van "de baas zijn" en "domineren". Dat verzin ik niet, ik zie een hond, ik zie wat hij doet, ik hoor Cesar's commentaar daarop en hoe hij met die hond om gaat. Ik vind dat niet nodig bij die hond.
Ik wijzig alleen omdat de regels zijn van bokt. Ik wil reageren op een andere post, en ik mag geen post plaatsen als ik de laatste ben die gereageerd heeft.
Nikass schreef:Air: ik zie helemaal niet dat de hond het gewenste gedrag vertoont bij CM. Althans, voor CM waarschijnlijk wel. Maar ik zit niet te wachten op een gedrukte hond die zich niet neer vrij durft te bewegen uit angst voor straf.

Shiloh schreef:Heb je gelijk in Shadow, hij beweegt ook onrustig, tja, zo zit hij in elkaar, dat is zijn stijl van communiceren. Vind ik ook niet prettig, maar maakt zijn boodschap niet minder belangrijk denk ik. Ik heb hem ook vaak genoeg in filmpjes heel rustig zien doen als dat nodig was bij de hond.
! 
)Shiloh schreef:Klopt xAnnouk, de oplossing aan het einde van die video is er ook nog niet. Maar dat is ook omdat een hond niet in 1 training te trainen valt. Trainen kost tijd, zeker als je het op een positieve manier wilt doen. Als je hond niet beter weet, kan jij niet in 1 keer verwachten dat hij het begrijpt en nooit meer anders doet. Het is enkel een methode om hetzelfde te bereiken, op een veel positievere en vrijere manier. Een kind leert ook niet lezen als je hem 1 keer laat zien hoe letters woorden vormen? Dat kost tijd, en herhaling.
Daarom vind ik ook de training zelf, veel belangrijker dan het doel. De interactie en het samenwerken, vind ik belangrijker dan dat de hond aan het eind van die ene training helemaal niet meer trekt. Zeker omdat het op een voor mij fijne manier gebeurd.
Air schreef:Nikass: sinds wanneer is een hand op de bips negatief?![]()
En nee, de positieve koekjes en snoepjes manier werkt gewoon niet bij alle honden. Heb het ook geprobeerd hoor met onze DH. Werkte even, tot je verder gaat lopen en ze in dezelfde enthousiasme doorgaat en dus nog erger trekt. Hoe gek je ook doet of wat voor lekkers of leuks je ook bij je had, dat verveelde heel snel. Niets bleef leuk genoeg om haar concentratie te behouden. Daarnaast werd ze alleen maar drukker ervan en dus ging ze erger trekken door de verkeerde energie. Logisch, want ze heeft al een hoog energielevel van haar zelf.
Domineren is heel wat anders dan jezelf opstellen als leider! En de allergrootste, meest positieve, beloning voor een hond(of paard) is een kalme, assertieve leider waar ie op kan vertrouwen.
Maar ik heb nog niemand een leider zien worden dmv. koekjes en snoepjes. Werkt bij sommige honden prima, maar bij veel honden ook niet. En dat is te zien aan alle ''probleemgevallen''. Die hebben een leider nodig, iemand die duidelijke grenzen stelt en ook laat weten wanneer daar overheen gegaan wordt.