hond zit verstopt (poept niet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:54

Dit is een discussie forum ik denk dat toch wel dit soort dingen gezegd mogen worden, zolang het maar netjes blijft en binnen de regels. Niemand wil dat zijn keuzes beperkt worden bij medische zorg vanwege financiën, ik vind het verdrietig dat ts nu wel in deze situatie zit. Hoop dat ze haar andere dieren kan verzekeren tegen medische kosten of een andere oplossing vind voor de toekomst, je weet het helaas nooit met dieren

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:57

je gaat toch geen dieren wegdoen omdat er een kleine kans is dat ze ziek kunnen worden?
Ik heb een van mijn zes honden in laten slapen in maart.Die was 17 en gewoon op.Blind werd hij,en wilde de een na laatste dag van zijn leven niet meer eten.Toen heb ik hem in laten slapen.Hij heeft 1x in zijn leven een da gezien,tijdens de castratie.Het kan dus ook gewoon goed gaan.

anneliesdj

Brittneyx schreef:
Het is ook niet enkel 600 euro, ze heeft al 4 a 500 euro besteed zonder operatie. Dat komt toch al op meer dan 1000 euro, en ook na de operatie kunnen de kosten nog oplopen. Ik vermoed dat dit al veel meer is dan de aankoopprijs van de hond zelf, het is maar net wat je zelf voor je dier over hebt :)
Ik begrijp de keuze van ts helemaal en zou zelf ook die beslissing nemen :j

Ik duim heel hard dat het goed komt! :(:)

Daar heb je ook gelijk in, het is niet zo dat ik ts niet begrijp.
Het is zowieso een heel moeilijke beslissing en ik hoop natuurlijk ook dat het hondje opknapt.

O ik had mijn post wel willen aanpassen maar ik durf niet meer.

kwii

Als de hernia al geopereerd zou worden, dan zijn de darmen niet plots wonderbaarlijk genezen.
TS, ik vind je keuzes erg begrijpelijk. Ik zal nog voor je duimen, en wens je ontzettend veel sterkte!
Duidelijk lijkt me, dat je alles gedaan hebt wat je kunt doen.

MissBmx

Re: hond zit verstopt (poept niet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:00

Nou TS ik vind het wel erg voor je. Financieel beperkt of niet een dier moeten laten gaan is nooit leuk.
En soms is liefde voor je dier ook je dier laten gaan ipv tot in den treuren allerlei medische hoogstandjes er op los te laten.
Heel veel sterkte

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:00

Daar heb ik het toch niet over? Verzekering, sparen of een apart potje maken

Nu weer ontopic, ik duim dat bij het volgende rondje hij een flinke drol neerlegt

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:01

Ik krijg nu overal banners over slechte stoelgang en constipatie :Y)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:02

Brittneyx schreef:
Ik krijg nu overal banners over slechte stoelgang en constipatie :Y)

:')

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:05

Eigenlijk wil ik me verder niet bemoeien met deze discussie, maar ik moet het toch even kwijt..

Wie kan hier beoordelen hoe TS momenteel in de slappe was zit?
Misschien heeft ze wel een aantal fikse tegenvallers gehad waardoor ze nu even geen reserve heeft?
Iets wat normaliter helemaal niet aan de orde is?

Dus op basis van wat hier op het internet staat, trekken jullie de conclusies?
Zeker zelf nooit tegenvallers gehad?
Kom op zeg.. TS doet haar best en zal inmiddels ook beseffen dat het niet goed gaat met dr hondje.
Een beetje empathie is wel op zijn plaats..

TS.. ook al vind ik dat jouw DA niet adequaat heeft gereageerd, vind ik dat jij je best doet!!
Sterkte..

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:16

Ik vind indd dat veel mensen erg raar reageren terwijl ts zo haar best doet.
Misschien heeft ze wel flinke financiële tegenvallers gehad waardoor ze het geld nu niet heeft.
Als iedereen zo loopt te schreeuwen dat ze hem moet laten opereren omdat het sneu is, laten we dan met zn alle 5 euro doneren? Nee dat doet ook niemand maar het dan wel sneu vinden en ts uitmaken voor dierenbeul of in die zin.

Ts, je doet gewoon super je best voor je hondje en ook ik ga duimen.
Klinkt misschien raar he, maar zou het misschien niet kunnen helpen om een klein stukje handzeep van achteren erin te stoppen? Mijn vader zegt net dat hij dit eens heeft moeten doen op aanraden van een militaire veterinaire arts bij zijn diensthond toen hij op uitzending was.
Binnen een uur liep hij helemaal leeg.
Dit schijnt de darm te prikkelen en helemaal te mengen met de ontlasting en beter te werken dan een klysma, hij zal er misschien alleen een schrale arie van krijgen maar he, wie weet helpt het wel?
Dit doen ze toch ook bij babys? Het is misschien maar een idee hoor, komt bij mn vader vandaan.

Heel veel sterkte in ieder geval!

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:15

Ken het idee van de zeep inderdaad ook maar dan vanuit de (gehandicapten)zorg. Zo het alleen wel eerst overleggen met DA aangezien er ook al andere behandelingen gaande zijn.

Sterkte TS! Zo te lezen doe je alles wat je kan, dikke pluim daarvoor! Jammer dat er medebokkers zijn die meteen zo'n vel oordeel hebben.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 01:01

kwii schreef:
Als de hernia al geopereerd zou worden, dan zijn de darmen niet plots wonderbaarlijk genezen.
TS, ik vind je keuzes erg begrijpelijk. Ik zal nog voor je duimen, en wens je ontzettend veel sterkte!
Duidelijk lijkt me, dat je alles gedaan hebt wat je kunt doen.

absoluut,

ik heb een kat gehad met een buikhernia, in haar geval, buikspieren van het bekken gescheurd.
Dit is gebeurd door een ongeluk waarbij ze de heupvleugel had gebroken en door administratieve fouten van de Dierenambulance en dierenasiel niet gematched werd aan mijn herhaaldelijke bellen en signalement. ze heeft hierdoor 4 dagen met een onbehandelde breuk gezeten waardoor ze niet kon ontlasten, door die druk is de hernia ontstaan..

Dit kwam echter pas een week na haar ortopedische operatie naar voren (a 1200 euro).. hernia operatie laten doen, boel weer laten vastzetten.

twee jaar later kreeg ze een blaasontsteking, een lichte.. maar door het persen, hebben haar darmen die dus toch zeer zwak bleken gebleven het begeven en kreeg ze een anale prolaps ter grote van een tomaat (letterlijk, de ene dierenarts haalde de andere uit een consult en stond bijna te stuiteren van enthousiasme toen hij het liet zien aan hem lol).

ook die laten terugzetten.. volgende ochtend haar weer meegekregen, operatie was vlekkeloos verlopen en ook het eerste herstel.. tabletten voor haar blaasontsteking en dieetvoer..

volgende ochtend hing het hele zooitje er weer uit.. ik heb haar toen laten inslapen, DA gaf aan.. als het niet lukt en minstens drie dagen binnen blijft, wordt het allemaal nog zwakker en is ze eigenlijk kansloos..

de opmerking over een 'dier' dat misschien ooit wat gaat mankeren, vond ik hier dan ook best bot..
als dit om een buikhernia gaat, dan zijn er behoorlijk grote kansen op gevolgen in de toekomst. vooral als het niet de eerste issues zijn. Ik kan mij de beslissing van TS dan ook goed voorstellen..

ik heb mijn kat laten inslapen, terwijl het terugduwen van de endeldarm slechts 250 euro zou kosten opnieuw.. Het gaat niet alleen maar om geld in de wereld.. geld koopt geen gezondheid terug. en let wel, mijn kat was verder er niet ziek van.. ze spon, sprong de hele kamer door als haar eigen gezellige ik, vrat gewoon alles op wat je haar voorzette, dronk en had geen koorts.. alleen hing er een tomaat uit haar anus. Zou ik haar hebben laten doorlopen dan was ze vrijwel zeker ernstig ziek geworden door de blootstelling tot twee maal toe van inwendig weefsel aan eerst straatvuil (ze zat er gewoon bovenop buiten in het raamkozijn de eerste keer) en tweede keer aan 'buitenlucht' binnen. En als ze er wel bovenop zou komen, zou de buik voor altijd een zwak punt blijven met bijna de garantie op herhaling..

een buikhernia is echt geen grapje en zeker een reden om na te denken over alternatieven. Zeker als je zeer krap zit. De financiele krapte zal geen hoofdreden zijn, maar wel een punt dat de schaal kan laten doorslaan als je voor een moeilijke beslissing staat..

Verzekeren is overigens leuk.. maar een hoop dingen worden niet vergoed.. En bij mij.. ik had de verzekering voor mijn hond in 1x afgekocht 10 jaar terug toen ze een pup was.. in plaats van de eerste 8 jaar betalen (daarna zou zorg gratis zijn), kon je kiezen om het in een keer af te kopen wat zeker de helft scheelde.. Dat heb ik gedaan.. 1200 euro betaald.. Drie jaar later was de verzekeraar failliet, zonder dat ik ooit iets vergoed heb gekregen.. Heb 2x geprobeerd een vergoeding te krijgen, maar beide gevallen bleken buiten de dekking..

Dus tegenwoordig heb ik gewoon altijd een paar honderd euro voor zulke dingen, en als het meer is vraag ik om een regeling.. Maar we kunnen niet in de beurs van TS kijken, noch zien we online de ernst van het hondje. Je gaat geen regeling afsluiten voor een operatie die hoogstwaarschijnlijk geen resultaat heeft (dan zijn er wel belangrijkere dingen), of er is gewoon niet voldoende over na al deze perikelen om langdurig af te betalen.. thats life.. niet iedereen is gezegend met een dikke beurs in Nederland.. Als je dieren aanschaft met een minimum inkomen dat vind ik een ander verhaal.. maar we weten niet hoe deze situatie is ontstaan, dus erg makkelijk om te veroordelen mensen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 05:20

Eens met vele voorgangers!
Hier krijgt geen paard een koliekoperatie bijvoorbeeld. De kosten vind ik te hoog en het succes percentage (in verhouding) te laag. Dit zijn gewoon rationele keuzes die je persoonlijk maakt.
Sterkte met je hondje!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 05:50

Geld of niet, je moet altijd de afweging maken of verder behandelen eerlijk is voor een dier. Heel nobel dat er hier een aantal zijn die alles uit de kast zouden halen, maar er zit ook een keer een stop op.

ts, laat je niet gek maken door sommige posters hier. Je doet wat in je vermogen ligt en tot op de hoogte die jij eerlijk vindt naar je hondje en gezin

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 06:54

Ik vind het wel apart dat mensen TS adviseren om flink te gaan wandelen terwijl de hond misschien een hernia heeft. Dat is echt niet bevorderlijk voor het dier.

Verder kun je niet in de portemonnee kijken van TS. Misschien zijn er omstandigheden die TS liever niet op internet plaatst of deelt met anderen waardoor ze die 600 euro plus kosten aan medicijnen en revalidatie niet kan betalen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 07:19

Hernia's hebben normaal gezien niet zoveel invloed op de stoelgang..... als de hond veel pijn zou hebben tijdens een poging tot poepen zou je dat zien als een felle scherps pijnreactie.
hernia's hebben wel vaak als gevolg dat de blaassfincter niet meer werkt en de hond dus niet kan plassen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 07:25

Ohhhhh ik ben zo blij!!! Hij heeft gepoept!!!

Nogmaals als ik wel geld had gehad, had ik hem ook niet aan zijn hernia laten helpen. Dat zijn dingen waar het voor mij gewoon ophoud.

Voor degene die zich zorgen maken over mijn geld. Als 1 van de andere dieren wat heeft krijgen ze ook gewoon de medische zorg die ze nodig hebben. (Tot op zekere hoogte)
Straks DA even bellen hoe nu verder.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 07:31

Ik sta ook een beetje versteld van sommige reacties hier, ts is al veeeeel verder gegaan dan ik zou gaan denk ik zomaar en ik kan me prima vinden in haar keus om niet te opereren. Vind het goed dat ze daar helder over nadenkt en niet uit emotie een beslissing maakt. Ook hier al jaren geleden de beslissing genomen dat in geval van koliek mijn dieren thuis behandeld worden en opereren zeker niet aan de orde zal zijn..

Ts hulde, je doet het prima! Sterkte met de kleine.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 07:59

Wauw TS wat fijn dat hij heeft gepoept! Hoe zag het eruit?
Ik hoop dat je hondje er alsnog bovenop komt maar ik begrijp de keuze die je hebt gemaakt wel.
Op een gegeven moment is het gewoon genoeg. Ook voor het diertje want geloof me, die zitten helemaal niet op een polonaise aan hun lijf te wachten.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 08:08

Het zag er normaal maar zacht uit. Geen harde stukken. En het moiiste er kwam een helehoop uit voor zon kleine uk!
Hij ging ook mooi gehurkt zitten persen dus dat lijkt allemaal goed. Daarna liep hij ook wat beter, al is zn achterkant nog niet goed.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:24

Ohh laat het nu positief zijn.. duimerdeduim.

Ik begrijp je keuze helemaal hoor. Ik zou het ook niet doen. Hoeveel je ook van je dier (en) houd, iedereen heeft zn eigen grenzen en bij de 1 zal dat in de tonnen lopen en bij de ander bij veel minder.
Hier moet het ook binnen de grenzen blijven, niet omdat ze niet meer verdienen, maar omdat ik dat er niet voor over heb, niet ten koste van alles..
Zo heb ik een hond gehad met een maagtorsie, sorry in laten slapen.. kon geopereerd worden, maar garantie tot de deur...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:25

Supernieuws TS!!

Iedereen die het hier maar heeft over eventuele geldproblemen van TS, er bestaat ook nog zoiets als rationeel denken. Wat doe je zo'n diertje aan met die operatie.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:29

Fijn nieuws.
Nou afwachten komende dagen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:29

Super nieuws TS, en dat die vandaag er nog maar een paar neer mag draaien.
:D

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:36

En wat zei de DA? Zo fijn voor je dat ie gepoept heeft. Hopelijk komt t allemaal goed.