Eindelijk... Ik mag een kitten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Eindelijk... Ik mag een kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:08

Met 10 weken geeft een goede fokker of eigenaar ze niet mee, pas na 13 weken.
En hoe je kat went valt nooit te voorspellen.

Onze aanloopkater Megawattie was super met het konijn ondanks dat hij al wat ouder was toen hij aan kwam lopen.
Kittens en puppy's slopen, dat is een gegeven. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:45

Ik merk dat het erg verschilt qua wennen.

Mowgli was 7,5 (geschat) toen ze bij mij kwam wonen en is erg angstig aangelegd.
Zij heeft dus ook echt wel even de tijd nodig gehad om te wennen, denk na een week of 2 dat ze pas echt onder m'n bed vandaan kwam en nog wat langer voor ze ook echt vrij door het huis liep.
Heb haar gewoon de tijd gegeven, de eerste week heb ik de slaapkamerdeur dicht gehouden en ben zelf altijd veel in de slaapkamer dus ze wende aan mij en mijn huiselijke structuur, na die week heb ik de slaapkamer open gezet en na een aantal dagen haar meegenomen naar beneden maar wel de mogelijkheid gegeven om op eigen tempo de boel te verkennen.
Dus de eerste paar keer sjeesde ze gelijk weer naar de slaapkamer en later pas dat ze echt de boel ging verkennen.
Inmiddels is ze een stuk zekerder van zichzelf en bij een verhuizing loopt ze na een dag al rond alsof ze nooit anders gewend is. :))

Abby was 12 weken (en al 7,5 week uit het nest) en die was na een dag al volledig gewend aan de nieuwe omgeving, wel hing (en hangt) ze heel erg aan me en kwam geregeld even tutten en troost zoeken enzo.
Inmiddels is Abby ruim 6 maanden en het tutten neemt behoorlijk af.
Wel heeft ze er soms nog behoefte aan, dat mag en die gelegenheid krijgt ze dan ook. :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 17:12

Ik heb al met iemand contact over een kitten hoor, ik weet dat dit niet een op de andere dag kan :-)

Het is een kruising, ik krijg van de week meer fotos en daarna een telefonische afspraak en dan gaan kijken en eventueel reseveren en dan 20 december ophalen! Dan heeft hij zn entingen en chip gehad.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:36

Ben benieuwd naar de kruising ragdollxNoorse boskat, het zijn vast mooie kittens! Wel foto's posten hè als hij het wordt!

Mijn katten kunnen prima met mijn dwergkonijnen, maar met een hamster zou ik ze niet vertrouwen... Met de ratjes die ik gehad heb vertrouwde ik ze ook niet, ook al hadden ze die al van kitten af aan meegemaakt. Een konijn is toch net even wat forser en zien ze niet als prooi. Tenminste, die van mij niet. Toen mijn hangoortjes nog heel jong waren keken ze er wel wat woest naar, dus toen was het oppassen. Nu gaat het goed samen, maar ik laat nooit al mijn 4 katten loslopen bij de konijnen. Je weet maar nooit.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:52

Leuk ! laat je wel foto's zien? En vergeet je niet de vervolgentingen te doen en chip over te zetten op jouw naam en adres? Anders als die vermist raakt, krijgt de oude eigenaar de kat terug en niet jij.

Konijnen gaat vaak prima inderdaad, die kunnen ook indien echt nodig van zich af bijten en slaan, hamsters is gewoon een prooi en heb je kans op hap slik weg...

Zowiezo altijd aan te raden om erbij te blijven, want ook een konijn kan eventueel een kat dood slaan...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:53

Ik ben ook heel erg benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis komt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:33

Oja nog een tip. Ga vaker kijken. Mij ervaring is dat je er dan achter komt if je ereen klik mee hebt. Ik heb een heel nsst onder mijn hoede gehad en trok het meeste naar 1 kitten toe. Het kan ook zij dat je geen klik hebt. Je moet nirt een kitten nemrn omdat je het wilt maar omdat de klik er Is :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 19:38

Het word niet de kitten die ik had gezien. Ik stond bij die mensen op een en ik mocht kiezen of ik hem wilde reserveren voor mij of niet. Wij wilden zaterdag middag kijken maar dit kwam niet uit, ze wilde hem niet houden tot 20 december dus ik zou hier overleggen en vanavond laten weten.

Is die vanmiddag ineens gereserveerd voor iemand anders! Terwijl ik duidelijk had gezegd dat ik zou mailen erover, vind dit echt een beetje aso.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:43

waarschijnlijk mensen die gelijk langs konden komen en hem op de gewenste dag wilden meenemen..
zo gaat dat soms, er was immers nog niets vast besproken.

normaal gesproken zijn wachtlijsten voor kittens zelfs nog groter vooral als het populaire rassen zijn of een wat goedkope kruising..

hoe ben je zo snel op '1' gekomen dan als je nog maar zo kort op zoek bent? klinkt meer als mensen die gewoon 'wie het eerst komt, eerst maalt' hanteren.. je hebt dan als eerste gereageerd en hebt dan als eerste 'recht' op bezichtiging, maar je wist het nog niet, dus gingen ze naar nr 2 die wellicht wel gelijk iets kon zeggen.

niet netjes, hadden ze beter vooraf kunnen melden.. maar aan de andere kant, moet je dan maar blij zijn dat je niet met hen in zee gaat.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 19:51

Nee ben er ook erg teleurgesteld om, het komt nogal over alsof ze er vanaf moesten want eerst mocht die wel langer blijven en toen ineens niet meer en toen was die ineens gereserveerd. Wij hadden niet eens de kans om het te bespreken hier. Kom vast nog wel iets anders leuks tegen...

Het was een nestje van vier en een was over en ik had gelijk gemaild.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 18:15

Even een update,

Hoogstwaarschijnlijk neem ik een kitten uit een asiel. Misschien uit Eindhoven of Breda of gewoon Gorinchem. Als je ziet hoeveel leuke kittens daar zijn!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:28

Hoi ts , slim en leuk om een kat uit het asiel te halen . Een raskat buiten los laten lopen is niet slim . Wil je wel een rasskat neem dan twee kittens want een kat hele dag alleen in huis is niks aan voor een kat die ook niet buiten komt ( er zullen dagen zijn dat je weinig thuis bent). En vind een ren buiten ook wel een pre voor een kat die verder niet buiten komt , of omheinde tuin. Ik denk dat een leuke kitten uit het asiel een goeie keus is , veel plezier er mee.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:38

Ik denk dat er op dit moment niet veel kittens zijn. Meeste komen weer van het voorjaar.

Raad je overigens aan om twee kittens te nemen. Ivm nieuwjaar.
Als je de kitten dan net hebt is het nog niet vertrouwd en dat kan enorme stress opleveren. Dan zitten ze beter bij hun vriendjes in het asiel. Tenminste, asiel waar ik de mijne vandaan heb zaten ze met zn allen op een enorme kamer mer eventueel buitenhok. Hadden ze steun aan elkaar.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:47

In het asiel waar ik werk nog kittens genoeg! Vooral veel kittens in pleeg, zelfs nog hele jonge flessenkittens... Ik heb er zelf ook nog eentje lopen die morgen naar haar nieuwe baasjes gaat. Straks dus kittenloos... Even wennen hoor! Mams blijft nog wel even tot ze 'gesteriliseerd' wordt en dan hopen dat ze gauw weer het asiel uit mag naar haar nieuwe baas!

Ik weet niet of het alleen in omgeving Stadskanaal zo laat is dit jaar, maar best kans dat er meer asielen zijn waar nog veel kittens zitten. Gewoon even Googelen en/of opbellen.

Ben je inmiddels al in een asiel wezen kijken???

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 18:57

Ik ben nog nergens wezen kijken maar in Breda zitten er regelmatig best veel in gastgezinnen en in Eindhoven zitten er ook een hoop. We zullen zien

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:59

Leuk hoor, heb je al wat op het oog? :D

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:54

Ik zou wel alvast gaan informeren, er is kans dat er al kittens besproken worden die in een pleeggezin zitten. De helft van mijn pleegkittens was bij mij al gereserveerd voordat ze oud genoeg waren. Meer dan de helft ook al geadopteerd voordat de laatste twee op de website stonden.

Kan je nu alvast kijken en wie weet in de Kerstvakantie dan een kitten in huis!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 16:38

Ja ik ga van de week informeren bij de asiels. Nu zie ik wel dat ze inderdaad snel gereserveerd zijn... Ik ga van de week even bellen :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:11

Ik meld me ook even. Heb zelf ook pas mijn kitten opgehaald net 12 weken, gelukkig kon ik heel makkelijk bij de mensen langs komen om hem.te bekijken. Ik heb hem ook een paar keer mee naar huis genomen om hem te laten wennen. Eind van de dag ging hij dan weer terug. Ik heb een Lap bij zijn moeder in het nest gelegd zodat hij later nog het nestgeur had.

Ik was wel blij met mijn gepensioneerde ouders die 3 maanden mijn kitten hebben opgevoed. Daar hadden hebben we ook een hond dus kon hij daar ook goed aan wennen. Hond en kat zijn nu 8 pootjes op 1 buik.

Verder heb ik ook van die halsbandjes gehad, gingenomen gelukkig makkelijk af. Ben in middels iets van 10 halsbandjes kwijt en hij heeft nu een leer achtig met elastiek om als hij bij mijn ouders is. Verder draagT hij ze niet meer.

Maar heel veel plezier, nog als tip.koop een plantenspuit! Heb ik wel heel veel nodig gehad.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 23:54

Even een update :) ik ga morgen kijken bij een kitten! Een kruising maine coon!

Heb ook nog contact gehad met het asiel maar hier in de buurt hadden ze niet veel zitten en vaak zijn de kittens zo weg... Want ik houd die sites in de gaten en de volgende dag zijn ze al gereserveerd!
Het is niet zo dat ik niet uit een asiel wilde want hield elke dag de site in de gaten en heb mail en telefonisch contact gehad maar toevallig kwam deze op m'n pad! Ben heel erg benieuwd en heb er zin in :)

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:02

Hier hebben wij sinds kort ook een kitten.
Hebben we gekregen met 8 weken, was net weg bij een ''wengezin'', dag dat hij terug was in het asiel mochten wij ons al zijn nieuwe baasje noemen. We hebben uiteindelijk iets anders genomen dan we in gedachten hadden, maar het bevalt ons zeer!

Was een vondeling mijn kitten, gevonden met moeder en de andere kittens van het nest maar mams was helaas al overleden. Is een knuffelbeest en wilt heel graag buiten zijn maar dat mag niet omdat eerst over enkele maandjes zijn pieliewielie eraf moet :))

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:04

@_Forgetten: laten we hopen dat het iets anders is dan zijn pieliewielie dat ze eraf halen. Arm dier :')

Leuk dat je waarschijnlijk een kitten hebt TS! Websites van asielen zeggen echter niets hoor. Hier komen de kittens zelfs niet op de site te staan omdat ze zo snel weggaan en ze in opvanggezinnen zitten. Voor een asiel-kitten moet je echt regelmatig bellen naar het asiel zelf :-)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:13

Waarom wil je voor 1 kitten gaan?
Het is ontzettend egoïstisch om maar 1 kitten te nemen. Ook al ben jij vaak thuis, of iemand anders, je bent nooit een echte plaatsvervanger voor andere katten en dat is juist wat ze nodig hebben. :n
Ja je hebt katten die op zichzelf zijn, maar ook dan praat je over volwassen katten. Gedrag van de kat kom je ook pas achter als deze volwassen is.
Hier gaat het toch echt om een kitten en elke kitten heeft speelmaatjes nodig.
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 07-12-14 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:24

Cinderella schreef:
Waarom wil je voor 1 kitten gaan?
Het is ontzettend egoïstisch om maar 1 kitten te nemen. Ook al ben jij vaak thuis, of iemand anders, je bent nooit een echte plaatsvervanger voor andere kittens en dat is juist wat ze nodig hebben. :n
Ja je hebt katten die op zichzelf zijn, maar ook dan praat je over volwassen katten. Gedrag van de kat kom je ook pas achter als deze volwassen is.
Hier gaat het toch echt om een kitten en elke kitten heeft speelmaatjes nodig.

Hé-le-maal mee eens! Ofwel 1 volwassen kat, ofwel 2 kittens.

Zo gaat het ook altijd bij de stichting waar ik vrijwilligerswerk doe, wil je één kitten adopteren en gaat het kitten alleen opgroeien? Jammer dan, krijg je geen kitten mee want dan ontzeg je een basisbehoefte aan het diertje. En zo wil je toch geen dier zijn leventje laten starten?

Een kitten heeft net zoveel behoefte aan een soortgenootje als een veulen dat heeft. Een veulen laat je ook niet in z'n uppie opgroeien, en alle menselijke aandacht en opvoeding van de wereld kan geen soortgenootje vervangen.

Ik wens je veel wijsheid TS.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:28

Catnip: ja klopt, ik bedoelde inderdaad een kat in het algemeen, niet specifiek een andere kitten, heb het aangepast!
Een mens begrijpt 'kattentaal' nooit helemaal en zal dus ook nooit zo'n rol kunnen vervullen :j