Amandavd schreef:Hopelijk gaat het nu weer beter met de beebs!
Ik snap alleen niet zo goed waarom je er dan voor kiest om met die teef te fokken. Zeker als dit soort gedrag in het karakter zit. Ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn als pupkoper als ik wist dat de moeder zo fel was.
Dat zit in heel veel AA's. En nog erger bij de Japanse Akita zoals akishino al zei (dat was in de eerste instantie ook de reden voor ons om voor de American te gaan in plaats van de Japanner) Wij vertellen pupkopers ook precies hoe het karakter is van het ras, en ook hoe het per hond kan verschillen binnen het ras. Ze zien er uit als knuffelberen, maar het zijn zeker niet de makkelijkste honden. Vrijwel geen will to please, erg onafhankelijk, dus lastig los te laten lopen en regelmatig lastig met andere honden, vooral van het zelfde geslacht. Een reu en een teef samen is eigenlijk geen probleem
maar ik ken ook wel AA's die ook niet met een reu samen kunnen 
Er zijn wel eens mensen die dan toch van dit ras afzien, maar de meesten hebben zich zelf al vrij goed verdiept in het ras en weten al een beetje wat ze voor de kiezen kunnen krijgen. Als wij het gevoel krijgen dat dat de potentiële pupkopers niet geschikt zijn, krijgen ze geen hond van ons.
Verder zie ik heel erg goed terug dat de teven over het algemeen feller zijn dan de reuen. Net als vrouwen onder elkaar zeg maar. Mo-Jo (en Nik van het vorige nestje) hebben een gouden karakter, dus dat maakt dat het waarschijnlijk reuze mee zal vallen
Lily is tot nu toe heel makkelijk met andere honden, terwijl lois denk ik meer haar moeder achterna gaat. Die heeft nooit echt de behoefte gehad om te spelen met vreemde honden, wel met haar eigen zusje, peettante (Zojja)
en Mo-Jo, dus honden die haar bekend zijn.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 06-12-14 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt