Binnenkort pups van Pippa en Mo-Jo <3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 13:49

Robynn, we leggen idd de pups die minder groeien aan de beste tepels maar soms als je ze na 3 kwartier (!) drinken oppakt zijn ze nog helemaal druk en sabbelen ze aan je hand/vingers. Dan weet ik dat ze niet genoeg gehad hebben. Dus dan krijgen ze nog even de fles, maar het licht blauwe reutje is de enige die daar goed uit wil drinken. De gele is te gulzig en verslikt zich daarom gauw, teefje kauwt alleen maar op de speen en de donker blauwe drinkt er wel aan maar krijgt er vrijwel niks uit op een 1 of andere manier.

De licht blauwe groeit nu ruim 10% per dag terwijl de rest achter blijft bij 6% of 7% per dag, en dat is wel minimaal... Als 1 pup prima kan drinken uit fles moet de rest het ook kunnen, maarja :')

Er zit wrs wel genoeg melk in de tepels maar door de stuwing komt het er gewoon heel lastig uit.

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:02

Gaat alles nog steeds goed? ;) stille meelezer

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 14:12

Hoi!

Ja het was even stil van mijn kant. Ook helaas geen tijd gehad dit weekend om foto's te maken :( Ik had pas tijd toen het al donker was.... sja. Dus even kijken of ik toch savonds wat probeer deze week of anders wachten tot dit weekend :j

Tot gisteren ging het eigenlijk steeds iets minder goed. Als we gisteren 24 uur terug keken waren ze maar 20 of 30 gram aangekomen. Dat is te weinig... Liever zien we 80 tot 100 oid! Pippa heeft nog steeds verstopte melkklieren maar het lijkt wel iets beter te gaan nu. Sinds vandaag ook van de antibiotica af.

Nou kwam mijn pa gisteren met het gouden idee wat betreft het bijvoeren van de pups *\o/* Het probleem was dus dat de pups heel veel moeite moeten doen (erg hard en lang zuigen) om melk van Pippa te krijgen. Ze krijgen zeker wel wat binnen, maar niet voldoende om goed genoeg van te groeien. Als we ze vervolgens wilden bijvoeren via de fles, verslikten ze zich constant omdat ze gewend zijn zo hard te zuigen, maar uit de fles komt dan natuurlijk heel veel melk in één keer en dat gaat dus mis. Nou kwam mijn pa dus met het idee om een stukje spons (gewoon van een schuurspons bijv.) in de speen te drukken, zodat de melk er veel moeilijker uit komt (zoals de pups gewend zijn :+) waardoor ze zich niet meer verslikken. Dus sinds gisteravond kunnen we ze eindelijk vrijwel risicoloos bijvoeden met de fles :D

Ze worden echt steeds knapper en schattiger met z'n allen <3 echt doetjes. Ze zijn super sterk en levendig (eigenlijk vanaf het begin al :+ ) dus dat wordt nog wat als ze ouder worden haha. Ze zijn nu 11 dagen oud. Dus met een beetje geluk doen ze komend weekend hun oogjes open. Zal me overigens niet verbazen als ze daar iets later mee zijn omdat ze natuurlijk een paar dagen wat minder hard hebben kunnen groeien.

Het licht blauwe reutje was zondag al verdubbeld in zijn gewicht, dus dat was heel netjes. Teefje was vanochtend ook al verdubbeld geloof ik, en ik verwacht dat de gele en donker blauwe reu het vanavond ook halen. Liever hadden we het één of twee dagen eerder gezien, maarja... :P Lily en Lois uit het vorige nestje waren na 8 dagen ofzo al verdubbeld maar die waren niet afgevallen na de geboorte, dus een makkelijkere start.

Ben in ieder geval super blij dat we ze nu goed kunnen bijvoeden *\o/* Plus het lijkt dat het met Pippa's melkklieren de goede kant op gaat nu. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar wat nou de oorzaak is geweest van die verstoppingen. Er is zo weinig over te vinden op internet en de DA weet het eigenlijk ook niet.

Anoniem

Re: Binnenkort pups van Pippa en Mo-Jo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:15

Hahah grappig en zielig dat ze zo gewend zijn hard te moeten zuigen :') , gelukkig gaat het goed nu :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 14:24

Was ook best zielig om te zien soms, 3 kwartier hard werken voor te weinig melk... Dan waren ze moe van het lange drinken, maar zodra ze een speen voor de neus krijgen (of een vinger xD) werden ze opeens weer helemaal wakker en zag je dat ze nog hongerig waren. Aan de andere kant inderdaad wel grappig dat ze zo actief en gemotiveerd zijn :+

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:33

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 23:41

Hahah ik keek er ook al van op!

Nou, ik heb net foto's gemaakt, maar ben moe. Ga nu slapen, dus ik zet ze morgenavond denk ik op de computer. Wel vast een voorproefje nu: foto van mn mobiel... <3
Afbeelding

Verder gaat het prima met de pups en Pippa zelf. Ze groeien nu tussen de 80 en 120 gram per dag dus dat is super :D wel met behulp van de fles + een sponsje in de speen :+. Pippa geeft nog steeds niet genoeg melk, maar de verstoppingen/bulten worden wel minder erg. Waarom ze nou niet genoeg melk geeft weten we niet, maar dit is haar laatste nestje dus we hoeven niet nog een keer zo te strugglen :) haha. Wel heerlijk om te zien hoe relaxed, vrolijk en lief Pippa is en buiten in de wei is ze alweer als een gek rond aan het rennen enzo :') dus die zit lekker in dr vel haha.

Volgens mij krijgen alle pups echt prachtige hoofdjes :oo mooie brede hoofden met korte neuzen, vorm van een stompe driehoek zoals ze het altijd noemen. Tegenwoordig zie je veel Akita's met spitzere neuzen, (wat eigenlijk gewoon een fout is volgens de rasbeschrijving) waar ik totaal niet van houdt. Hopelijk krijgen ze allemaal Mo-Jo hoofden met een beetje sierlijkheid van Pippa er bij <3

Maar goed, morgen dus pas foto's, sorry :')

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:47

Just_Sannee schreef:
Ik dacht.. nou ja, gewoon een nieuw topic aangemaakt zonder het te melden hier...
[BB] pippa's puppy's eindelijk geboren
Pippa is wat gekrompen :+ :+

Hoe gaat het met de baby's en met mams??

Tjaa en van wit naar zwart:')

Wat groeien de pups hard! Bij ons groeide de grootse 50 gram per dag.
En wat een geweldige foto <3

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 23:50

Haha pippa is gewoon een super leuke honden naam :D en dankje! Sja, ze moeten ook hard groeien hè, ze moeten nog heeeeel groot worden :')

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:50

Ohhh wat een fluffy <3 <3
Volgens mij is Pippa echt een heerlijke hond als ik het zo allemaal lees! <3

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 23:53

Dankje :D Pippa is mijn lieveling <3 enige nadeel is dat ze gemeen is naar andere honden xD maar met mensen is ze echt heerlijk. Super rustig, knuffelig, aanhankelijk en uiteraard heel knap :D qua karakter vind ik haar niet heel rastypisch eigenlijk xD Mo-Jo wel, die is wel lief en rustig, maar gereserveerd :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 07:52

Dat gemeen naar andere honden? Zit dat dan in haar karakter of heeft ze iets meegemaakt?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:46

Dan lijkt Pippa gewoon wat meer op een japje wat betreft omgang met andere honden ;)
Wat super dat ze zo goed groeien!
Ben heel benieuwd naar de foto's.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 13:37

Amanda, dat zit echt in haar karakter :') Als pup terroriseerde ze haar broertjes altijd al, en ze heeft veel met Mo-Jo gespeeld toen ze klein was, en toen was ze ook altijd al super vervelend en irritant. Rond de leeftijd van één jaar was het ipv irritant meer gemeen/dominant geworden. Snel nekharen omhoog en gewoon niet te vertrouwen met andere honden. Ze valt niet snel uit, gromt of blaft ook niet, maar als er een hond dichtbij komt die ze niet mag kan ze zo vanuit het niets in één keer aanvallen. Eigenlijk net zoals onze oudste Kyra. Die kwispelt soms zelfs uitbundig, maar valt daarna alsnog aan. Echter heeft die als pup wel een paar nare ervaringen gehad.

Altijd wel gewoon ringtraining en shows met Pippa, dan zijn we omringd door veel honden, dat gaat prima hoor. Maar moet gewoon goed oppassen als er een hond haar van dichtbij benadert. Ze kan dan inderdaad wel zo fel zijn als een Jap akishino haha.

Pfoe vanochtend was er zo in één keer even een terugslag met twee pups. De lichtblauwe en donkerblauwe reu wilden niet drinken en waren slap en één van de twee had overgegeven. Dus wij helemaal in de stress... Nutridrops gegeven en wat druivensuiker water. Daarna leek het beter te gaan, maar hadden verder nog niks gedronken. Toen hebben ze weer een paar uurtjes geslapen en hoorde net via de telefoon van mijn moeder dat ze allebei uit de fles gedronken hebben en weer iets aangekomen zijn, de donker blauwe was nog wel wat duf. De dierenarts (ongeveer nu) even langs om de longetjes te luisteren en te bekijken wat er evt aan de hand zou kunnen zijn (misschien toch een longontsteking doordat ze zich wel eens verslikt hebben met drinken). Ik hoop dat t allemaal mee valt. De gele en het teefje doen het verder prima :j

Wel heel vreemd, gisteravond was er nog niks aan de hand... Ik hou jullie op de hoogte! Hopelijk voelden ze zich gewoon even niet lekker om wat voor reden dan ook en blijkt er niks aan de hand te zijn. Ik moet toegeven dat wij ons ook wel heel snel druk maken, we wegen ze ook nog steeds na elke drinkbeurt :') Better safe than sorry... xD

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 14:29

Ik heb een update :D
Nou, het valt gelukkig allemaal mee! Pups hebben geen longontsteking en de temperatuur is ook goed. Aantal dingetjes thuis op voorraad nu voor het geval het nodig is (antibiotica en sonde) maar ik denk dat t gewoon goed gaat komen :D wrs zaten ze in een neerwaartse spiraal vannacht en daar wilden ze niet goed weer uit komen vanochtend. Gebeurt wel vaker volgens de DA.

Pak van m'n hart zeg, pff... :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:39

Ooh wat een geweldige pups weer! Ik volg weer mee :D

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:29

Het blijft spannend met deze pups, ze houden jullie flink aan het werk. Ze zijn ook nog zo kwetsbaar, ik zou elke keer een zenuwinzinking krijgen denk ik.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 00:23

Ja pfoe, ze houden ons wel bezig idd :+

Op dit moment is de licht blauwe reu nog steeds wat duf maar drinkt op zich wel. De licht blauwe en donker blauwe zijn vandaag (24 uur) in totaal maar 40 oid aangekomen, maarja, dat krijg je met zo'n dip dag. Hopelijk komen ze de nacht gewoon normaal door en komen ze morgen weer wat meer aan.

Hierbij de nieuwe foto's :D Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik vanaf de foto niet altijd zie wie nou wie is :') Aan de aftekeningen is het wel te zien, maar op sommige foto's zijn er niet zo veel aftekeningen te zien whaha. Het zijn weer after-drink foto's, dus ze zijn lekker slaperig :D Deze foto's zijn dus van gisteren, toen ze 11 dagen oud waren.

1. Gele reutje :D
Afbeelding

2. Lichtblauwe reutje geloof ik
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. :') Volgens mij zijn dit het donker- en lichtblauwe reutje
Afbeelding

7. Dit ligt op een één of andere manier heel comfortabel... :+
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Dat hoofdje <3 Dit is het gele reutje :D
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Dit is het teefje als het goed is. Ze krijgen nu vlekjes op de kussentjes, net zoals hun mama en papa :P
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:55

Jullie hebben het er maar druk mee dit keer! Wel hele schattige foto's. Ik hoop dat het snel alles met pups goed gaat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:14

Hopelijk gaat het nu weer beter met de beebs!

Ik snap alleen niet zo goed waarom je er dan voor kiest om met die teef te fokken. Zeker als dit soort gedrag in het karakter zit. Ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn als pupkoper als ik wist dat de moeder zo fel was.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 10:55

Amandavd schreef:

Ik snap alleen niet zo goed waarom je er dan voor kiest om met die teef te fokken. Zeker als dit soort gedrag in het karakter zit. Ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn als pupkoper als ik wist dat de moeder zo fel was.

Dat zit in heel veel AA's. En nog erger bij de Japanse Akita zoals akishino al zei (dat was in de eerste instantie ook de reden voor ons om voor de American te gaan in plaats van de Japanner) Wij vertellen pupkopers ook precies hoe het karakter is van het ras, en ook hoe het per hond kan verschillen binnen het ras. Ze zien er uit als knuffelberen, maar het zijn zeker niet de makkelijkste honden. Vrijwel geen will to please, erg onafhankelijk, dus lastig los te laten lopen en regelmatig lastig met andere honden, vooral van het zelfde geslacht. Een reu en een teef samen is eigenlijk geen probleem :D maar ik ken ook wel AA's die ook niet met een reu samen kunnen :')

Er zijn wel eens mensen die dan toch van dit ras afzien, maar de meesten hebben zich zelf al vrij goed verdiept in het ras en weten al een beetje wat ze voor de kiezen kunnen krijgen. Als wij het gevoel krijgen dat dat de potentiële pupkopers niet geschikt zijn, krijgen ze geen hond van ons.

Verder zie ik heel erg goed terug dat de teven over het algemeen feller zijn dan de reuen. Net als vrouwen onder elkaar zeg maar. Mo-Jo (en Nik van het vorige nestje) hebben een gouden karakter, dus dat maakt dat het waarschijnlijk reuze mee zal vallen :) Lily is tot nu toe heel makkelijk met andere honden, terwijl lois denk ik meer haar moeder achterna gaat. Die heeft nooit echt de behoefte gehad om te spelen met vreemde honden, wel met haar eigen zusje, peettante (Zojja) :+ en Mo-Jo, dus honden die haar bekend zijn.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 06-12-14 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:57

Thesserd schreef:
Amandavd schreef:

Dat zit in heel veel AA's. Wij vertellen pupkopers ook precies hoe het karakter is van het ras, en ook hoe het per hond kan verschillen binnen het ras. Ze zien er uit als knuffelberen, maar het zijn zeker niet de makkelijkste honden. Vrijwel geen will to please, erg onafhankelijk, dus lastig los te laten lopen en regelmatig lastig met andere honden, vooral van het zelfde geslacht. Een reu en een teef samen is eigenlijk geen probleem :D maar ik ken ook wel AA's die ook niet met een reu samen kunnen :')

Er zijn wel eens mensen die dan toch van dit ras afzien, maar de meesten hebben zich zelf al vrij goed verdiept in het ras en weten al een beetje wat ze voor de kiezen kunnen krijgen. Als wij het gevoel krijgen dat dat de potentiële pupkopers niet geschikt zijn, krijgen ze geen hond van ons.

Ah oke, duidelijk! Nu begrijp ik het wat beter.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:58

Ik heb dit topic gewoon gemist :oo wel leuk bijlezen tot de pups er echt zijn!!
Ik vind ze helemaal geweldig <3

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 11:03

Amanda, ik had m'n post nog wat gewijzigd :P maar ik begrijp heel goed dat iemand dat niet zou willen hoor. En omdat de honden er zo aaibaar uit zien verwacht je het ook niet altijd.

Dankje Nicole! :D

Ik hoorde overigens vorig weekend op de show van een andere fokker dat ze een AA terug had genomen, omdat hij de baas was geworden in huis en onhandelbaar was. Zij is nu zelf bezig met trainen en dat gaat heel goed, ze staat ook erg stevig in haar schoenen :+ dat is ook zeker wel nodig.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 16:00

Ik vind ze geweldig!!...bij een ander. :D Heel mooi om te zien maar een paar karaktereigenschappen hebben mij wel tegen gehouden om voor dit ras te gaan.

Prachtig nestje! <3 en wat een goede start krijgen ze bij jullie. +:)+