Kat eet niet meer (DA is al bezocht)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Kat eet niet meer (DA is al bezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:20

Vreselijk wat jullie allemaal meemaken.
Hoop nu echt dat het alleen nog berg opwaarts gaat!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 15:07

Dat hoop ik ook linnie050!

Op dit moment zit ie hartstikke lekker in zijn vel. Hij komt me weer uit bed schoppen als hij merkt dat ik wakker word, hij is weer actief en vocaal als vanouds. Hij eet nog steeds veel en veel te weinig, maar de AB doet hem goed.

De stress van AB geven door dwangvoeding of pillenschieters hebben we ook weggenomen: hij krijgt zijn pillen nu met Easypill. Wie het niet kent: een soort klei met lekker smaakje die je om de pil heen doet, en hem dus 'fopt'. Nooit gedacht dat Charlie daarin zou trappen, maar dat doet ie wel. Scheelt weer veel stress voor hem en we weten zeker dat hij zo alle AB ook echt binnenkrijgt.

Hopelijk blijft het inderdaad een beetje bergopwaarts gaan :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:53

Easypil is idd heel makkelijk en voorkomt zoveel stress en gedoe. Veel beter voor het onderlinge vertrouwen :j

Mooi dat het stukje bij beetje opknapt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:11

Het klinkt al met al een stuk beter, hoe gaat het nu? Is ie nog steeds zo alert en hoe gaat het met het eten?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 11:48

Hij is nog steeds lekker alert en vrolijk. Zijn AB (3 pilletjes per dag) eet hij ook nog steeds braaf.

Eten gaat nog steeds niet zo goed. We zetten altijd een bakje droogvoer en natvoer neer, en van beide eet hij 's nachts wel wat, maar slechts heel weinig. Kan me ook voorstellen dat zijn maagje moet wennen aan de nieuwe hoeveelheden en het vaste eten, maar hoe lang zou zoiets duren? Dagen, weken? Overdag wil hij wel veel snoepen van de kipsnoepjes die ik zaterdag heb gekocht.

Morgenmiddag weer een DA bezoekje, controle van zijn toestand en de wond bij zijn staart (die hij echt netjes schoon houdt :) ).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:17

Wat fijn dat het zo goed gaat, op het eten na. Probeer je nog wel diversen soorten of krijgt hij nu weer zijn standaard eten?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:54

Mijn katten eten de pasta van de pil en laten de pil liggen.. :')

Fijn dat Charlie ze dus wel eet! Scheelt een hoop gedoe!:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:46

Misschien morgen even overleggen morgen met de dierenarts nu die wel wat zelf eet om nogmaals een poging te wagen met de valium? wie weet helpt het hem net over de drempel. Ik merkte toen bij een keer geven al een verschil en kat had er verder geen last van.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:27

De DA vond hem er erg goed uit zien. Zowel de wond als zijn hele uitstraling (en fysiek vacht, vochtbalans, alertheid). Hij is sinds maandag ook weer 2 pond aangekomen!

Eetlustopwekker heeft hij niet gekregen, omdat dit weekend de AB afloopt en hij dan waarschijnlijk vanzelf meer eetlust krijgt. En omdat het gestaag dus iets beter gaat, wil ze er nu niet teveel meer bijstoppen aan medicatie.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:09

Goed zeg! Ik vind dat de volgers inmiddels wel recht hebben op een foto van de patient :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:55

Natuurlijk! Op dit moment ligt hij helemaal opgekruld op de bank te slapen. Nog steeds bijna niets gegeten vandaag.

Dit is de patiënt ergens aan het begin van zijn ziek zijn (volgens mijn telefoon op 8 oktober). Hij zat er toen zo sneu en ziek bij, reageerde nergens op... Hij is er een paar dagen nog slechter aan toe geweest.

Afbeelding

En Charlie nu! Niet zo'n charmante foto, maar ik heb even niets anders bij de hand. Hij kan na het wassen minutenlang zo met zijn pootje blijven zitten, en dut ook wel eens in deze houding in :+
Het is nog lang niet goed met hem, hij is nog veel te licht voor zijn omvang (hoewel dat op de foto niet zo lijkt) en moet dus echt gaan eten, want dat doet hij nog steeds amper. Hij eet wel, maar o zo weinig. Misschien 7 brokjes, 3 hapjes natvoer en 3 snoepjes op een dag. Maar jullie snappen mijn voorzichtige positiviteit misschien wel als je ziet hoe alert en helder hij op de foto is. Hij zit weer lekker in zijn vel.

Afbeelding Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:19

Wow hij gaat vooruit, goed om te lezen!
Hij eet gelukkig iets, dat is een begin. Succes.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:35

Hij eet in ieder geval wat en ook belangrijk is dat hij zichzelf wast en vrolijk is! Gaat vast goed komen met hem!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:16

Hij heeft een frissere blik in zijn ogen dan op 8 oktober! Hij heeft denk ik nog wel een lange weg te gaan..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 23:29

Het is zeker nog een lange weg. We hebben daarom ook nog dagelijks contact met onze DA en zitten er nog bovenop :)

We hebben trouwens vandaag van de DA ook zakjes natvoer van Urinary meegekregen (daar eet hij normaal de droogvoervariant van). Wie weet bevalt dat hem beter dan het droogvoer nu. We blijven van alles voorzetten, maar het zou mooi zijn als hij de Urinary gaat eten omdat daar al zijn voedingsstoffen in zitten.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:28

Wat een droppie, en wat is er een verbetering te zien zeg!
Hoop ook heel erg dat hij van het nieuwe voer gaat eten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:25

Wat een schatje is Charly en wat ziet hij er al een stuk beter uit. Nu nog een beetje blijven eten! Hopen dat de urinary aanslaat!

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:54

Dat snorretje <3
Die natvoeding van Urinary bedoelde ik ook paar pagina's terug, met name de moderate calorie variant vinden de patientjes vaak heerlijk. Je ziet aan z'n opstaande vacht dat ie zich nog niet helemaal 100% voelt.

Zet m op Charly! Met je geschoren pootje ahhhh.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 16:26

Enjoy: die openstaande vacht heeft hij (in mindere mate) altijd een beetje gehad. Hij had het heel erg toen hij uit het asiel kwam, maar in de jaren dat hij bij ons is, is het nooit helemaal weg gegaan.

Hij zit inmiddels heel de middag al onder het bed verstopt en is plots wat angstig. Dat heeft hij wel een aantal keer eerder gehad, dus wel laten hem even doen. Morgen heeft onze eigen DA spoeddienst, dus als we het dan nog niet vertrouwen, gaan we met hem daar naartoe. We hebben net ook even met ze gebeld, en zij waren ook van mening dat we niet meteen langs hoefden te komen.

Hij heeft vandaag ook weer minder gegeten. We (of ja, mijn vriend) gaan zo meteen bij de DA ook even mirtazapine (eetlustopwekker) halen. Omdat hij nu namelijk iets minder is gaan eten, willen we dat toch graag proberen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 17:25

Gisteren hebben we Charlie even meegenomen naar de DA toen we de mirtazapine gingen halen, want toen hij onder het bed uit kwam, was de huid rond zijn wond vuurrood. Door het snelle genezingsproces jeukt het waarschijnlijk erg, en hij likt het nu kapot. Geïrriteerde huid dus. We hebben een zalfje mee dat de jeuk zou moeten verzachten, de huid rust moeten geven en dat ook werkt als een soort buffer: als hij likt, dan likt hij de zalf op in plaats van aan de huid rondom wond te zitten. Over de wond was de DA zeer zeer tevreden, dus dat is mooi.

Verder heeft hij vandaag al wat brokjes gegeten, dus dat is fijn. Gister was dat helemaal niets.
We kabbelen rustig door :) Vandaag heeft hij ook zijn laatste AB gekregen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 19:22

Het gaat inmiddels behoorlijk goed met Charlie.

Hij eet nog erg weinig, maar dat wordt wel met de dag iets meer: het gaat dus nog steeds de goede kant op +:)+ De wond geneest razendsnel en de huid is veel minder geïrriteerd. Charlie speelt sinds dit weekend ook weer voor het eerst sinds 4 weken. We zijn nog steeds bezorgde baasjes, maar Charlie gaat echt de goede kant op. Op dit moment krijgt hij geen enkele medicatie, op een kleine hoeveelheid mirtazapine na (een kwart pilletje om de dag).

Erg fijn, want inmiddels lig ik zelf al een paar dagen ziek op bed, dus ik ben blij dat alle dierenartsbezoeken en dagelijks vechtend dwangvoeden voorlopig voorbij zijn :)

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:26

Oh wat fijn! *\o/*

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:34

Jeetje wat goed zeg! Dank voor je update en beterschap!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:15

Wat een mooi nieuws dat ie vooruitgaat en weer aan het spelen is, dat zijn goede tekens! Zo maar verder en nu beterschap voor jezelf!!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 19:43

Vannacht heeft Charlie 'al' zijn eten uitgebraakt. Het waren bijna onverteerde brokjes. Dat heeft hij wel vaker gehad, dat hij zo zit te schranzen, dat hij niet eens kauwt en alles er dus weer uit komt. Omdat hij dat vaker heeft, doen we er nog niets mee. Wel als hij nog meer gaat braken. Duidelijk dat hij nog moeite heeft met het doseren van zijn eten zei de DA :)