Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:16

nathalie_v schreef:
Nikass schreef:

Pfff wat een slecht excuus om te weinig met je hond te ondernemen. Tien uur in een bench vind ik echt misdadig. En dan ff wandelen en weer 8 uur. Wat zal jouw hond last van zijn gewrichten krijgen zeg.

Ja schandalig.... :+ S ochtends een uur (of meer) uit + verrijking daarna bench in (max 10 uur) s avonds bij thuiskomst de weer een uur (of meer) uit + verijkking en/of training en s avonds laat nog eens een half uur uit. Dus nee zo slecht heeft ze het echt niet. Als ik haar minder laat slapen en haar de hele dag achter mij aan laten lopen in huis zal zij meer stress ervaren dan dat zij er echt profijt van gaat hebben....
Met mijn hond kan ik 4 5 of 6 uur wandelen. Maar die wordt daar niet echt moe van. Terwijl ze de verrijking en training echt moe van.
Soms gaat ze mee naar studie. Maar is voor haar vaak te druk.

Sorry maar anders kan niemand een hond nemen. Moet toch geld in het laadje komen of niet ;-)

Wat bedoel je precies met achter je aan laten lopen en dat zij dan meer stress zou ervaren? Ik heb zo'n hond namelijk die heel erg graag bij mij is. De eerste tijd dat ze hier was, liep ze echt constant achter mij aan, volgde mij iedere centimeter. Ik vond dat verder prima, want blijkbaar had ze dat nodig. Nu doet ze het nog steeds, maar ik kan haar prima vertellen dat ze eventjes zichzelf moet vermaken en dan gaat ze ook gewoon slapen.
Er is een verschil in een hond moe maken en je hond aanleren om zijn rust te nemen. Je hebt je hond denk ik niet geleerd om zelf zijn rust te leren nemen. Dat is zonde, want nu moet je hond constant in een bench. Dat heeft ook direct het nadeel dat de hond niet uit zichzelf naar jou toe kan komen of even bij je kan komen kijken. Mijn hond komt zo nu en dan even kijken wat ik aan het doen ben of wilt gewoon even een knuffel en gaat vervolgens weer ergens anders liggen. En omdat een hond een roedeldier is doe je hem wel tekort door hem steeds een eenzame opsluiting te geven. Je ontneemt werkelijk al zijn zelfstandigheid.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:49

anneliesdj schreef:
geerke schreef:
ik denk dat het weinig zin heeft om hier Nathalie_v@aan te vallen....zij ziet dit niet als hondonvriendelijk dusw gaat hier echt niets aan veranderen...
Wat ik vind???Misdadig....Ik voel mij al rot als ik een uur of vier weg ben en mijn honden ''opgesloten'' zijn achter het huis....een halve hectare. :7

Er zijn helaas heel veel mensen die denken dat ze heel goed voor hun hond zorgen op deze manier.
Zo heb ik hier een hond in opvang die overdag 10 uur alleen zat en nooit buiten eigen tuin kwam.
Hond is de eerste 3 weken kruipend door het leven gegaan omdat ze niets maar dan ook NIETS gewend was, ze was overal bang voor, auto's, kinderen, honden, bloembakken, strepen op straat en zelfs voor gras! (mensen hadden betegelde achtertuin) Het doet me echt pijn om een hond zo te zien en dan de eigenaar uit volle overtuiging horen praten over hoe lief en geweldig de hond wel niet is.

Erg hé...ik heb momenteel ook een exemplaar hier die voor alles uit angst over de grond kruipt.
Moet wel zeggen, ze kan zich enorm optrekken aan mijn stabiele roedel, en gaat vele malen sneller vooruit dan wat we verwacht hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:01

10 uur achter elkaar alleen zitten vind ik sowieso te lang, bench of niet.
Als ik 7 of 8 uur achter elkaar moet werken dan worden ze tussen de middag naar buiten gelaten.
En als ik de hele week veel aan het werk ben (40 uur of meer bijvoorbeeld) dan gaat mijn herder bij de fokker logeren en de kleintjes gaan overdag naar mijn moeder, dat komt niet vaak voor maar als het gebeurd dan gaan ze naar de oppas..

Anoniem

Re: Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:11

De labrador loopt gewoon los als we weg zijn. Met mooi weer mag hij lekker buiten liggen (kan schuilen) en met kouder weer blijft hij lekker binnen. Maar volgens mij stort hij neer op de bank als we weggaan. En komt pas keer eraf als we er weer zijn :')

De mechel van mijn moeder zit nog wel in de bench 's nachts en overdag als ze weg is. En ook met de trainen op de club zit hij tussen de trainingen door in de bench. Dan gaat hij gewoon lekker slapen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:14

sommige mensen behandelen hun hond ook heel makkelijk hier dat is schandalig geef de hond een vrijheid please. en af en toe in de bench kan geen kwaad!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:17

Ik neem gewoon een kat :+

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:19

denisesilver schreef:

dat is makkelijker lijkt me idd

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:20

Pandameisje schreef:
denisesilver schreef:

dat is makkelijker lijkt me idd

Ook die kan je opsluiten. Neem dan een cavia ofzo die zitten vaak opgesloten

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:22

mijn cavia liep los haha in me slaapkamer had er 2 en ze mochten zelf in hun hok en 1 van ze liep bij mij in bed

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:02

Maar ik hoef ze toch niet op te sluiten ??

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:46

denisesilver schreef:
Maar ik hoef ze toch niet op te sluiten ??

Zie nu dat ik hem heel anders heb gelezen haha. Las hem alsof nathalie een kat moest nemen :p

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:00

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:03

net zoals jij tevreden bent over de situatie bent van je hond...mag een ander dat gewoon niets vinden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:23

@nathalie_v:
Als jij vind dat je goed voor je hond bent hoef je niet zo aangevallen te reageren toch?
Uit je reactie blijkt wel dat je je zelf ook schuldig voelt en terecht.
Een hond op een dergelijke manier houden is niet diervriendelijk op zijn zachts gezegd.

ik heb ook herplaatsters en altijd ook al gehad en dat gaat het niet over kleine hondjes maar over grote bakbeesten.
Altijd zeer moeilijke, agressieve en angstige honden en met verlatingsangst, voernijd, sloperds etc. En nee nooit opgesloten in een bench.
maar ik heb wel alle honden "goed"gekregen en er top honden van gemaakt.
Ik heb geen tuin van 5 ha, sterker nog tot 6 mnd geleden had ik zelfs geen tuin.
Maar de honden worden wel 5 keer per dag uitgelaten waarvan 2 x minimaal een uur los in het bos.
Ze lopen verder los in huis.
En ja ik heb een pittige baan(ben bedrijfsleidster) en ik werk veel maar ik heb werkuren verspreid over meerdere dagen zodat ik maar 2 hele dagen werk.
Mijn vriend werkt in ploegen dus onze werktijden zijn op elkaar afgestemd zodat de honden maximaal 6 uur alleen zitten en dat vind ik al aan de lange kant.
Daarnaast bellen we regelmatig mijn schoonouders op zodat die in die 6 uur ook nog met ze gaan lopen.

En eerste gingen ze ook nog elke week mee op hondentraining voor 1/1,5 uur per keer.

Als jij heel je leven zo behandeld zou worden als jij bij je hond doet dan zou jij ook niet gelukkig zijn.
maar je onderschikken in de situatie. En dat doet jouw hond nu.
Jammer en heel triest want je kunt met simpele oplossingen al heel ver komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:32

Buiten dat ik 10 uur en de hele nacht veel te lang vind om alleen te zijn(maar ik heb dan de luxe blijkbaar dat ze geen 10 uur alleen hoeven te zijn), vind ik die uren in een bench ook niet diervriendelijk. Als ze dan niet los kan, zou ik een kennel of een speciale kamer voor de hond maken, zodat die nog gewoon rond kan lopen, wat kan drinken en zelf kan kiezen waar ze gaat liggen.

Ik heb een herplaatser die blaft naar elke hond die langskomt, dus zitten de gordijnen dicht als wij weggaan. Zij sloopt niet, dus mag door het hele huis lopen. Mijn jonge hond sloopt wel enorm, dus die heeft een grote kennel buiten, maar daar laat ik hem maximaal 4 uur achter elkaar inzitten. Ben ik langer weg, komt er iemand die hem en de andere hond ruim een uur uitlaat.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:39

Een kleine "herder" van 12kg zou inderdaad op 2m2 goed kunnen huizen en is deze maat bench minder extreem bij. Al vind ik het dus nog te klein (immers geen 2m2).

Hoe regelmatig de hond uit gaat vind ik minder van belang. Onze hond gaat standaard maar 3x uit, en dan heeft hij meestal nog niet bepaald haast om uit te gaan. Als het 's ochtends 11 uur wordt (i.p.v. 9 uur) dan vindt hij dat alleen vervelend omdat we die 2 uur ook nog geen tijd voor hem hebben. Plassen gaat hij toch uitgebreid eerst de juiste grasspriet voor uitzoeken over het algemeen. Zelfs nu hij op prednison staat, hoewel het wel wat minder geworden is, hij moet nu eerder uit. Maar het avondrondje kan van hem gestolen worden, maar dan vinden we de tussentijd te lang worden.

Hij gaat nu om 9 uur, 4-5 uur en 10 uur uit. Minimaal een uur per dag en als ik er ben langer. Wat een hoop verschil maakt is wat je hem voert. Honden op goedkoop voer moeten vaker uit. Ze drinken vaak veel meer, eten in ieder geval meer en poepen daardoor veel meer. Die van ons (9kg) poept 3x een vinger. Ik heb veel kleinere honden hopen zien leggen van een halve hand zowat, en dat was het avondrondje, toen waren ze al 4x eerder uit geweest. Dat die vaak uit moeten, dat snap ik wel. Ze stonden op het goedkoopste voer dat er was, afhankelijk van welke winkel ze boodschappen deden (woorden van de eigenaresse).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:52

Dat ze niks doen, okee, maar ik vind dat je ze wel de mogelijkheid moet geven en als die mogelijkheid er 18 uur niet is vind ik dat kwalijk.

Een bench van 110 is meestal maar 75 breed, dus nog m2. Geen 2m2.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:55

een kooi van zowaar 1m 09cm is echt groot genoeg om een hond 18 uur per dag in op te sluiten?? let wel de totale oppervlakte van zo'n kooi ,want deze is nog geen 70 cm smal is 0,75 m2...

en je hoeft geen hectares grond te hebben om een hond goed te kunnen houden,maar zorgen voor een goede bewegingsruimte als je lang weg gaat is toch wel een minste vereiste waar je aan zou moeten kunnen voldoen als je een hond neemt.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:04

Hoe dan ook, een hond is niet gemaakt om langdurig in een klein hokje te liggen. Naast het geestelijke aspect van verveling en zo vraag ik me af wat het lichamelijk met een hond doet om zo lang in een bench te zitten.
Mijn honden slapen ook veel, maar ze staan ook regelmatig op om ergens anders te gaan liggen. Dat is in een bench niet mogelijk. Dwing je een hond dan niet om steeds in dezelfde houding te gaan liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:06

Hoe vaak of hoe lang ze uit moeten heeft niks te maken met hoe vaak ze hun behoefte moeten doen.
Het is ook geestelijk goed voor ze om een eind te wandelen, dat is nog belangrijker dan dat ze hun behoeften kunnen doen.

Nathalie
Als de hond niet tegen vreemden kan is het dan geen optie om een paar keer met diegene van de uitlaatservice mee te lopen zodat ze diegene kent?
Sorry maar een herderkruising die 10 uren per dag in een bench zit als er gewerkt word en er dan s'avonds weer in moet, al onzeker is en dan gaat slopen is niet meer dan logisch, herders hebben ook veel uitdaging nodig, en de hele dag in een bench zitten geeft niet zoveel uitdaging lijkt mij..
Een geschikte dagopvang kan omgaan met honden die onzeker zijn en kan voor de hond ook een heel verschil maken, een uitlaatservice is ook nog een optie..
Ik vind dit sneu en had in jou geval geen hond in huis genomen.
Zoveel werken moet omdat anders niemand een hond kan hebben? Dat is onzin, en als je dan wel graag een hond wil dan vind ik dat je ook moet kijken hoe je het voor de hond het best kan regelen..

Ik weet nu al dat ik in december veel moet werken (zal ook op 10 uren per dag komen) bijvoorbeeld dus heb al met de fokker geregeld dat hij die weken in zijn ouderlijk huis logeert.. Kleintjes hebben oppas en ik kan zonder schuldgevoel mijn uren draaien, ik zou dat echt niet kunnen als mijn honden zo lang achter elkaar alleen thuis zouden zitten..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:10

MyWishMax schreef:
Dat ze niks doen, okee, maar ik vind dat je ze wel de mogelijkheid moet geven en als die mogelijkheid er 18 uur niet is vind ik dat kwalijk.

Een bench van 110 is meestal maar 75 breed, dus nog m2. Geen 2m2.

vroeger had je batterijkippen....nu batterijhonden, :+

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:42

Maar bij het lezen van dit topic vraag ik me dan wel af hoe full time werkende mensen dit doen, of die hebben gewoon geen recht op een hond?
Ik heb dan wel geen bench, maar mijn hond moet toch wel wat uren alleen in de tuin zijn..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:55

nathalie_v schreef:
Mijn hond ligt wanneer ik naar studie ga in de bench. Wanneer ik thuis ben ligt ze er soms ook vrijwillig in (deurtje open)
De tijd dat ik niet thuis is soms 10 uur. Dat is voor mij de max. Wanneer ik thuis kom doe ik wel gelijk een ronde van een uur en hou haar zowel 's ochtends als 's avonds mentaal bezig.

In de nacht slaapt ze er ook in (en heb ik ook het deurtje dicht, anders ligt ze in mijn bed in plaats van op haar eigen kleed... :+ )

Wanneer ik een hele dag thuis ben slaapt ze ook, wat is dan het verschil wanneer ik weg ben?

Ik heb sowieso de regel hier in huis wordt niet gespeeld tenzij ik het aanbied. Daarnaast hoort een hond 18 uur per dag te slapen. En als ik alles zo tel komt ze daar precies aan :-)

Meen je dat nu echt >;) of is het om te stangen?
Ik kan haast niet geloven dat iemand het meent om een hond zolang in een bench/hok op te sluiten.Dan heb je in feite gewoon geen tijd om een hond te hebben en is het eerlijker om er geen één te nemen.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 00:06

Farjen schreef:
Maar bij het lezen van dit topic vraag ik me dan wel af hoe full time werkende mensen dit doen, of die hebben gewoon geen recht op een hond?
Ik heb dan wel geen bench, maar mijn hond moet toch wel wat uren alleen in de tuin zijn..

Het gaat hier vooral om het opsluiten in een bench. Een hond in de tuin heeft heel wat meer bewegingsvrijheid. En zeker als ze met zijn tweeen zijn vind ik het al een minder groot probleem.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 00:21

nathalie_v schreef:
Mijn hond in de thuis laten wanneer ik weg ben (1ha) zal voor haar prima werken, die ontsnapt overal uit.
Haar alleen los in huis laten gaat ook niet werken, ze blaft dan bij iedereen die voorbij loopt, gaat slopen etc.
Grappig dat mensen al bij voorbaat zeggen 'die herder' en 'een kleine bench'
die 'herder' is een kruising herderachtige, en weegt 12 kilo.
en die 'kleine bench' is 109 cm. Hond kan er volledig gestrekt (met ruimte over) in liggen/staan/rond lopen.
Haar mee nemen naar studie/werk levert voor haar een berg stress op. Ook het laten komen van een hondenuitlaat wordt hem niet. (ze accepteert geen vreemden )
Ik heb haar niet vanaf pup af aan. Ze was 8 maanden toen ze bij mij kwam, heeft dus een gebruiksaanwijzing vanaf het begin.
Ze vliegt sinds dat ze bij mij is niet meer uit naar honden, vreemde mensen, vreemde voorwerpen, kan met de trein en auto mee.

Of dit de ideale situatie is, nee maar om nou te zeggen dat het mishandeling is... daar ben ik het dan ook weer niet mee eens.

Maar gelukkig hebben jullie allemaal de perfecte hond, en werken jullie geen van allen en hebben een thuis van 5ha waar je dag en nacht met je hond aan het spelen bent.

Nou nee hoor, mijn hond is verre van perfect en het stukje tuin waar hij in kan als ik weg ben is denk ik zo'n 10m2, m'n kamer 30. Dus 40m2 tot z'n beschikking. In tegenstelling tot dus de 1m2 die jouw hond tot beschikking heeft. Daarbij kan mijn hond buiten in het zandbakje liggen die ik voor hem gemaakt heb, en heb ik het stuk afgezet met een grote pallet. Alles geheel gratis in elkaar geflanst.
Mijn hond kan ook niet met vreemden dus een hondenuitlaatservice kan ook niet zo 1,2,3. Dus vertrouw ik op mensen in m'n omgeving. Maar zouden die wegvallen, dan zou ik op zoek gaan naar een particuliere hondenuitlaat. Die kan dan een paar keer langskomen met mij erbij, zodat de hond gewend raakt.

Ik bedoel maar te zeggen: je argumenten kloppen niet. Waar een wil is is een weg. Voor mij zou het totaal onacceptabel zijn om mijn hond in een bench achter te laten. Voor jou is dat blijkbaar prima acceptabel dus heb je ook de wil niet om iets anders te bedenken.
Je zou namelijk ook makkelijk in je 1ha tuin een stuk af kunnen zetten van laten we zeggen 5,5 x 5,5 = 30m2. Als je een hoek van de tuin pakt, hoef je maar 2 stukken dicht te maken.
Dan kan je hond graven, in de zon/schaduw, aan een tak trekken etc.
Waarom niet zoiets voor de hond maken?