nathalie_v schreef:Nikass schreef:
Pfff wat een slecht excuus om te weinig met je hond te ondernemen. Tien uur in een bench vind ik echt misdadig. En dan ff wandelen en weer 8 uur. Wat zal jouw hond last van zijn gewrichten krijgen zeg.
Ja schandalig....S ochtends een uur (of meer) uit + verrijking daarna bench in (max 10 uur) s avonds bij thuiskomst de weer een uur (of meer) uit + verijkking en/of training en s avonds laat nog eens een half uur uit. Dus nee zo slecht heeft ze het echt niet. Als ik haar minder laat slapen en haar de hele dag achter mij aan laten lopen in huis zal zij meer stress ervaren dan dat zij er echt profijt van gaat hebben....
Met mijn hond kan ik 4 5 of 6 uur wandelen. Maar die wordt daar niet echt moe van. Terwijl ze de verrijking en training echt moe van.
Soms gaat ze mee naar studie. Maar is voor haar vaak te druk.
Sorry maar anders kan niemand een hond nemen. Moet toch geld in het laadje komen of niet
Wat bedoel je precies met achter je aan laten lopen en dat zij dan meer stress zou ervaren? Ik heb zo'n hond namelijk die heel erg graag bij mij is. De eerste tijd dat ze hier was, liep ze echt constant achter mij aan, volgde mij iedere centimeter. Ik vond dat verder prima, want blijkbaar had ze dat nodig. Nu doet ze het nog steeds, maar ik kan haar prima vertellen dat ze eventjes zichzelf moet vermaken en dan gaat ze ook gewoon slapen.
Er is een verschil in een hond moe maken en je hond aanleren om zijn rust te nemen. Je hebt je hond denk ik niet geleerd om zelf zijn rust te leren nemen. Dat is zonde, want nu moet je hond constant in een bench. Dat heeft ook direct het nadeel dat de hond niet uit zichzelf naar jou toe kan komen of even bij je kan komen kijken. Mijn hond komt zo nu en dan even kijken wat ik aan het doen ben of wilt gewoon even een knuffel en gaat vervolgens weer ergens anders liggen. En omdat een hond een roedeldier is doe je hem wel tekort door hem steeds een eenzame opsluiting te geven. Je ontneemt werkelijk al zijn zelfstandigheid.
S ochtends een uur (of meer) uit + verrijking daarna bench in (max 10 uur) s avonds bij thuiskomst de weer een uur (of meer) uit + verijkking en/of training en s avonds laat nog eens een half uur uit. Dus nee zo slecht heeft ze het echt niet. Als ik haar minder laat slapen en haar de hele dag achter mij aan laten lopen in huis zal zij meer stress ervaren dan dat zij er echt profijt van gaat hebben.... 

of is het om te stangen?