Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nikki__ schreef:Xpinoxx schreef:Worden de nieuwe mensen niet gescreend? Vind het een beetje raar verhaal allemaal
Blijkbaar niet...Vind het al met al vooral voor dat beessie héél sneu.
Arm ding wordt uit een land weggeplukt, komt hier in een gezinssituatie terecht waar hij duidelijk niet aan gewend is. Moet binnen een zeer korte termein ineens snappen dat bepaald gedrag niet mag terwijl hij op straat dat gedrag nodig had om te overleven.
Vervolgens wordt hij wéér verhuist naar een ander gezin, waar hij gestrest van raakt. Daarna wéér overgeplaatst.....
T is zo goed, al die beessies maar van hot naar her slepen. Ik ben er serieus van overtuigd dat er een hoop honden helemaal niet zo geschikt zijn als 'gezinshond' en misschien wel beter af zijn op straat met regelmatige voermomenten.
Maar we screnen niet, halen alles massaal hierheen en als het dan niet bijkt te matchen/te lukken of het dier blijkt toch gestoorder dan verwacht, mag het hier weer naar het asiel.
Top.
Bokt is soms wat hard in de commentaren maar iedereen bedoelt het goed en helpt graag. Ik vind het ook leuk om je te volgen.
Ik weet hoe hard het is, maar eerst vind je die ene leuk en dan weer die ene, en dan kan je zo maar door blijven gaan. Vandaar dat contract
Ben benieuwd of dat bij jullie ook zo is. beatje schreef:Persoonlijk vind ik het toch wel vreemd.Een gastgezin wat niet veel verstand van honden heeft,daar worden volwassen probleemhonden geplaatst.Dan zomaar in een gezin geplaatst die de hond na een dag al beu zijn.
Ik mis hier toch wel enige begeleiding,en vind dit gerommel echt wel sneu voor de zogezegde geredde honden.
TS julie zullen het best wel goed bedoelen,maar als ik julie was zou ik toch hier een daar nog eens een curses hondegedrag mee pikken en met julie gasthonden toch een sna eenoed bekend staande hondeschool gaan dan leren julie allemaal wat.
Anders is mischiens het opvoeden van blindegeleiden honden pups meer julie ding,dan krijg je veel meer hulp en moet je met de pup ook cursessen volgen,heb je ook geen vaste hond ,maar wel erg leuk om te doen.
Tigress schreef:Begeleiding hadden jullie vanaf het begin al moeten hebben. Aardig wat weten is niet genoeg als je een opvanger neemt en niet weet wat zijn gedrag voorstelt en wat je ermee aan moet. Een beetje omrommelen en de voorste (?) heup prikken?
Net zoals het adoptiegezin. No way dat daar een goede procedure aan vooraf is gegaan. Als nieuw baasje weet je dat het moeilijker is de eerste paar weken, inclusief dus gedrag die je niet wil. Een nieuwe hond geef je normaal gesproken ook aan bij de buren (tenminste...wij wel, ivm eventueel overlast omdat beessie nog niet gewend is) Als de buren de eerste dag al aan staan te kloppen hadden ze in overleg moeten gaan, en de hond niet meteen terug moeten doen. Zoals eerder gezegd, de hond is hier nu de dupe van
Pandameisje schreef:Tigress schreef:Begeleiding hadden jullie vanaf het begin al moeten hebben. Aardig wat weten is niet genoeg als je een opvanger neemt en niet weet wat zijn gedrag voorstelt en wat je ermee aan moet. Een beetje omrommelen en de voorste (?) heup prikken?
Net zoals het adoptiegezin. No way dat daar een goede procedure aan vooraf is gegaan. Als nieuw baasje weet je dat het moeilijker is de eerste paar weken, inclusief dus gedrag die je niet wil. Een nieuwe hond geef je normaal gesproken ook aan bij de buren (tenminste...wij wel, ivm eventueel overlast omdat beessie nog niet gewend is) Als de buren de eerste dag al aan staan te kloppen hadden ze in overleg moeten gaan, en de hond niet meteen terug moeten doen. Zoals eerder gezegd, de hond is hier nu de dupe van
je weet niks van het gedrag van de hond wij weten hoe we om moeten gaan met de hond.
Pandameisje schreef:Tigress schreef:Begeleiding hadden jullie vanaf het begin al moeten hebben. Aardig wat weten is niet genoeg als je een opvanger neemt en niet weet wat zijn gedrag voorstelt en wat je ermee aan moet. Een beetje omrommelen en de voorste (?) heup prikken?
je weet niks van het gedrag van de hond wij weten hoe we om moeten gaan met de hond.

Wie weet komt iemand van bokt hier op af, je weet maar nooit. Lekker oefenen met Snowy met dingen die beter kunnen en dan heeft de nieuwe baas er vast een hele leuke hond aan.