Gasthonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Re: Gasthonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 17:39

snowy blijft bij ons tot ze zeker weten dat iemand er goed kaan voor zorgen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:55

Raar verhaal zeg, zo al na 1 dag..
Heeft hij geen pijn oid?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 18:05

nee maar zoals ik al eerder zij die mensen waren niet de slimste mensen.
het waren simpele mensen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:41

Niet alles gelezen, maar is snowy nog bij jullie?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:42

Nikki__ schreef:
Xpinoxx schreef:
Worden de nieuwe mensen niet gescreend? Vind het een beetje raar verhaal allemaal

Blijkbaar niet... -O- Vind het al met al vooral voor dat beessie héél sneu.
Arm ding wordt uit een land weggeplukt, komt hier in een gezinssituatie terecht waar hij duidelijk niet aan gewend is. Moet binnen een zeer korte termein ineens snappen dat bepaald gedrag niet mag terwijl hij op straat dat gedrag nodig had om te overleven.
Vervolgens wordt hij wéér verhuist naar een ander gezin, waar hij gestrest van raakt. Daarna wéér overgeplaatst.....

T is zo goed, al die beessies maar van hot naar her slepen. Ik ben er serieus van overtuigd dat er een hoop honden helemaal niet zo geschikt zijn als 'gezinshond' en misschien wel beter af zijn op straat met regelmatige voermomenten.
Maar we screnen niet, halen alles massaal hierheen en als het dan niet bijkt te matchen/te lukken of het dier blijkt toch gestoorder dan verwacht, mag het hier weer naar het asiel.
Top.

Ik vind de manier van plaatsen maar raar, hoe lang heeft hij bij het gastgezin gezeten? 1 week? Hij moet volledig wennen aan het huiselijke, 2 pubers om hem heen, rangorde bepalen, om vervolgens heel snel overgeplaatst te worden naar een flat bij mensen die niet langer dan een dag de tijd nemen om hem te laten wennen... Ik heb alsnog medelijden met het beest... Ik ken genoeg honden die uit Griekenland zijn geplaatst en dat ging toch even iets anders, deze honden passen ook perfect in de gezinnen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:47

Xfjord schreef:

Hij is weer terug :roll:

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:48

Isabonny schreef:
Xfjord schreef:

Ja, hij is weer terug :roll:

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:01

Ondanks de commentaar hier heb ik wel veel respect hoor dat jullie honden opvangen! De uitvoering kan misschien beter, maar Snowy is ook nog maar jullie eerste opvangertje. Je zult snel meer leren. Wel blijf ik erbij dat binnen een dag terug brengen wel heel raar is en ook stress vol voor Snowy. Maar ja, daar heb je ook niet echt invloed op. Probeer gewoon lekker te oefenen met Snowy om zijn gedrag te verbeteren. Misschien is dat ook beter dan dat een hond per direct herplaatst wordt. Succes!

Hopelijk blijf je updaten, je hebt al even geen Snowy foto's mee gepost. Heb je nog mooie foto's? :D Bokt is soms wat hard in de commentaren maar iedereen bedoelt het goed en helpt graag. Ik vind het ook leuk om je te volgen. :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 23:22

snowy is nu weer helemaal blij en hij heeft kikkers ontdekt waar die achteraan kan rennen wat een lol zeg hij sleurt je mee eb gaat zelf mee springen met de kikker.

ga van de week weer fotos maken

en ja het is onze eerste opvanghondje ook voor ons is dit allemaal nieuw. wij moeten ook nog veel leren

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:32

Persoonlijk vind ik het toch wel vreemd.Een gastgezin wat niet veel verstand van honden heeft,daar worden volwassen probleemhonden geplaatst.Dan zomaar in een gezin geplaatst die de hond na een dag al beu zijn.
Ik mis hier toch wel enige begeleiding,en vind dit gerommel echt wel sneu voor de zogezegde geredde honden.
TS julie zullen het best wel goed bedoelen,maar als ik julie was zou ik toch hier een daar nog eens een curses hondegedrag mee pikken en met julie gasthonden toch een sna eenoed bekend staande hondeschool gaan dan leren julie allemaal wat.
Anders is mischiens het opvoeden van blindegeleiden honden pups meer julie ding,dan krijg je veel meer hulp en moet je met de pup ook cursessen volgen,heb je ook geen vaste hond ,maar wel erg leuk om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:46

Sorry, heb niet het hele topic doorgelezen, maar krijgen gastgezinnen geen cursussen of zo? Of worden ze eerst gescreend? Een hond die op de straten liep, is natuurlijk heel ander gedrag gewend, dan een hond die altijd al bij mensen is geweest. Lijkt me van wel dat die gastgezinnen dan wat fatsoen moeten bijleren, en dat ze weten wat ze doen.

Moesten jullie geen contract tekenen, dat jullie geen hond nemen van de stichting, tenzij eerder afgesproken? Bij de dierenbescherming moet dat wel, anders houd je zo alle katten of een ander dier, en dat is natuurlijk niet de bedoeling :') Ik weet hoe hard het is, maar eerst vind je die ene leuk en dan weer die ene, en dan kan je zo maar door blijven gaan. Vandaar dat contract :) Ben benieuwd of dat bij jullie ook zo is.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 00:10

Hmm apart verhaal.
Ik weet niet voor welke stichting je opvangt? Mischien heb ik hier overheen gelezen?
De stichting waar ik honden voor opvang zijn erg streng met de voorwaarden waaraan je moet voldoen als adoptant
Gaat een hele screening aan vooraf.(huisbezoek,formulier etc)
en ook wij als gastgezin hebben eigenlijk het laatste woord of de hond daar heen gaat. En of we er een goed gevoel bij hebben. Hebben wij dit niet? Vertrekt de hond daar ook zeker niet heen.

Hoe gaat dit bij jullie stichting?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 08:32

beatje schreef:
Persoonlijk vind ik het toch wel vreemd.Een gastgezin wat niet veel verstand van honden heeft,daar worden volwassen probleemhonden geplaatst.Dan zomaar in een gezin geplaatst die de hond na een dag al beu zijn.
Ik mis hier toch wel enige begeleiding,en vind dit gerommel echt wel sneu voor de zogezegde geredde honden.
TS julie zullen het best wel goed bedoelen,maar als ik julie was zou ik toch hier een daar nog eens een curses hondegedrag mee pikken en met julie gasthonden toch een sna eenoed bekend staande hondeschool gaan dan leren julie allemaal wat.
Anders is mischiens het opvoeden van blindegeleiden honden pups meer julie ding,dan krijg je veel meer hulp en moet je met de pup ook cursessen volgen,heb je ook geen vaste hond ,maar wel erg leuk om te doen.

het is een honf van 7 maanden.
en we krijgen sinds gister begeleiding.en we weten aardig war van hondrn.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:03

Begeleiding hadden jullie vanaf het begin al moeten hebben. Aardig wat weten is niet genoeg als je een opvanger neemt en niet weet wat zijn gedrag voorstelt en wat je ermee aan moet. Een beetje omrommelen en de voorste (?) heup prikken?
Net zoals het adoptiegezin. No way dat daar een goede procedure aan vooraf is gegaan. Als nieuw baasje weet je dat het moeilijker is de eerste paar weken, inclusief dus gedrag die je niet wil. Een nieuwe hond geef je normaal gesproken ook aan bij de buren (tenminste...wij wel, ivm eventueel overlast omdat beessie nog niet gewend is) Als de buren de eerste dag al aan staan te kloppen hadden ze in overleg moeten gaan, en de hond niet meteen terug moeten doen. Zoals eerder gezegd, de hond is hier nu de dupe van :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:39

Isabonny schreef:
Xfjord schreef:

Hij is weer terug :roll:

Nou sorry dat ik niet alles gelezen heb hoor.... :roll:

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 09:48

Tigress schreef:
Begeleiding hadden jullie vanaf het begin al moeten hebben. Aardig wat weten is niet genoeg als je een opvanger neemt en niet weet wat zijn gedrag voorstelt en wat je ermee aan moet. Een beetje omrommelen en de voorste (?) heup prikken?
Net zoals het adoptiegezin. No way dat daar een goede procedure aan vooraf is gegaan. Als nieuw baasje weet je dat het moeilijker is de eerste paar weken, inclusief dus gedrag die je niet wil. Een nieuwe hond geef je normaal gesproken ook aan bij de buren (tenminste...wij wel, ivm eventueel overlast omdat beessie nog niet gewend is) Als de buren de eerste dag al aan staan te kloppen hadden ze in overleg moeten gaan, en de hond niet meteen terug moeten doen. Zoals eerder gezegd, de hond is hier nu de dupe van :j

je weet niks van het gedrag van de hond wij weten hoe we om moeten gaan met de hond.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:54

Nou sorry hoor :?
Maar zulke dingen las ik toch echt op de vorige pagina's...wat toch belangrijke dingen zijn voor het opvangen van een hond.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 11:25

Snowy heeft gezwommen net :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:18

Pandameisje schreef:
Tigress schreef:

je weet niks van het gedrag van de hond wij weten hoe we om moeten gaan met de hond.

Dit vind ik niet zo'n nette reactie van je. Ik ben ook wat verbaasd over de begeleiding die jullie van de stichting krijgen. Een tik/duwen tegen de voorste heup, oftewel schouder, heeft geen zin en een hond die bijt kan gevaarlijk zijn. Misschien heeft de hond die mensen ook wel gebeten en vonden ze hem eng waardoor hij terug gekomen is naar jullie. Deze hond heeft een duidelijke training nodig en ik hoop van harte dat hij die bij jullie of bij mensen die daar ervaring in hebben krijgt.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:04

Xfjord schreef:

Die rollende ogen waren niet voor jouw bedoeld, maar voor het feit dat de hond na een halve dag al weer terug moest ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:06

Isabonny schreef:
Xfjord schreef:

Die rollende ogen waren niet voor jouw bedoeld, maar voor het feit dat de hond na een halve dag al weer terug moest ;)

o haha :')

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:12

Pandameisje schreef:
Tigress schreef:

Ik vind je reactie ook niet zo netjes, maar ik kan me voorstellen dat het een beetje frustrerend moet zijn om meteen bij de 1e opvanghond al tegen problemen aan te lopen.

Het enige wat ik je kan meegeven is: kijk of je een cursus kunt doen met de hond. Daar leer je zelf ontzettend veel van en de hond ook uiteraard, het is leuk, je bent met de hond bezig. OK, het kost wel weer wat extra geld, maar als je daarmee een goed opgevoede hond kunt afleveren, dan moet dat toch een extra goed gevoel geven.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:27

Die reactie kwam inderdaad niet heel aardig over. Toch wil ik wel even zeggen dat ze wel heel erg aangevallen wordt nu. Ja, het loopt niet helemaal zoals het moet gaan en ik zou ook adviseren om met de hond samen een gedrags cursus oid te doen. Dat is niet alleen leerzaam voor de hond maar ook zeker voor jezelf. Het komt allemaal uit een goed hart. Alleen maar bot commentaar leveren gaat haar en de honden niet helpen, blijft ze alleen maar weg van het topic. Met sommige commentaren ben ik het wel eens hoor, maar na 3 keer hetzelfde te zeggen is het wel duidelijk. ;)

Laten we hopen dat de volgende potentiele eigenaar wel wat meer tijd aan Snowy wil besteden.

Leuk dat Snowy ging zwemmen. Houd Snowy van zwemmen? Heb je ook weer wat mooie plaatjes intussen? :D Wie weet komt iemand van bokt hier op af, je weet maar nooit. Lekker oefenen met Snowy met dingen die beter kunnen en dan heeft de nieuwe baas er vast een hele leuke hond aan.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:22

Ik denk niet dat iemand het aanvallend bedoeld naar ts maar het beste wilt voor snowy.

Ik persoonlijk kan me gewoon niet voorstellen dat een stichting op deze manier te werk gaat en de gastgezinnen pas hulp bied als het niet goed gaat. Daarbij ook geen screeningsproces oid hebben. Misschien kan je ons wat meer vertellen hoe het gaat bij deze stichting. Jij kan er zelf niks aan doen hoe het loopt, maar misschien kunnen mensen je wel helpen vanaf hier, mensen met verstand van honden :)

Ik hoop dat snowy het zwemmen leuk vond!!!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 18:02

als de hond niet meer bij ons terug kon komen had die weer ander gastgezin gehad dat is ook niet goed.
en dit is ook voor eerste hond voor ons dus wij moeten het ook leren allemaal. en verder ook de hond moet alles leren dat die niet mag bijten enzo. het is geen angst bijten maar echt dominant gedrag.

Verder wij moeten ook de stichting wat beter leren kennen en de stichting ook ons en de hond is al stuk minder dominant dan in het begin. dus wij en de hond aan vooruit !

en snowy ging zelf het water in uit eindelijk deed ik me schoennen uit en me broek om hoog en ging ik ook mee het water in geen enkel probleem.

edit; alles kan niet altijd de eerste keer gelijk goed gaan. en de hond kan ook niet alles in 1x leren. en wij ook niet en iedereen maakt fouten.

en trouwens ik weet dat we dingen fout doen ik volg jullie tips ook op maar fouten bij de stichting kan ik niet oplossen en ik zou nu denk ik minder schrijven als ik alleen maar negatief commentaar krijg. pria als er negatief commentaar is maar hoeft niet 10x het zelfde te zijn.

Helaas blaft snowy naar andere honden en gaat ze trekken en hij word dan helemaal wild iemand die hier een oplossing voor weet ook met joggers is die wild en gaat die blaffen en grommen en wil die er achter aan.