Hellup!! Mouse in the house!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:33

Misschien een verhaal dat je niet wil horen maar oke... Dan moet je dit even skippen :Y)

Paar weken geleden zagen we tijdens het schemeren steeds dingen heen en weer gaan, van de schuur naar de tuin. (Wij hebben konijnen die 24/7 in de tuin lopen dus schuur staat open zodat ze kunnen schuilen). Dus volgende dag ga ik kijken komt er opeens vanuit onze plastic slee een muis te voorschijn, ik til dus de spullen op die erboven op lagen en ja hoor, had familie muis (zeker 7 stuks!!!) een mooi nestje gebouwd van het stro en de losgelaten haren van de konijntjes.. En ja, overleven konden ze makkelijk, voerbakje van de konijnen werden (bijna) elke dag gevuld dus voedsel genoeg... :Y)

Hiermee wil ik zeggen dat ze meestal niet alleen zijn.... Duiveltjes zijn het

Britta31

Re: Hellup!! Mouse in the house!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:40

Wij hoorde geluiden op zolder als we in bed lagen.We hebben 16 muizen gevangen op de zolder.Ook had ik in het begin de deur van de zolder open laten staan en de poesen in de slaapkamer gezet.Ga later kijken liggen de dames lekker op bed te slapen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:52

Gaat echt wel eerder stinken dan een week hoor :=
Als ik er hier 's nachts 1 dood in het verblijf heb dan ruik ik dat gelijk de volgende morgen.
(Of zou mijn neus daar op getraind zijn i.v.m. werk met knaagdieren :') )

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:55

Jawel, je ruikt het binnen een dag (zoniet eerder), maar als hij niet te vinden is duurt het anderhalf tot 2 weken voor de stank een beetje weg is lol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:08

Ahhh wij hebben ook weer zo veel last van muizen in huis. Ze zitten alleen niet bij ons in huis, onze kat sleept ze mee naar binnen. Soms dood, soms half dood, minstens eentje per dag. Nu had ze er weer een en die was zo in shock dat toen ik de kat had buitengesloten hij gewoon doodstil in de kamer bleef zitten, kon hem zo vangen. Wat broodkruimeltjes gevoerd en toen weer vrijgelaten. Is al de derde muis deze week die we weer vrijlaten in de bosjes, maar heb er een hard hoofd in dat ze het ook echt daadwerkelijk overleven...

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:12

Wat is er zo erg aan? Vrienden van mij hebben ook zo'n niet te vangen muis. Die komt nu elke avond zijn eten halen. Hij komt gewoon kijken als ze in de kamer zitten en weet dat hij dan rond 10.00 u 's avonds wat brood en kaas krijgt. Water staat er altijd in een jamdekseltje. Heel schattig!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:14

Wat er erg aan is?

Mijn muis die poepte en plaste op mijn theedoeken die opgevouwen in de kast lagen.
Hartstikke lekker om je frisgewassen wijnglazen in te smeren met muizenpis.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:18

Hevonen schreef:
Wat is er zo erg aan? Vrienden van mij hebben ook zo'n niet te vangen muis. Die komt nu elke avond zijn eten halen. Hij komt gewoon kijken als ze in de kamer zitten en weet dat hij dan rond 10.00 u 's avonds wat brood en kaas krijgt. Water staat er altijd in een jamdekseltje. Heel schattig!

Omdat muizen gewoon vreselijk onhygienische beesten zijn? Ze laten altijd een spoor van urine achter en poepen ook gewoon maar overal :n

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:21

Nou ik kan je vertellen dat een muis echt niet zo gezellig is hoor.. Ze brengen vaak ziektes over, hier waren ze nooit alleen en krijgen jongen, eten van het aanrecht waar jij vervolgens je broodje staat te smeren, ze poepen en piesen overal, knagen aan kasten en verpakkingen.. Nee ik hou echt niet van muizen in huis, doodeng :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:29

Ik vond 1 muis ooit ook wel heel gezellig, dus liet 'm zitten.

Helaas vond hij (of zij) het ernstig nodig de rest van de familie ook uit te nodigen. Met als gevolg dat een paar weken later ik niet 1 muis had (soort van huisdier) maar een huis vol muizen. En dat vond ik niet zo grappig. En met alleen dubbelzijdig tape en een emmer voorhanden (gif vond ik zielig en vallen ook) ben ik dat maar gaan gebruiken, met succes. Wel na overleg met een bevriende dierenartsassistente, of het uiteindelijk vriendelijker zou zijn dan gif/ vallen. Die vond het een geniale oplossing. Vooral omdat het boven verwachting goed werkte.

Maar alleen de aanwezigheid van katten heeft de plaag definitief de kop ingedrukt.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 23:34

Hmm de geur is alweer weg dus denk geen dooie muis :\

het is half 1 en mr jingles is nog niet tevoorschijn gekomen.. toch verhuist? Of hoort die mij nog teveel := Net met hele grote tegenzin de keuken opgeruimd en schoongemaakt :')

Nu 4 valletjes klaarstaan. 1 met salami, een metkitkat chocola, een met een nibbit chipje en 1 met stukje komkommer.. Man man hij moet toch iets lusten!! :+

Er lag trouwens echt wel pies! Veeg zo een hele gele vlek van de bar :=

Emmaa_ schreef:
Ahhh wij hebben ook weer zo veel last van muizen in huis. Ze zitten alleen niet bij ons in huis, onze kat sleept ze mee naar binnen. Soms dood, soms half dood, minstens eentje per dag. Nu had ze er weer een en die was zo in shock dat toen ik de kat had buitengesloten hij gewoon doodstil in de kamer bleef zitten, kon hem zo vangen. Wat broodkruimeltjes gevoerd en toen weer vrijgelaten. Is al de derde muis deze week die we weer vrijlaten in de bosjes, maar heb er een hard hoofd in dat ze het ook echt daadwerkelijk overleven...

Aaaah en de kat bedoelt het zó lief. Voor jou dan hè :=

Hevonen schreef:

Als je het zo schattig vind kom maar halen hoor.. Jij mag hem gratis overnemen :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-14 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de EDIT knop gebruiken

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:03

Leer hem koken net als in Ratatouile. Gratis kok :)

(Ow wacht bedenkt zich net dat dit een rat is en geen muis, naja misschien kunnen muizen het ook wel leren :) )

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 09:51

Nou je raad het noooooit.........

Mr. Jingles is nowhere to be found :x

Klemmetjes, constructie met emmers, dubbelzijdig tape, kooivalletjes. Alles is leeg...
Hij heeft zich gister niet laten zien ook... Vorige keer dat ik na 00:00 nog op was kwam hij echt heel het huis door, maar gister niet. Ik hoop dat ie zn koffers heeft gepakt :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:02

Ik hoor mijn collega's nog zo zeggen: we hebben de muis gevangen, al een paar dagen geen muis meer te zien. Totdat een tweede collega kwam melden dat er een dode muis voor mijn kamer lag. :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 10:10

Aaahahahaha lekker l*llig!

Ik denk dat mocht ik de muis vinden of vangen, dat het nog wel even gaat duren voor ik overtuigd ben dat er ècht geen muis meer is :')

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:57

Net alles gelezen, en sjonge wat een vervelende muis :')
Sterkte!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 11:36

Pfff echt hè.. ik heb nu bijna alle tips van hier (waarvoor dank _/-\o_ ) geprobeerd. Mn huis is net een grote boobytrap :') Sommige mensen zijn echt creatief :D

Maar deze muis is speciaal hoor!! Toch de onsterfelijke Mr. Jingles :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:40

voel je je niet vreselijk eenzaam pen?

hele hobby naar de maan (je had er je beroep van kunnen maken verdiend best goed hoor muizenvanger),
en je nieuwe huisdier verdreven uit zijn huis..

arme dier is nu dakloos en zwerft moederziel alleen rond in de steek gelaten door de familie die hij liefhad.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 11:42

Ja ik zou bijna medelijden met hèm krijgen :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:10

PenP2014 schreef:
Ja ik zou bijna medelijden met hèm krijgen :')

ik zou hem gaan zoeken en smeken om terug te komen..
wat moet je anders nu vanavond gaan doen zonder de muis die je bezig houdt?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 12:40

Ik kan wel wat bedenken hoor.. Rustig slapen misschien :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 10:15

Ik wil niet te vroeg juichen maar...

Volgens mij has mr. Jingles left the building *\%/*

Donderdag heb ik het hele huis ontsmet. Ja echt ontsmet ja :')
Zegmaar chloor en dettol schoon. Overal maar dan ook overal elk vuiltje of kruimeltje wat nog ergens lag weg en en schoon :D

2 gaten in de muur ook dicht gekit. Als fam. Muis daar zat komen ze er iig niet meer uit :=

Ennn gister geen keutels gevonden. En vandaag ook niet!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:42

PenP2014 schreef:
Ik wil niet te vroeg juichen maar...

Volgens mij has mr. Jingles left the building *\%/*

Donderdag heb ik het hele huis ontsmet. Ja echt ontsmet ja :')
Zegmaar chloor en dettol schoon. Overal maar dan ook overal elk vuiltje of kruimeltje wat nog ergens lag weg en en schoon :D

2 gaten in de muur ook dicht gekit. Als fam. Muis daar zat komen ze er iig niet meer uit :=

Ennn gister geen keutels gevonden. En vandaag ook niet!

gefeliciteerd Penp, kun je eindelijk weer met een gerust hart ontspannen s avonds.. En wat zal je huisje lekker fris zijn nu ook hihi.. Verlate voorjaarsschoonmaak

(roept de muis nu terug, werk is gedaan kereltje.. Ze heeft het hele huis van top tot teen schoongemaakt en reparatiewerkzaamheden verricht)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:49

Emmer neerzetten met een plankje ertegen zodat muis via plankje de emmer in gaat.
In de emmer lekkers leggen de muis zal er in springen maar kan dan niet meer eruit.
Dan heb je het muisje zo te pakken en kun je hem weer buiten vrijlaten. :(:) :')

***edit** ohh zie net dat het muisje al foetsie is?hahahaha gelukkig maar! *\o/*

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 13:10

Hahaha nouja ik hoop het!! 2 dagen al geen nieuwe keutels. Dat is wel een beetje een leidraad toch? :P

En anders... Is mn huis in elk geval lekker schoon :')