39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:10

Zodra het complete menselijk genoom in kaart gebracht was, een aantal jaar terug, heeft men op diverse proefdiercentra direct installaties en modellen laten bouwen aan de hand van dat genoom. In de hoop proefdieren zo overbodig te maken. Een aantal was al begonnen met het verkleinen van het aantal dieren.

Helaas echter bleken de verschillen tussen de proefdiertests en de tests op modellen zeer groot, ten nadele van de computermodellen. Er was domweg bij lange na niet genoeg bekend en men probeerde en probeert juist door middel van die tests die onbekende variabelen in te vullen.

Hieruit bleek dus dat de modellen nooit proefdieren kunnen vervangen, tenzij we een echte, maar kunstmatig opgebouwde mens kunnen maken die dezelfde fysiologische reacties heeft als de mens. En zover zijn we bij lange na nog niet.

Proefdieren worden trouwens ook ingezet om medicijnen voor soortgenoten te ontwikkelen. Alles wat je je lieve paard geeft om zijn leven zo draagbaar mogelijk te maken en alle supplementen is ook op dieren getest, waaronder op andere paarden. Andere paarden die hebben geleden voor jouw lieverd. Halen de tegenstanders dan ook meteen hun paard van het fabrieksvoer af, van de supplementen en geven jullie ook geen medicijnen meer? Daar ben ik eigenlik wel nieuwsgierig naar.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:29

Zoals ik al eerder heb gezegt ik ben niet specifiek TEGEN dierproeven maar wel tegen deze waar ze die labradors voor willen gebruiken.

Ten eerste de honden die ze betrekken zullen volwassen honden zijn, de proefdieren kweek farms heeft geen volwassen labradors of eigenlijk honden die groot genoeg zijn om deze proeven mee te doen.Het is niet voor nix dat ze die proefdierkwekerijen hebben opgezet, de tegenstand van het gewone volk was te groot omdat die bang waren dat er dieren gebruikt zouden worden die wel eens uit het gewone huisgezin zouden kunnen komen en bv herplaats of gevonden op straat zou zijn.

Dat betekend dat ze de honden uit de regulieren handel gaan betrekken en daar ook toestemming voor hebben gehad om dat zo te doen. Kom ze terecht bij de broodfok, maar daar kunnen ze alleen de honden weghalen die te oud zijn en als pup niet zijn verkocht.

Waar komen de volwassen honden dan vandaan? Je wil niet weten hoeveel labradors er in de afgelopen tijd zoek zijn geraakt op straat... en nooit meer terug gevonden worden. Ik heb labradors dus ik volg dat een beetje. Wie garandeerd dat er niet een organisatie is die honden van de straat steelt en ze voor grof geld levert aan deze figuren? dan is het wel mogelijk in theorie dat het hondje van je buurman, neefje, of van jezelf hiervoor gebruikt gaat worden en geen haan die er naar kraait want het is toegestaan!

Er zijn zat mensen die aan de rand van het zwervers bestaan zitten, als die een behoorlijk bedrag geboden wordt voor hun hond zullen ze hier vast wel mee in stemmen, want de grootste drempel om een hond naar het asiel te brengen is vaak dat er dan voor betaald moet worden ipv dat het wat oplevert (pas op de lange termijn merk je pas dat je minder vaste lasten hebt zonder hond).

En dan nog voor welk doel ze gebruikt gaan worden en de manier waarop. Een dier zo martelen en het met allerlei smoesjes nog goed praten ook vind ik een kwalijke zaak. Buiten de proeven worden de dieren ook gemarteld door hun manier van huisvesten en dagelijkse omgang met mensen, alleen al door de manier waarop ze aangekocht zijn. En ze moeten het met de dood bekopen want volgens de wetenschappers het kan niet anders.... dus moeten we er maar mee in stemmen en het toelaten?

Mariska_28

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:38

Had je je er ook zo druk over gemaakt als het 39 kippen waren geweest? Die bijv. van een kinderboerderij af kwamen..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:39

ja als ze inderdaad van een kinderboerderij af zouden komen wel ja.

zitten trouwens al aan meer dan 20.000 handtekeningen, dus we staan niet alleen!!! er zijn meer mensen die er zo over denken duidelijk
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 23-08-14 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:40

Mariska_28 schreef:
Had je je er ook zo druk over gemaakt als het 39 kippen waren geweest? Die bijv. van een kinderboerderij af kwamen..

onnodig martelen hoef je ook bij kippen niet te doen nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:42

Ik heb ook getekend en de link gedeeld op mijn Facebook en Twitter.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:01

geerke schreef:
Mariska_28 schreef:

onnodig martelen hoef je ook bij kippen niet te doen nee...

Een commissie van wijze mannen hebben bepaald dat dit niet onnodig is.

Ik vraag me af als ze de regels die er voor proefdieren gelden op de vleesindustrie loslaten, wat er dan uitkomt. Denk dat er veel dieren dan in dezelfde schaal zitten als deze honden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:04

volgens mij ging dit topic over proefdieren?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:08

Nee, over dat het zielig is om dieren te 'gebruiken' voor onderzoek.. En dan is de stap naar de bio industrie een kleine. Maar dat zijn geen schattige honden, en is schijnbaar wel nuttig.. 8)7

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:20

speurneusc schreef:

zitten trouwens al aan meer dan 20.000 handtekeningen, dus we staan niet alleen!!! er zijn meer mensen die er zo over denken duidelijk

+:)+

Bler een eind weg met zn allen om dit goed te praten joh :n
De handtekeningen blijven gelukkig komen! Enige wat belangerijk is!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:21

PenP2014 schreef:
speurneusc schreef:

Precies!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:24

Inderdaad, vooral niet te diep over nadenken. Dat is alleen maar verwarrend.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:27

PenP2014 schreef:
speurneusc schreef:

Ik dacht dat het voor jou belangrijk was dat er geen dieren gebruikt mogen worden?
Deze handtekeningen doen niks, er is al goedkeuring voor dit onderzoek.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:29

Waarom wel gedetineerden en geen labradors?
Geen enkel wezen hoeft onnodig te lijden lees ik meerdere malen. Zijn gedetineerden geen levende wezens?

Ook een leuk gegeven, onze huidige geneeskunst is gestoeld op kennis uit de tweede wereldoorlog mbv mensproeven. Toch een aardig gegeven aangezien een deel van de bokkers terug wil naar mensproeven.
Ik ben niet zozeer tegen dierproeven, sommige juich ik zelfs toe (zie eerdere bokker met paard dat mee heeft gedaan aan een onderzoek).

Mijn hele probleem met de huidige maatschappij is dat men zich maar volstopt met ongezond voedsel, ongezonde leefgewoonten erop nahoudt maar wel minstens 100 wil worden.
Ook het (mis)gebruik van levensmiddelen, grondstoffen en dierlijke middelen vind ik soms misselijkmakend.
Daar helpt geen petitie tegenop, eerst moeten mensen zich bewust worden van wat ze verbruiken en daar een verandering in aanbrengen.

Eerlijk is eerlijk, heb dit jaar mn eerste ABkuur gekregen, de lichtste en de kortste (aangevraagd omdat ik niet langer gebruik wilde maken dan nodig was, helaas werden het er 2) voor mijn kaakonsteking. Het was de kuur en opereren of mn kaak kwijt zijn. Mijn egoïsme koos voor de kuur, en ben nogsteeds blij met mijn kaak. ABkuur hoef ik ook niet meer, ik werd er doodziek van en in de toekomst zal het hopelijk ook niet meer nodig zijn.

En even de vegetariers in dit topic, chapeau voor jullie. Maar wat maakt jullie beter dan een gemiddelde nederlander/wereldburger? :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:31

Kuggur schreef:
Inderdaad, vooral niet te diep over nadenken. Dat is alleen maar verwarrend.

je er niet druk over maken....das goed :j En dan kun je bedenken wie er eigelijk niet nadenkt.De voor of tegenstanders voor dit onderzoek, waar al gewoon iets goeds werkends op de markt is.

En trouwens weer heel denigrerend om mensen die dit niet goedkeuren meteen in een hoek neer te zetten als dom en niet kunnen nadenken.
Maar dat ben ik gewend van jou posten.... :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:41

Blijf vooral je ogen sluiten!!! WAARSCHUWING. FOTOS KUNNEN SCHOKKEND ZIJN.

En vergeet vooral ook de marshal beagle niet!! Die is zo lekker makkelijk in gebruik!!!! |o

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RianneH op 26-08-14 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd, dit is niet toegestaan

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:43

Foto's in link graag ivm jonge bokkers.
Ikzelf hoef het allemaal ook niet zo te zien als ik op bokt rondstruin, kan me er ook enorm aan ergeren op fb.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:44

Ik lees mee, maar die foto's zo groot gaan me echt te ver.
Heb getekend, weet hoe het leed is, hoef ik die foto's echt niet door mijn strot geduwd te krijgen, danku.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:45

minikatje schreef:
Foto's in link graag ivm jonge bokkers.
Ikzelf hoef het allemaal ook niet zo te zien als ik op bokt rondstruin, kan me er ook enorm aan ergeren op fb.

tja...de waarheid doet pijn aan onze ogen,niet dan?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:46

Zeker :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:46

Waarom eigenlijk labradors? Waarom geen 39 pitbulls, terriërs, chihuahua's..
Zit daar nou een reden achter?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:47

Omdat de gemiddelde pacemaker groter is dan zo'n chihuahua.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:48

Die foto's had ik nou ook niet hoeven zien..
Als zieke die geen eten wegkrijgt dus al supermisselijk is, heb je dat even bevorderd. Laat mensen zelf kiezen of ze het willen zien..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:49

De waarheid is hard hè? De ècht schokkende foto's heb ik niet geplaatst!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:51

Wat een verschrikkelijke foto's..
Dit soort foto's moeten vaker worden getoond, misschien dat daardoor bij wat meer mensen de ogen opengaan!

Ik schaam me er heel vaak voor om mens te zijn. En wat zitten er hier veel egoïstische bokkers zeg.. jullie vinden het dus niet erg dat er zoveel dieren lijden, zolang jullie er maar geen last van hebben ofzo? Wat is dat? -O-

Ik heb uiteraard ook getekend. :)