Onverwachts een mini pupsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Re: Onverwachts een mini pupsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:20

Wat schattig! Veel te lang geleden dat hier puppie's in huis waren, die geluidjes kan ik zo van genieten.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:25

Aaaaaahhh wat schattig zeg..

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:04

Hahaha wat suuuperlief dat filmpje waar ie zo ligt te dromen! :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:43

Och jee, krijg spontaan moederkloek gevoelens...wat een droppie

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:00

Wat een klein dotje..
Volgens mij word gewoon elk zielig wezentje een mooie zwaan bij jou!

Ik heb het topic van penny (en lilly) toen helemaal gevolgd en nu ga ik je weer volgen ;)
(Lekker offtopic maar hoe is het met penny en lilly? )
Vind het nog steeds zo jammer dat mijn achtertuin niet groter is want wat heeft die pony een uitstraling die me aan spreekt..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 04:18

:o Dank je wel voor t compliment. Heb je dan ook het topic gelezen van Jack uit 2011?
[VVDD] Duimen voor Jack
Dat was er ook zo 1.. helaas is hij afgelopen zomer verhuisd en heeft hij nu een hele eigen harem.
Penny en Lilly gaan super! Lilly is een lekker brutaaltje geworden. En Penny word momenteel ingereden. We zijn gister voor het eerst naar buiten geweest met haar, ging super! Penny pikt het heel goed op allemaal. Is een heerlijk paardje. Wel 1 die een vast ritueel nodig heeft voorlopig. Ze is een beetje onzeker. Maar met tijd en vertrouwen gaat dat helemaal goedkomen.
Je kan eens verder kijken dan je achtertuin :D

Helaas voor mij is dit de 2e ochtend/nacht dat ik niet verder kan slapen na de nachtvoeding. Strakjes maar weer even proberen als de kids naar school zijn.
Frommels oogjes zijn nog niet open.. pffff duurt lang.. maar goed wachten duurt altijd lang :D
Wel drinkt hij nu meer en beter. Niet meer zo onrustig zeg maar. Komt natuurlijk ook omdat hij meer kracht krijgt met zuigen. Het word echt al een hele hond <3
Daarnet na de voeding een smeerbende... was hem aan het maseren en hij ging poepen.. een beste hoeveelheid dus ik denk hij is klaar... nou niet dus. Nu zit mn dekbed overtrek dus in de was _O- die rommel smeer je namelijk alleen maar uit in plaats van opruimen. Ach... t is maar was.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:36

Nee die had ik nog niet gelezen! (Nu wel ;) )
En fijn dat het zo goed gaat! Nou ik heb zelf al een oudere merrie (in pension staan ;) ) En als ik een dier neem ga ik er voor 100 procent voor en ik weet nu al dat ik nooit genoeg tijd en middelen heb nu om 2 van die heerlijke merries te hebben :n
Misschien ooit wel maar ik hoop dat penny dan al een goede eigenaar heeft getroffen.

En dat is best vies := maar goed dat de wasmachine bestaat :))

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 08:40

Hele vage foto van de grote..
Afbeelding

en dan weer Frommel...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

enne hij is op een 40 gram na 1 kilo :j *\%/*

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:25

Word al een hele hond! Fijn dat het zo goed met hem gaat.

Dat hondje op de laatste foto heeft ook lekker bekkie(die naast frommel ligt) wat is dat voor ras? Frommel is in dit tempo ook binnen no time groter als dat hondje naast hem hihi.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:52

Citaat:
wat is dat voor ras?

Ik gok een kruising tussen een Yorshire en een Chihuahua.

tinkerkyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:06

Ohww.. heb dit topic al de hele tijd meegelezen maar nu toch even reactie. Wat een heerlijk poepertje is dit zeg!! Zo schattig dat ie nog zo onhandig en onbeholpen is. En je andere honden zijn wel superlief voor hem. Die Frommel komt er wel! Superleuk en uiteraard complimenten voor hoe je het doet!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:08

Stille meelezer loopt al tijdje met een vraag :-).
Waarmee worden pups weggespoten? Is er ook een risico op geestelijk letsel?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:20

Ahh wat word hij al lekker stevig, een beetje meer hond, leuk die kleintjes erbij...voor hem
moet dat denk ik wel een goed gevoel zijn, een beetje gezelschap....kan geen kwaad.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 13:02

Ik heb geen idee waarmee ze wegspuiten.
kan ik je niet mee helpen. Of er schade is zou ik niet weten, tot nu toe niet, maar de tijd zal het leren. We hebben wel al besloten, mocht er inderdaad dieronwaardige mankementen zijn dan laten we Frommel alsnog inslapen. (zo heb ik gedroomd dat hij geen ogen heeft)
Dat hondje is een kruising toypoedel/chi :D 1,6 kilo schoon aan de haak.. Ze heet ook Toy.
Hij ligt gewoon maar heel kort daar hoor. De anderen kunnen zo wennen aan Frommel en hij aan hun geuren. Je moet bedenken dat hij zichzelf nog niet op temperatuur kan houden dus te lang uit de warmte van zijn lamp is niet zo fijn voor hem. Meer een dagelijkse oefening na de maaltijd :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 13:22

Hier, dit bedoel ik.. is vast dus 1 van de nadelen van niet weggespoten pups.. Frommel was 3 dagen toen hij kwam, woog 406 gram.
In dit topic Onverwacht puppy volgtopic , zijn de pups (labrador/herder) bij geboorte al zo'n 470 gram. Dus ja nadeel hebben ze er zeker van.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 14:17

_Anneruth Ik ben aktief gaan zoeken op internet , maar er is blijkbaar maar 1 middel wat ze gebruiken en dat is Alizin. Dat t rommel is zal niemand verbazen. Helaas staat er ook dat bij 5% gedeeltelijke abortus had. (grof vertaald) Maar nergens dat het schadelijk zou zijn voor de pups. Ik heb de praktijk waar moederhond geweest is gebeld met de vraag over eventuele schade en die zijn ook gaan zoeken. Ook hun konden niet vinden en hebben voor me naar de fabrikant gebeld. Daar word gezegd dat ze geen gevallen kennen die afwijkingen hebben. Ik heb dus ook gevraagd dat mocht ik twijfelen ik bij hun kom vanwege hun weet van de geschiedenis. En dat ik dan ook wil dat de fabrikant op de hoogte gesteld word. Dat konden ze wel waarderen. Kijk simpel, er is dus niets bekend en ik ga ook nergens vanuit, maar als het wel zo zou zijn zal ik dat melden. Zo ... weer wat wijzer haha.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:50

pipo schreef:
Hier, dit bedoel ik.. is vast dus 1 van de nadelen van niet weggespoten pups.. Frommel was 3 dagen toen hij kwam, woog 406 gram.
In dit topic Onverwacht puppy volgtopic , zijn de pups (labrador/herder) bij geboorte al zo'n 470 gram. Dus ja nadeel hebben ze er zeker van.

Is Frommel na een gewone drachtperiode geboren? Hij is dus wel iets achter gebleven in de groei?
Wel een fijne gedachte dat de kans groot is dat Frommel 'gewoon' groot, sterk en gezond wordt. Top dat je het even hebt nagevraagd en uitgezocht, bedankt +:)+.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 14:57

Zat zelf ook met die vraag hoor. Was al wel wat aan het zoeken geweest, maar kon niet veel vinden. Al helemaal niks over wel geboren pups. Maar ben zelf ook blij dat ik nu iets meer weet. (al is t niet veel haha) Ja na normale dracht.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:50

Arrabel schreef:
Citaat:
wat is dat voor ras?

Ik gok een kruising tussen een Yorshire en een Chihuahua.

Ziet er grappig uit

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:18

pipo schreef:
Zat zelf ook met die vraag hoor. Was al wel wat aan het zoeken geweest, maar kon niet veel vinden. Al helemaal niks over wel geboren pups. Maar ben zelf ook blij dat ik nu iets meer weet. (al is t niet veel haha) Ja na normale dracht.

Ik heb er even snel naar gekeken, maar het middel is een hormoonpreparaat, een progesteron-antagonist. Dit betekent dat het de werking van progesteron blokkeert, een hormoon wat tijdens de zwangerschap een rol speelt in het innestelen en behouden van het embryo en de opbouw van de baarmoeder (afhankelijk van het stadium waarin de zwangerschap verkeert). Als het geblokkeerd wordt, 'denkt' het systeem van de hond niet meer zwanger te zijn en wordt de binnenkant van de baarmoeder opgeruimd (wat er dus ook gebeurt als je ongesteld bent).
In principe zou dat geen gevolgen voor de hond zelf hoeven te hebben. (en het middel is getest, anders zou het niet op de markt zijn)

Ik kan me heel goed voorstellen dat pups in zo'n situatie een groei-achterstand hebben, het heeft waarschijnlijk een aantal dagen (veel) minder voedingsstoffen gekregen omdat het nog niet ingenesteld was of een paar dagen bijna afgestoten werd. Maar als verder de zwangerschap helemaal uitgedragen is, zou alles in principe gewoon goed kunnen zijn.

Ik ben bioloog (dus geen dierenarts :+ ) dus kijk hier puur biologisch naar, wat kan betekenen dat het in de praktijk toch anders kan zijn ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 21:02

Ik heb werkelijk geen idee..
dit is de beschrijving..http://www.dierenkliniek-heemskerk.nl/Alizin.pdf.
aar heb via verschillende links ook gelezen dat het een middel blijkt dat langere uitwerking heeft. zowel op vruchtbaarheid als op bijwerkingen. Geen fijn spul om zomaar te gebruiken.. beter het koppie gebruiken en leren optellen!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:12

Ja, dat is vaak waar; dit soort middelen kunnen op de langere termijn een invloed hebben op de vruchtbaarheid, maar dat is hoogstwaarschijnlijk iets dat overgaat als er al een effect is. Het blijft ook gewoon iets kunstmatigs, dus is het echt een laatste noodoplossing en niet iets wat je zomaar moet doen.

Op de langere termijn (bij chronisch gebruik voornamelijk) kunnen hormoonvervangers ook kankerverwekkend zijn. Maar daar zou ik me bij eenmalig gebruik geen zorgen over maken hoor!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 21:24

wat mij dan weer tegenstaat is dat er wel bekend is dat 5% gedeeltelijk of helemaal niet afbreekt, maar er dus geen verhalen/mindere dingen, van de wel geboren pups zijn. Dat is dus niet onderzocht (op veldtocht) ofzo haha
of ze verzwijgen gewoon de boel.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:30

Het wordt waarschijnlijk een dure en lange studie om daar een goede follow-up van te doen. (en dierproeven met honden mogen niet want dat is zielugh, las ik laatst in de Spits haha :+ )

De hele follow-up is waarschijnlijk iets in de trant van 'In 5% van de gevallen worden wel pups geboren en lijken die geen grote defecten te hebben, ze eten en groeien goed'
Verder is het waarschijnlijk vooral wat de DA voor ervaringen heeft, het lijkt me geen heel veel voorkomende ingreep (gelukkig).

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 21:32

Nee klopt, maar als iedereen alsnog zn mond houd.. is het niet fijn als je kleine cremlinnetjes fokt terwijl je liever geen pups had gehad willen hebben.. (hoe zeg ik dat??) :D