Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mizora schreef:@ThreeFingers: Dat klopt, een APBT is een veel groter percentage hondagressief dan een AST/SBT. Dit omdat er veel recenter nog op geselecteerd is. Maar dat het als zeer negatief wordt gezien, is van minder lang terug.
Ik schat dat zo'n 50% van de staffords nog altijd op latere leeftijd (3+) hondagressief worden. En bedenk goed dat een hoop staffords geen volle staffords zijn. Er zit nogal eens een vleugje pitbull en ander klapkaak in.
Overigens is juist de non-agressie naar mensen ook heel logisch te verklaren vanuit de pit. Mensen moesten namelijk in de pit kunnen staan en de honden uit elkaar kunnen halen. Dan wilde de eigenaar van de hond graag wel zelf er heel uit komen (het moest wel een bijzonder goede vechthond zijn, wilde hij de baas bijten overleven, zelfs als het vol in drift gebeurde).

Citaat:Wat ik wel weer is dat ik geen hond met een kaakkracht van 200 (?) kilo vertrouw. want als het fout gaat, dan gaat het ook goed fout.
Fosco schreef:Yentl2010, Probeer alsjeblieft wat subtieler te reageren
Ik ken ook andere rassen die met 2,5 zijn omgeslagen, waaronder een niet zo vriendelijke kooiker. En een minder vriendelijke berner sennen. En een Berner in je been is ook geen pretje kan ik je vertellen.
Je scheert alle staffies over 1 kam terwijl ik genoeg staffords ken die niet omgeslagen zijn
KingYasFenn schreef:tja, waarom sta je elke morgen nog op..?
elke auto die voorbij rijd kan nog veel erger met je doen, elke trap van ene paard ook...elke rat die maar net in je oog bijt..
Iedereen uiteindelijk zijn eigen keuze, maar als je alleen maar op negatieve mogelijkheden gaat zoeken, kan je in alles op de aarde wel iets niet te vertrouwen vinden en kan je maar beter het leven ontlopen

Mizora schreef:@ThreeFingers: Dat klopt, een APBT is een veel groter percentage hondagressief dan een AST/SBT. Dit omdat er veel recenter nog op geselecteerd is. Maar dat het als zeer negatief wordt gezien, is van minder lang terug.
Ik schat dat zo'n 50% van de staffords nog altijd op latere leeftijd (3+) hondagressief worden. En bedenk goed dat een hoop staffords geen volle staffords zijn. Er zit nogal eens een vleugje pitbull en ander klapkaak in.
Overigens is juist de non-agressie naar mensen ook heel logisch te verklaren vanuit de pit. Mensen moesten namelijk in de pit kunnen staan en de honden uit elkaar kunnen halen. Dan wilde de eigenaar van de hond graag wel zelf er heel uit komen (het moest wel een bijzonder goede vechthond zijn, wilde hij de baas bijten overleven, zelfs als het vol in drift gebeurde).
:-)
.
), maar ben het bv eens met Threefingers, die het net wat beter verwoord. yentl2010 schreef:Mizora schreef:@ThreeFingers: Dat klopt, een APBT is een veel groter percentage hondagressief dan een AST/SBT. Dit omdat er veel recenter nog op geselecteerd is. Maar dat het als zeer negatief wordt gezien, is van minder lang terug.
Klapkaak:-)
lifaya schreef:Staffords zijn gezin en waakhonden, geen vechthondenje hebt ze er wel tussen zitten maar dit ras is niet ontstaan met als doel te vechten met andere honden. Dit is iig wat ik altijd heb meegekregen
ZoZenn schreef:lauwie schreef:wat we er helaas nog steeds niet uit krijgen is hoe ze op andere honden reageert. het gaat al echt veel beter maar ze kan absoluut niet los met andere honden in de buurt. verder laten we haar wel los lopen in het bos als er niemand in de buurt is. dan luistert ze super. (ze is nu 9 jaar oud.)
Dit vind ik wel ERG gevaarlijk... Wat als er iemand de hoek om komt? Ik zal het maar zijn die met mijn hond vanachter een boom tevoorschijn komt, moet er niet aan denken wat er dan zou gebeuren
ThreeFingers schreef:De honden hebben ook geen "klapkaak". Of een kaak die op "slot" gaat.
Ze willen zelf NIET los laten!
ThreeFingers schreef:@Fosco
Ben het absoluut niet met je eens.
En dat is ook juist het probleem met sommige vechthonden, is dat ze die bijtrem juist missen. En ook doorgaan ondanks overgave van hun tegenstander!
Seven schreef:Een hond die getraind is om te vechten zal ook bij echte overgave niet stoppen heb dit ook gezien bij uit vecht lijnen gefokte honden.
Als je uit zulke lijnen een hond aanschaft is het je taak deze bij andere honden weg te houden of echt strak in het appèl te houden. Een breakstick en muilkorf is ook geen overbodige luxe