'Afschrik' hond maar welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:51

Paintlinger schreef:
Rottweilers scoren ronduit slecht op de gezondheidsschaal..... ik weet niet of je dat jezelf aan moet doen....

Bron:
http://www.rashondenwijzer.nl/rashonden/rottweiler

Deze rashondenwijzer publiceert niet alles 100%correct, bij sommige rassen worden ziektes genoemd die haast niet voorkomen en zo al met al wordt een erg negatief onterecht beeld geschetst door hen. Ze informeren niet eens altijd bij rasverenigingen etc naar uitslagen etc.
Neemt niet weg dat ook ik vind dat de gezondheid erg belangrijk is.

Wat vind je van bijv een Ridgeback?

Pluk_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:53

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar naar aanleiding van je beginpost zou ik zeggen een Riesenschnauzer. Een betrouwbare hond, maar heeft wel leiding nodig. Is lief voor het gezin.

Amaris

Re: 'Afschrik' hond maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:55

Boxers zijn erg ongezond.

Ik heb net een oppasweek erop zitten bij mensen die een boxer hebben zitten, die blaft wel maar is verder meer een clown dan een waakhond (en met 1001 mankementen)

En ze hebben een Cane Corso lopen. Man wat heb ik me daar veilig gevoeld! Wat een prachtbeest is dat!

Ik zou in ieder geval gaan voor een hond uit de familie Molosser, maar tja, dan heb je nog steeds wel erg veel keus :)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:59

Ik raad de Grote zwitserse sennen hond aan. Echte terreinbewakers, lief voor het gezin maar slaan goed aan bij vreemde op het erf. Ze zijn groot, zelfstandig en kunnen best alleen zijn en ze zijn kortharig!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:59

Cyella schreef:
8nnemiek schreef:
Ach, volgens mij kun je zo'n beetje elke grotere hond nemen die een beetje waakt. Ik heb een afghaan, smalle grote hond met enorm veel haar, net een knuffel, maar veel mensen lopen er toch met een boogje voorbij :+ En thuis blaft ze een paar keer heel laag naar voorbijgangers, even laten horen dat het haar territorium is, en dat schrikt mensen behoorlijk af :+ Ze verwachten echt een enorm grote, zware hond. Ideaal. De buren hebben hier bijna allemaal herders, mechelse, duitse en groenedaelers, maar ik zou echt gek worden van het agressieve geblaf := ze wonen allemaal iets verderop, maar ik wordt er 's nachts wakker van. Echt óveral slaan ze op aan. Dus ik zou wel even bedenken of je echt zo'n blaffer wil. Ik neem aan dat dat per ras ook verschilt.

Je hebt een Afgaan én een trekpaard? Jaloers! <3

Jep :D
Trekpaard werkt trouwens ook prima als afschrikmiddel :') 1.80 hoog en ruim 1000 kilo, niemand komt daar in de wei terwijl meneer geen vlieg kwaad doet :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:01

Regallie schreef:
slimmerik schreef:
Omdat het daar stikt van de broodfokkers ..... http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Broodfokker

Maar ja als je er geen eerlijk bedrag voor over hebt dan is het een prima adres....

Jou laatste zin is in mijn ogen iet wat kort door de bocht.
Huidige hond ook via marktplaats gekocht, heb haar gereserveerd toen ze nog niet eens geboren was en we zijn elke week tot de 9e week wezen kijken en hebben haar toen pas mee genomen. Beide ouder honden zijn getest. Pups zijn in huis opgegroeid. Nee er zit geen stamboompapier bij, maar die mensen wisten waar ze mee bezig waren en de honden waren echt alles. Kortom het is niet allemaal slecht en ik vind het een fijne plaats om eens 'rond te snuffelen'.

Precies dit. Wij hebben zo nu een dan een nest van onze Cane Corso 's, zonder stamboom, maar wel getest.
Bij ons komen normaal gesproken ook eerst de mensen langs om elkaar te leren kennen, wij geven onze pups echt niet aan iedereen mee en we doen er alles aan om zo gezond en fijn mogelijke pups af te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:03

Wij hebben een hele grote sint bernard op stal rondlopen. Is tegen ons erg lief maar naar andere heel waaks. Als wij zeggen dat het goed is, is het ook wel goed maar ik wil niet instaan voor de gevolgen als er zomaar een vreemde op het erf loopt.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:03

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:18

Weimaraners zijn waaks en op het gezin gericht als hen beschermer. Zijn flexibeler [wendbaarder] dan een hond die over de 40kg gaat.

Kortharig en hebben uithoudingsvermogen. Rennen zullen ze de ongenodigde gasten willen zij hun kuitjes heel houden.

http://www.weimaraners.nl/herplaatsing.htm

Afgezien daarvan zijn het ook nog eens schitterende honden met een intellectueel vermogen waar je u tegen zegt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:20

Het is heel leuk, al die opties, maar wat ook heel erg van belang is:

Wat verwachten jullie van de hond behalve afschrikken? En wat bieden jullie de hond behalve een terrein om te bewaken?

Een aantal rassen die hier genoemd worden hebben echt nog wel wat training/denkwerk nodig om ze handelbaar te houden.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 14:52

MyWishMax schreef:
Het is heel leuk, al die opties, maar wat ook heel erg van belang is:

Wat verwachten jullie van de hond behalve afschrikken? En wat bieden jullie de hond behalve een terrein om te bewaken?

Een aantal rassen die hier genoemd worden hebben echt nog wel wat training/denkwerk nodig om ze handelbaar te houden.

Het moet een gezinshond worden, net als onze labrador. Lekker spelen buiten, zwemmen, wandelen en in de avond lekker bij ons in huis. En het zou mooi zijn als hij of zij een beetje waaks (en dus afschrikt).en erfgebonden is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:25

Dan zijn de Sennen honden ideaal, ik ben persoonlijk geen fan van Appenzeller sennenhond, maar de overige varianten zijn vaak stabiel, erfgebonden, en bewaken de "kudde" ofwel eigen volk goed.

Ik vind een Appenzeller vaak achterbaks, die blaft en gromt wat en als je de rug toedraait willen ze nog weleens happen/bijten.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:27

Amaris schreef:
Boxers zijn erg ongezond.

Ik heb net een oppasweek erop zitten bij mensen die een boxer hebben zitten, die blaft wel maar is verder meer een clown dan een waakhond (en met 1001 mankementen)

En ze hebben een Cane Corso lopen. Man wat heb ik me daar veilig gevoeld! Wat een prachtbeest is dat!

Ik zou in ieder geval gaan voor een hond uit de familie Molosser, maar tja, dan heb je nog steeds wel erg veel keus :)

Sorry maar een beetje kort Door de bocht om te zeggen dat alle boxers ongezond zijn omdat net die ene oppas hond problemen had. Ik zit zelf bij de Boxerkringgroep Dordrecht en ik heb nog geen ademhalings problemen gehoord bij ons op de club. Natuurlijk zijn er gevallen die wel ongezond zijn maar dat heb je bij ieder ras. En als je een pup gaat halen ben je er zelf met je gezonde verstand ook nog bij . Nu heeft de mijne geen hele platte neus en ja hij snurkt aardig maar hij is verre van ongezond.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:28

Dan zijn Mechelaars en Weimaraners dus niet wat je zoekt, die moeten echt bezig gehouden worden...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:34

Een cane corso is PERFECT voor jullie! Geweldige honden met geweldige karakters, imo geweldig voor een gezin. Zijn ook goed te trainen, erg waaks en buitenstaanders gaan daar niet zomaar naartoe, vooral als ze aanslaan.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:35

Ridgeback of Tosa Inu.
Beide erg imposant maar superlief.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:35

Voor mij gaat er niks boven een Bull Mastiff. Geweldige lieve zachte honden voor hun baas en omgeving maar, als er iemand met een vinger naar ons gezin wijst ligt hij of zij toch echt plat op de grond. :') Voor ons i.i.g. niks anders meer, heerlijke honden zijn het.

Edit: Mocht je een maatje groter willen zijn de Engelse Mastiffs ook erg leuk!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:44

Weet niet of hij al genoemd is maar ridge back? Voor de duvel niet bang. Mannetjes ook vrij groot

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:47

niet wat je zoekt,ofzo.
maar wij hebben een staffordshire bull terrier die schrikt iedereen af maar waakt 0,0 en helpt je mee alles te stelen inplaats ervan alles te bewaken,maar onze australian shepherd waakt wel goed maar is niet angstaanjagend.dus mensen maken bij ons vaak een inschattings fout.en kijken dus puur naar uiterlijk

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:58

Kwam toevallig op deze link terecht, wel grappig om even naar te kijken. Worden ook rassen genoemd die ik absoluut niet aan zou bevelen vanwege het kaliber van de hond en andere omdat ik ze minder geschikt vind als erfhond (door bijvoorbeeld het ontbreken van de ondervacht): http://www.alletop10lijstjes.nl/10-beste-waakhonden/

Edit: Ik ben heel blij om de zekerheid te hebben dat mijn honden het niet snel koud hebben als ik van huis ben. Mocht ik eens wat later thuis komen in de avond en het koelt snel af oid, hoef ik me geen zorgen te maken, ondanks dat ze altijd binnen en droog kunnen liggen.
Laatst bijgewerkt door Estera op 06-08-14 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:59

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:15

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:32

tja ik heb een lab x rottie en vele mensen zijn doodsbang voor hem wegens zijn terughoudendheid en enorm waaks karakter. Ideaal als waakhond maar doet geen vlieg kwaad. Er wil echter ook geen vlieg naar binnen :P :P :P :P

Mijn buren hebben een bakbeest van een sint bernard die vind dat hij een schoothondje is en is zo aanhankelijk als het maar kan zijn. Hij laat zich wel veel zien en blaft regelmatig. Niemand die 1 stap op hun terrein zet......

Mijn overburen hebben momenteel 3 weken (vakantie opvang) een rottweiler van 1.5 jaar in een kennel. Enorm uit de kluiten gewassen hond zonder strakke opvoeding die bij zijn baas overdag alleen thuis zit in een kennel. Deze hond is onzeker en door zijn onzekerheid gebruikt hij zijn gewicht en tanden. Geen fijne combinatie al met al want hij weegt ook nog eens 55 kg. Naar andere honden leuk totdat de ander ehond wat opgewonden is dan klapt hij er bovenop en laat niet meer los. Mensen laat hij voorbij gaan maar vanaf de achterkant komt hij omhoog en bijt..............

Op het werk hebben wij herders. De mechelaar vond ik veel te zenuwachtig en daardoor onbetrouwbaar als waakhond (beet te snel maar ze is overleden door ouderdom inmiddels). De duitsers zijn machtig mooie honden. Leuk naar mensen als ze ze kennen, terughoudend naar vreemden en als ze alleen op het terrein zijn komt er gewoon niemand in en uit!! Dan schromen ze niet te bijten. Als wij er wel zijn kunnen ze gewoon los lopen in principe zonder dat er ook maar iets gebeurd (ze gaan ook gerust mee naar aai projecten in bejaardentehuizen e.d.). Hun zijn niet zo zenuwachtig van aard en wel heel doortastend als het moet.

Een mastin espanol hebben onze buren ook gehad maar dit soort honden (kangal, mastin enz.) hebben niet genoeg aan een terrein in NL ook niet als dit terrein heel groot is. Hun zijn echt nog oertypes en zoeken geowon werk. Desnoods nemen ze de weg voor de deur ook mee en het terrein van de buren.... Hun zijn ideaal, vaak stille wakers maar goed aanwezig. Echter geen makkelijke karakters, regelmatig honden met flinke hond agressie of lage bijtdrempel en een stevige omheining is echt iets wat moet gezien ze niet zo terrein gebonden zijn....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:04

Estera schreef:
Kwam toevallig op deze link terecht, wel grappig om even naar te kijken. Worden ook rassen genoemd die ik absoluut niet aan zou bevelen vanwege het kaliber van de hond en andere omdat ik ze minder geschikt vind als erfhond (door bijvoorbeeld het ontbreken van de ondervacht): http://www.alletop10lijstjes.nl/10-beste-waakhonden/

Edit: Ik ben heel blij om de zekerheid te hebben dat mijn honden het niet snel koud hebben als ik van huis ben. Mocht ik eens wat later thuis komen in de avond en het koelt snel af oid, hoef ik me geen zorgen te maken, ondanks dat ze altijd binnen en droog kunnen liggen.

Wat je zegt is waar niet ieder ras vind ik geschikt als buiten hond

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:08