In ieder geval vind ik continue blaffende honden zeer onaangenaam. Of dat op het platte land in of in de stad

Hopelijk zijn ze snel weer terug, en heb je weer je goede nachtrust.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

tweebelgen schreef:"boeren" kan ook een negatieve betekenis hebben. Over het algemeen wordt er meer op "boeren" neergekeken dan op "burgers" of "werkmensen". Och het is maar een woord en het zal zeker niet negatief bedoeld zijn.
Persoonlijk denk ik dat er meer aan de hand is dan alleen maar de blaffende hond. Ik heb de indruk dat TS en eigenaren van de hond elkaar niet zo leuk vinden.
Och binnen enkele dagen zijn de mensen terug van vakantie en is het probleem voorbij.
geerke schreef:Ik denk dat als ik TS was geweest ik de hond na twee nachten blaffen gewoon bij mij in huis had gehaalt.Kon ik tenminste slapen
Magrathea schreef:Als je ongerust bent om je moeder, kan je niet een nachtje bij haar logeren?Jij je nachtrust, en toch in de buurt van je moeder. Al is het maar voor één nachtje, dan heb je dan in elk geval goed geslapen.
tweebelgen schreef:Daar heb je een punt !!!! Die stadse yuppen begrijpen niet hoe het leven op het platteland is en beginnen hun te moeien. Zo ontstaan de problemen. Leven en laten leven is niet meer zo evident.
Shirley schreef:Hoe is het vannacht gegaan ?
meggiemeg schreef:Rond half vier is de hond weer begonnen, heb direct gezegd dat die op moest houden en toen was het daarna stil! Ga nu ook lekker vroeg naar bed, kan dan wat uurtjes pakken totdat de hond begint. Het vroege slapen gaat prima want ben aardig zat van al het kluswerk waar we mee bezig zijn!
meggiemeg schreef:geerke schreef:Ik denk dat als ik TS was geweest ik de hond na twee nachten blaffen gewoon bij mij in huis had gehaalt.Kon ik tenminste slapen
Denk je niet dat ik hier al aan gedacht had?
Heb je waarschijnlijk ook niet gelezen dat dat geen optie is, onze honden en die hond liggen elkaar niet. Plus dat de buurhond niet zindelijk is en overal, dus ook in het hooi voor mijn paarden, gaat piesen en poepen. De hond heeft hier in het begin heel erg vaak gelopen, mijn honden vlogen bijna door de ramen heen en de buurhond zat vrolijk bij mij aan de deuren te krabben om naar binnen te willen. Ik heb het eindelijk voor elkaar dat de buurhond hier niet meer loopt, niet meer overal zijn behoeftes doet. Als m nu aan ga halen moet ik m straks weer weg zien te krijgen, is ook niet echt logisch voor die hond.
geerke schreef:je doet net alsof die hond de hele dag loopt te piesen en te poepen?Ik heb vijf honden en dat valt reuze mee hoor.Je hebt gewoon niks met die hond,en dat mag.
Ik heb medelijden met hem....en als jij dat ook had liep hij al lang bij jou rond.
tweebelgen schreef:Wat jammer voor je moeder en jou. Mijn deelneming.
Probeer er gewoon geen aandacht aan te schenken, maar waarschijnlijk ga jij het bed in met het idee, 'dadelijk begint die hond weer te blaffen en kan ik weer niet slapen'. Denk eens aan mensen die kort bij een luchthaven wonen en ganse nachten vliegtuigen over hun heen krijgen, of mensen die langs een spoorweg wonen......
Alles went.....
Reneee_ schreef:meggiemeg schreef:Rond half vier is de hond weer begonnen, heb direct gezegd dat die op moest houden en toen was het daarna stil! Ga nu ook lekker vroeg naar bed, kan dan wat uurtjes pakken totdat de hond begint. Het vroege slapen gaat prima want ben aardig zat van al het kluswerk waar we mee bezig zijn!
Ik weet niet of je mijn post gelezen heb, maar nu zeg je zelf al: Nu kan ik wat uurtjes pakken totdat de hond begint. Je gaat dus slapen met het idee de hond gaat blaffen, wat vrij logisch is omdat die dat al een week doet maar juist daarom word je er eerder wakker van.
Ik heb mijn studieboek psychologie niet bij m'n ouders liggen anders had ik het stukje even opgezocht
tweebelgen schreef:Dus als ik het goed begrijp, wordt je wakker en dan pas denk je.... de buurhond heeft mij wakker gemaakt. Zou het niet kunnen dat je onrustig slaapt door de gebeurtenissen van de laatste maanden, en de zorgen om je moeder.
Onbewust legt je dan de schuld bij de hond. Waarschijnlijk heeft die hond in het verleden al vaker 's nachts geblaft, maar hoorde je het niet.
Doanique schreef:Ayasha schreef:Welke reden de lichte slaap heeft doet er weinig toe, wanneer je licht slaapt, ben je een slechte slaper. Al dan niet tijdelijk.![]()
Blaffende hond is prima door te slapen. Mits iets anders je slaapkwaliteit niet al dusdanig verslechterd. Maar daar kunnen noch de buren, noch de hond wat aan doen.
Natuurlijk is TS een slechte slaper, die kan ook niet diep slapen want als ze dan de telefoon niet hoort heeft ze een groter probleem! Die maakt zich hartstikke zorgen om haar moeder en de slaap DIE ze kan krijgen, krijgt ez nu alsnog niet door die hond! Een beetje waakhond heeft een goeie stem hoor, die hoor je echt wel en helemaal op het platte land!

tweebelgen schreef:Dus als ik het goed begrijp, wordt je wakker en dan pas denk je.... de buurhond heeft mij wakker gemaakt. Zou het niet kunnen dat je onrustig slaapt door de gebeurtenissen van de laatste maanden, en de zorgen om je moeder.
Onbewust legt je dan de schuld bij de hond. Waarschijnlijk heeft die hond in het verleden al vaker 's nachts geblaft, maar hoorde je het niet.