buren op vakantie hond alleen thuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Re: buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:01

Ik vond burgerburen ook een beetje vreemd, alsof de boeren een elite groepje zijn op het platenland.

In ieder geval vind ik continue blaffende honden zeer onaangenaam. Of dat op het platte land in of in de stad :)
Hopelijk zijn ze snel weer terug, en heb je weer je goede nachtrust.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:09

"boeren" kan ook een negatieve betekenis hebben. Over het algemeen wordt er meer op "boeren" neergekeken dan op "burgers" of "werkmensen". Och het is maar een woord en het zal zeker niet negatief bedoeld zijn.
Persoonlijk denk ik dat er meer aan de hand is dan alleen maar de blaffende hond. Ik heb de indruk dat TS en eigenaren van de hond elkaar niet zo leuk vinden.
Och binnen enkele dagen zijn de mensen terug van vakantie en is het probleem voorbij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:10

tweebelgen schreef:
"boeren" kan ook een negatieve betekenis hebben. Over het algemeen wordt er meer op "boeren" neergekeken dan op "burgers" of "werkmensen". Och het is maar een woord en het zal zeker niet negatief bedoeld zijn.
Persoonlijk denk ik dat er meer aan de hand is dan alleen maar de blaffende hond. Ik heb de indruk dat TS en eigenaren van de hond elkaar niet zo leuk vinden.
Och binnen enkele dagen zijn de mensen terug van vakantie en is het probleem voorbij.

bij mij is het vaak andersom....ik erger mij dus meer aan die stadse yuppen die wel even het zullen regelen op het platteland.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:17

Daar heb je een punt !!!! Die stadse yuppen begrijpen niet hoe het leven op het platteland is en beginnen hun te moeien. Zo ontstaan de problemen. Leven en laten leven is niet meer zo evident.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:21

geerke schreef:
Ik denk dat als ik TS was geweest ik de hond na twee nachten blaffen gewoon bij mij in huis had gehaalt.Kon ik tenminste slapen :j

Denk je niet dat ik hier al aan gedacht had?
Heb je waarschijnlijk ook niet gelezen dat dat geen optie is, onze honden en die hond liggen elkaar niet. Plus dat de buurhond niet zindelijk is en overal, dus ook in het hooi voor mijn paarden, gaat piesen en poepen. De hond heeft hier in het begin heel erg vaak gelopen, mijn honden vlogen bijna door de ramen heen en de buurhond zat vrolijk bij mij aan de deuren te krabben om naar binnen te willen. Ik heb het eindelijk voor elkaar dat de buurhond hier niet meer loopt, niet meer overal zijn behoeftes doet. Als m nu aan ga halen moet ik m straks weer weg zien te krijgen, is ook niet echt logisch voor die hond.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:23

tweebelgen schreef:

Furrow schreef:
Hopelijk zijn ze snel weer terug, en heb je weer je goede nachtrust.

We zijn vandaag op de helft, volgende week vrijdag zijn ze weer thuis.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:27

Magrathea schreef:
Als je ongerust bent om je moeder, kan je niet een nachtje bij haar logeren? :)* Jij je nachtrust, en toch in de buurt van je moeder. Al is het maar voor één nachtje, dan heb je dan in elk geval goed geslapen.

Mijn zus is een paar maanden terug overleden en mijn moeder heeft het daar moeilijk mee, ze begint nu steeds meer te beseffen dat ze niet meer terug komt en laat eindelijk het verdriet toe. Ze heeft het 's nachts wel eens dat ze dan wel eens behoeft heeft om even te praten omdat de paniek dan toe slaat. Heb haar al aangeboden om een paar weekjes hier te komen, maar dat wil ze niet. Ze wil het thuis verwerken op haar manier.
Plus als ik bij mijn moeder ga slapen ik daar ook de hele nacht wakker lig, die kan me een partij snurken, zaagt gerust een heel bos om bij wijze van spreken!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:28

tweebelgen schreef:
Daar heb je een punt !!!! Die stadse yuppen begrijpen niet hoe het leven op het platteland is en beginnen hun te moeien. Zo ontstaan de problemen. Leven en laten leven is niet meer zo evident.

Ik ben echt geen stadse yup hoor! Kom uit een dorp en ben van jongs af aan altijd op de boerderij geweest. Weet wat het boerenleven in houdt zeg maar. Help gerust mee een kalf spoelen die vol staat ook al is dat midden in de nacht (wat al eens is voorgekomen!), voeren of wat dan ook. Ik ben er juist een voorstander voor om een ieder in zijn waarde te laten, dat een ieder leeft zoals ze denken dat ze goed doen. Of ze nu 2x op een zondag naar de kerk gaan of niet, dat boeit me totaal niet!
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 08-08-14 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:29

Ik lees dit topic nu al een tijdje mee en toch met de nodige verbazing.

Ik ben een gewone burgertrut maar woon en werk al vanaf mijn 16de tussen de boeren.

Ik heb zelf een rothekel aan constant blaffende honden.
Niet alleen slaat het nergens op, geen mens die meer reageert of oplet op zo`n hond, maar het is ook duidelijk dat de hond enorm veel te kort komt anders deed hij het niet.

Ik woon dus landelijk en hier een straat achter(halve km) van ons af woont ook zo`n herder in een kennel die dag en nacht blaft.
Overdag let je er niet op maar snachts wordt je er niet vrolijk van, daarbij moeten alle honden in de buurt opgesloten worden snachts omdat ze anders mee gaan blaffen, ook de onze moet nu in zijn nachthok blijven terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig zou zijn .

Af en toe slaat zelfs onze haan aan door het blaffen.

Al met al is het gewoon triest voor de hond en zijn het beroerde bazen.

En 1 x hebben we zelf ruzie met de buren gehad omdat onze hond steeds blafte terwijl we op vakantie waren.
Ze belden ons op op vakantie.
Oppas gebeld wat er aan de hand was.
Bleek de tuinman net die week hun haag aan het snoeien te zijn( 3 a 4 meter hoog en ruim 150m lang!!!!), had de hele dag zijn keffer mee die op al ons kleinvee liep te keffen waardoor onze hond enorm opgefokt werd, al lag hij de meeste tijd al binnen en de tuinman gooide voor het gemak al het taxus snoeisel maar aan onze kant van de haag zodat onze oppas iedere dag moest opruimen omdat er aan onze kant schaapjes liepen en het snoeisel tot 3/4 m aan onze kant in het weitje lag.
Toen ik de buurman daar even over inlichte was hij stil.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:30

Shirley schreef:
Hoe is het vannacht gegaan ?

Rond half vier is de hond weer begonnen, heb direct gezegd dat die op moest houden en toen was het daarna stil! Ga nu ook lekker vroeg naar bed, kan dan wat uurtjes pakken totdat de hond begint. Het vroege slapen gaat prima want ben aardig zat van al het kluswerk waar we mee bezig zijn!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:33

Dat is goed nieuws, hopelijk blijft het dan vannacht helemaal stil !

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:40

meggiemeg schreef:
Rond half vier is de hond weer begonnen, heb direct gezegd dat die op moest houden en toen was het daarna stil! Ga nu ook lekker vroeg naar bed, kan dan wat uurtjes pakken totdat de hond begint. Het vroege slapen gaat prima want ben aardig zat van al het kluswerk waar we mee bezig zijn!

Ik weet niet of je mijn post gelezen heb, maar nu zeg je zelf al: Nu kan ik wat uurtjes pakken totdat de hond begint. Je gaat dus slapen met het idee de hond gaat blaffen, wat vrij logisch is omdat die dat al een week doet maar juist daarom word je er eerder wakker van.
Ik heb mijn studieboek psychologie niet bij m'n ouders liggen anders had ik het stukje even opgezocht :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:41

meggiemeg schreef:
geerke schreef:
Ik denk dat als ik TS was geweest ik de hond na twee nachten blaffen gewoon bij mij in huis had gehaalt.Kon ik tenminste slapen :j

Denk je niet dat ik hier al aan gedacht had?
Heb je waarschijnlijk ook niet gelezen dat dat geen optie is, onze honden en die hond liggen elkaar niet. Plus dat de buurhond niet zindelijk is en overal, dus ook in het hooi voor mijn paarden, gaat piesen en poepen. De hond heeft hier in het begin heel erg vaak gelopen, mijn honden vlogen bijna door de ramen heen en de buurhond zat vrolijk bij mij aan de deuren te krabben om naar binnen te willen. Ik heb het eindelijk voor elkaar dat de buurhond hier niet meer loopt, niet meer overal zijn behoeftes doet. Als m nu aan ga halen moet ik m straks weer weg zien te krijgen, is ook niet echt logisch voor die hond.

je doet net alsof die hond de hele dag loopt te piesen en te poepen?Ik heb vijf honden en dat valt reuze mee hoor.Je hebt gewoon niks met die hond,en dat mag.
Ik heb medelijden met hem....en als jij dat ook had liep hij al lang bij jou rond.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:45

Geerke zou jij de waakhond van de buren zomaar meenemen naar je eigen erf ?
Als je dat met mijn hond flikte had je echt een verkeerde voor je en ik denk dat menig andere hondeneigenaar hetzelfde zou denken.

Al met al is eigenlijk de kalvenverzorger het echte probleem, die heeft heus wel de mogelijkheid om contact met de hondeneigenaar op te nemen maar vertikt dit gewoon.
De vakantie-gangers weten niet beter als dat het goed gaat met de hond, net als vorig jaar.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:49

Wat jammer voor je moeder en jou. Mijn deelneming.

Maar als je altijd op een boerderij gewoond hebt en misschien nog, ben je toch wel wat meer gewoon dan een blaffende hond....bv een haan die kraait, kalveren die gespeend worden (die kunnen 's nachts ook vreselijk lawaai maken als ze op hun moeder roepen of de koeien op hun kalveren).
Zoals ik al eerder schreef, mijn buren hebben ook een hond die 's nachts redelijk te keer kan gaan. Een buurvrouw is er wat van gaan zeggen en wat is het resultaat ? Ruzie.
Wij horen die hond niet meer en zijn het gewoon. Probeer er gewoon geen aandacht aan te schenken, maar waarschijnlijk ga jij het bed in met het idee, 'dadelijk begint die hond weer te blaffen en kan ik weer niet slapen'. Denk eens aan mensen die kort bij een luchthaven wonen en ganse nachten vliegtuigen over hun heen krijgen, of mensen die langs een spoorweg wonen......
Alles went.....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:53

geerke schreef:
je doet net alsof die hond de hele dag loopt te piesen en te poepen?Ik heb vijf honden en dat valt reuze mee hoor.Je hebt gewoon niks met die hond,en dat mag.
Ik heb medelijden met hem....en als jij dat ook had liep hij al lang bij jou rond.

En ik vind het niet vervelend voor de hond, tuurlijk niet. Als die hond me niets scheelde had ik m al niet vaker van de N weg bij ons voor afgeplukt, had ik m gewoon dood laten rijden.
Ik ga niet steeds mijn hooi weg gooien omdat hij daar zijn behoeft in doet, heb ik al zo vaak gedaan, tis niet gratis hé dat hooi!
Ik ga ook niet het schilderwerk weer overnieuw doen wat net in orde is gemaakt door een schildersbedrijf. Kan de schade niet verhalen op de buren als ik de hond zelf hier heen haal.
Fijn dat bij jouw alles zo makkelijk gaat en dat het je niets kan schelen. Ik ben wel zuinig op de spullen en moet net als vele anderen ook werken voor mijn centjes. Ga dat niet weg gooien op die manier.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:54

tweebelgen schreef:
Wat jammer voor je moeder en jou. Mijn deelneming.

Probeer er gewoon geen aandacht aan te schenken, maar waarschijnlijk ga jij het bed in met het idee, 'dadelijk begint die hond weer te blaffen en kan ik weer niet slapen'. Denk eens aan mensen die kort bij een luchthaven wonen en ganse nachten vliegtuigen over hun heen krijgen, of mensen die langs een spoorweg wonen......
Alles went.....

Dank je wel!

Ik heb vroeger niet op de boerderij gewoond maar was er wel heel erg vaak te vinden.
Dus vandaar dat ik wel het een en ander weet.
Ik probeer er ook niet aan te denken, pas als ik wakker wordt denk ik van oh ja de buurhond....
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 08-08-14 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:57

Reneee_ schreef:
meggiemeg schreef:

Ik weet niet of je mijn post gelezen heb, maar nu zeg je zelf al: Nu kan ik wat uurtjes pakken totdat de hond begint. Je gaat dus slapen met het idee de hond gaat blaffen, wat vrij logisch is omdat die dat al een week doet maar juist daarom word je er eerder wakker van.
Ik heb mijn studieboek psychologie niet bij m'n ouders liggen anders had ik het stukje even opgezocht :j

Ik ga puur wat eerder slapen zodat ik toch wat uurtjes aan een stuk nachtrust heb, anders kan ik helemaal niet meer functioneren en wordt erg sjaggie dan. Niet echt leuk voor de mensen om mijn heen. Ik ga niet naar bed met het idee van straks komt die weer, of wie weet gaat de telefoon. Het gaat zoals het gaat. Pas als ik wakker wordt heb ik zoiets van ohja de buurhond....

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:03

Dus als ik het goed begrijp, wordt je wakker en dan pas denk je.... de buurhond heeft mij wakker gemaakt. Zou het niet kunnen dat je onrustig slaapt door de gebeurtenissen van de laatste maanden, en de zorgen om je moeder.
Onbewust legt je dan de schuld bij de hond. Waarschijnlijk heeft die hond in het verleden al vaker 's nachts geblaft, maar hoorde je het niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:06

tweebelgen schreef:
Dus als ik het goed begrijp, wordt je wakker en dan pas denk je.... de buurhond heeft mij wakker gemaakt. Zou het niet kunnen dat je onrustig slaapt door de gebeurtenissen van de laatste maanden, en de zorgen om je moeder.
Onbewust legt je dan de schuld bij de hond. Waarschijnlijk heeft die hond in het verleden al vaker 's nachts geblaft, maar hoorde je het niet.

misschien word het in ene wel een soort van obsessie?

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:23

Jeetje Tweebelgen, jij durft wel erg veel aan te nemen. Heeft ts iets dergelijks dan gezegd tegen jou?
Was je erbij toen de hond in het verleden blafte ofzo?
Jouw posts springen er voor mij echt uit qua vooroordelen. "Stadse yuppen die het plattelandsgemeenten niet begrijpen" , je hebt de indruk dat er meer aan de hand is, enz...
Ben je jezelf daar wel van bewust, dat je vaak dingen zegt die aannames zijn en niet op feiten gebaseerd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:29

Doanique schreef:
Ayasha schreef:
Welke reden de lichte slaap heeft doet er weinig toe, wanneer je licht slaapt, ben je een slechte slaper. Al dan niet tijdelijk. :)
Blaffende hond is prima door te slapen. Mits iets anders je slaapkwaliteit niet al dusdanig verslechterd. Maar daar kunnen noch de buren, noch de hond wat aan doen.

Natuurlijk is TS een slechte slaper, die kan ook niet diep slapen want als ze dan de telefoon niet hoort heeft ze een groter probleem! Die maakt zich hartstikke zorgen om haar moeder en de slaap DIE ze kan krijgen, krijgt ez nu alsnog niet door die hond! Een beetje waakhond heeft een goeie stem hoor, die hoor je echt wel en helemaal op het platte land!

Je zegt nu toch precies hetzelfde wat ik zeg? :+
De buren zijn niet thuis, ze kunnen er NU dus niks aan doen want ze WETEN het niet.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:40

Estja, rustig aan, wij proberen hier alleen maar een oplossing te vinden. Neen ik heb geen vooroordelen tegen ts, dat maakt jij er van. Maar personen die zo reageren als jij, ja daar kan ik vooroordelen tegen hebben.
En neen ts heeft niets tegen mij gezegd en zeer waarschijnlijk ook niet tegen jou !
Jij maakt er een groter probleem van dat TS
De meeste onder ons gaan hier uit van veronderstellingen, of lezen misschien iets beter tussen de regels door. Lezen is soms ook een kunst.
Ik hoop dat ts vanacht een rustige nacht heeft.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:42

Gezellig topic wordt dit zeg...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 14:49

tweebelgen schreef:

Ik slaap mijn hele leven al niet zo vast.
Tuurlijk word ik wel eens wakker 's nachts van andere dingen, als ze bijvoorbeeld de kalveren aan het laden zijn. Of als de hond van de andere buren aanslaat. Een hele enkele keer in de bijna 2 jaar dat we hier wonen heb ik de buurhond die nu alleen zit tijdens de vakantie 's nachts aan horen slaan, toen hoorde die wat en klonk de blaf ook heel anders dan dat het nu klinkt. Maar dan sloeg die aan en was het daarna klaar (hetzelfde geldt voor de hond bij de andere buren.) Nu blijft die echter gewoon doorgaan, tot wel 45 minuten aan 1 stuk als je m door laat gaan!