Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:33

gaat het al een stuk beter met je kat? :(:)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 23:36

Kat gaat goed gelukkig ondertussen. Nog steeds behoedzaam in de slaapkamer maar komt wel in de ochtend een knuffel halen. Afspraak stond voor na het eten, geen specifieke tijd helaas.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:37

Het is inderdaad ook precies het slag mensen waar je op doelt Ossi. Dat is ook de reden dat mijn vriend een beetje geneigd is om nu toe te geven, omdat hij geen zin heeft in verder gezeik. Ik ben een beetje te koppig (of te naïef misschien) om het zomaar op te geven. Als die mensen echt problemen hadden met het bedrag hadden ze toch op zijn minst in de afgelopen twee maanden even langs kunnen komen voor een oplossing in plaats van gewoon bek houden en hopen dat het overwaaid.
[/quote]

Ik snap wat je bedoelt, het lijkt mij ook echt een klote situatie :(:)
Desondanks denk ik dat aangifte doen wel het beste werkt, hopelijk worden ze er op gewezen dat ze een groot hek om hun tuin moeten zetten, of beter nog, worden de honden ingeslapen. Ze hebben schijnbaar geen controle over die honden.
Je kunt het de honden ook niet echt kwalijk nemen, want het is hun natuur, maar hun baasjes des te meer, want die moeten zorgen dat ze altijd boven de honden staan in hiërarchie. Ik zei het al eerder, het is altijd een bepaald slag volk met dit soort honden, een soort machocultuur hangt er omheen.

Dat soort honden zijn gewoon niet te houden als ze los gaan en daarom zouden dit soort honden verboden moeten zijn als je het mij vraagt. (kom er maar in liefhebbers :'))[/quote]

Tjongejonge, jij weet wel waar je het over hebt zeg :')[/quote]
De kans bij een aangifte dat ze in beslag worden genomen is erg groot dus ik zou er eerst mee dreigen en dat er bij vertellen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:38

Ho wacht.

Jou kat op jou terrein is aangevallen door een hond die niet op jou terrein hoort? Als die hond niet op jou terrein gekomen was dan had je ook niet naar de dierenarts moeten gaan. Dus het is logisch dat de rekening naar de indringer gaat. En als ze het niet willen betalen dan maar mooi aangifte doen. Stel die honden vallen kinderen aan dan dan is het helemaal mis. En een hek zou ook wel mooi zijn. -O-

Wij hadden ook zoiets soort gelijke alleen totaal omgedraait. Buurvrouw der kat was nog nooit buiten geweest en die hadden ze naar buiten gedaan. (7 jaar binnen gehad) mijn hond valt alles aan wat op het erf komt qua dieren. Die kat kwam op ons erf en onze hond heeft hem bot gezegt vermoord. Buurvrouw nam het ons niet kwalijk gelukkig.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:38

Het lijkt me ook vreselijk eng om dit mee te maken en dan ook nofg bang te moeten zijn om je geliefde huisdier te moeten verliezen en hem zo bang te zien.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:20

saarie schreef:
Kat gaat goed gelukkig ondertussen. Nog steeds behoedzaam in de slaapkamer maar komt wel in de ochtend een knuffel halen. Afspraak stond voor na het eten, geen specifieke tijd helaas.

gelukkig dat het n stuk beter gaat ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:10

Nou, dan ga ik vanavond maar weer voor jullie duimen!!
Succes alvast!

Maaaarije

Re: Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:23

Hoe is het gesprek gister gegaan?
Of waren ze weer niet thuis ..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:20

Moest mij dat gebeurd zijn dan kregen ze nog een kans om de rekening te betalen, zou er een termijn op zetten van zeg max. een week.
Dan nog niet betaald alsnog aangifte doen.
(Waarbij ik denk dat je dat beter meteen had kunnen doen, of gewoon melding doen, dat krijgt dan een nummer mee, voor het geval er nog eens wat gebeurd)

Sterkte met je kat TS.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:33

Heb je, je buren inmiddels gesproken? Zo te lezen willen ze het wel oplossen maar vonden ze de rekening hoog. Hoewel in mijn ogen die echt wel meevalt. Echter ook al hebben ze een dik huis en een auto je kunt niet in hun portemonnee kijken. Genoeg mensen die zich meer veroorloven dan ze kunnen betalen.

Zou ze uitnodigen voor een gesprek en daarbij aangeven dat ze dit via hun verzekering kunnen regelen. Mocht dat een probleem worden of willen ze niet meewerken kun je aangeven dat je anders andere stappen moet gaan nemen en je het liever samen oplost zodat het de buren verstandshouding ook niet in geding komt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:30

TS zei dat er dus wél een afspraak stond, ze zijn bewust weggegaan en ontlopen het gesprek. Wanneer zij de confrontatie uit de weg gaan zou ik dus echt wel pissed worden en dan in het vervolg alles maar per (aangetekende) post.
Je kan ze ws niet dwingen om te betalen omdat er niks is vastgelegd? Ik weet niet wat je hier wettelijk precies mee kan

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:31

Is er misschien sprake van mondelinge toezegging?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 15:52

Er is niks vastgelegd inderdaad. Ze hebben een camerasysteem op de voordeur hangen dus zullen terug kunnen zien dat we langs zijn geweest. Ik ga nu morgen langs proberen te gaan. Hopen dat ze dan wel thuis zijn. Ben er wel een beetje klaar mee ondertussen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:06

Rekening delen?! Ik vind het haast een onbeschoft voorstel! >;) en al helemaal asociaal om er een paar maanden overheen te laten gaan zonder iets te laten horen....
Ze mogen blij zijn dat er geen rekening achteraan kwam van eventuele schade in je woning.....

Natuurlijk is het niet expres gebeurd, maar dan nog ben je verantwoordelijk voor wat je huisdier aan schade veroorzaakt. Hopelijk komen jullie er uit en is het een wijze (dure) les voor hen geweest en gaan ze hopelijk maatregelen treffen dat de honden niet zo maar de tuin uit kunnen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:29

Snap ik helemaal, heb niet alle reacties en dergelijk gelezen maar ik vind het belachelijk dat ze het niet betalen, en eigenlijk nog belachelijker dat ze het gesprek nu niet aan gaan. Zodra hun de rekening kregen hadden ze al kunnen zeggen dat ze het toch wel veel vonden, niet een paar maanden later.
want blijkbaar was het eerst okee en nu hebben ze ondertussen om wat voor reden dan ook ineens niet meer het idee dat ze die rekening nog 'kunnen' betalen, want nu is het ineens wel veel, dan had je het maar eerder moeten betalen.
Blijf sterk in je schoenen, en kijk of je ze misschien een keer apart van elkaar kan spreken (gaat om man en vrouw toch?) want misschien heeft de een echt zoiets van ja dag dat ga ik absoluut niet betalen en de ander juist wel zoiets heeft van dat ze ervoor moeten betalen. Ik zou eerlijk niet echt een reden kunnen bedenken waarom er niet betaald word aangezien het ook via de verzekering zou kunnen zoals eerder is gezegd..
Ga nu niet toegeven, ze hebben vanaf het moment dat huisdieren uit elkaar werden gehaald gezegd dat ze de rekening zouden betalen, dus ik zou dat verwachten van ze ook.

Hoop dat je katje snel weer lekker zonder angst in de slaapkamer kan rondlopen

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:39

voet bij stuk houden. je zou zelf aangifte kunnen doen en dan kan het nog veel duurder worden voor de buren. Wij hebben dit zelfde probleem gehad alleen gewoon op straat. 2 jack russels hebben toen onze poes aangevallen. Dit grapje was bijna 1000,- best wel wat innerlijke bloedingen. Nou mevrouw heeft betaald. zij zei ik ben aansprakelijk voor mijn honden. die honden hadden de poes niet kapot mogen bijten.

Persoonlijk ik zou voet bij stuk houden, aangifte doen. want dit is ook dat de honden op prive terein komen zonder jouw toestemming (kan ook een leuk prijskaartje aanhangen).

Ik vind het zelf vrij onbeschoft dat ze niet gewoon de rekening betalen. dit zegt in mijn ogen ook wel iets over het type mensen. Waar is het fatsoen. Rekening delen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:48

En Ts, al contact met de buren gehad?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:09

ik heb niet het hele topic doorgelezen dus het kan zijn dat het al gevraagd is

Citaat:
Nu een paar maanden geleden was ik thuis. De achterdeur stond open, het was lekker weer. Mijn kat zat in de tuin, op het randje van het pad wat de achtertuinen van elkaar scheidt. Ik was boven aan het werk en hoorde ineens enorm kabaal.

bedoel je dat je kat op het randje van het pad zat toen je naar boven ging?

want ergens ben je de kat uit het oog verloren. Immers ineens hoorde je een hoop kabaal en stormde ze je kamer binnen.

-------
als je de buren echt wilt vastpinnen op het hele bedrag dan zouden ze dit nog wel eens aan kunnen vechten. Immers je bent de kat op een gegeven moment uit het oog verloren.
zoals je aangeeft, komt ook jouw kat op andere terreinen (logisch en op zich niets mis mee).

wat je echter niet weet is wat er speelde tussen het moment dat je de kat zag zitten tot het moment dat ze je kamer in kwamen.

Weet je 100% zeker dat je kat niet eerst hun erf is opgewandeld? In dat geval heeft de hond de kat van het terrein gejaagd en in zijn kop ervoor gezorgd dat hij niet snel weer terugkomt.. Helaas heeft dit soort honden nogal een heftige beet en felheid als ze echt rood zien.

----

mijn advies is vooral denken aan wat voor relatie je uiteindelijk wilt met je buren.
Wil je de boel op scherp zetten, dan moet je vooral het advies van sommigen hier volgen en het op de spits drijven.
Wil je op vriendschappelijke voet blijven (vooral als niemand nu echt gezien heeft wat de aanleiding was), wees dan gewoon blij dat je buren hun verantwoordelijkheid nemen wat betreft het feit dat de hond je huis binnengedrongen is en daar heeft gebeten. Wellicht hebben ze het niet breed en is 80 euro al een fiks bedrag voor ze?

--------

het lijkt heel vervelend zoals ik het gezegd heb..

voor allle duidelijkheid ik ben zowel honden als kattenbezitter..
mijn hond heeft op zich niets tegen katten die ik uitnodig, maar jaagt wel katten de tuin uit.
Mijn hond wordt pas echt woest als ze normaal 'communiceert' (dus gewoon langsloopt en kijkt of ruikt, zonder te porren) en de kat mept direct op haar snoet.. dan vliegt ze er achteraan op openbaar terrein, anders laat ze ze gewoon lopen.

Hetgeen wat haar het boosts kan maken wat katten betreft zijn de katten die haar tuin binnenkomen en op haar waarschuwing niet weggaan, maar haar aanvallen.. Wij hadden 1 zo'n kat bij mijn oude huis, ik schrok mij wezeloos hoe boos mijn hond aansloeg ineens..keek uit het raam en het zwarte monster, niet wijkend midden in mijn tuin uithalend. Hond wil vluchten (want het is een mietje), kat komt erachteraan en pakt haar nogmaals (mijn achterdeur zat dicht dus ze kon niet naar binnen). Op dat moment draait mijn hond zich om in paniek en boosheid (ja beiden kan) en vliegt op de kat af, snauwend en happend (nu weet mijn hond niet hoe ze moet bijten dus ze hapte aan alle kanten langs de kat, omdat ze geen kattenharen in haar bek wil of zo). Kat vliegt over de schutting weg, mijn hond via de vuilnisbak op en over de schutting naar de tuin van de buren en daar over het lage hekje naar het parkeerterrein om zo de kat nog te kunnen inhalen.. als ze de kat ergens gecornerd had, had mijn hond waarschijnlijk geen ogen meer gehad (omdat ze dus niet echt bijt).

mijn schutting was 1.80m hoog, en ik heb een parsson jack russel.

--------------------------------

wellicht is een omheining van je tuin voldoende om de honden buiten te houden?

of geef bij je buren aan (als je echt vrienden wilt blijven), dat ze de 80 euro op zak kunnen houden, mits ze daarvan een afdoende omheining neerzetten waar hun honden niet voorbij kunnen/willen.
enige waar ze dan over kunnen beginnen is dat jou kat dan ook uit hun tuin moet blijven.

--------------------

hoe dan ook is het een lastige situatie..
maar zoals gezegd, het is geheel afhankelijk van hoe je verder wilt met je buren.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:17

Tja, het gaat me er eigenlijk niet eens om dat die hond erop af kwam. Dat kan gewoon gebeuren en is instinct. Heel vervelend voor mijn kat, maar dan had ie maar in de tuin moeten blijven inderdaad. Wat er mis ging was dat de hond (tegen het appèl van zijn baas) de kat achtervolgt, in een vreemd huis, en zelfs als de baas ernaast staat niet te stoppen is. Dat vind ik echt hun fout en dat gaven ze ook toe. Het gaat mij niet zozeer om het geld, dat is allang betaald door ons, maar om het feit dat ik, omdat ze het goed leken proberen op te lossen, ik toen geen melding heb gedaan. Nu ze het helemaal niet op lossen vind ik eigenlijk dat ik dat verplicht ben. Let wel he, geen aangifte maar melding van een aanval door deze hond. Mocht er weer zoiets gebeuren bij iemand anders, dan is dit in elk geval geregistreerd. Ik ben wel diep teleurgesteld in de gang van zaken. Mocht het teveel geld voor hen zijn geweest (wat ik betwijfel, maargoed, dat kan) dan hadden ze in de afgelopen 2.5 maand best even de moeite kunnen nemen om langs te komen.

Of om thuis te zijn. Want het is nog niet gelukt gisteren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:20

Ik doe niet graag aannames, maar dit lijkt toch ernstig veel op ontwijkend gedrag. Ze weten wat er boven hun hoofd hangt, maar ze lopen er (letterlijk) voor weg. Hoe onvolwassen is dat?!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:22

Ik denk dat jij meer dan je best gedaan hebt saarie :j
Misschien moet je het zo laten en dan is het aan hun om jou weer onder ogen te komen.
Ik denk niet dat ze zich er zo lekker bij voelen om je tegen het lijf te lopen.
En dan hebben ze geluk want het is zomer dus zal je vaker te zien zijn dan in de winter :D
Lekker de eer aan jezelf houden

Zeker even melding maken, wie weet hoe hard een ander het nog kan gebruiken straks.
Dit zal heus het laatste incident niet zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:26

Hebben die mensen geen WA verzekering? Het lijkt me dat die in zo'n geval toch wel uitbetaalt?
Hoe dan ook, het is erg vervelend. Vooral ook omdat het buren zijn, daar wil je geen grote ruzie mee krijgen, wie weet wat voor ellende je dan krijgt...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:28

saarie schreef:
Tja, het gaat me er eigenlijk niet eens om dat die hond erop af kwam. Dat kan gewoon gebeuren en is instinct. Heel vervelend voor mijn kat, maar dan had ie maar in de tuin moeten blijven inderdaad. Wat er mis ging was dat de hond (tegen het appèl van zijn baas) de kat achtervolgt, in een vreemd huis, en zelfs als de baas ernaast staat niet te stoppen is. Dat vind ik echt hun fout en dat gaven ze ook toe. Het gaat mij niet zozeer om het geld, dat is allang betaald door ons, maar om het feit dat ik, omdat ze het goed leken proberen op te lossen, ik toen geen melding heb gedaan. Nu ze het helemaal niet op lossen vind ik eigenlijk dat ik dat verplicht ben. Let wel he, geen aangifte maar melding van een aanval door deze hond. Mocht er weer zoiets gebeuren bij iemand anders, dan is dit in elk geval geregistreerd. Ik ben wel diep teleurgesteld in de gang van zaken. Mocht het teveel geld voor hen zijn geweest (wat ik betwijfel, maargoed, dat kan) dan hadden ze in de afgelopen 2.5 maand best even de moeite kunnen nemen om langs te komen.

Denk dat je het dan heel netjes oplost en dat je het voor een eventueel volgend geval met deze hond het voor de mensen die dan de dupe zijn wat makkelijker maakt!

Snap niet dat je (dan bedoel ik die andere partij!) het zo laat lopen, je bent buren , ziet elkaar regelmatig en dan heb je lijkt mij geen fijn gevoel...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:01

heb dit zitten lezen met open mond!!

160 euro is een schjintje! je had dus ook nog schade aan je gordijenen en je slaapkamer deur kunnen rekeken!

even een heel ander voorbeeld, mijn vriend was de honden uitlaten , en er waren twee dobermannen die woonde bij een marokaanse man (dealer) zijn twee kinderen 2 en 5 en een nederlandse vrouw die ehm uitgeleend werd aan zijn vrienden... de honden hadden al aantekeningen.. als het jochie niet op de schommel mocht omdat er andere kindjes speelde, dan haalde jochie van 5 de hond op en ging ermee dreigen, dit is een aantal keer geascaleerd met ouders van de betreffende kindjes,

mijn vriend liep dus met twee van onze jack russells, aangelijnd! en dat jochie liet dus de honden los! die grepen beide honden van mij 1 mietje en een fel teefje die ook van dr afbeet , maar onze max dus niet.. dus kwam helemaal ondergepiest en gezeken thuis blauwe plekken inwendige bloedingen in zijn buik , meteen naar de DA gegaan , hun zouden de rekening betalen ,(tsja, eerst zien dan geloven ) ineens kwam die kerel nadat we de rekening in de bus gegooid hadden bij ze voor ons deur schreeuwen, wij hebben daarop de politie gebeld en aangifte gedaan , deze honden hadden overigens al een muilkorf plicht wat niet nageleefd werd, aangifte werd bij ons thuis opgenomen ik zat in die tijd in een rolstoel , vandaar, toen komt agent nummer twee die bij die marokaan was aanlopen en zegt ja we hebben een probleem ?
de marokaan deed aangifte tegen ons! mijn vriend zou volgens hem aan zijn dochtertje van 2 hebben gezeten , en daarom had hij de honden los gelaten ???

PARDON??! a hij liet de honden niet los was niet eens thuis dat deed zoonlief van 5 , en b dochtertje van 2 aanranden ? kind komt nooit buiten, en eh nou bij de gedachte alleen al moest vriendlief kokhalzen !

al met al hebben de agenten alles bekeken en meerdere meldingen nagekeken ,en marokaan meneer deed dus iedere keer tegenaagifte deed tegen een ieder die tegen hem aangifte deed met hetzelfde verhaal !

uiteindelijk heb ik samen met de politie de dierenbescherming ingeschakeld, met die honden is niks mis, maar door de opvoeding wel , 1 voorwaarde van mij was dat de honden geen van beide afgemaakt zouden worden dat verdiende ze niet , ze zijn beide herplaatst wel apart van elkaar, op erfen als waakhonden!
de mensen zijn uit het huis gezet want ze pleken er een plantage te hebben , onze hond max is hier wel de rest van zijn leven door getekend helaas ,... maar goed hij doet het nog, inmiddels wonen we in een andere wijk haha maar het blijft me altijd bij ,..

meis doe aangifte ! nu was het je kat straks is het een kind

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:13

saarie schreef:

blij dat je er relatief nuchter over bent.. velen schieten diep in emotie als het hun huisdier betreft en zijn vaak niet meer voor reden vatbaar.

ik denk dat veel honden als ze in het rood schieten niet meer te stoppen zijn. Dat hij het hele huis doorging is in mijn ogen een echt geval van in het rood.

ik hoop daarom ook dat je buren zich daarvan bewust zijn, want nu was het een kat (die hem mogelijk getrickerd heeft. vooral als het geen killer is verder), volgende keer kan het een kind zijn dat hem irriteert.

melding maken is denk ik geen slecht idee. daarmee neem je eigenlijk alleen je verantwoordelijkheid dat het bekend is, zonder dat je specifiek wilt dat er directe actie ondernomen wordt vanwege dit akkefietje.