binnen kort aussie pups

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: binnen kort aussie pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 06:27

In Belgie en Frankrijk mag couperen nog dacht ik.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 06:34

Hoe kom je daar bij van belgie weet ik zeker dat het niet mag.alleen voor medice redenen,maar dan mag het ook in nl

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 06:37

keona schreef:
Hoe kom je daar bij van belgie weet ik zeker dat het niet mag.alleen voor medice redenen,maar dan mag het ook in nl

Oh is dat dan veranderd? Of ik ben niet meer up to date. Ik meende dat het in Belgie nog mocht maar dan heb ik het fout!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 06:46

Maar als je de juiste arts vind,dan word het wel nog gedaan en zeggen ze gewoon dat het medice is.maar wij krijgen staarten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 06:51

Ik weet dat bij aussies een korte staat aangeboren is (of kan zijn) en (volgens dogs101) was dat omdat dat makkelijker was met het veedrijven en is dat er in gefokt. Maar gezien jij dus aussies hebt met een lange staart vroeg ik me af hoe dat zat. Dacht namelijk standaard een korte staart

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 07:16

Maartje1990 schreef:
Ik weet dat bij aussies een korte staat aangeboren is (of kan zijn) en (volgens dogs101) was dat omdat dat makkelijker was met het veedrijven en is dat er in gefokt. Maar gezien jij dus aussies hebt met een lange staart vroeg ik me af hoe dat zat. Dacht namelijk standaard een korte staart

Je mag dat ook zeker vragen.ik weet alleen dat je met fokken dus geen natrul bob x natrul bob mag doen,dit om te voorkoen dat de staart zo kort word dat iets met de ruggegraat gebeurt.heb me daar niet echt inverdiept omdat ik met staart fok.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:11

Is voor zover ik weet een genetische 'afwijking' inderdaad erin gefokt voor het werk. (Edit: naast korte en lange staarten zijn er ook aussies met een halve staart)

Net als de merle kleuren mag er inderdaad niet met twee ouderdieren worden gefokt die beiden het afwijkende gen hebben om zo problemen te voorkomen.

TS misschien dat ik erover heen gelezen heb hoor maar zijn de ouderdieren ook getest op MDR1?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:15

Wauw vind ze wel gaaf die aussies , zitten soms wel karaktertjes tussen. Moet je natuurlijk wel over een jaar een teefje in je nest hebben zitten , dit is niet zelfsprekend.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 13:06

lizy29 schreef:
Is voor zover ik weet een genetische 'afwijking' inderdaad erin gefokt voor het werk. (Edit: naast korte en lange staarten zijn er ook aussies met een halve staart)

Net als de merle kleuren mag er inderdaad niet met twee ouderdieren worden gefokt die beiden het afwijkende gen hebben om zo problemen te voorkomen.

TS misschien dat ik erover heen gelezen heb hoor maar zijn de ouderdieren ook getest op MDR1?

Ja er is ook op mdr1 getest.
tanja je hebt gelijk als er dan geen teefje in het nest zit kan zijn dat we pech hebben.maar als er teefje in zit en is niet wat we zelf zoeken.dan hebben we ook pech kan ook zo maar zijn dat we een reu houden omdat dat wel is wat we zochten.maar het is de bedoeling om inderdaad komend jaar een teefje te houden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 13:09

tanjaatjuhh schreef:
Wauw vind ze wel gaaf die aussies , zitten soms wel karaktertjes tussen. Moet je natuurlijk wel over een jaar een teefje in je nest hebben zitten , dit is niet zelfsprekend.

Ja we hebben natuurlijk goed gekeken naar het karakter van de reu en er was ook een zoon van hem aanwezig,ken nu zelf enkele aussies waar van ik zelf nee zou zeggen veel problemen met karakter.wat erg jammer is.angstig,uitvalen etc.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:11

Wauw gaaf! Mooie hond.
Wil al mn hele leven dit ras, alleen willen mn ouders geen hond meer en hebben we 2 katten.
Het is dat ik nog niet op mezelf woon, anders had ik er één gereserveerd bij je :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:13

Weet je al hoeveel er verwacht worden ongv? En heb je al geïnteresseerden? :o anders meld ik mij alvast :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 13:16

Vivian__ schreef:
Weet je al hoeveel er verwacht worden ongv? En heb je al geïnteresseerden? :o anders meld ik mij alvast :D

Ga vanavond een advertentiemaken,dus nog niet echt bezich geweest met kopers.mensen die de pups iets kunnen bieden en ook weten wat ghet is om pup in huis te nemen mogen zich zeker melden .en kunnen op de puplijst. Er zitten er zeker 3 in heb ze gezien op de echo,maar bij een echo kun je er snel 1 of 2 missen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 15:49

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 12:06

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:13

Ik weet niet of je lid bent van de rasvereniging, maar anders kan je daar ook nog advertentie op zetten?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 12:17

Amandavd schreef:
Ik weet niet of je lid bent van de rasvereniging, maar anders kan je daar ook nog advertentie op zetten?

Ik ga me lid maken,maar dan mag je pas na 6mnd een advertentie plaatsen.dus voor mij kan dit helaas nog niet

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:19

keona schreef:
Amandavd schreef:

Ik ga me lid maken,maar dan mag je pas na 6mnd een advertentie plaatsen.dus voor mij kan dit helaas nog niet

Ah jammer, dan maar zo! Je vindt vast wel kopers, zijn leuke en gezonde honden!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 17:19

Ja is beetje jammer,maar vinden zeker geschikte mensen ben ik niet zo bang voor.onze teef en de reu zijn makkelijke honden met een goed karakter,dus verwacht dit ook van de pups.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:53

Ik wilde dat we er op dit moment het geld voor hadden om een goede pup aan te schaffen maar voor ons zit dat er even niet in zonder ons 'nood' potje aan te spreken voor de dieren en dat doe ik liever niet. Maar ooit hebben ook wij weer een aussie om mee aan de slag te gaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 19:59

lizy29 schreef:
Ik wilde dat we er op dit moment het geld voor hadden om een goede pup aan te schaffen maar voor ons zit dat er even niet in zonder ons 'nood' potje aan te spreken voor de dieren en dat doe ik liever niet. Maar ooit hebben ook wij weer een aussie om mee aan de slag te gaan.

Wie weet heb je er over een tijdje wel geld voor of over paar jaar.wel goed dat je over bepaalde zaken na denkt zonder gewoon impulsief iets aan te kopen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 17:37

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:01

Nou laat ze maar komen dan :Y)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 18:37

Ja :P

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:35

Alles is er klaar voor zie ik!
Nu nog de puppy's :) .

Trouwens het is wel leuk zo'n "terugkomdag" voor de puppy's.
Onze Aussie is nu 7 maanden jong en zijn al 2 keer met de puppy's van hetzelfde nest bij elkaar gekomen.
Is leuk om te zien!
Er zit best wel veel verschil in het nest.
Sommige zijn al best fors en breed gebouwd terwijl er ook wat fijnere type's tussen zitten.
En het is altijd leuk om te zien hoe ze zich dan zo op mekaar storten om te spelen.

Dus TS ik zal het je aanbevelen om zo'n "terugkomdag" te organiseren dit is voor beide partijen leuk!