Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maartje1990 schreef:Ik weet dat bij aussies een korte staat aangeboren is (of kan zijn) en (volgens dogs101) was dat omdat dat makkelijker was met het veedrijven en is dat er in gefokt. Maar gezien jij dus aussies hebt met een lange staart vroeg ik me af hoe dat zat. Dacht namelijk standaard een korte staart
lizy29 schreef:Is voor zover ik weet een genetische 'afwijking' inderdaad erin gefokt voor het werk. (Edit: naast korte en lange staarten zijn er ook aussies met een halve staart)
Net als de merle kleuren mag er inderdaad niet met twee ouderdieren worden gefokt die beiden het afwijkende gen hebben om zo problemen te voorkomen.
TS misschien dat ik erover heen gelezen heb hoor maar zijn de ouderdieren ook getest op MDR1?
tanjaatjuhh schreef:Wauw vind ze wel gaaf die aussies , zitten soms wel karaktertjes tussen. Moet je natuurlijk wel over een jaar een teefje in je nest hebben zitten , dit is niet zelfsprekend.
anders meld ik mij alvast
Vivian__ schreef:Weet je al hoeveel er verwacht worden ongv? En heb je al geïnteresseerden?anders meld ik mij alvast
keona schreef:Amandavd schreef:Ik weet niet of je lid bent van de rasvereniging, maar anders kan je daar ook nog advertentie op zetten?
Ik ga me lid maken,maar dan mag je pas na 6mnd een advertentie plaatsen.dus voor mij kan dit helaas nog niet
lizy29 schreef:Ik wilde dat we er op dit moment het geld voor hadden om een goede pup aan te schaffen maar voor ons zit dat er even niet in zonder ons 'nood' potje aan te spreken voor de dieren en dat doe ik liever niet. Maar ooit hebben ook wij weer een aussie om mee aan de slag te gaan.
.