pluisje88 schreef:Nikass schreef:Pluisje, ik neem aan dat jij je hond wel onder controle heb? Ik ken hier meerdere mensen waarbij de hond hen over straat sleurt. Kan ik mijn hond wel vast doen, maar als zij hun hond laten schieten kan zij geen kant meer op.
Of je rekening houdt met een ander en je netjes en sociaal opstelt heeft imo niets met loslopen an sich te maken.
Dat lijkt me wel ja. Het is een Jack van 29 cm hoogniet in mijn profiel gekeken zeker?
![]()
Nauw passeren vindt hij niet prettig. Als er een paar meter tussen zit vindt hij het minder erg en zegt hij niet zo veel. Het is gewoon angst die mensen verwarren met agressie.
Mensen lijken te vinden dat alle honden elkaar aardig horen te vinden. Als je in de stad loopt laat iedereen zijn hond bij die van jou. Als je zegt dat je dat niet wilt zijn ze boos. Ze moeten even gedag zeggen! Ga jij als mens je voorstellen aan elke mens die je tegen komt? Ik vind ook niet alle mensen aardig dus waarom zou ik dat wel van mijn hond verwachten...
Nee niet gekeken inderdaad! Maar ik ken zelfs een Jack die zijn baas uitlaat hoor
En eens: een hond hoeft niet elke hond aardig te vinden of te begroeten. Mijn honden houden afstand en als mijn jongste toch richting aangelijnde hond dreigt te gaan roep ik haar terug.
niet in mijn profiel gekeken zeker?
er zijn er een aantal waarmee hij los kan. Daar is hij super lief tegen en de rest, tja dat doen we gewoon maar niet