Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:48

Hoe kan ik mensen serieus nemen die zulke dingen suggereren om een levend wezen aan te doen? :')

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:57

Wat een haatdragende mensen hier allemaal.. Nee lekker binnenhouden die katten, tegen het natuurlijk instinct in, goed bezig :=
Als jij een volliere neemt, neem dan ook even de moeite om hem te beveiligen. Lijkt me de makkelijkste en meest logische oplossing. Dat er serieus bokkers zijn die overwegen andermans kat te schieten of te vergiftigen.. Triest :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:58

Eight schreef:
Wat een haatdragende mensen hier allemaal.. Nee lekker binnenhouden die katten, tegen het natuurlijk instinct in, goed bezig :=
Als jij een volliere neemt, neem dan ook even de moeite om hem te beveiligen. Lijkt me de makkelijkste en meest logische oplossing. Dat er serieus bokkers zijn die overwegen andermans kat te schieten of te vergiftigen.. Triest :roll:

En een hond binnen de hekken houden is niet tegen natuur in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:01

_lies_ schreef:
Cool, volgende keer als een kindje uit de buurt in mijn voortuin zijn bal haalt, ga ik hem ook bekogelen met stenen uit een katapult, of hem op de tegels neersmijten of afschieten! Je kinderen hoor je bij je te houden! Bloemetjes worden vaak genoeg geplet, ik ben er zat van en volgens bokt mag je levende wezens pijnigen dus woehoe ik ga meteen een luchtbuks aanschaffen en een katapult!!

Gefrustreerd ofzo? Die lieve kleine kindjes ga je toch niet pijnigen? ;( Kunnen er toch niks aan doen dat ze op straat lopen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:11

Ik ben niet gefrustreerd hoor :D. Het is hetzelfde als kinderen in mijn voortuin als met katten in de tuin en dan is het dus gewoon normaal volgens veel bokkers dat je ze lekker mag pijnigen! Ouders horen hun kinderen toch ook bij zich te houden net als eigenaren hun katten?

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:26

Er zijn zoveel dingen waar ik ook niet om gevraagd heb. Mijn katten binnenhouden is onmogelijk aangezien ze ook door het kattenluikje heen breken als die dicht zit. Daarbij heb ik een open tuin en zou ik een metershoge muur moeten bouwen zodat ze niet meer uit de tuin kunnen, en dan kunnen ze nog steeds via de regenpijp naar het dak. Er is bij ons in de buurt ook nooit geklaagd over katten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:59

_lies_ schreef:
Hoe kan ik mensen serieus nemen die zulke dingen suggereren om een levend wezen aan te doen? :')

Joh kom op, van zo'n balletjespistool gaat hij niet dood. Is schrikdraad diervriendelijker dan? Zijn hier maar weinig mensen die met echt dieronvriendelijke oplossingen komen hoor.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 01:08

Nee klopt, maar zoiets doe je toch ook niet bij een kind? Dan heb je boze ouders aan de deur. Dat is het punt wat ik wil maken. Ik lees hier echt meer dan genoeg harteloze reacties. Mensen beseffen niet dat het gaat om een levend wezen met een hartje en gevoel etc. Ik snap het punt wel over de kattenoverlast. Het zou netter zijn als mensen hun katten gewoon bij zich houden of de tuin ervoor aanpassen, maar het wordt toegestaan in nederland en algemeen geaccepteerd. Dat het vervelend is, geeft niet het recht om een onschuldig dier gewoon echt pijn te willen doen. Balletjespistool vind ik al op het randje. Hang een schrikdraad op of praat met de mensen en maak het anders maar aanhangig in de politiek. Handen thuis.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 01:14

mignonne2403 schreef:
Katten begraven de drol...

Nope. Ze schijten gewoon als ze denken dat het de juiste plek is. Mijn tuin is de lokale kattenbak en kan ze hier zien liggen. We hebben kleigrond dus graven gaat niet maar schijten doen ze nog prima ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 01:46

_lies_ schreef:
Nee klopt, maar zoiets doe je toch ook niet bij een kind? Dan heb je boze ouders aan de deur. Dat is het punt wat ik wil maken. Ik lees hier echt meer dan genoeg harteloze reacties. Mensen beseffen niet dat het gaat om een levend wezen met een hartje en gevoel etc. Ik snap het punt wel over de kattenoverlast. Het zou netter zijn als mensen hun katten gewoon bij zich houden of de tuin ervoor aanpassen, maar het wordt toegestaan in nederland en algemeen geaccepteerd. Dat het vervelend is, geeft niet het recht om een onschuldig dier gewoon echt pijn te willen doen. Balletjespistool vind ik al op het randje. Hang een schrikdraad op of praat met de mensen en maak het anders maar aanhangig in de politiek. Handen thuis.

Mooi verwoordt. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 01:52

Cayenne schreef:
Het gaat hier trouwens om katten die paniek veroorzaken bij een voliere, en ook daar vragen mensen met volieres niet om. Waarom mogen katten die overlast veroorzaken?

Ik heb vorig jaar regelmatig last gehad van een buurkat die bij mij inbrak, waardoor mijn eigen kat zodanig over de zeik ging dat ze astma-aanvallen kreeg. :oo
Uiteindelijk na een hoop gesteggel met de eigenaar waarbij me verteld werd dat ik mijn ramen en deuren maar dicht moest houden en anders maar een emmer water over de kat heen moest flikkeren (midden in mijn huis 8)7), heb ik haar gemeld dat ze maar ging zorgen dat haar kat niet meer bij mij naar binnen kwam en zo wel dat ze dan niet moest opkijken als hij op een dag niet meer thuis zou komen.
Oh, de dierenartskosten voor de astma-aanvallen van mijn kat zouden ook voor haar rekening zijn en het zag er naar uit dat die pittig zouden zijn aangezien het weinig scheelde of mijn kat moest tijdelijk in een zuurstoftentje. %)

Toen ik eind vorig jaar (voor tijdelijk) verhuisde naar een andere wijk en bleek dat diezelfde vrouw naast me woonde heb ik haar er nog maar even aan herinnert dat haar kat zich niet bij mij hoefde te vertonen. O:)

edit:
Voordat men gaat denken dat ik die kat zou gaan vergiftigen ofzo:
Ik was van plan om de buurkat te vangen en bij het asiel af te droppen als zijnde overlast veroorzakend en eigenaar onbekend.
Kat was niet gechipt of wat dan ook (wist ik toevallig al), dus vind de eigenaar maar. :+
De kans was erg groot dat haar huisgenote me zou bellen om te vragen of ik de kat toevallig gezien had en dan zou ik gewoon gezegd hebben 'bel dat en dat dierenasiel maar'.
Kon de eigenaar daar dus heen bellen (kost beltegoed) en bij het ophalen €80,- aftikken. :$
Kijken hoe lang het dan nog leuk is om je kat naar buiten te pleuren en niets te ondernemen bij overlast. :Y)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 04:35

Ik snap eigenlijk niet hoe sommige mensen hier denken. Ik zou dus ook graag uitleg willen over het volgende, want ik begrijp het echt niet.

Ieder dier dat wij als mens gedomesticeerd hebben, wordt op de één of andere manier achter een omheining gehouden. Honden worden binnen of op het erf gehouden en daar wordt aan een leiband mee gewandeld, vissen worden in een aquarium gehouden, konijnen en hamsters in kooien of in tuinen, paarden, schapen en koeien achter draad of een hekwerk, vogels in een volière,... Echt ieder dier dat wij als huisdier houden heeft een afgebakende leefomgeving. De leefruimte van het dier heeft grenzen die niet verder reiken dan het (gehuurde) onroerende eigendom van de eigenaar van het dier.
Waarom is dat bij een kat anders? Waarom kan dit bij een kat plots niet? Dat het tegennatuurlijk is, tja, als dat het enige argument is, dan moeten we ieder huisdier maar loslaten. Waarom doen we dat niet? Omdat de overlast en het gevaar dan te groot wordt.

Het feit dat je op bokt meteen afgeschilderd wordt als kattenhater wanneer je de mening hebt dat een vreemde kat niet in andermans tuin hoort, is tekenend over de gedachtengang van die mensen. :') Je wordt tegen wil en dank geconfronteerd met andermans dier en als je dat niet wilt, ben je meteen een kattenhater. Yeah right!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 04:47

Katten moeten opgesloten worden in huis, een paard hoort op stal, honden mogen alleen buiten aan de lijn, konijnen in het leuke hokje dat je bij de Intratuin kunt kopen en vogels moeten in een kooitje.. ach, wat houden we toch van de natuur! En wat hebben we toch een zeik-mentaliteit!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 05:16

Eight schreef:

Mijn voliere staat in mijn eigen tuin. Waarom moet ik daar een jurassic park omheining van stroom omheen zetten omdat de katten van een ander in mijn tuin komen en mijn dieren een hartaanval bezorgen? Waarom kunnen de katteneigenaren hun eigen tuin niet beveiligen zodat hun kat er niet onder komt? Dat is toch de omgekeerde wereld dat mijn vogels in mijn eigen tuin niet veilig zijn? :') Ze zitten al achter gaas en dat moet gewoon genoeg zijn. Ik ga er geen Grittenborg van maken.

En nee, katten mogen van mij best naar buiten, maar ik wil er geen last van hebben op eigen grond. Dat is toch niet zo vreemd?
Ander voorbeeld: onze overburen hebben een klein kind (gok nu bijna 4 jaar) die hyperallergisch is voor katten. Ze krijgt acuut een soort astmatische aanval wanneer ze te dicht in de buurt komt van een kat of een kat bij haar. Dat kind kan niet fatsoenlijk in de achtertuin spelen omdat de katten van omwonenden de tuin in blijven komen. Ja, de tuin is aangepast en katonvriendelijk gemaakt, maar de katten komen evengoed de tuin binnen (en kunnen er vervolgens niet meer uit :') )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 05:29

Ik heb een stroomdraadje om mijn eigen tuin aangelegd, om de paarden, schapen, kippen, honden en Katten op mijn eigen terrein te houden. Zo heeft niemand last van mijn dieren en mijn dieren zitten veilig op het erf en kunnen niet doodgereden worden. En het houdt de vossen en de hermelijnen op afstand. Ik moet alleen nog iets vinden om meneer Buizerd van het erf te houden.

Bevalt prima zo: ze kennen allemaal de grens: tot de schrikdraad.

TS
Als ik een voliere zou hebben, zou ik er ook een stroomdraadje langs spannen, dat houdt niet alleen de kat van de buren tegen, maar ook andere roofdieren die de vogels kunnen belagen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 05:31

Eight schreef:

En als jij katten neemt, neem dan ook even de moeite ervoor te zorgen dat ze bij jou blijven. Ik ben absoluut tegen gif of schieten, maar als er hier een kat in de tuin zou komen, bij onze honden, heeft hij serieus een probleem.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 06:36

Mensen vergeten hier alleen dat katten bij wet gewoon vrij rond mogen lopen.
Schade aangericht door katten kan evt. verhaald worden op de eigenaren. (mits aantoonbaar is dat het daadwerkelijk door die kat is aangericht)
Eigen rechter spelen mag dan weer niet.
Dat je je vogels beschermt is OK. Maar dat mag niet door de kat te verwonden. Dan ben je strafbaar.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 06:45

Wet of niet, een kat is gewoon echt slecht af hier. Maar dat weten de katten hier ook wel. Ik heb overigens geen problemen met katten in onze tuin (wij wonen nogal ruim, met drie hectare grond :D ), maar met onze honden kunnen ze dat gewoon beter niet doen.
Ik kan wel heel goed begrijpen dat mensen met een volière gek worden van andermans katten en dat ze dan hun maatregelen nemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:02

Fiffill schreef:
Zijn hier maar weinig mensen die met echt dieronvriendelijke oplossingen komen hoor.

Dan zou ik nog maar even teruglezen ;) Dat is wel degelijk voorbij gekomen.

Overigens vind ik een balletjespistool wel redelijk dom, omdat het dier écht moet betrappen en echt gericht moet schieten. Met als gevolg dat ie de ene keer merkt dat ie er beschoten wordt en de andere keer is er niks aan de hand. In dat opzicht lijkt mij schrikdraad of zo'n mat diervriendelijker en altijd effectief.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:20

_lies_ schreef:
Cool, volgende keer als een kindje uit de buurt in mijn voortuin zijn bal haalt, ga ik hem ook bekogelen met stenen uit een katapult, of hem op de tegels neersmijten of afschieten! Je kinderen hoor je bij je te houden! Bloemetjes worden vaak genoeg geplet, ik ben er zat van en volgens bokt mag je levende wezens pijnigen dus woehoe ik ga meteen een luchtbuks aanschaffen en een katapult!!

Ik vind deze discussie al... Interessant :+

Maar dit slaat wel echt alles. Alsof kinderen en katten met elkaar te vergelijken zijn? Als een kind hier de bal in de tuin schopt en er vervolgens zelf doorheen banjert om hem weer te pakken, já ook die spreken we aan. Met kinderen kun je praten, die kun je gewoon vriendelijk, of ietsje dwingend, verzoeken de volgende keer aan te bellen.
De kat van de buurman hebben we inmiddels al 100 keer 'aangesproken' maar helaas, bij de kat werkt dat niet -O- En uiteraard hebben we de buurman ook al aangesproken en met hem overlegt, maar ook dat mag niet baten.

Ik lees ook al dat je hekwerken van 3 hoog om je tuin moet hebben om je kat in de tuin te houden. Denk je echt? In mijn vriendenkring zitten verschillende mensen met katten. Één heeft een fantastisch mooie ren gebouwd voor zijn katten, katten toch lekker buiten en vallen ook niemand lastig. En de ander heeft het zijn kat... Jawel... GELEERD waar de grens van de tuin is. Kost wat tijd en moeite, maar hij blijft netjes binnen de tuin, zonder hoge hekwerken er omheen. Maar ik denk dat het kopje 'tijd en moeite' te inspannend is en men er alvast vanuit gaat dat het toch niet gaat lukken, het zal ook wel 'de natuur' zijn dat de kat altijd zijn grens over gaat :j

Over 'de natuur' gesproken, het is natuurlijk ook 'de natuur' dat mijn hond zijn jachtdrift nog heeft. En op eigen terrein hoeven wij hem toch niet vast te leggen? Dat zou wat zijn. Mocht de kat zoals 'de natuur' dat wenst door de tuin kuieren, dan zal de hond zoals 'de natuur' dat wenst de achtervolging inzetten. Of heb ik dan een stoute hond? ;)

Laat ik er toch maar wel even bij vertellend dat ik tégen het gebruik van gif en dergelijke ben. Ook de hond zal nooit een kat kunnen vangen, het ging mij alleen om de argumenten over 'de natuur' en de hekwerken.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:48

Ik denk dat er vooral veel stadse mensen hier zijn, want in de dorpen die ik ken en waar ik woon lopen overal katten los. Dat is gewoon de normale gang van zaken. Daarom schrik ik nogal van de reacties hier en ik blijf erbij dat ik het niet vind kunnen om een levend wezen zoveel pijn aan te willen doen, ik blijf dat diep triest vinden. Kijk naar vogels, duiven vliegen toch ook los? Ze eten bij ons ook de kersen uit de boom, als wij dat niet willen beveiligen wij de boom ipv te zeuren tegen de eigenaars van de duiven. Want net als bij katten is het algemeen geaccepteerd dat deze dieren nog wel in 'vrijheid' leven. Jurassic park? Als een stroomdraad Jurassic park is ben ik benieuwd hoe jij je paard binnen heinen houdt :D

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:54

Goh ik woon in een dorp en vervloek de katten hier ook die mijn voortuin gebruiken als kattenbak.

Maar als ik mijn hond in jouw achtertuin zou laten om zijn behoefte te doen zou je toch ook niet blij mee zijn waarom een kat dan wel?

En wat is het voor moeite om je katten in je eigen tuin te houden?
Ja je hebt extra kosten maar hebben andere mensen ook om die verdomde beesten er uit te houden en dat vinden jullie wel normaal.

En hoe vies is het denk je als kinderen ergens spelen zoals op school in de zandbak en de katten gebruiken die ook als kattenbak.

Mensen hou je eigen beesten bij je doe ik ook met mijn honden.
Laatst bijgewerkt door ZEJA op 30-06-14 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:57

Je kunt stroomdraadjes spannen maar goedkoop is dat niet.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:58

Maar waarom moet ik als niet katteneigenaar geld gaan uitgeven om ze buiten te houden??
En niet de eigenaar zelf om hem binnen te houden?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:58

Mijn tuin ligt vol met zooi van de berken van mn achterburen...
En vogels schijten op m'n tuinset.
Er waait afval van mensen soms m'n tuin in.
En nu?