Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eight schreef:Wat een haatdragende mensen hier allemaal.. Nee lekker binnenhouden die katten, tegen het natuurlijk instinct in, goed bezig![]()
Als jij een volliere neemt, neem dan ook even de moeite om hem te beveiligen. Lijkt me de makkelijkste en meest logische oplossing. Dat er serieus bokkers zijn die overwegen andermans kat te schieten of te vergiftigen.. Triest
_lies_ schreef:Cool, volgende keer als een kindje uit de buurt in mijn voortuin zijn bal haalt, ga ik hem ook bekogelen met stenen uit een katapult, of hem op de tegels neersmijten of afschieten! Je kinderen hoor je bij je te houden! Bloemetjes worden vaak genoeg geplet, ik ben er zat van en volgens bokt mag je levende wezens pijnigen dus woehoe ik ga meteen een luchtbuks aanschaffen en een katapult!!
Kunnen er toch niks aan doen dat ze op straat lopen.
. Het is hetzelfde als kinderen in mijn voortuin als met katten in de tuin en dan is het dus gewoon normaal volgens veel bokkers dat je ze lekker mag pijnigen! Ouders horen hun kinderen toch ook bij zich te houden net als eigenaren hun katten? _lies_ schreef:Nee klopt, maar zoiets doe je toch ook niet bij een kind? Dan heb je boze ouders aan de deur. Dat is het punt wat ik wil maken. Ik lees hier echt meer dan genoeg harteloze reacties. Mensen beseffen niet dat het gaat om een levend wezen met een hartje en gevoel etc. Ik snap het punt wel over de kattenoverlast. Het zou netter zijn als mensen hun katten gewoon bij zich houden of de tuin ervoor aanpassen, maar het wordt toegestaan in nederland en algemeen geaccepteerd. Dat het vervelend is, geeft niet het recht om een onschuldig dier gewoon echt pijn te willen doen. Balletjespistool vind ik al op het randje. Hang een schrikdraad op of praat met de mensen en maak het anders maar aanhangig in de politiek. Handen thuis.
Cayenne schreef:Het gaat hier trouwens om katten die paniek veroorzaken bij een voliere, en ook daar vragen mensen met volieres niet om. Waarom mogen katten die overlast veroorzaken?
), heb ik haar gemeld dat ze maar ging zorgen dat haar kat niet meer bij mij naar binnen kwam en zo wel dat ze dan niet moest opkijken als hij op een dag niet meer thuis zou komen.

Je wordt tegen wil en dank geconfronteerd met andermans dier en als je dat niet wilt, ben je meteen een kattenhater. Yeah right! Eight schreef:Wat een haatdragende mensen hier allemaal.. Nee lekker binnenhouden die katten, tegen het natuurlijk instinct in, goed bezig![]()
Als jij een volliere neemt, neem dan ook even de moeite om hem te beveiligen. Lijkt me de makkelijkste en meest logische oplossing. Dat er serieus bokkers zijn die overwegen andermans kat te schieten of te vergiftigen.. Triest
Ze zitten al achter gaas en dat moet gewoon genoeg zijn. Ik ga er geen Grittenborg van maken.
) Eight schreef:Wat een haatdragende mensen hier allemaal.. Nee lekker binnenhouden die katten, tegen het natuurlijk instinct in, goed bezig![]()
), maar met onze honden kunnen ze dat gewoon beter niet doen. Fiffill schreef:Zijn hier maar weinig mensen die met echt dieronvriendelijke oplossingen komen hoor.
Dat is wel degelijk voorbij gekomen._lies_ schreef:Cool, volgende keer als een kindje uit de buurt in mijn voortuin zijn bal haalt, ga ik hem ook bekogelen met stenen uit een katapult, of hem op de tegels neersmijten of afschieten! Je kinderen hoor je bij je te houden! Bloemetjes worden vaak genoeg geplet, ik ben er zat van en volgens bokt mag je levende wezens pijnigen dus woehoe ik ga meteen een luchtbuks aanschaffen en een katapult!!
En uiteraard hebben we de buurman ook al aangesproken en met hem overlegt, maar ook dat mag niet baten.