'Ieder dier verdient een tweede kans'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:25

Nikass schreef:
Ik ben overigens vegetariër. Maar geen veganist dus en dat is ook niet een principe waar ik achter sta (ik zou niet weten waarom ik geen melk zou drinken, behalve dat ik het niet lust)

Denk je dat voor het produceren van melk geen dieren worden gehouden? "Bijproduct" zijn natuurlijk stierkalveren die dan weer naar de kalvermesterijen gaan. Daarnaast heb je ook de melkkoeien die onvoldoende melk meer geven en een enkele reis slacht krijgen.

Yamcha schreef:
Nee, als ik het niet meeneem gaat het naar de Rendac. Dieren worden geslacht omdat mensen dat willen. En omdat mensen betalen voor spiervlees. Niet voor pens of strottenhoofden of harten. Slachtafval blijft over. Diëten worden niet voor het afval geslacht en dus draag ik niet bij aan dieruitbuiting.

Pens en hart kan e ook gewoon in de supermarkt kopen als diervoeder dus gaat niet perse naar de Rendac.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat er dieren speciaal geslacht worden voor diervoeder tenzij je hele dieren, bijv, duiven/ratten, voert. Die hele dieren worden wel bewust dood gemaakt om als diervoer te dienen :j

Honden zijn nog wel vegetarisch te voeren maar katten zijn ecgt obligate vleeseters en dan is het eigenlijk niet mogelijk.

Anoniem

Re: 'Ieder dier verdient een tweede kans'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:32

Er zijn veel compleet soorten van dieren die gevoerd kunnen worden, eend, kip, gans, konijn, haas.. Ik denk dat daarvan wel een groot deel bewust geslacht word voor de honden ook al voer je ze niet heel.
Eigen dieren houden voor het vlees zou ik best willen, ik heb er nu geen ruimte voor en financieel zal dat nu ook niet lukken maar ik zou dit in de toekomst best willen.
Dan weet je echt wat je voert en heb je overal zicht op.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:47

Ik vind zoiets: http://www.koopeenkoe.nl/ wel een mooi alternatief als je jezelf geen dieren kunt houden voor het vlees maar wel meer achtergrond van je stukje vlees.

Wat ik altijd dubbel vind is dat mensen wel rund, varken en kip eten maar vlees van een paard is zielig? Ik maak wat dat betreft weinig onderscheid eet vlees van veel diersoorten en zou bijvoorbeeld ook graag een keer cavia proberen.
Eet overigens niet heel veel vlees en ook niet dagelijks.

edit: typo
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 26-06-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Leeuwnie

Re: 'Ieder dier verdient een tweede kans'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:52

Inderdaad, eens. Ik eet ook wel paard. Maar dan wel weer, net zoals het rund/varken/kip, het liefst scharrel en/of biologisch. In dit geval is over één kam scheren eens géén zonde :))

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:18

Leeuwnie schreef:
geerke schreef:
Niet ieder paard wat niet 100 % meer gezond is hoef je in te laten slapen.
Nee,hij zal niet pijnvrij zijn,maar dat ben ik ook niet....en hij hoeft niets.

En hier ben ik het dan weer mee eens!
Het gaat wat mij betreft om de weloverwogen keuze of het 'genoeg' is geweest. Of het acceptabel is of niet! Bij voorbaat neerspuiten vind ik - nogal - kort door de bocht ;) :+

Ik ben het ook met jullie eens :)
Dieren hebben ook hun kwaaltjes op hun oude dag. Dit op zich is geen reden om ze in te laten slapen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:22

fransje23 schreef:
Nikass schreef:
Ik ben overigens vegetariër. Maar geen veganist dus en dat is ook niet een principe waar ik achter sta (ik zou niet weten waarom ik geen melk zou drinken, behalve dat ik het niet lust)

Denk je dat voor het produceren van melk geen dieren worden gehouden? "Bijproduct" zijn natuurlijk stierkalveren die dan weer naar de kalvermesterijen gaan. Daarnaast heb je ook de melkkoeien die onvoldoende melk meer geven en een enkele reis slacht krijgen.

Ik ben niet tegen het houden van dieren. Het kan ook op een verantwoorde manier ook al gebeurd dat lang niet overal.