Nikass schreef:Ik ben overigens vegetariër. Maar geen veganist dus en dat is ook niet een principe waar ik achter sta (ik zou niet weten waarom ik geen melk zou drinken, behalve dat ik het niet lust)
Denk je dat voor het produceren van melk geen dieren worden gehouden? "Bijproduct" zijn natuurlijk stierkalveren die dan weer naar de kalvermesterijen gaan. Daarnaast heb je ook de melkkoeien die onvoldoende melk meer geven en een enkele reis slacht krijgen.
Yamcha schreef:Nee, als ik het niet meeneem gaat het naar de Rendac. Dieren worden geslacht omdat mensen dat willen. En omdat mensen betalen voor spiervlees. Niet voor pens of strottenhoofden of harten. Slachtafval blijft over. Diëten worden niet voor het afval geslacht en dus draag ik niet bij aan dieruitbuiting.
Pens en hart kan e ook gewoon in de supermarkt kopen als diervoeder dus gaat niet perse naar de Rendac.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat er dieren speciaal geslacht worden voor diervoeder tenzij je hele dieren, bijv, duiven/ratten, voert. Die hele dieren worden wel bewust dood gemaakt om als diervoer te dienen
Honden zijn nog wel vegetarisch te voeren maar katten zijn ecgt obligate vleeseters en dan is het eigenlijk niet mogelijk.