kitten voor mijn deur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Re: kitten voor mijn deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:45

TS, wat super dat je je zo inzet voor de diertjes! Ze zijn wel echt heel schattig zeg <3

Ik blijf even volgen, ik hoop dat het allemaal goedkomt!

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:51

Knert schreef:
SoAndrea schreef:
ochoch.. wij hebben vandaag (vrijwillig) 6 jonge katjes bij een boer bij ons uit de buurt opgehaald omdat onze moederpoes genoeg melk heeft en haar eigen jongen bijna weg gaan (dit weekend)
nou kwam wij daar, moesten ze eerst tussen alle hooi en stro balen zoeken..
normaal gesproken verzuipt hij de katjes maar wij wouden deze graag een goed plekje geven dus goed wij de katjes mee nemen, komen we op zolder een emmer met volgens mij wel 30 verzopen katjes tegen... ;(
ik krijg dat beeld niet zo snel meer uit mn hoofd ... de kittens die wij nu hebben zitten onder de vlooien en ze krioelen gewoon over de kittens heen...

gelukkig komen ze nu bij een goed baasje, maar inderdaad wat sommige mensen soms met kleine katjes doen om er van af te komen...

gaat het al beter met de kitten TS?

Verzuipen is inderdaad ook de oplossing niet, ;( ;( ...

maar een poes van een 2e nest voorzien nadat ze zelf haar eigen kroost heeft groot gebracht... lijkt mij loodzwaar voor zo'n dier. Vergeet niet dat ze straks (regelmatig nog met zogende kittens) ook weer krols wordt. Zo'n lijf krijgt het echt zwaar.
Je zult haar, als ze de kittens aanneemt, echt royaal moeten ondersteunen.

En vaak is het 'drinken' aan tepel ook in een latere fase duimzuigerij zonder of met nauwelijks melk. (Hier 'dronken' kittens NA hun 10e week nog wekenlang door toen poes droogstond na stillerisatie) Hoe weet jij dat ze voldoende melk geeft? Je kittens eten immers ook regelmatig voldoende vast voer mits jij ze bij een gezonde leeftijd wegdoet.

we voeren de kittens en de moederpoes zelf bij hoor! vergeten te zeggen :) daarnaast wordt deze moeder poes na dit nest gesteriliseerd!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:59

is het geen idee om de lange vacht weg te scheren. Dan zie je het ongedierte beter en daarnaast is het voor de maden niet zo lekker warm broeierig meer. Het is nu toch warm en met eventueel een warmte lamp voor s nachts moet dat te doen zijn

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:05

Esther_r20 schreef:
is het geen idee om de lange vacht weg te scheren. Dan zie je het ongedierte beter en daarnaast is het voor de maden niet zo lekker warm broeierig meer. Het is nu toch warm en met eventueel een warmte lamp voor s nachts moet dat te doen zijn

Dat ijkt mij ook een goed idee.

Wat ik verder wil zeggen is dat je de kat in een dennen badje moet doen. Bij de egelopvang hier in Warmenhuizen doen ze dat ook tegen maden. http://www.dikkeprik.com/#Startpagina neem anders eens contact met ze op.
Of met een pincetje de maden er af halen. Ze kunnen in korte tijd heel wat schade aanrichten.

En weet je echt zeker dat ze niet in de katten kruipen. Mijn ervaring is dat als je de katten in een badje doet de maden naar binnen kruipen.
Ook zou ik toch met de kittens even langs de dierenarts gaan.

Verder natuurlijk +:)+ dat je je zo inzet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:10

Heb niet het hele topic gelezen, alleen de posts van TS. Wat sneu dat het ene poesje overleden is ik hoop dat deze het wel halen! Het is belangrijk dat de maden er echt uit worden gehaald, vaak helpt wassen niet goed genoeg. Je kunt ze er het beste met een pincet een voor een uit plukken (dit natuurlijk naast het behandelen met een madendodend middel!).
Check ook echt goed of er geen wonden zijn, kunnen kleine gaatjes zijn. Als ze zich eenmaal naar binnen vreten is het zo over. Myiasis is echt heel naar en kan ontzettend snel gaan.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:02

Net de dierenarts gebeld want er kropen 2 dikke witte maden uit 1 van de oortjes zo zielig.
En hij zei gewoon maden plukken met pincet meer kun je niet doen.
En heb er lauw water in laten lopen dat was ook goed.
Nou benieuwd hoe ze de nacht gaan door komen..

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:04

Oh bah wat naar! Arme poesjes.
Wat goed dat je je in zet! Hoop echt dat ze er doorheen komen, maar als ik het zo lees vrees ik het ergste.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:05

essie_blue schreef:
Oh bah wat naar! Arme poesjes.
Wat goed dat je je in zet! Hoop echt dat ze er doorheen komen, maar als ik het zo lees vrees ik het ergste.

Ik ook , maar als ik ze te drinken geef pakken ze het spuitje gelijk vast dus de wil is er nog wel.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:05

Bah

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:06

goor eigenlijk dat een vlieg eitjes legt op weerloze dieren met een vacht en dat die maden dan lekker zich vol gaan vreten.. en daardoor nog meer vliegen worden aangetrokken en nog meer maden tot het over is bah.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:07

Christiene schreef:
goor eigenlijk dat een vlieg eitjes legt op weerloze dieren met een vacht en dat die maden dan lekker zich vol gaan vreten.. en daardoor nog meer vliegen worden aangetrokken en nog meer maden tot het over is bah.

Gatver :( Als je het zo zegt klinkt het inderdaad wel heel erg goor.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:08

Wat een mooie kittens zeg.
Weet niet of het al gevraagd is, omdat ik alleen jou berichten lees ts, maar zie je niet een 'moeder' rond lopen?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:08

Christiene schreef:

Ja vieze gedachten, de kleinste had 3 kleine maden in haar oog zitten, ik heb alles tot zover verwijderd weer. Zolang ze eten heb ik hoop.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:08

JCDJK schreef:
Wat een mooie kittens zeg.
Weet niet of het al gevraagd is, omdat ik alleen jou berichten lees ts, maar zie je niet een 'moeder' rond lopen?

Helemaal niks.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:10

Ik hoop echt voor de kittens en voor jou, omdat je er zoveel tijd in steekt, dat het met deze wel goed eindigt.
Ik blijf je sowieso volgen in de hoop op goed nieuws!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:11

Volg dit topic al de hele tijd maar ik word er inmiddels een beetje misselijk van. Arme, arme diertjes. Wat fijn dat jij zo goed voor ze zorgt en ze een kans geeft.

Ik hoop echt dat ze gaan overleven.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:11

JCDJK schreef:
Ik hoop echt voor de kittens en voor jou, omdat je er zoveel tijd in steekt, dat het met deze wel goed eindigt.
Ik blijf je sowieso volgen in de hoop op goed nieuws!

Ja ik loop van pups naar kittens nu haha, alles super steriel houden werk met handschoenen en heel veel keukenrol :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:14

Als er maden uit de oortjes komen en in de ogen zitten... Dan zou ik die beestjes uit hun lijden verlossen, eigenlijk. Het kan dan toch niet anders dan dat ze vanbinnen ook vol zitten?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:16

Tieneke schreef:
Als er maden uit de oortjes komen en in de ogen zitten... Dan zou ik die beestjes uit hun lijden verlossen, eigenlijk. Het kan dan toch niet anders dan dat ze vanbinnen ook vol zitten?

Dat heb ik net ook aan de dierenarts gevraagd hij zei van niet.
Hij zei ook dat het te klein is om andere stappen te ondernemen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:20

ze kunnen van binnenuit vol zitten, heb het hier eens met een konijn gehad. ze schijnen er geen pijn van te hebben maar ben je er te laat bij gaan ze er zachtjes aan, aan dood

succes ts hopelijk komt het goed.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:31

echt super dat je ze opvangt, en dat je ze wilt helpen! respect hiervoor!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:39

Ik bewonder je doorzettingsvermogen _/-\o_ maar... ik vind het nogal wat om deze kittens zo door te laten lijden. Er komen overal maden uit. Hoe realistisch is dit. Persoonlijk zou ik hier niet achterstaan.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:45

Beb_bokt schreef:
Ik bewonder je doorzettingsvermogen _/-\o_ maar... ik vind het nogal wat om deze kittens zo door te laten lijden. Er komen overal maden uit. Hoe realistisch is dit. Persoonlijk zou ik hier niet achterstaan.

Ik heb ze onder een berg bladeren onder de coniferen vandaan gevist, nat van de regen en de troep, rillend piepend en nu liggen ze tegen elkaar aan te slapen lekker wollig en voor het oog schoon.
Ik blijf voor ze vechten, en deze nacht ben ik er om ze bij te staan.
Als het uitzichtloos is stop ik er ook mee maar voor nu vechten we samen.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:47

Ik vind het heel goed en eerlijk van je om ze toch een kans te geven, het zou geweldig zijn als ze het alle 3 overleven, maar zelfs bij 1 zou het het zeker waard zijn...

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:48

Als de DA zegt dat het goed is en ze zien er nu schoon uit dan zou ik gewoon doorgaan. Je kan het niet zien helaas. Ik zou ze gewoon goed schoon houden en eventueel de vacht iets weg knippen. Ik hoop echt dat ze het halen!