Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nessah schreef:Duhelo schreef:Heb je al dwangvoeren geprobeerd?
Beginnen eten doet eten,...
Hoe doe je zoiets bij een hond? Fijn persen en in de bek spuiten? Ik moet elke dag al zoveel onder dwang doen met pillen.. Ik vind het gewoon een soort zielig worden.. Maar ja, wie weet zet het hem aan het eten..
Nessah schreef:Sultan is niet misselijk want de Cerenia slaan niet aan. het is gewoon pijn en ja heel logisch dat hij dan niet eet.. Als ik na elke hap eten pijn heb, stop ik er ook mee.
Ja ik ga ook dat maar proberen, fruit ofzo.. Merk dat ik zelf ook een beetje gefrustreerd raak.
Furrow schreef:Predisone is nooit goed voor het lichaam, maar bij erge ontstekingen is het soms gewoon nodig.
Maar de internist geeft zelf toe dat het nooit optimaal kan opgenomen worden door de darmproblemen. Daarom snap ik een orale behandeling niet, wanneer het darmepitheel beschadigd is zal de medicatie maar voor een klein percent helpen.
dierenfan schreef:Duhelo schreef:Een sonde zou ik ook geen slecht idee vinden, kunnen medicijnen ook zo gegeven worden, scheelt een hele hoop stress voor je hond ( stress = afweer naar beneden...)
Medicatie via sonde in brengen bij een hond die problemen heeft met maag en darmen is nog steeds erg slecht
dierenfan schreef:Waarom mag er geen tolfedine onderhuids gespoten worden bij hem?? Dat belast de maag en darmen totaal niet. Mijn hond krijgt het inmiddels 3 weken en eindelijk!!! na weken is zijn maag zo rustig dat hij zelden meer kotst (tegenover het minimaal dagelijks wel 1 á 3x kotsen).
Cemlys schreef:dierenfan schreef:Waarom mag er geen tolfedine onderhuids gespoten worden bij hem?? Dat belast de maag en darmen totaal niet. Mijn hond krijgt het inmiddels 3 weken en eindelijk!!! na weken is zijn maag zo rustig dat hij zelden meer kotst (tegenover het minimaal dagelijks wel 1 á 3x kotsen).
nsaid is nsaid of je dat nu spuit of via orale medicatie geeft