Loslopende hond krijgt een schop.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:19

anneliesdj schreef:
Ik denk dat dat de grote hamvraag is waar dit hele topic om draait :+

Hahaha *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:12

ThreeFingers schreef:
Wat versta jij onder "niks doen"?

Een hond doet niks als deze gewoon bij de baas blijft en die zijn/haar commando's opvolgt. Als ik vroeger met onze hyperactieve (aangelijnde) hond in het bos liep hield ik hem ook nog net wat dichter bij me als we andere honden tegenkwamen. Soms wachtte ik even in een ander pad, maar die hond bleef bij míj en moest absoluut niet bij anderen in de buurt komen. Rukte hij zich wel los om achter een andere hond aan te gaan dan werd hij ook direct afgestraft. De mensen die ik tegenkwam hoefden geen last te hebben van mijn hond. En andersom net zo.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:14

anneliesdj schreef:

ik versta onder niets doen ,gewoon langs iemand lopen op gepaste afstand.Niet springen.

anneliesdj

Re: Loslopende hond krijgt een schop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:20

Als hij niets doet, dan doet hij dus alsof je er niet bent en loopt gewoon langs je.

Dus een hond die op je af komt rennen, met een eigenaar erachter die roept 'hij doet niets' die doet dus wél wat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:44

chanel1985 schreef:
Maar waarom loop je dan met met een aangelijnde hond in een losloopgebied?

Waarom niet?

Mijn jongste hond loopt ook aangelijnd in een losloopgebied, in ieder geval als ik andere honden of mensen aan zie komen. Ik kom niet in een losloopgebied om hem met andere honden te laten spelen, maar om ergens los te kunnen lopen en te kunnen zwemmen. Hij moet nog leren dat je niet op mensen en honden afgaat en hij kan het niet met elke hond vinden, dus hij gaat gewoon vast tot iedereen uit zicht is. Het is een onderdeel van de hondenetiquette, die iedereen zou toch uit zijn hoofd zou moeten kennen, dat zou het een stuk fijner wandelen maken.

Mijn oudste hond komt niet in een losloopgebied, maar ook niet in aanlijnbos, juist omdat dit soort situaties voor komen. Mensen zijn te beroerd om hun hond 2 seconde bij zich te roepen of laten een hond die niet onder appel staat loslopen. Zij is angstagressief en ik houd elke hond bij haar weg, als ze niet reageren op een schreeuw of een commando, dan krijgen ze ook een zet met mijn voet. (Dan heb ik het nu over in de bebouwde kom, want in bossen enzo komen we dus niet ) Geen echte schop, maar omstanders zouden het wel zo kunnen zien. Schoppen doe ik alleen als er een hond met verkeerde bedoelingen op af zou komen. Dat je een hond in een aanlijngebied loslaat is niet mijn probleem, als je hem maar weghoudt bij mensen en andere honden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:44

geerke schreef:
anneliesdj schreef:

ik versta onder niets doen ,gewoon langs iemand lopen op gepaste afstand.Niet springen.

Daar heeft toch niemand problemen mee. En is geen reden om de hond te schoppen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:50

anneliesdj schreef:
Citaat:
Mijn vader heeft overigens klappen uitgedeeld (helaas nog net minderjarige gasten) toen onze onderdanige teefje een paar trappen kreeg van een hangjongen.
Ze liep trouwens los, terwijl dat eigenlijk niet mag.... So what. Sommige honden doen nu eenmaal niets, nooit niet. En de boete is voor de eigenaar....

En wat een ongelooflijk stoere kerel is jouw vader dat die als volwassen kerel tegenover een minderjarige jongen niet genoeg had aan woorden maar het nodig vond zijn vuisten te gebruiken. :r
Die jongen had de hond niet mogen schoppen, maar jouw vader mag net zo goed die jongen niet slaan. Goed voorbeeld doet goed volgen.

Zoals al gezegd waren het geen "jongetjes" maar gasten die de buurt al tijden terroriseerde. En een oud klein hondje (eerder angstig dan enthousiast) die naast zijn baasje loopt in een rustige woonwijk, ook al loopt ie los, heb je gewoon met je poten af te blijven. En ja de consequentie is dat je schofterige gedrag als een hondje trappen (3x!!!) een paar klappen terug krijgt van iemand die welliswaar 2 koppen kleiner is maar niet bang (net als de anderen die ze keer op keer lastig vielen).

Nogmaals, de hond mag officieel niet los en je hoort niet terug (lees: TERUG) te slaan als je hondje mishandeld wordt, maar om mijn vader nu zo neer te zetten vind ik echt niet kunnen.

Die gasten hadden al veel eerder en veel vaker consequenties moeten ondervinden voor hun gedrag.
Maar iedereen was bang van ze en rende hard weg. Politie deed niets....

Nee, je moet je hond laten trappen (ook al liep ze los, naast mijn vader, naast ons huis)

Je hond laten mishandelen zonder enige reden en dank je wel zeggen als je hond meeloopt van voor het huis naar achteren?

Totaal zinloos deze discussie eigenlijk.

Pappen en nathouden he...
We hebben allemaal onze bek vol over die lage straffen van onze criminelen.
En volgens sommige hier is het heel raar als je je hondje in bescherming neemt na een mishandeling?
Ja praten, alsof dat zin zou hebben bij dat soort jongens...

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:54

anneliesdj schreef:
geerke schreef:
ben ik helemaal met je eens,maar als iemand mijn honden schopt terwijl ze niets doen dan heeft het persoon in kwestie echt een probleem.

Dat kun je toch ook wel met woorden af lijkt me.
En zeker als volwassen kerel tegenover een minderjarige jongen.

Lezen is ook een vak. Bleek dat die ene jongen nog net minderjarig was...

Maar ja, je moet je hond laten mishandelen (velen hadden al dit soort ervaringen met die groep) en blijven lachen en nog dank je wel zeggen.

Moraalridders hier. Wacht maar tot jou het overkomt. Dan piep je wel anders en wordt je ook boos en reageer je op hun gedrag waarover je even later al denk, had ik eigelijk niet moeten doen.

Enne praten, weet je wat mijn moeder daar mee bereikte? Elke keer als ze buiten kwam gingen ze d'r juist sarren.

Maar he, mijn vader is hier de crimineel omdat ie na tijden en deze mishandeling reageerde met een paar tikken uitdelen. Niet oke, maar wel begrijpelijk en GEHEEL VERDIEND in mijn ogen.

En nu ben ik weer helemaal klaar met die hypocriete moraalridders hier. Toedeledokie

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:01

maar o wee, als iemand een vinger durft uit te steken naar een paard ofzo. Dan is het alle hens aan dek, maar honden stampen is wel geoorloofd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:05

de eerste de beste die mijn hond onterrecht aanraakt mag zijn hele leven door een rietje eten
mijn hond zit altijd aan de lijn dus daar zal nooit een probleem van komen
maar hoevaak ik mijn hond (bullterrier) al wel niet op heb kunnen tillen omdat er weer een onopgevoed mormel op ons af komt.. ontelbaar! en dan durven ze ook nog wat over mijn hond te zeggen als ik ze aanspreek op hun niet luisterend mormel..
vreselijk dat soort mensen.. en vaak gun ik het de eigenaren ook nog.. een hele hoge dierenarts rekening.. maar ik gun het hun honden niet dus til ik mijn bull wel weer op :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:16

Dat hadden wij ook altijd met onze uit de kluiten gewassen engelse bull. Een vechter waar een bordeauxdog het ook niet van kon winnen. Vreselijk irritant als er dan loslopende honden bij kwamen steeds..

Je dient je hond gewoon weg te houden van aangelijnde honden.

Maar een hond van je aangelijnde hond wegschoppen die geen kwaad doet enzo? :n

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:20

Een hond moet aangelijnd zijn in een zone waar dat verplicht is ok geen probleem. Maar ik ga mijn hond niet aanlijnen in een hondenloopzone. Ik zal mijn hond wel roepen bij mij en die zal wel volgen maar als er iemand een poot naar mijn hond uitsteekt zal die het geweten hebben.

Ik moet mijn hond ook beschermen tegen agressieve baasjes.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:40

jes_sira schreef:
Zoals al gezegd waren het geen "jongetjes" maar gasten die de buurt al tijden terroriseerde. En een oud klein hondje (eerder angstig dan enthousiast) die naast zijn baasje loopt in een rustige woonwijk, ook al loopt ie los, heb je gewoon met je poten af te blijven. En ja de consequentie is dat je schofterige gedrag als een hondje trappen (3x!!!) een paar klappen terug krijgt van iemand die welliswaar 2 koppen kleiner is maar niet bang (net als de anderen die ze keer op keer lastig vielen).

Nogmaals, de hond mag officieel niet los en je hoort niet terug (lees: TERUG) te slaan als je hondje mishandeld wordt, maar om mijn vader nu zo neer te zetten vind ik echt niet kunnen.

Die gasten hadden al veel eerder en veel vaker consequenties moeten ondervinden voor hun gedrag.

Nee, je moet je hond laten trappen (ook al liep ze los, naast mijn vader, naast ons huis)

Je hond laten mishandelen zonder enige reden en dank je wel zeggen als je hond meeloopt van voor het huis naar achteren?

En volgens sommige hier is het heel raar als je je hondje in bescherming neemt na een mishandeling?

Waarom verdedig je jezelf überhaupt? Hier in de omgeving word ook geblowd, maar dat betekend niet dat de jongens gelijk crimineel zijn. Ze roken een plant en worden rustig en/of lacherig, niks mis mee. Maar vanaf het moment dat ze zwakkeren pijn gaan doen zijn ze fout bezig, héél fout bezig. En daar mogen ze ook voor gestraft worden.

Hier moet je ook niet aankomen om een van onze dieren pijn te doen, onze los lopende katten niet, onze (per ongeluk) ontsnapte hond niet, mijn paarden niet. Zie ik of een ander gezinslid dat een van onze dieren getrapt wordt, maakt geen reet uit waarvoor TENZIJ het is uit verdediging (kan niet, onze dieren zijn niet agressief, maar je weet maar nooit). Maar dan heb je écht, écht een heel groot probleem. Zij het niet dat mijn dieren (op 1 kat na) zich gewoon verdedigen en wél agressief worden als je ze pijn doet.

Het is nooit en te nimmer goed te keuren dat een dier, dat niet aanvalt, getrapt of geslagen wordt, nooit! Al ben je allergisch, al ben je bang als de pest, je gaat een dier niet trappen.

Is toch van de zotte, "Hey die houd zich niet aan de regels, laten we zijn hond maar schoppen". Ziek dat dat hier goed gekeurd wordt, op een paardenforum ook nog. Diep triest. Mensen die onschuldige dieren trappen mogen zelf een hoek ik getrapt worden, of ze 12, 24 of 84 zijn.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:44

xSlvna schreef:
jes_sira schreef:

Waarom verdedig je jezelf überhaupt? Hier in de omgeving word ook geblowd, maar dat betekend niet dat de jongens gelijk crimineel zijn. Ze roken een plant en worden rustig en/of lacherig, niks mis mee. Maar vanaf het moment dat ze zwakkeren pijn gaan doen zijn ze fout bezig, héél fout bezig. En daar mogen ze ook voor gestraft worden.

Hier moet je ook niet aankomen om een van onze dieren pijn te doen, onze los lopende katten niet, onze (per ongeluk) ontsnapte hond niet, mijn paarden niet. Zie ik of een ander gezinslid dat een van onze dieren getrapt wordt, maakt geen reet uit waarvoor TENZIJ het is uit verdediging (kan niet, onze dieren zijn niet agressief, maar je weet maar nooit). Maar dan heb je écht, écht een heel groot probleem. Zij het niet dat mijn dieren (op 1 kat na) zich gewoon verdedigen en wél agressief worden als je ze pijn doet.

Het is nooit en te nimmer goed te keuren dat een dier, dat niet aanvalt, getrapt of geslagen wordt, nooit! Al ben je allergisch, al ben je bang als de pest, je gaat een dier niet trappen.

Is toch van de zotte, "Hey die houd zich niet aan de regels, laten we zijn hond maar schoppen". Ziek dat dat hier goed gekeurd wordt, op een paardenforum ook nog. Diep triest. Mensen die onschuldige dieren trappen mogen zelf een hoek ik getrapt worden, of ze 12, 24 of 84 zijn.

Dank je!!

Enne, ik ben niet tegen blowen hoor :o

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:16

Mijn honden verdedigen niet alleen mij en andersom.. maar ook zichzelf en elkaar! Een trap van een vreemde zou wel eens fout kunnen aflopen..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:32

Als je zelf met een hond kort aangelijnd loopt en je kunt de andere hond schoppen....dat betekent niks anders dat de hond binnen een meter komt....dus...

En die jonge gasten die voor de fun een oud hondje schoppen die nog niet eens naar die jongens toe ging....lafbekken!

Go papa go van @ jes_sira *\o/* _-:(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:43

ThreeFingers, zoals jij hebt gedaan kan wel imo.

Heb ook eens een herder gewoon met een stuk hout op zijn kop geslagen (en geloof me, ik hield me niet in). Had toevallig een bezemsteel in handen want ik was aan het spelen, komt een herder over een hek gesprongen en die rent direct op mij af, echt in aanval. Hij keek niet naar de stok maar naar mij, geloof me, die heeft een harde klap gekregen en heb direct erna nog een trap uitgedeeld (hij kwam na de klap nog dichterbij), hond is gevallen en weer weggerend.

Ik ga me niet laten aanvallen, maar ik zie donders goed het verschil tussen een hond die aankomt om mij (of mijn dier) aan te vallen of er mee te spelen.

Heb één keer een hond geslagen die agressief naar mijn paard kwam, maar als een hond speels (en wild, geen probleem) aan komt doe ik niks. Genoeg honden raken uit hun huisje als ze een ander dier zien, maar het moet wel speels blijven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:44

ThreeFingers schreef:
Als je zelf met een hond kort aangelijnd loopt en je kunt de andere hond schoppen....dat betekent niks anders dat de hond binnen een meter komt....dus...

Inderdaad. Ik begin al veel eerder met de eigenaar waarschuwen, op een paar meter ook de hond wegsturen, komt die nog steeds dichterbij dan krijgt die nog één waarschuwing en anders een zet, terwijl ik mijn hond de lucht in hijs. Pas als het echt gevaarlijk (kans op bijten) wordt en er door zowel de hond en de baas niet gereageerd wordt op mijn vraag / waarschuwing dan kan die hond een schop krijgen. Kwestie van kiezen tussen vechten of een schop geven, dan liever het 2e. Maar dat is nog nooit nodig geweest.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:47

Ja idd, ik ben juist gek met honden, en zal echt niet zomaar een hond schoppen! Ik bescherm die hond tegen mijn hond. En ik besef heel goed dat die hond er niks aan kan doen dat hij een nalatige baas heeft!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:51

Precies.

Er wordt hier gedaan alsof een hond mishandeld mag worden als die niet aan de lijn zit. Sorry, maar hoe zien ze dat dan als hun dier per ongeluk ontsnapt? "Oh trap maar nog een keer, ik had hem in de tuin moeten laten!". :+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:53

LZP -> BB

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:40

Ook een ontsnapte hond zoals mijne kan een risico zijn of lopen door het op anderen afgaan. Ik zeg niet dat je hem dan maar moet mishandelen, maar liever een schop/ zetje dan gebeten worden door de aangelijnde hond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:20

Mijn vader heeft overigens klappen uitgedeeld (helaas nog net minderjarige gasten) toen onze onderdanige teefje een paar trappen kreeg van een hangjongen.
Ze liep trouwens los, terwijl dat eigenlijk niet mag.... So what. Sommige honden doen nu eenmaal niets, nooit niet. En de boete is voor de eigenaar....
[/quote]

En wat een ongelooflijk stoere kerel is jouw vader dat die als volwassen kerel tegenover een minderjarige jongen niet genoeg had aan woorden maar het nodig vond zijn vuisten te gebruiken. :r
Die jongen had de hond niet mogen schoppen, maar jouw vader mag net zo goed die jongen niet slaan. Goed voorbeeld doet goed volgen.[/quote]

Ja praten, alsof dat zin zou hebben bij dat soort jongens...[/quote]

er zijn wijken vol met minderjarige jongetjes waar de politie nieteens te komen...dus zo onschuldig is deze groep niet

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:07

Ahum
Wat ook ergelijk is...kinderen die de hond uitlaten. Zelfs soms ook gewoon los... :?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:11

Tabaluga12 schreef:
Viel de hond aan dan? Zo niet dan vind ik absurd en hoogst belachelijk. Meneer had van mij een flinke schop terug gekregen.

Hond kan er niets aan doen.

maar je weet niet wat die honden aan de lijn zouden doen.
het is een heftige reactie maar wel begrijpelijk
en wat ts zegt ze komen ieder voor hun eigen honden op