anneliesdj schreef:Ik denk dat dat de grote hamvraag is waar dit hele topic om draait
Hahaha
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThreeFingers schreef:Wat versta jij onder "niks doen"?
chanel1985 schreef:Maar waarom loop je dan met met een aangelijnde hond in een losloopgebied?
anneliesdj schreef:Citaat:Mijn vader heeft overigens klappen uitgedeeld (helaas nog net minderjarige gasten) toen onze onderdanige teefje een paar trappen kreeg van een hangjongen.
Ze liep trouwens los, terwijl dat eigenlijk niet mag.... So what. Sommige honden doen nu eenmaal niets, nooit niet. En de boete is voor de eigenaar....
En wat een ongelooflijk stoere kerel is jouw vader dat die als volwassen kerel tegenover een minderjarige jongen niet genoeg had aan woorden maar het nodig vond zijn vuisten te gebruiken.
Die jongen had de hond niet mogen schoppen, maar jouw vader mag net zo goed die jongen niet slaan. Goed voorbeeld doet goed volgen.
anneliesdj schreef:geerke schreef:ben ik helemaal met je eens,maar als iemand mijn honden schopt terwijl ze niets doen dan heeft het persoon in kwestie echt een probleem.
Dat kun je toch ook wel met woorden af lijkt me.
En zeker als volwassen kerel tegenover een minderjarige jongen.
jes_sira schreef:Zoals al gezegd waren het geen "jongetjes" maar gasten die de buurt al tijden terroriseerde. En een oud klein hondje (eerder angstig dan enthousiast) die naast zijn baasje loopt in een rustige woonwijk, ook al loopt ie los, heb je gewoon met je poten af te blijven. En ja de consequentie is dat je schofterige gedrag als een hondje trappen (3x!!!) een paar klappen terug krijgt van iemand die welliswaar 2 koppen kleiner is maar niet bang (net als de anderen die ze keer op keer lastig vielen).
Nogmaals, de hond mag officieel niet los en je hoort niet terug (lees: TERUG) te slaan als je hondje mishandeld wordt, maar om mijn vader nu zo neer te zetten vind ik echt niet kunnen.
Die gasten hadden al veel eerder en veel vaker consequenties moeten ondervinden voor hun gedrag.
Maar iedereen was bang van ze en rende hard weg. Politie deed niets....
Nee, je moet je hond laten trappen (ook al liep ze los, naast mijn vader, naast ons huis)
Je hond laten mishandelen zonder enige reden en dank je wel zeggen als je hond meeloopt van voor het huis naar achteren?
Totaal zinloos deze discussie eigenlijk.
Pappen en nathouden he...
We hebben allemaal onze bek vol over die lage straffen van onze criminelen.
En volgens sommige hier is het heel raar als je je hondje in bescherming neemt na een mishandeling?
Ja praten, alsof dat zin zou hebben bij dat soort jongens...
xSlvna schreef:jes_sira schreef:Zoals al gezegd waren het geen "jongetjes" maar gasten die de buurt al tijden terroriseerde. En een oud klein hondje (eerder angstig dan enthousiast) die naast zijn baasje loopt in een rustige woonwijk, ook al loopt ie los, heb je gewoon met je poten af te blijven. En ja de consequentie is dat je schofterige gedrag als een hondje trappen (3x!!!) een paar klappen terug krijgt van iemand die welliswaar 2 koppen kleiner is maar niet bang (net als de anderen die ze keer op keer lastig vielen).
Nogmaals, de hond mag officieel niet los en je hoort niet terug (lees: TERUG) te slaan als je hondje mishandeld wordt, maar om mijn vader nu zo neer te zetten vind ik echt niet kunnen.
Die gasten hadden al veel eerder en veel vaker consequenties moeten ondervinden voor hun gedrag.
Maar iedereen was bang van ze en rende hard weg. Politie deed niets....
Nee, je moet je hond laten trappen (ook al liep ze los, naast mijn vader, naast ons huis)
Je hond laten mishandelen zonder enige reden en dank je wel zeggen als je hond meeloopt van voor het huis naar achteren?
Totaal zinloos deze discussie eigenlijk.
Pappen en nathouden he...
We hebben allemaal onze bek vol over die lage straffen van onze criminelen.
En volgens sommige hier is het heel raar als je je hondje in bescherming neemt na een mishandeling?
Ja praten, alsof dat zin zou hebben bij dat soort jongens...
Waarom verdedig je jezelf überhaupt? Hier in de omgeving word ook geblowd, maar dat betekend niet dat de jongens gelijk crimineel zijn. Ze roken een plant en worden rustig en/of lacherig, niks mis mee. Maar vanaf het moment dat ze zwakkeren pijn gaan doen zijn ze fout bezig, héél fout bezig. En daar mogen ze ook voor gestraft worden.
Hier moet je ook niet aankomen om een van onze dieren pijn te doen, onze los lopende katten niet, onze (per ongeluk) ontsnapte hond niet, mijn paarden niet. Zie ik of een ander gezinslid dat een van onze dieren getrapt wordt, maakt geen reet uit waarvoor TENZIJ het is uit verdediging (kan niet, onze dieren zijn niet agressief, maar je weet maar nooit). Maar dan heb je écht, écht een heel groot probleem. Zij het niet dat mijn dieren (op 1 kat na) zich gewoon verdedigen en wél agressief worden als je ze pijn doet.
Het is nooit en te nimmer goed te keuren dat een dier, dat niet aanvalt, getrapt of geslagen wordt, nooit! Al ben je allergisch, al ben je bang als de pest, je gaat een dier niet trappen.
Is toch van de zotte, "Hey die houd zich niet aan de regels, laten we zijn hond maar schoppen". Ziek dat dat hier goed gekeurd wordt, op een paardenforum ook nog. Diep triest. Mensen die onschuldige dieren trappen mogen zelf een hoek ik getrapt worden, of ze 12, 24 of 84 zijn.
ThreeFingers schreef:Als je zelf met een hond kort aangelijnd loopt en je kunt de andere hond schoppen....dat betekent niks anders dat de hond binnen een meter komt....dus...

Tabaluga12 schreef:Viel de hond aan dan? Zo niet dan vind ik absurd en hoogst belachelijk. Meneer had van mij een flinke schop terug gekregen.
Hond kan er niets aan doen.