Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Maar goed, voor mij geld hetzelfde waar jij om vraagt. Mariska_28 schreef:En het grappige is.. Katten mogen gewoon los, vangen en dode alles wat lost en vast zit.. En dan noemen we het "de natuur", en is het doodnormaal.. Maar owee als mijn hond achter een konijn of ree aangaat (die hij nooit te pakken krijgt)..
Waarom is er geen aanlijnplicht voor katten?
Als je je hond los wilt laten lopen en er is geen losloopgebied in de buurt en je hebt geen eigen terrein...... Neem dan geen hond. Je koopt toch ook geen vogel zonder volière of kooi..... Of een vis zonder vijver of aquarium? slimmerik schreef:Geweldig die smoezen en verwijzingen naar situaties die niet te vergelijken zijn......Als je je hond los wilt laten lopen en er is geen losloopgebied in de buurt en je hebt geen eigen terrein...... Neem dan geen hond. Je koopt toch ook geen vogel zonder volière of kooi..... Of een vis zonder vijver of aquarium?
Juist! Mizora schreef:Losloopgebieden buiten het bos zijn voor een groot aantal gemeenten van de laatste tijd (laatste 5 tot 10 jaar). Daarvoor mochten ze gewoon los, behalve in de gebieden waar aangegeven was dat het niet mocht. Ook in bossen mochten ze veel meer los. Zijn honden zo veel asocialer geworden samen met hun baasjes, of is het geheel steeds onverdraagzamer geworden? Ik heb onze stad ook van losloopgebied naar aanlijngebied zijn gaan.
- moeten ze wel op komen draven. Shirley schreef:Klopt, maar mensen die zelf te onopgevoed zijn om zich aan de regels te houden of om rekening te houden met andere mensen of dieren, zullen ook niet in staat zijn om een hond op te voeden
Mizora schreef:Losloopgebieden buiten het bos zijn voor een groot aantal gemeenten van de laatste tijd (laatste 5 tot 10 jaar). Daarvoor mochten ze gewoon los, behalve in de gebieden waar aangegeven was dat het niet mocht. Ook in bossen mochten ze veel meer los. Zijn honden zo veel asocialer geworden samen met hun baasjes, of is het geheel steeds onverdraagzamer geworden? Ik heb onze stad ook van losloopgebied naar aanlijngebied zijn gaan.
slimmerik schreef:Geweldig die smoezen en verwijzingen naar situaties die niet te vergelijken zijn......Als je je hond los wilt laten lopen en er is geen losloopgebied in de buurt en je hebt geen eigen terrein...... Neem dan geen hond. Je koopt toch ook geen vogel zonder volière of kooi..... Of een vis zonder vijver of aquarium?

Shirley schreef:Nee, dat is een raar vergelijk, maar hoe zou je het vinden als ik met mijn goudvis achterop de fiets naar jouw huis reed en hem daar in jouw zwembad zou gooien onder het mom van "beestje moet ook eens lekker kunnen zwemmen en ik heb daar thuis de ruimte niet voor" ?
) Ik wil best een badje voor hem neerzetten met wat waterplanten als z'n baasje het niet voor hem wilt doen.