briitje schreef:anneliesdj schreef:Ik heb met beide rassen geen persoonlijke ervaring maar naar mijn weten is een Dogo Canario oorspronkelijk gefokt als berghond/veebewaker en een Fila als veedrijver, speurhond en waakhond?
BB's zijn op het moment echt modehonden en het irriteerd me mateloos. Elke idioot loopt maar rond met zo'n dier terwijl ze helemaal niet geschikt zijn voor een doorsnee huishouden en mensen enkel ervaring hebben met een lab of zelfs helemaal geen hondenervaring.
Ik vind ze regelmatig te zenuwachtig en doorslaan in het waakse, een explosieve combi.
En een pitt is juist hartstikke mensgericht, kan alleen wat minder met soortgenoten, genoemde rassen hebben met beide vaak problemen.
Dogo is de spaanse pitbull en een Fila is gefokt om de weggelopen slaven achterna te rennen en te doden. Kort uitgelegd. Je ziet inderdaad heel veel BB's. Ben het helemaal met je eens. Het is echt een mode hond en verder word er niet gekeken naar de oorsprong ect ect. Een BB kan ook heel eenkennig zijn naar mens en dier, als ik me niet vergis.
Verder ben ik het totaal met je eens.
Hee wel goed spellen he!!!
Ojee heb ik het niet goed gespeld? Ik schrijf heel vaak pittbull, mag ik dat niet zelf weten dan?

O ik zat al even op de website van de raad van beheer te kijken en daar staat iets heel anders
Idd zoiets als ik zei. Maar goed, weggelopen slaven achterna gaan lijkt me niet echt het recept voor een mensvriendelijke hond.
BB is gefokt om in Afrika de jachtopzieners bij te staan in hun jacht op stropers. Moest dus ook actief mensen te lijf of achterna als ze wilden vluchten. Idd heel eenkennig, heeft maar één baas maar meestal is hij zelf gewoon de baas. Ze horen normaal goed waaks te zijn, op een beheerste manier. Wat ik vaak zie is dat ze juist doorslaan, overal op waken, ook buitenshuis en enorm waaks zijn op de baas. Reuen zijn vaak heel onverdraagzaam tov andere reuen.

.
Antwoord genoeg?