Staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:55

boxer x labrador zou imo ook nog kunnen.
Vaak krijgen boxerkruisingen ook wel een vergelijkbaar koppie nl.

Heb zelf 1x een Lab x Staff gezien en dat was een kleine gedrongen spierbundel in het blond met trekken van beide rassen, maar een kruising kan uiteraard alle kanten op afhankelijk van welke genen doorgegeven worden.
Mijn moeder heeft bijv ooit een nestje gefokt met haar Jack Russell (boomloos) en de Poedel/York/Maltezer mix van een bekende erop gezet.
Wat eruit kwam was 4 pups, allemaal zwart wit, 2 of 3 ervan met tanpoint, 3 langharig en 1 ruwhaar waarvan de ruwhaar een soort teckel-JRT mix lijkt. :')
De rest zijn pittige boomertjes met langere snuit als je naar hun uiterlijk kijkt, maar de ruwhaar heeft de langste snuit van allen. :+
Het terriërkarakter zit er overigens bij allen goed in, lekker misleidend dus omdat een hoop mensen denken 'aaaaah, schattig pluizenbolletje' terwijl het soms echt felle loedertjes zijn. :=

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:08

Hoi ik meld me ook even heb een amstaffxmechelaar van 8 maanden Basco, samen met mijn 1 jaar oude boomertje en 3 katten is het de liefste hond die ik ooit gehad heb, echt een schoothond, kindervriend...
Hier dan even een foto.

hier als pup
Afbeelding

en dit is ie nu
Afbeelding

T3mptati0n

Re: Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:56

Marjonrebel wat een leuk dier is dat zeg! Heel ander "type" als onze amstaffxmechelaar! Merk je bij hem ook trekjes van beide rassen?

Ik zei al tegen iedereen, dit is de ideale kruising voor de politie. :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:14

Je ziet beide rassen erg duidelijk als pup zijnde al! Wat een scheetje!!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:30

Dat is een mooie mechelaar X staff
Als er ooit nog iets van een staff komt word er vast zo'n kruising. Maar enkel wanneer deze echt op een grovere mechelaar lijkt ;)
Wat doen jullie met jullie hond?

De lab kruising zie ik zeker staffie in ben benieuwd hoe die uit groeid

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:33

T3mptati0n schreef:
Marjonrebel wat een leuk dier is dat zeg! Heel ander "type" als onze amstaffxmechelaar! Merk je bij hem ook trekjes van beide rassen?

Ik zei al tegen iedereen, dit is de ideale kruising voor de politie. :D

oo heb je er ook een wat leuk!! heb je een foto? ben erg benieuwd, ik ken alleen zijn broertjes en zusjes en die lijken dan weer veel meer op hun moeder (mechelaar).

hieronder de ouders
Afbeelding
Basco heeft het blaffen en happen erg van de mechelaar, mijn vriend is met dit ras bekend. De vriendelijkheid en trouwheid naar mij, mijn vriend en de kinderen toe heeft ie dan naar mijn idee meer van de stafford. (naar wat ik lees en heb gehoord kwa ervaring van andere stafford eigenaren)

Kreeg/krijg jij ook veel negatieve reacties van mensen dat je deze kruising heb? wij helaas wel, als pup zijnde al omdat het twee vrij explosieve rassen zijn die gecombineerd dat zou echt niet mogen kunnen (aldus reacties van derden)...Maar goed denk ook wel dat het ligt aan hoe je een hond opvoed, we hebben ook een boomertje en merk wel dat ik bij Basco wel wat harder moet zijn kwa opvoeding en regels.
Maar tis een schat van een hond en kan ook goed los met andere honden spelen.

Enige wat hij wel doet is aan de lijn (en los als ik hem op het veldje voor ons huis laat) blaffen en grommen naar andere honden en sommige mensen, ook zijn nek en rug haren komen dan overeind, maar komt degene waar tegen hij blaft dichterbij begint ie te kwispelen en wil ie eigenlijk gewoon spelen of aangehaald worden, herkent iemand dit? en is dit wat ik zou moeten afstraffen/corrigeren?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:45

Ja dat herken ik zo te lezen is de hond meer mechel dan staffie

Mechelaars zijn juist zeer baas gericht en eenkennig daar komt het borstelen etc vaak weg dat kan je gerust corrigeren beter nog dat zou ik zeker doen.

De kruising zou ik voor enkel een huis hond ook niet aanraden 2 werkwillige honden en dan niet aan het werk zetten zonde van de hond zn mind ;)
Als ik niets doe met mn mechelaar kwa werk ea dan merk ik dat echt aan dr. Ze wil geestelijk echt uitgedaagd worden

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:52

Wij doen eigenlijk niks kwa training met de hond, we hebben puppy curcus gedaan maar zijn er al snel meegestopt omdat het onzettend traag ging, en basco had er niet echt veel plezier aan... behalve dan elke dag de bossen in, maar als we een dag niet gaan als het bijvoorbeeld regent (basco heeft er een hekel aan en staat dan binnen no time bij de deur om naar binnen te moeten) heb je er ook geen kind aan, hij slaapt eigenlijk de hele dag ;)
Me vriend heeft er wel eens aangedacht Ipo te gaan doen maar daar word hij zoiezo niet toegelaten omdat er staff in zit..
Mij lijkt behendigheid leuk om met m te doen maar daar moet ik me dan nog in orienteren wat de mogelijkheden zijn hier in de buurt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:57

Dat is wel staffie achtig mijn mechelaar blijft in de regen gewoon buiten liggen al stormt het.

Ik ben een africhter dus zal elke hond aan het werk zetten, onze stafford kan naar de meeste commando's zoals zit af hier ook allerlei kunstjes zoals rollen, doodvallen naar schot, allerlei tonen op commando zoals whooooo mamamamamam kleine blafjes ea, kruipen op de grond, kruip rol kruip

En nog veel meer
Daarnaast kent ze alle appèl oefeningen van de IPO, speuren en wat aanval werk

Edit waarom zal hij niet worden toegestaan zeg gewoon dat hij een X mechelaar is. Je moet sowieso eerst de vzh halen voordat je ook maar iets van de IPO kan doen, neem dit ook niet te licht het vergt veel rijd en trainingen. Je zou wel naar de vzh bijv kunnen speuren dat uw geestelijk zwaar en ook zeker werk

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:09

Ja mijn vriend heeft er naar geinformeerd en toen werd hem gezegd dat een kruising niet toegelaten zou worden, maar ik zag het eerlijk gezegd ook niet echt zitten als hij dan het hele weekend weg zou zijn,dus vind het wel prima zo, dan ga ik er liever samen met mijn vriend en honden lekker op uit.
En wellicht vind ik dan een leuke honden school waar ze behendigheid trainingen geven.

Leer jij die kunstjes/commando's trouwens met als beloning iets lekkers of op een andere manier?

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 09:34

Wat een mooierd marjonrebel!
Ti's een kruising waar ik niet snel voor zou gaan, gewoon omdat ik herders niet leuk vind.
Dit heeft zo z'n redenen. Toch vind ik Mechelse wel heel mooi !

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:46

Mijn hond doet alles voor een aai over z'n bol. Ik ben niet zo van het belonen met snoep.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:48

Alexandra_ schreef:
Ti's een kruising waar ik niet snel voor zou gaan, gewoon omdat ik herders niet leuk vind.

dank je!
mijn vriend wilde eigenlijk een mechelaar maar persoonlijk is het ook mijn type hond niet, ik wilde juist graag een wat grovere hond zoals een pit, stafford, bull dus toen we deze tegenkwamen hadden we gelijk een mooie combinatie ;)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:23

Wij volgen de gewone gehoorzaamheids trainingen op de hondenschool hier in de buurt. Tussen de cursussen in hebben ze altijd sport en spel, daar gaat het om lol met je hond. We zijn dan bezig met zoekspelletjes, flyball, behendigheid en zijn toen begonnen met push bal of zoiets.

Flyball snapt Wanda niet. Behendigheid vind ze wel erg leuk!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 10:34

marjonrebel schreef:
Alexandra_ schreef:

dank je!
mijn vriend wilde eigenlijk een mechelaar maar persoonlijk is het ook mijn type hond niet, ik wilde juist graag een wat grovere hond zoals een pit, stafford, bull dus toen we deze tegenkwamen hadden we gelijk een mooie combinatie ;)

Mooi opgelost! Mijn vriend is ook van de herders. En ik wil best voor m inschikken maar echt niet met een herder.. -O- niet om iemands hond af te kraken ofzo maar ieder heeft z'n voorkeur ! Een klein hondje zal ik ook nooit kopen.. Overigens zijn wij nu wel 'compleet'; hond, paard, kat en 3 ratjes (die laatste gaan overigens weg, Jazz accepteert ze niet en ze staan nu heel zielig in de badkamer :(

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:10

Afbeelding
Dat is turbo! De amstaffxmechelaar. Hij doet ook enorm borstelen van nek tot aan staart. Trouw aan z'n baas, luisterd voortreffelijk en heerlijk lomp. Bewaakt "zijn" terrein en is lief voor iedereen die hier thuis komt. Schrikt in het begin dus wel af met dat borstelen, maar doet niks :)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:21

Hier ook een Stafford liefhebber.

Wij hebben op het moment 5 Staffordshire bull terriërs.
Billy reu 5 jaar
Truusje teef 3,5 jaar
Jansje teef 3 jaar
Bram reu 3 jaar broer van jansje
Teun teef 2,5 jaar

Alle honden hebben een fci stamboom en 1 keer in het jaar hebben we een nestje.
Verder hebben we nog 5 honden in eigendom maar die wonen bij andere mensen, ook wel co-own genoemd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:40

Ik leer alles door beloning, zowel voer als spel dat ligt aan de hond
Mn reu doet alles voor zn bal mn staffie vind de bijtrol leuk maar een stukje worst vind ze ook leuk

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:33

Leuk Zorry!! Honden komen dus ook op shows neem ik aan? :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:38

Ik wil jullie even op deze advertentie wijzen van een stal genoot van mij!
Laatst bijgewerkt door RianneH op 24-04-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd, bespreken van advertenties is niet toegestaan

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:39

balou wow wat een prijs voor een kruising :o zonder papier

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:42

Nou maak de prijs nog maar hoger dit is echt weer zo'n kruising waar mensen denken o et zit lab in dus die zullen niet fel zijn die nemen we.
Zonde dat trekt veelal de verkeerde mensen, je wil juist dat mensen wel wat willen betalen voor dit type honden dan heb je tenminste serieuze mensen!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:44

seven dat klopt, maar om zoveel geld neer te leggen voor een kruising zou i niet voor gaan en de adv niet aanklikken, en er zit nog eens veel wit in wat bij een stafford niet gewenst is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:45

Veel wit bij stafford niet gewenst hoe kom je daar bij?
Of bedoel je geheel wit?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:46

meer als 80 %