Hond gekocht maar bedrogen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:49

als je hem zindelijk hebt en als die vertrouwen in jou heb, kan die dan niet t erug naar je meter?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 12:10

franka75 schreef:
Hm das erg jammer kon je het niet vinden of mocht je niet naar binnen of helemaal geen contact. Ik zou ook lekker bij hond gaan slapen

Ze hebben gewoon de deur in ons gezicht dichtgeslaan. Dan heeft meneer fokker ons opgebeld en ons uitgescholden...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:58

Had je op dat moment geen politie kunnen bellen? Ik zou geen 300km rijden om uitgescholden te worden.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 13:15

Gezien de hond nog niet op mijn naam staat niet. Ik wil geen enkel risico lopen dat hij terug in dezelfde situatie beland! Maar de dierenbescherming bel ik van zodra hij op mn naam staat hoor!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 15:51

Afbeelding

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:53

Je bent goed bezig voor dit beestje!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:42

Dat hij op jouw naam staat is geen bewijs van eigendom, wel dat je voor hem betaald hebt, dus als iemand kan getuigen dat hij betaald is is dat voldoende bewijs.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 19:46

Kunnen we niet....

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 23:22

Morgen dierenartsen afbellen waar we het best terecht kunnen. Filou heeft echt wel last van zn tanden, eet enkel uit de hand of zachte brokken. Vanavond kreeg hij samen met de katten restjes rijst met kip en groentjes, heb hem nog nooit zo weten smullen.
Ook door het wassen gisteren gemerkt dat de stank uit zn oren komt. Dus daar ook zeker en vast naar laten kijken.
Vandaag was hij voor het eerst speels en wild enthousiast bij het uitlaten in de tuin. Dus veel geplast en veel beloont.Vandaag is ook de eerste dag dat hij proper is geweest in huis!
Ik ben trots op die kleine pechvogel!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 23:23

anneliesdj schreef:
Dat hij op jouw naam staat is geen bewijs van eigendom, wel dat je voor hem betaald hebt, dus als iemand kan getuigen dat hij betaald is is dat voldoende bewijs.

Maar is het bezit van paspoort en stamboom wel een bewijs? Of is het echt zoals bij paarden?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 07:32

wat een verhaal.
Je hebt het hart op de goede plaats ik vind het geweldig wat je voor dit hondje over hebt.
Het is een heel leuk hondje met een schattig koppie en ik hoop oprecht dat hij een mooi leven tegemoet gaat.
Helaas zijn dit soort dingen geen uitzonderingen de broodfokkers moeten eens goed aangepakt worden.
En een dierenarts zou ik toch snel naar toe gaan zeker voor het gebit maar met zijn oren moet je ook uitkijken als de boel gaat ontsteken dan ben je verder van huis.
Succes.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:01

Volgens mij ken je bijn de dierenarts een nieuwe paspoort vragen.
Volgens mij is het niet het zelfde als bij paarden

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:23

Bij onze opvanger zat ook geen paspoort of chip. Geen bewijs van koop.
Wij zijn er gewoon mee naar de dierenarts gegaan en hem laten behandelen in wat nodig was.
Nooit geen problemen mee gehad en onze opvanger werd blijver :)

En een paspoort is ook bij paarden geen eigendomsbewijs.
Mijn paarden staat nog allemaal op naam van de fokker.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:53

2a54z6e45r6r schreef:
Morgen dierenartsen afbellen waar we het best terecht kunnen. Filou heeft echt wel last van zn tanden, eet enkel uit de hand of zachte brokken. Vanavond kreeg hij samen met de katten restjes rijst met kip en groentjes, heb hem nog nooit zo weten smullen.
Ook door het wassen gisteren gemerkt dat de stank uit zn oren komt. Dus daar ook zeker en vast naar laten kijken.
Vandaag was hij voor het eerst speels en wild enthousiast bij het uitlaten in de tuin. Dus veel geplast en veel beloont.Vandaag is ook de eerste dag dat hij proper is geweest in huis!
Ik ben trots op die kleine pechvogel!

Even tandjes en oortjes laten doen dan, je wilde toch ook met hem naar de trimsalon? Die doen ook de tandjes wat poetsen en de oren reinigen.
Bij mijn Tommie moesten de tandjes ook gedaan maar hij kan niet meer tegen de narcose (is al 13 jaar) en ik heb eerst kvv gegeven en ondertussen eet hij kippennekjes etc. De stank is helemaal weg en zijn tandjes worden gewoon steeds witter!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 14:09

Vannacht heeft hij in z'n bench geplast.
Bericht gehad van dierenartsen, maar kan niet snel gaan. Moet wachten tot Februari om een castratie tegen een prikje te krijgen. Maar de tijd begint te dringen.
Ik blijf dierenartsen zoeken die tijd hebben om hem zo snel als mogelijk te behandelen en tegen een lager tarief.

Vanavond ga ik een dierenarts bezoeken die we via via kennen die de hond eerst wil zien voor ze conclusies neemt. Maar ze vreest dat Filou niet gaat beteren gezien zijn leeftijd. En dan komt de twijfel om hem toch niet te euthanaseren.

Zware twijfel en druk rust op mijn schouders. Ik wil het beste voor Filou, maar hij kan hier echt niet blijven. Die paar dagen dat hij hier nu is, is hij enorm verbetert maar nog niet genoeg om geadopteerd te worden. Maar ik voel het aan mijn gezondheid. Het weegt. Hij heeft echt elke seconde van de dag aandacht nodig. En mijn Pfeiffer is hierbij een enorme last.

Hopelijk komt er snel zekerheid...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:11

Waarom moet hij dan ingeslapen worden? Omdat een castratie misschien niet zoveel effect heeft als je hoopt?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:14

Waar gaat het om dan, dat hij ingeslapen moet worden? Het plassen? Want dat kost tijd he, bij ons broodfokhondje heeft het zeker drie maanden geduurd eer ze niet meer in huis plaste...

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 14:37

Nee gewoon de hoop op een nieuwe thuis. Hij heeft erg veel problemen. Maar ik geef het zo snel niet op hoor!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:39

Watvoor problemen heeft hij dan? Hij moet nog zindelijk worden en moet wennen aan het leven in huis, dat is toch alles?
Valt best mee hoor, ik heb het veel gekker gezien.
En ik heb je ook een oplossing geboden via pb, dus inslapen is zowieso niet nodig.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:42

Wat een verhaal..

Wij hebben ook een Yorkie (een mini zelfs :+ ) in huis genomen hier. Ze had echt bar weinig opvoeding (gevalletje ''aahhhhh maar je bent zoo kleeeiiiinnn'') en was compleet van t padje af, miste echt die duidelijkheid. Was ooit zindelijk (min of meer) maar heeft hier echt veel tijd gekost om dat goed te krijgen.
T is nog steeds een adhd-ertje en een eigenwijs. Vergeet niet; t zijn misschien ukkies maar het blijven gewoon terriërs! Veel energie en veel karakter in een heel kleine verpakking. Zeker geen geschikt hondje (los van het hele verhaal) voor een bejaarde.
Wij zijn zeker geen groentjes als het om honden gaat maar die uk haalt af en toe het bloed onder onze nagels vandaan hoor :+ Maar wij zijn denk ik ook geen terriër-mensen...doe mij er maar 10 van mn Spaanse schone, die is een stuk relaxter. (overigens zijn we wel heel blij met kleine Cuba hoor, ze is ook ontzettend grappig en hartstikke lief. Maar we hadden er zelf niet gauw voor gekozen, hebben haar van een kennis en ''gered'' van marktplaats)

Wat ik ermee wil zeggen; hier gaat tijd in zitten. Zo te lezen gaat het qua vertrouwen snel, dat is alvast heel erg fijn. Maar daarbij heb je gewoon te kampen met een terriër.

In elk geval super dat je je zo inzet voor hem en ik hoop dat hij uiteindelijk een heel fijn huisje krijgt :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 14:44

anneliesdj schreef:
Watvoor problemen heeft hij dan? Hij moet nog zindelijk worden en moet wennen aan het leven in huis, dat is toch alles?
Valt best mee hoor, ik heb het veel gekker gezien.
En ik heb je ook een oplossing geboden via pb, dus inslapen is zowieso niet nodig.

Ja nee, ik bedoel, de DA zegt inslapen...
Ik niet hoor! Was mss niet zo duidelijk geformuleerd, sorry

zolang ik er ben is er geen sprake van inslapen!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:47

Vreemd dat een DA zo snel spreekt over inslapen, terwijl er medisch gezien toch niet veel aan de hand is...?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:48

Gelukkig, wanhoop niet :)
Geef het twee weken, daarna zul je zien dat hij met sprongen vooruit gaat.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:51

Waarom zegt de da dat dan?
Onze opvanger mankeerde wel wat meer en daar heeft de da dat echt nooit gezegd.
Zij was ook niet zindelijk, bang. Daarnaast zo brood mager dat haar organen een grote optater hadden gehad. Haar spieren zo verzwakt dat ze niet goed kon lopen. Maar met pijnstillers en elk uur een paar brokjes om zo rustig weer aan eten te wennen hebben we nu zulk leuk hondje!
Dat diertje straalt zulke enorme dankbaarheid uit!
Sociaal naar andere kleine honden is ze niet geworden, grote gaat prima. Want anders had die kleine van jou zo kunnen komen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 14:54

Ze zegt dat we niemand gaan vinden die hem wilt adopteren. Dat je de angst er enkel met medicatie uit kan krijgen. En qua gezondheid zijn zn tanden en oren niet goed. Vind het ook kort door de bocht. Vanavond gaan we tot bij de DA. Vaccinaties heeft hij niet gekregen sinds 2 jaar dus dat brengen we ook even in orde