Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:35

Hier liggen ze tot nu toe net zo ontspannen als altijd en kijken ze af en toe tussen de gordijnen door. :+

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:40

Hier zijn ze beide net als altijd. Ze gaan zelfs mee naar buiten als mijn vriend gaat roken.
Normaal gesproken gaan ze elk jaar om 12 uur ook mee naar 'buiten' (balkon), zal dit jaar niet anders zijn denk ik.
( deur staat open dus kunnen naar binnen als ze willen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:55

sasja0705 schreef:
Hmmmm, zal wel heel bokt over mij heen krijgen... maar n oude boer heeft mij n tip gegeven voor mijn hyperventilerende, gestresste hond :geen med van de DA maar gewoon n bordje advocaat... ik dacht eerst de ouwe boer is knetter... maar nadat mijn hond vanochtend om 10 al helemaal doorheen zat, ben ik m toch gaan kopen... en nu... n wel " bezopen" maar 100 relaxte hond...

Die kleine van mijn zusje krijgt ook altijd advocaat.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:59

Hond slaapt als een os, en poes kijkt af en toe verstoort op. Ze zijn niet echt bang gelukkig.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:07

Kat zit hier rustig op het terras buiten wat rond te kijken :')
De hond ligt voor het raam en nu en dan aan het slapen.
Is veel gewend gelukkig ;)
Hond gaat tegen middernacht ook eventjes mee naar de paarden.
Maar die zijn tot nu toe ook erg rustig.
Laatst bijgewerkt door _Alarm_wlkp op 31-12-13 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:09

Onze hond was altijd buiten, rennen en blaffen XD Geen stress. :)

Ik woon in een dorp, dus bij ons kwam het vuurwerk nooit. Dus kon ze lekker nuiten rennen.

Dit jaar zonder hond. (overleden eind zomer) de katten liggen nu denk in de schuur :p die zullen wel denken om 12 uur, 'wat moet dit? ' xD

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:23

Helaas steken ze hier momenteel flinke bommen af. Kat is helemaal over de zeik nu. Ligt nu onder bank geperst en durft niet meer te bewegen. Ik vind het zo sneu. Blijf lekker bij haar binnen straks.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:28

Mijn kat ligt hier naast me op de leuning van de stoel af en toe kijkt ze is waar het vandaan komt maar verder is ze rustig

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:30

Mijn kat ligt hier in coma naast me op de bank :+ Hij vindt al die mensen hier op visite heerlijk gezellig en de knallen kijkt hij niet van op.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:27

Ik haat dit "feest". Waarom moet elk nieuw jaar zo rampzalig beginnen voor mijn honden? Ook voor mijn paard kan ik alleen maar hopen dat het gauw voorbij is.
Alle vogels buiten zijn in paniek. Ik begrijp niet dat we dit elk jaar legitiem onze dieren aandoen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:30

Nikass schreef:
Ik haat dit "feest". Waarom moet elk nieuw jaar zo rampzalig beginnen voor mijn honden? Ook voor mijn paard kan ik alleen maar hopen dat het gauw voorbij is.
Alle vogels buiten zijn in paniek. Ik begrijp niet dat we dit elk jaar legitiem onze dieren aandoen.

Ik ook niet. Hier thuis (2 katjes) valt het nogal mee, het is mijn kitten haar eerste oud en nieuw. Ze hebben even onder de bank gezeten en kwamen te voorschijn toen ik voor mezelf wat vla ging pakken :P

Paard staat met een kapotte poot op de wei, ik hoop dat hij 'm niet nog kapotter rent. Mijn stalgenoot is bij de paarden :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:31

mijn vogels binnen zijn gelukkig rustig, die hebben voldoende aan ramen dicht, rolgordijnen dicht, radio aan en los in de kamer zitten (met het licht aan).

Een van de honden van mijn ouders hebben we aanraden van de dierenwinkel op valeriaandruppels? (pipetjes voor in de nek dacht ik, weet ik niet zeker) gezet.
Het is van zichzelf een heel nerveuze hond en ze is al 2 weken elke keer bij eht wandelen doodsbang. Nu met die druppels gaat het iets beter en vanavond heeft ze volgens mijn ouders eerst echt diep liggen slapen en nu was ze tussendoor soms wakker maar minder gestresst dan eerst

Batlow

Nikass schreef:

100% eens. Pure marteling voor mijn hond. Mijn paarden kunnen er tegen, maar de hond kan gewoon de hele dag niet naar buiten omdat er ergens wel knallers worden afgestoken. -O-
Laatst bijgewerkt door Batlow op 01-01-14 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

AfricanLady

mijn katten liggen rustig te slapen en af en toe gaan ze voor het raam zitten om het vuurwerk ptoberen te vangen haha

mijn konijnen en vogel zijn ook niet anders dan gewoonlijk

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:32

arabella2000 schreef:
mijn vogels binnen zijn gelukkig rustig, die hebben voldoende aan ramen dicht, rolgordijnen dicht, radio aan en los in de kamer zitten (met het licht aan).

Een van de honden van mijn ouders hebben we aanraden van de dierenwinkel op valeriaandruppels? (pipetjes voor in de nek dacht ik, weet ik niet zeker) gezet.
Het is van zichzelf een heel nerveuze hond en ze is al 2 weken elke keer bij eht wandelen doodsbang. Nu met die druppels gaat het iets beter en vanavond heeft ze volgens mijn ouders eerst echt diep liggen slapen en nu was ze tussendoor soms wakker maar minder gestresst dan eerst

De vogels hier liggen te slapen... Die hebben een kleine binnenvoliere en fleece kleed ligt er nu half overheen. Kopje in de rug en slapen maar.. En als ze wakker zijn, zijn ze elkaar aan het kloten :Y)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:33

Mijn zwarte hond van 10 maanden is echt de heletijd aan het piepen en de bordeaux dog zat net op de bank, voor het raam te kijken. :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:37

Maar alle wilde vogels vliegen in paniek weg, raken gedesoriënteerd, vliegen tegen dingen aan en vinden hun vertrouwde omgeving niet meer terug. Ik heb daar een keer een radarfoto van gezien. Het is echt afschuwelijk.
Mijn jongste hondje heeft vorig jaar als pup oud en nieuw goed doorstaan maar kreeg het nu toch even te kwaad om 12 uur. Die trekt nu op de strezz druppels wel wat bij. Mijn oudste hond gaat idd twee dagen niet naar buiten en probeert zich in huis te verstoppen (wat niet echt lukt)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:38

AfricanLady schreef:
mijn katten liggen rustig te slapen en af en toe gaan ze voor het raam zitten om het vuurwerk ptoberen te vangen haha

mijn konijnen en vogel zijn ook niet anders dan gewoonlijk

ik heb ook een grote kooi, maar als ze in de kooi moeten, dan moeten ze apart. En van voorgaande jaren weet ik dat ze bij paniek liever de kooi uit willen en even willen vliegen.
Dus van mij mogen ze dat gewoon. Ze hebben zo ongeveer hun eigen kamer, dus ik heb er voor de rest geen last van :P

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:40

Nikass schreef:
Maar alle wilde vogels vliegen in paniek weg, raken gedesoriënteerd, vliegen tegen dingen aan en vinden hun vertrouwde omgeving niet meer terug. Ik heb daar een keer een radarfoto van gezien. Het is echt afschuwelijk.
Mijn jongste hondje heeft vorig jaar als pup oud en nieuw goed doorstaan maar kreeg het nu toch even te kwaad om 12 uur. Die trekt nu op de strezz druppels wel wat bij. Mijn oudste hond gaat idd twee dagen niet naar buiten en probeert zich in huis te verstoppen (wat niet echt lukt)

Verschrikkelijk, ze kunnen hun behoefte gewoon niet doen... Die van mij is nu overdag wel ok geweest in huis, maar naar buiten echt niet. Op gegeven moment raakte ze een beetje gewend aan de knallen, maar na 12 werd het toch weer wat te veel. Dan komt ze als we naar bed gaan altijd naar boven. Probleem is dat ze al 10 jaar is en vreselijk stijf. Ze kan niet zomaar naar beneden en heeft daarbij hulp nodig :( Arme hond

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:40

Met de hevige knallen van zonet vloog een van de katten onder de kast. De andere zat met scheve oren naast me op de bank, wel klaar om weg te vluchten. Vanmiddag stonden ze voor het huis carbit te schieten. Dat vonden ze de eerste knallen niet fijn, maar ze raakten er aan gewent op een of andere manier. Daar hebben ze dus niet veel stress van gekregen, maar het afgelopen half uur helaas wel. Altijd zo sneu voor de beestjes omdat je ze uiteindelijk moet negeren

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:42

Mijn jongste kat zit achter de bank en mijn andere kat zit samen met ons naar het vuurwerk te kijken achter het raam.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:47

Mijn honden snurken er door heen :')
bij het lopen houden we ze vast, voor het geval ze op het vuurwerk afrennen of dergelijke. Bang zijn ze in ieder geval niet :+

Joy vind alleen dat geflits niet leuk, maar dat vinden wij ook niet leuk voor hem, wegens zijn epilepsie... dus hij zat te zoeken naar een plek zonder geflits.. Dus worden korte rondjes. Maar kunnen ze wel hebben. Overdag langere rondjes..

En hoe ik reageer... Me honden intereseren het bijna niets... Maar ik ben echt als de dood voor vuurwerk... Hele harde knallen die dichtbij zijn, schrik ik me kapot van.. Honden slapen rustig verder :')

Wij gebruiken ieder jaar trektouwtjes, de geur geeft ze teken dat het weer 'kaboem' tijd is :')

Gelukkig nog nooit mensen tegen gekomen die vuurwerk naar onze dieren gooien of naar ons toe :)

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:56

Onze mechelse herder pup ligt lekker te slapen in haar mandje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:05

Zat er hier net een kat voor het raam de vuurpijlen te bewonderen. Zag er heel suf uit.

De rest is ook tamelijk ontspannen :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:07

Ik was rond kwart voor 12 naar de paarden vertrokken.
Blijkbaar waren ze net achter onze weide vuurwerk aan het afsteken...
Toen ik daar kwam ging mijn merrie achter mij staan om steun te zoeken.
Had de hond meegenomen en die vind het geweldig.

Zat rustig om zich heen te kijken naar het vuurwerk :D

De kat ligt rustig buiten in zijn huisje te knorren dus die is ook wel op zijn gemak :)