Kind te ruw dus honden moeten weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:21

Ik ben het compleet met je eens.
Ik heb leren lopen met een rottweiler en deze rottweiler hebben mijn broer en ik ook vaak genoeg iets aan gedaan (paardje rijden etc :')) maar mijn ouders waren er wel streng in, 1 grom van de hond betekende dan ook dat we meteen moesten stoppen en de hond met rust moesten laten, dit is altijd prima gegaan!

Onze huidige hond snapt niet wat hij met kinderen moet en zou ten alle tijden happen in vreemde situaties puur uit angst (asielhond en heb het al eens meegemaakt, heb gelukkig op tijd kunnen ingrijpen) dus als er iemand met een kindje bij ons thuis komt gaat de hond gewoon naar buiten.

Mijn moeder heeft gezegd zodra er kleinkinderen komen krijgt de hond een spuitje maar als ik dan op mezelf woon komt de hond bij mij wonen, is dat probleem ook opgelost :)

Voor alles is een oplossing, maar in sommige situaties is het beter als een dier een ander baasje krijgt!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:26

Ouders horen beide op te voeden, zowel de kinderen als de hond(en).
Alleen denk ik dat het in sommige gevallen wel beter is voor de dieren als deze herplaatst worden.

Vrienden van ons hadden als eerste een hond, erg lief en zachtaardig van karakter.
Inmiddels hebben ze ook 2 kids, de oudste is echt een naar kind. Luistert niet, is een dwingeland en het is al zover gekomen dat ze hem op de peuterspeelzaal niet meer willen hebben. Dit kind is ook echt een hel voor hun hond. Het beestje heeft totaal geen rust, wordt de hele dag achterna gezeten, als hij zich verstopt trekt de oudste de hond letterlijk aan dat wij vast kan pakken (lees oor,poot,vacht of staart maakt m niet uit) er onder vandaan. De hond heeft daar echt letterlijk geen leven.
Ik vind het een wonder dat de hond nog nooit uit is gevallen. Voor zo'n hond is het beter als deze naar een rustiger huis gaat en dat zij geen nieuwe huisdieren aanschaffen!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:27

Kinderen en dieren zijn vaak een slechte combinatie. En dan moet je als ouder beide partijen tegen elkaar beschermen.
Zo liepen wij laatst met onze pup van 6 maand bij een restaurant. Een kind (geen idee van wie) ging achter hem aan rennen, maar de pup zat aan de riem, en kon geen kant op. Rende bang rondjes om mijn zus heen. Mijn zus heeft dat kind bij zijn nekvel gegrepen en in zijn gezicht gebruld dat hij op moest rotten :P . Kind schrok zich een ongeluk.... Waar waren de ouders in dit verhaal? Waarom weet dat kind niet dat dat niet kan? Het was geen heel klein kindje, zeker wel van een leeftijd dat de ouders het uit hadden kunnen leggen.

Wij hebben altijd geleerd dat je afstand houd van dieren, en ze pas aait als ze zelf naar je toe komen. Is altijd goed gegaan.

Toen ik een jaar of 14 was vond ik het nodig onze hond te gaan aaien terwijl ze in de mand lag. Ze gromde al, dat ze er geen zin in had, maar toch doorgaan, want ik wilde de riem aandoen om haar uit te halen. Hap! tandafdruk in mijn voet.... Mijn moeder kwam thuis, en ik vertel het verhaal: "Eigen schuld, moet je hem maar met rust laten..."

Ik denk dat elk kind (wellicht kinderen met beperkingen daargelaten) dit kan leren. En ik vind ook dat veel mensen een dier te snel wegdoen omdat de kinderen er niet mee om kunnen gaan.
Maar ik vind ook, dat wanneer de situatie gevaarlijk dreigt te worden dat je tijdig moet beslissen en het voor het dier soms beter is om ze een rustiger huisje te geven...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:27

nou zoals ik nu lees ,is het zo goed als in alle situaties met kinderen die zich niet kunnen gedragen, beter dat een hond een ander huis krijgt...tjonge jonge zeg,als er kleinkinderen komen krijgt de hond een spuitje...

;( :n

eilleen333 ,dieren te snel weggedaan???hoop maar voor die dieren dat mensen ze vooral snel weg doen...als ik lees wat die dieren allemaal maar moeten incasseren en zich daarbij lief leuk en aardig moeten blijven gedragen anders volgt er wel een spuitje,ajb zeg...doe ze weg aan mensen die wel 100% voor de hond gaan...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 12-12-13 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:29

meggiemeg schreef:
Alleen denk ik dat het in sommige gevallen wel beter is voor de dieren als deze herplaatst worden.

Vrienden van ons hadden als eerste een hond, erg lief en zachtaardig van karakter.
Inmiddels hebben ze ook 2 kids, de oudste is echt een naar kind. Luistert niet, is een dwingeland en het is al zover gekomen dat ze hem op de peuterspeelzaal niet meer willen hebben. Dit kind is ook echt een hel voor hun hond. Het beestje heeft totaal geen rust, wordt de hele dag achterna gezeten, als hij zich verstopt trekt de oudste de hond letterlijk aan dat wij vast kan pakken (lees oor,poot,vacht of staart maakt m niet uit) er onder vandaan. De hond heeft daar echt letterlijk geen leven.
Ik vind het een wonder dat de hond nog nooit uit is gevallen. Voor zo'n hond is het beter als deze naar een rustiger huis gaat en dat zij geen nieuwe huisdieren aanschaffen!

Dat vind ik inderdaad echt sneu van de hond :(..
In deze situatie, waarin de ouders hun kind gewoon geen fatsoenlijke regels opleggen wat ik eruit op kan maken en hun kind eigen zin laten doordrijven?, zou de hond inderdaad ergens anders beter af zijn ja.. Zo sneu voor dat beestje pff..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:30

Dat denk ik ook Geerke, ik zie soms bij anderen dingen waarvan ik flabbergasted ben. Geld overigens ook voor andere dingen dan alleen omgang met dieren. Mijn dochters gaan spelen bij anderen, een vriendinnetje mag naar hartenlust onbeheerd met haar konijn spelen, die gaat in een fietsmandje of bolderkar mee het dorp in, houd het dier vast op borsthoogte en gooit het op de grond bijv. Ouder er bij of niet, ik laat van me horen dat mijn dochter niet zo met een dier om gaat en gelukkig doen beide meiden dat ook niet bij iemand anders wanneer ik er niet bij ben. Goh, nu is het konijn helaas weggelopen omdat het meisje het dier weer eens op de grond liet vallen en het dier er vandoor ging. Meisje heel verdrietig en zo sneu, het kind wist niet beter omdat het er nooit op gewezen is.

Hier wordt niet met de shetjes gespeeld. Ze zijn bedoeld voor mijn kinderen, andere kinderen mogen er best eens een rondje op rijden, maar alleen wanneer hun eigen ouders er bij zijn en volgens mijn regels. Rustig benaderen, niet erachter etc. Basisregels zijn er gewoon. We hebben paarden aan huis, maar de kinderen kunnen niet bij de paarden komen, hekwerk zit overal omheen. Ik vind dat heerlijk, zo kunnen ze in de tuin naar hartenlust spelen en niet bij de stallen komen, vind dat erg veilig op deze leeftijd. Maar mijn dochter gaat dan bijv naar een vriendinnetje, die alleen met haar pony mag spelen. Die wordt even aan de schommelpaal vastgebonden wanneer de meiden tussendoor nog even willen schommelen. Echt... Ik voel me weleens de freak met al mijn regels.. Helemaal offtopic verder, maar ondanks mijn voorbeelden, weet je niet wat er bij deze mensen in huis speelt en dan mag je aannemen dat ze een verantwoorde beslissing voor deze hond nemen, ik heb er geen problemen mee en hopelijk vind het dier een super nieuwe baas. Ik denk dat het een leuke combinatie kan zijn, kinderen en dieren, maar wel afhankelijk van jouw regels, en zeker niet onbelangrijk, het karakter van je dier en kind.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:32

HelmerG schreef:
meggiemeg schreef:

In deze situatie, waarin de ouders hun kind gewoon geen fatsoenlijke regels opleggen wat ik eruit op kan maken en hun kind eigen zin laten doordrijven?, zou de hond inderdaad ergens anders beter af zijn ja.. Zo sneu voor dat beestje pff..

En het rare is dat de hond straks de dupe is als hij echt een keer de grens heeft bereikt na een paar jaar lang treiteren. Dan haalt hij een keer uit en moet hij weg of krijgt hij een spuitje want ja de hond is fout....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:33

MightyMike schreef:
Brainless, daar herken ik mijn oudste (nu bijna 7) ook wel in, gelukkig is de jongste wat rustiger, 1 zo'n muiter is wel genoeg, haha. Maar verder een geweldige meid, heeft overal pret. Nu ze wat ouder wordt, gaat het steeds beter. En nee, mijn kind kreeg ook niets in de winkel, al heeft ze best wel eens met een driftbui op de grond gelegen. Maar dat maakt nog steeds niet dat ze de volgende keer direct luistert, en daar lijken sommige mensen hier wel vanuit te gaan. Ze heeft heel wat straf gehad in die bijna 7 jaar, daar heeft ze het zelf soms wel eens over, haar zusje een stuk minder. Ze heeft zeker in de gaten dat het komt door haar eigen acties, maar toch is het af en toe zo heerlijk blijkbaar om niet te luisteren. Van de week had ze bijvoorbeeld een tattoo die voor je hand bedoeld is, op mijn kast weten te krijgen.. Best wetend wat de consequenties waren, maar toch doe je het soms, het stond nl zo mooi. Nogmaals, automaatjes bestaan niet. Het ene kind luistert beter dan het andere, ligt echt niet altijd aan opvoeding van ouders, soms zit er gewoon meer in. Het is niet 'normaal' wat kinderen soms doen, maar in hun beleving kon het en overzien ze niet wat ze doen, geen enkele ouder zit 24/7 bovenop zijn kind en soms gebeurd het nog terwijl je er naar staat te kijken. Ik zie mijzelf als strenge moeder, ik zie ook andere dingen in mijn omgeving wat opvoeden betreft en consequenties hangen aan zulk gedraag echt vast, maar dat neemt niet weg dat kinderen dingen proberen en vind dat zoveel mensen hier daar over heen gaan alsof het iets heel raars is. Kinderen worden niet met gezond verstand geboren, dat wordt ze bijgebracht. Ondanks opvoedtechnieken, gebeuren er gewoon dingen, zo zijn we zelf ook allemaal geweest, hier reageren mensen alsof kinderen 'freaks' zijn. Heel belangrijk natuurlijk hoe ouders er mee om gaan, hier liet ik mijn kids ook niet met de hond (of hun konijn, noem maar op) alleen en ze krijgen zoveel mogelijk opvoeding mee over hoe je met een dier omgaat. Maar neemt echt niet weg dat kinderen soms domme dingen doen.

als ik het zo lees reageer jij heel adequaat op de acties van jouw kind, en ik snap dat dingen soms herhaald moeten worden voordat het kwartje valt (dat is nou eenmaal bij de een sneller dan bij de ander, waarbij ik expliciet niet zeg dat de ene dom is en de ander slim!) Met jouw opvoeding groeit jouw kind "met kop erop" wel op tot iemand die grenzen leert respecteren, en daar gaat het allemaal uiteindelijk om

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:36

kimmie261 schreef:
nou zoals ik nu lees ,is het zo goed als in alle situaties met kinderen die zich niet kunnen gedragen, beter dat een hond een ander huis krijgt...tjonge jonge zeg,als er kleinkinderen komen krijgt de hond een spuitje...

;( :n

eilleen333 ,dieren te snel weggedaan???hoop maar voor die dieren dat mensen ze vooral snel weg doen...als ik lees wat die dieren allemaal maar moeten incasseren en zich daarbij lief leuk en aardig moeten blijven gedragen anders volgt er wel een spuitje,ajb zeg...doe ze weg aan mensen die wel 100% voor de hond gaan...

Dat was in het algemeen ;) , niet perse voor deze situatie.
Soms is er niets mis met een dier, en doen mensen hem toch weg omdat ze honden in combinatie met kleine kinderen gewoon niet zien zitten. Terwijl zo'n dier met fatsoenlijke begeleiding een maatje kan zijn voor zo'n kind.
Maar in veel gevallen kan je een dier niet snel genoeg wegdoen als er kinderen zijn idd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:39

meggiemeg schreef:
HelmerG schreef:

En het rare is dat de hond straks de dupe is als hij echt een keer de grens heeft bereikt na een paar jaar lang treiteren. Dan haalt hij een keer uit en moet hij weg of krijgt hij een spuitje want ja de hond is fout....

ja dat is bijna standaard vandaag de dag.. te sneu voor woorden.. er komen altijd van die verschrikkelijke beelden op facebook voorbij van dierenmishandeling etc.. maar ik vind dat hier wel eens wat meer aandacht aan besteed mag worden.. dat, voornamelijk, honden geen vloerkleden zijn wat je wegdoet omdat de mensen de combi hond/kind of niet aankunnen of niet weten hoe ermee om te gaan etc... totdat het te laat is.. in sommige situaties is het gewoon beter of kan het niet anders, maar er wordt tegenwoordig al meteen geroepen dat de hond of kat maar weg moet. je kind komt tuurlijk op de eerste plaats, maar mijn maatje mijn beste vriendje wat altijd voor me staat te kwispelen zou ik nooit zomaar weg doen, ik zou er alles aan doen om dit in goede banen te leiden

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:43

nou als ik alle verhalen hier zo lees...doe gerust je beesten weg als je kinderen krijgt,want echt...wat een ellende moeten sommige dieren doorstaan zeg...en nee ze mogen niets terug doen,want dan volgt het spuitje,net zo gemakkelijk...

zodra mensen door kinderen minder zin krijgen in hun hond,geen tijd meer hebben,ze lastig vinden,een hond daarom opgesloten/weggesloten moet worden,kinderen niet te harden zijn bij honden, echt ajb zoek een andere baas,honden kunnen prima zich aanpassen in nieuwe situaties...

snap niet dat mensen moeilijk doen over herplaatsen van dieren die toch niet meer gewenst zijn...

wemkelover

Re: Kind te ruw dus honden moeten weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:14

Weet je wat ik vaag vind... als er over paarden en ponys gaat die verkocht worden om redenen zoals: te groot, geen ruimte, geen tijd, geen geld, andere hobby gevonden. Dan is dat normaal. Maar als het over honden en katten gaat dan niet meer?

Ik heb expres nog geen hond genomen omdat wij indd eerst kinderen willen en dan zien we later nog wel of het in ons plaatje past. Maar ik vind dat veiligheid boven alles gaat, en ik zou niet een dier in mijn huis willen wat gewoon echt niet veilig is met mijn kind.

Ik heb wel katten, stel er zou straks een steeds de box in vliegen om mijn kleine te pakken, of als mijn kleine straks op de grond kruipt en hij vliegt hem steeds aan. Zal ik er wel over nadenken of het misschien beter is om hem weg te doen als het echt niet meer veilig is. Voor nu zie ik nog geen problemen met de katten, vaak kinderen over de vloer gehad. Katten hebben genoeg verstop plekjes en anders gaan ze even naar buiten. Met een eigen is het gewoon heel anders, die lever je niet meer in na een paar uurtjes die is er gewoon 24 uur per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:16

MightyMike schreef:
Gini schreef:
Een paar pagina's geleden werd er gehamerd op het argument dat kinderen geen automaten zijn en niet altijd alles zo perfect doen als je het vraagt. Bij kleine dingetjes ben ik het daar mee eens, daar proberen kinderen hun grenzen op te zoeken. Een beetje zeuren, want misschien mag ik dan later naar bed en dergelijke. Maar ik weet dat als het er echt op aankwam mijn ouders mij echt wel duidelijk konden maken dat dat not done was. Zo mocht ik niet zomaar de straat oplopen en ik weet nog goed dat er aan onze doodlopende straat een grens was tot waar ik mocht met mijn fietsje, anders belandde ik op de drukke weg. Nooit, maar dan ook nooit heb ik die grens overschreden. Zeuren om iets in de winkel, ik heb het 1 keer gedaan en zelfs met de strip gesmeten omdat ik die niet kreeg. Mijn ouders hebben mij gewoon in de hoek gezet. In de winkel, ja. Terwijl zij verder gingen met boodschappen doen. Nooit meer heb ik hardnekkig of boos om iets gezeurd. Maar hoeveel mensen kopen het toch uit gêne voor hun huilend en gillend kind? Hier, neem het maar, maar wees stil.

En dat is het: probeer toch niet alles goed te praten met 'het is een kind, hij zoekt zijn grenzen op'. Kind moet ook leren dat bij sommige dingen er gewoon geen grenzen uit te zoeken zijn en dat het gewoon zwart wit is. Bij dieren is dat zo. Daar is het zwart wit. Dat mag wel en dat mag niet, geen grenzen die gerokken kunnen worden.

Wat was jij dan een schatje zeg.. Dus alle kinderen zouden moeten kunnen luisteren.. Dat is gewoon niet zo. Ik was vroeger een voorbeeldig kind, mijn ouders waren streng, er waren veel regels. Mijn broertje daarentegen brak alle regels, de kleine dingen, maar ook de grote dingen, hij zag (nog) geen verschil. Met dezelfde opvoeding. Natuurlijk moeten ouders grenzen stellen en consequent zijn, maar dan nog zijn het kinderen, dat is echt niet zwart-wit. Niemand praat dat goed, kinderen die over de grens gaan, zullen straf krijgen, maar ze proberen het echt wel, daar gaan die reacties over. Niemand leert door altijd maar braaf te zijn, maar op die leeftijd leer je gewoonweg door te doen, niks goed praten, maar realiteit.

Ik heb ook aardig wat grenzen opgezocht. Ik wist welke grenzen ik wat kon rekken en wat absoluut niet kon. Grenzen opzoeken met dieren deed ik niet, dat was gewoon not done bij ons in huis. Daar zijn mijn ouders altijd zeer duidelijk over geweest. Grenzen opzoeken kon, binnen een bepaalde grens. Bij dieren was die grens heel erg duidelijk en dat die niet overschreden diende te worden. Net zoals er erg duidelijk werd gemaakt, dat je niet een drukke weg op rent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:19

wemkelover schreef:
Weet je wat ik vaag vind... als er over paarden en ponys gaat die verkocht worden om redenen zoals: te groot, geen ruimte, geen tijd, geen geld, andere hobby gevonden. Dan is dat normaal. Maar als het over honden en katten gaat dan niet meer?

Ik heb expres nog geen hond genomen omdat wij indd eerst kinderen willen en dan zien we later nog wel of het in ons plaatje past. Maar ik vind dat veiligheid boven alles gaat, en ik zou niet een dier in mijn huis willen wat gewoon echt niet veilig is met mijn kind.

Ik heb wel katten, stel er zou straks een steeds de box in vliegen om mijn kleine te pakken, of als mijn kleine straks op de grond kruipt en hij vliegt hem steeds aan. Zal ik er wel over nadenken of het misschien beter is om hem weg te doen als het echt niet meer veilig is. Voor nu zie ik nog geen problemen met de katten, vaak kinderen over de vloer gehad. Katten hebben genoeg verstop plekjes en anders gaan ze even naar buiten. Met een eigen is het gewoon heel anders, die lever je niet meer in na een paar uurtjes die is er gewoon 24 uur per dag.

Een paard heeft voor velen een gebruiksdoel en als daar niet meer aan voldaan wordt verkoopt men het dier, omdat een paard namelijk een ontzettend duur onderhoud heeft. Een kat/ hond leeft bij je in je woning, heeft vaak gezelschap als doel, het wordt voor sommigen een lid van het gezin.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:22

kimmie261 schreef:
snap niet dat mensen moeilijk doen over herplaatsen van dieren die toch niet meer gewenst zijn...

Volgens mij is het punt niet zozeer dat mensen moeilijk doen over het herplaatsen van dieren die niet meer gewenst zijn, maar begrijpen TS en veel andere mensen niet dat de dieren minder of helemaal niet meer gewenst zijn zodra er kinderen komen. En om eerlijk te zijn begrijp ik daar ook helemaal niks van. Hoe kun je nou jaren een hond (of kat) in huis hebben, voor dat dier zorgen, ermee wandelen, ermee spelen, er dagelijks enthousiast door begroet worden als opstaat en thuiskomt en dan opeens geen ruimte meer in je hart (en huis) hebben voor dat dier wanneer er een kind is?

wemkelover schreef:

Ik weet niet hoe het met andere mensen zit, maar ik vind alleen 'geen geld meer' een normale reden om een paard te verkopen. Het zou mooi zijn wanneer er een beetje beter werd nagedacht voordat tot aanschaf van een dier wordt overgegaan. Het zou trouwens nog beter zijn wanneer er een beetje beter werd nagedacht voordat er aan kinderen wordt begonnen, maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp :+ .

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:24

wemkelover schreef:

Toch vind ik paarden en kleine huisdieren niet helemaal te vergelijken..
Bij paarden gaat er ten eerste toch veel meer tijd en energie in zitten, wat moeilijker te combineren is bv met een gezin als met een hond of kat.
Daarnaast heb je een paard niet in huis, waardoor je kind er niet zo mee geconfronteerd wordt.
Een paard zou financieel ook veel sneller een probleem kunnen vormen als een klein huisdier.. dat zijn al een paar voorbeelden waarbij je toch niet een paard zo goed kunt vergelijken, maar ik snap wel wat je bedoelt.
Ik heb altijd gezegd dat Helmer nooit weg zou gaan tenzij het echt bv. financieel niet meer zou kunnen. Een kind krijgen zou dit niet beinvloeden als ik maar graag genoeg wilde..
Deze belofte heb ik ook moeten breken met pijn in mijn hart en de moeilijkste beslissing die ik ooit heb moeten nemen. Ik ben niet iemand wat haar dieren weg doet, zo zeg ik dat ook altijd, maar voor Helmer en mij was dit gewoon beter nu dus er kan inderdaad altijd een situatie komen waarin iemand zo'n beslissing moet maken.. Voor Helmer kon ik er gewoon niet meer vaak genoeg zijn omdat een paard toch veel meer tijd en aandacht nodig heeft. Een hond/kat wat thuis is, krijgt dat vanzelf al omdat je er dan bent. Een paard inplannen is toch heel anders en niet te vergelijken vind ik. Ik vind het verschrikkelijk dat ik mijn paardje weg heb moeten doen, maar was voor hem en mij echt beter nu. Maar ik ben niet iemand wat hier lichtelijk mee omgaat en het klopt wat je zegt, in de paardenwereld kijkt er niemand van op of om, maar is dan toch niet te vergelijken. Paarden houden is een dure levensstijl en als je een paard hebt wat bv,. qua karakter niet bij je past, ga je toch al sneller verkopen een kijken voor een ander. Zo'n dingen zijn inderdaad normaal, maar dat is ook wel begrijpelijker. Kleine huisdieren is toch heel anders vind ik.. Een kat bv. is heel erg aan huis gehecht en een hond hecht zich ook heel anders aan zijn 'baasje' en zijn in mijn ogen toch veel afhankelijker en meer deel van je gezin omdat je ze gewoon veel meer om je heen hebt.

Daarbij gaat het inderdaad in dit topic over de relatie en gedragingen tussen dieren/kinderen en dan gaat de vergelijking paard/kleine huisdieren helemaal niet op vind ik aangezien je een paard niet thuis hebt rondrennen door je kamer.
Het gaat erom dat mensen inderdaad een huisdier wegdoen omdat het 'niet samengaat' met de kinderen

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:29

Bij ons heeft geen een dier een "gebruiksdoel", alles wat we hebben mag hier blijven tot ze dood gaan.
Elk levend dier heeft gevoel en daar gaan wij respectvol mee om.

Maar weet je wat mij wel opvalt,
het lijkt wel of de kinderen van tegenwoordig in een gezin de dienst uitmaken, soms op het belachelijke af,
de kinderen beslissen zowat alles, van wat er gegeten wordt tot wat er op tv komt, en wat er gekocht wordt en nu zie ik zelfs , wie er mag blijven wonen of wie er weg moet.
Daarbij komt dat een brutaal kind met een grote mond heel normaal is ,
ben je in een restaurant dan rennen en schreeuwen of janken ze en de ouders doen net of ze er niet bij horen.

Heel vaak denk ik, doe mij maar een hond, of kat, of paard, of ezel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:32

piendepien schreef:
Bij ons heeft geen een dier een "gebruiksdoel", alles wat we hebben mag hier blijven tot ze dood gaan.
Elk levend dier heeft gevoel en daar gaan wij respectvol mee om.

het lijkt wel of de kinderen van tegenwoordig in een gezin de dienst uitmaken, soms op het belachelijke af,
de kinderen beslissen zowat alles, van wat er gegeten wordt tot wat er op tv komt, en wat er gekocht wordt en nu zie ik zelfs , wie er mag blijven wonen of wie er weg moet.
ben je in een restaurant dan rennen en schreeuwen of janken ze en de ouders doen net of ze er niet bij horen.

Heel vaak denk ik, doe mij maar een hond, of kat, of paard, of ezel :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:34

piendepien schreef:

ja dat valt mij ook op.
Als supermarktmedewerker zie ik het dagelijks, die verwende kinderen pff..
We zijn een supermarkt in een dorpje, waar normaal toch wat sneller mensen wonen met wat meer geld etc.. niks van te merken hoor, die zijn misschien nog wel het ergst want die kinderen krijgen dus echt altijd hun zin. mama's wat naast de deli-afdeling gaan staan wachten tot hun kind een worstje krijgt... pfff.. rennen door de winkels etc en als je dan nog zegt van doen jullie voorzichtig anders val je dalijk kijken ze je ook nog zo aan van wat moet jij nou, alsof ik naar jou ga luisteren en ze rennen vrolijk verder.. etc..
ik ben blij dat ik mijn kind anders kan opvoeden :) da's alles wat ik erover zeg hihi..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:40

HelmerG schreef:
ja dat valt mij ook op.
Als supermarktmedewerker zie ik het dagelijks, die verwende kinderen pff..
We zijn een supermarkt in een dorpje, waar normaal toch wat sneller mensen wonen met wat meer geld etc.. niks van te merken hoor, die zijn misschien nog wel het ergst want die kinderen krijgen dus echt altijd hun zin. mama's wat naast de deli-afdeling gaan staan wachten tot hun kind een worstje krijgt... pfff.. rennen door de winkels etc en als je dan nog zegt van doen jullie voorzichtig anders val je dalijk kijken ze je ook nog zo aan van wat moet jij nou, alsof ik naar jou ga luisteren en ze rennen vrolijk verder.. etc..
ik ben blij dat ik mijn kind anders kan opvoeden :) da's alles wat ik erover zeg hihi..

Mmmm die ervaring heb ik niet.
Ik ben zelf opgegroeid in een dorp, waar ook veel mensen woonden met veel geld.
Maar geen van ons (de kinderen) waren verwend hoor. Bijna bij iedereen was het kan je niet gedragen ga je maar naar binnen. In de stad zie ik het juist wel, waar onder al veel van mijn vrienden. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat wij dat zo niet aan gaan pakken. Nee is nee, dat wil ik wel heel duidelijk hebben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:46

maura schreef:
Volgens mij is het punt niet zozeer dat mensen moeilijk doen over het herplaatsen van dieren die niet meer gewenst zijn, maar begrijpen TS en veel andere mensen niet dat de dieren minder of helemaal niet meer gewenst zijn zodra er kinderen komen. En om eerlijk te zijn begrijp ik daar ook helemaal niks van. Hoe kun je nou jaren een hond (of kat) in huis hebben, voor dat dier zorgen, ermee wandelen, ermee spelen, er dagelijks enthousiast door begroet worden als opstaat en thuiskomt en dan opeens geen ruimte meer in je hart (en huis) hebben voor dat dier wanneer er een kind is?

dit snap ik ook niet...maar ik heb hier meerdere honden gekregen doordat er kinderen in huis waren gekomen,en eerlijk gezegd ben ik heel blij voor die honden..overigens wel van mensen die zo ongeveer stuk gingen bij het achterlaten van de honden,dus niet "het vlaggetje uit" mentaliteit..

er is hier al eerder een ander topic aangehaald waar ook deze vraag gesteld werd,en ik heb met echt grote verbazing gelezen hoe makkelijk mensen denken over "een spuitje"geven bij een hond als deze zelfs maar "een verkeerde blik" zou hebben...of gromt,snauwt of wat dan ook..

ik kan daar met mijn verstand niet bij,maar goed ik heb geen kinderen,ik heb 100% gekozen voor honden,en honden zijn mijn lust en mijn leven en kan me dan ook werkelijk niet voorstellen zoals jij ook schrijft dat mensen zó makkelijk worden met een dier wat hun zoveel liefde heeft gegeven al die jaren voordat dat kind kwam..

mensen die tuttie tuttie bij een fokker stonden bij een pupje,dat pupje krijgt net zo gemakkelijk en roze spuit als de kop naar het kind niet meer aanstaat..

walgelijk...kan daar echt niets mee..

zoals ik toen al in dat andere topic schreef "de onvoorwaardelijke liefde die een hond aan zijn mens gaf,is bij de mens andersom heel ver te zoeken zodra er kinderen in beeld komen"

dus bij deze ,ajb herplaats lekker je hond , als het dier je in de weg zit,je kind te boos aangekeken wordt,of je hond teveel lastig gevallen wordt door je kinderen..

honden kunnen 100% happy worden bij iemand anders,zijn dieren die zich ( godzijdank) zeer makkelijk aanpassen,scheelt een berg ellende voor de dieren en een hoop rust in huis waar blijkbaar kinderen + hond(dieren) slecht met elkaar samen kunnen leven..

nee hoor 0,0 moeite met het herplaatsen van dieren vanwege kinderen,GRAAG zelfs...

cursebreaker

Re: Kind te ruw dus honden moeten weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:07

helaas is het alleen in veel gevallen niet zomaar herplaatsen naar een goed plekje, maar een ticket naar het dichtsbijzijnde asiel of boom in het bos.. die moeite wordt dan vaak niet eens meer genomen, dat zit mij ook erg dwars

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:14

Misschien maar beter dat de honden weggaan bij dit gezin....
Situatie zegt genoeg...

Ik kreeg een knal voor mijn harses als na als ik een hap kreeg van de hond.
Want dan had ik hem nl. gepest.

De enige keer dat ik mijn nichtje een knal gegeven heb was toen ze haar frustratie botvierde op een slapende kat.
Ben niet van het slaan, maar als je een weerloos dier bewust pijn doet of pest.... Sorry, maar dan heb je hem echt verdient...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:31

Je moet in het leven toch leren met dieren om te gaan? Onze hond kregen we toen ik twee was en dat is ook niet altijd goed gegaan. Als die me beet was dat mijn eigen schuld en dat stopte ik ook. Mama kon me zo vaak waarschuwen als ik wou maar ik luisterde niet dus dan maar voelen. Vind het in deze situatie beetje asociaal tegen de hond toe om hem weg te doen (ik zie echt wel in dat dit beter is). Leer je kinderen dan om fatsoenlijk met hem om te gaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:04

piendepien schreef:
Daarbij komt dat een brutaal kind met een grote mond heel normaal is (knip)

Het is een groot verschil met vroeger waar de kinderen stil moesten zijn, luisteren en niet praten, met de pot mee eten ongeacht of ze het lekker vinden.

Maar of dat zoveel beter was....
Voor mijn idee hadden veel van deze kinderen moeite met hun gevoelens communiceren.
In elke generatie lijkt het alsof de kinderen sneller leren en wijs worden door de nieuwe technologie en nu denk ik dat het nog veel sneller gaat ivm internet dat "iedereen" ook kan betalen.
Omgaan met emoties is imo erg belangrijk en ik ben wel van mening dat communiceren met meer openheid (dus niet bang zijn om seks uit te spreken etc) veel beter is dan hoe het vroeger was

Ik denk dat je in elke generatie kinderen hebt die niet consequent worden opgevoed en die dus brutaal zijn (en vervelend) . Die blijven negatief opvallen! Geloof niet dat dit in deze generatie meer is...(tenminste andere culturen uit onze Multi-culti en dus normen en waarden uitgesloten)

Hier gelukkig (nog) geen probleem met respect voor dieren in ons huis met onze 2 jarige zoon.
Maar vind het beter wanneer ouders hun hond naar een goed tehuis brengen omdat ze inzien dat het thuis niet (meer) gaat.