Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt|Gevonden! P24

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:29

Och jeetje, wat vreselijk en wat een onmacht moet je voelen. :(:)
Ik ga heel hard voor je duimen dat Abbey gauw weer veilig thuis komt!
En mijn complimenten voor je inzet en een dikke knuffel voor jou!
:(:)

StableDoor

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 21:42

Dankjullie allemaal voor de lieve reacties, doet ons goed!

Ik hoop dat als iemand de dierenambulance belt voor Abbey dat ze wel komen. Dierenambulance is toch ook hiervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:49

Ik wil het niet goedpraten dat de andere kat niet is opgehaald maar in deze tijd heb je ontzettend veel mensen die bellen omdat er een kat buiten loopt die 'zielig' is omdat het koud is buiten en regent en die gaan er meteen van uit dat het een zwerver is, zo'n kat heeft 9 van de 10 keer gewoon een eigenaar die op kosten gejaagd word en de kat in de stress als die wel opgehaald word.
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier moet de Dierenambulance toestemming van het asiel hebben voordat ze rijden, met uitzondering op zieke/gewonde/dode katten.

Heb je haar al op de site van de Dierenambulance gezet? (Als dat kan bij jullie)
Je zou nog een flyer naar ze kunnen opsturen, zorgt er voor dat ze nog alerter zijn mocht er iemand over een kat bellen.
Verder misschien wijkbeheer van de gemeente extra inseinen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:29

Hier komen ze niet voor een kat boven de 9 weken. Tenzij ie erg ziek is. Als je wil weten of de kat gechipt is, moet je er mee langs de DA.
Wij kregen het advies om de gevonden kat en paar straten verder op neer te zetten. Dan liep ie zelf wel weer naar huis. :n

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:57

lijkt me trouwens me grootste nachtmerrie als een van mijn twee katten loskomen.

ik heb ze binnen vanwege katjagende buurthonden. (doodmaken) en de weg hier voor langs. landbouwweg waar ze rustig 100 rijden..

aan een kant heb je wel deze kat geholpen. als je het asiel belt dan hoor je vast wel of die zijn baasje weer heeft gevonden?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:00

Eigenaar van de kat heeft zich gemeld! Ze bleek in de buurt te wonen, maar alleen thuis te komen om te eten, verder zwerft ze rond. Best apart verhaal. Poes kwam namelijk steeds bij andere mensen binnen, liep al twee weken dag en nacht te zwerven daar en is veel te dun. Ook geen halsbandje om ofzo. Poes heeft gelukkig dus wel een baasje!

Nu die van ons nog...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:02

Wat vervelend :( Mijn ervaring is dat katten uiteindelijk altijd wel terug komen.

Die van ons is een keer een week weg geweest en kwam terug met een grote wond onder haar oksel omdat ze met haar poot door de vlooienband heen was gegaan.

Ik hoop niet dat jullie kat gewond is maar dat kan denk ik wel een reden zijn om nog langer weg te blijven.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:05

aller eerst wat vervelend

maar onze ervaring is dat katten 99% terug keren naar hun woning
echter kan het nog dagen duren en zeker voor een kat die nooit buiten is geweest
net een kind geef je 1 vinger pakken ze je hele hand (dus gelijk grofgeschut)
echter heb je wel kans als de kat terug is dat hij/zij steeds weer naar buiten wilt

igg succes

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:06

Ik heb je site ook gedeeld. Wat rot dat ze nog niet terecht is..
Een kleine opsteker, mijn kat is ooit na 3,5 maanden ook weer thuis gekomen!
Kat van kennisje is na 10 weken ook nog gevonden (ontsnapt na verhuizing).
Hou de moed erin!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:14

Sterkte! Ik duim dat je haar weer snel terug vindt!

StableDoor schreef:
Eigenaar van de kat heeft zich gemeld! Ze bleek in de buurt te wonen, maar alleen thuis te komen om te eten, verder zwerft ze rond. Best apart verhaal. Poes kwam namelijk steeds bij andere mensen binnen, liep al twee weken dag en nacht te zwerven daar en is veel te dun. Ook geen halsbandje om ofzo. Poes heeft gelukkig dus wel een baasje!

Nu die van ons nog...

Geen halsbandje zegt niks.. wij hebben onze kat helaas terug gevonden in het schapengaas. Ze was er doorheen gesprongen en had zichzelf opgehangen doordat ze aan het ringetje was blijven hangen. Dus voor ons geen halsbandjes meer.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:18

dierenfan schreef:
Hoop dat ze erg snel terug is!!! Jullie gaan erg echt 1000% voor toppie!

Overigens een vangkooi kan je helaas vergeten. Als asiel en dierenbescherming (niet elk asiel heeft er) mag zo'n kooi absoluut NIEt uitgeleend worden om buiten eigen terrein neer te zetten. Het moet altijd op een afgesloten eigen terrein zijn. Dat heeft weer met wetten te maken. Daarnaast mag de vangkooi ook niet onbeheerd staan ze kunnen zichzelf namelijk vreselijk verwonden in zo'n kooi. Mocht je toch ergens aan een kooi kunnen komen controleer die kooi toch a.u.b. zeer goed voordat je deze gaat gebruiken. Onlangs heb ik een kat op moeten halen die met een kooi was gevangen van een instantie en daar zaten aan de bovenkant maar wel in de kooi 2 bouten in die niet afgewerkt/beschermd waren. In wilde paniek om eruit te komen is de kat gaan duwen tegen de kooi om ergens een opening te vinden............ Dit was zo onnodig veel leed dus a.u.b. mocht er toch een optie zijn er ergens 1 te gebruiken eerst op veiligheid controleren. Al verwacht ik zomaar dat jullie dat sowieso wel zouden doen maar er zijn veel mensen die denken dat een vangkooi een vangkooi is en dat ze allemaal hetzelfde zijn en allemaal netjes onderhouden zijn

Das wel naar zeg met die vangkooi dat wist ik niet dat dat niet zo veilig is

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:21

Wat naar dat ze er nog steeds niet is, kennen jullie amivedi ? ik weet niet of dat regionaal is maar dat hebben wij hier omgeving Den haag

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:26

Amivedi hebben we haar de eerste dag meteen al opgezet :j

Edit: O god, ik lees net dat de storm die donderdag komt nu al 'de storm des doods' wordt genoemd. Orkaankracht wordt het ;(

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:33

mag ik vragen waar je woont?
ivm de storm heb hier nog niets gehoord namelijk (brabant)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:48

caboclo schreef:
mag ik vragen waar je woont?
ivm de storm heb hier nog niets gehoord namelijk (brabant)

Heb je de openingspost niet gelezen? Of de website? Daar staat heel duidelijk dat de kat vermist is in Noordwijk.

TS, ik hoop dat je ze snel terugvindt! Ik heb de hele tijd meegelezen en ik dacht echt dat die ene tip dé tip geweest zou zijn... Hopelijk vind je haar snel terug :(:)

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:53

Lieve StableDoor, ik hoop dat Abbey zo snel mogelijk weer bij jullie thuis is. Maar wees gerust, katten zijn slim genoeg om ergens te gaan zitten waar ze geen gevaar lopen en ze zal ook haar kostje bij elkaar weten te scharrelen. Het zit er gewoon in. En toch hoop ik dat ze zo snel mogelijk weer thuis is hoor!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:58

Ach wat vervelend zeg... je moet je wel heel machteloos voelen. Hopelijk komt ze snel terecht. En wellicht een schrale troost... maar over die storm zou ik me niet zo druk maken. Heb in Jamaica gezeten toen daar een orkaan kwam en alle zwerfkatjes die daar rondliepen zagen we na de orkaan weer terug. Ze zoeken wel een plekje waar ze veilig zijn ;)

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:00

Blijf vragen of mensen in hun garages en schuren kijken. Binnen katten kruipen graag weg en houden zich stil in een hoekje. Misschien zit ze per ongeluk opgesloten.

Duim voor je dat je haar snel weer vind.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:02

ook net internet nog ff bekeken , op de site van jullie asiel staat echt bijna niets

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:06

Ik heb zelf niks met katten, maar wat heb ik onwijs met jullie te doen zeg. Vind het ontroerend om te lezen hoeveel je eraan doet haar terug te krijgen en wat een verdriet jullie er allemaal van hebben.

Ik hoop voor jullie dat ze snel en heel terug gevonden wordt. Sterke.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 00:15

Ik zit hier gewoon half te huilen door al jullie lieve reacties!

Op alle posters en flyers hebben we neergezet dat Abbey opgesloten kan zitten in schuur/huis/garage, en of mensen daar goed willen kijken. Toen ik weer een rondje door de wijk liep nadat ik flyers had uitgedeeld stonden veel schuren 's nachts ook open, super!

Site van het asiel schijnt het niet goed te doen. Ik heb nu 5 keer gevraagd of ze het erop willen zetten, maar ze schijnen er erg veel moeite mee te hebben...

En die storm... Woon dus aan de kust, en kust+storm is nooit zo'n pretje.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:23

Ik zou in de directe omgeving, in een staal van 50m gewoon bij de mensen aanbellen en vragen of ze al in hun schuur/garage hebben gekeken. Ik denk niet dat ze veel verder zit.

Maar je weet het natuurlijk nooit of ze aan de wandel is gegaan.

Storm zou ik me niet zo druk om maken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:26

Ja er staan ook veel oude berichten op de site van het asiel maar heb haar wel in een bewegend bericht boven aan de andere dieren pagina gezien. Dikke hug meid, zitten er ook parkjes met hekwerk in de buurt of natuur stukjes , de duinen
Laatst bijgewerkt door franka75 op 04-12-13 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:26

Wat onpaard zegt. Een van onze katers was ineens foetsie, zijn zusje kwam wel gewoon thuis. Bleek hij bij de buren op de logeerkamer te zitten. Ze kwamen daar niet dagelijks en hadden de deur dichtgetrokken en die bolle was daar gaan liggen slapen. Hij mauwde ook niet echt hard, dus pas na 2 dagen ontdekt.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:30

Wauw echt respect dat je zo hard je best doet om je katje terug te vinden!! Ik hoop echt dat je haar heel snel weer terug vindt!!