Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gohya schreef:Nou geloof me,niemand heeft last van mijn hondje.Hij kan nergens bij komen en slaapt altijd in zijn mandje tijdens het winkelen.
Ze zien hem amper zitten,en hij is erg klein.Heb altijd alleen maar positieve reacties gehad van mensen in de supermarkt.
En ergeren? ach mensen ergeren zich toch áltijd wel ergens aan? is het niet aan een hondje dan is het wel aan kinderen in de winkel.
)
pluche_pluus schreef:Ik vind dat dus symptoom bestrijding, lekker makkelijk je kind in je wagen zetten en af en toe even een stoepstengel of worstje naar binnen schuiven.
Geef het kind verantwoording en een eigen boodschappen lijstje.
Maar dat is een kwestie van ieder zijn persoonlijke normen en waarden, die van mij dus even anders zijn.

Carrotcake schreef:Quote uit een Amerikaans onderzoek;
Sommige winkelwagentjes bevatten meer bacteriën dan een wc-bril van een openbaar toilet. Dat toont een Amerikaanse studie aan.
De wetenschappers bestudeerden monsters van 85 winkelwagentjes op de aanwezigheid van bacteriën. Ze ontdekten dat op 72 procent van de winkelwagentjes sporen van uitwerpselen zaten. Op de helft hiervan werd de E-coli bacterie gevonden.
De oorzaak? Winkelwagentjes worden veel minder vaak gereinigd dan het toilet. Toch zijn niet alle bacteriën die werden aangetroffen een gevaar voor onze gezondheid. Veel bacteriën zijn onschuldig, maar sommige kunnen je wel ziek maken.
Dus wat lopen jullie te miepen over een hond in een winkelwagentje? Denk je nou echt dat die vakkenvuller die net zijn kont heeft afgeveegd zijn handen ontsmet voordat ie weer de komkommertjes bijvult of jouw brood/kaas gaat snijden? Het zijn geen horeca mensen hoor. (Al hoop je dat die dat wel steenvast doen.)
Of zoals eerder genoemt een kind die met haar schoenen in een winkelwagentje zit? Of misschien heeft jouw winkelwagentje wel weken lang bij iemand op zijn balkon/in de tuin gestaan en heeft gediend als vuilnisbak.....
Of als vuurkorf voor jongeren heeft gediend?
Moet ik even door gaan?
Urielle schreef:Prisca schreef:Blindegeleide honden zijn wel toegestaan maar die werken zitten niet in een wagen.
Nee hoor, bij controle krijgt de supermarkt ook bij hulphonden een boete!
In Belgie is het wel vastgelegd in de wet dat blindegeleidehonden binnen mogen, in Nederland niet!
Urielle schreef:Dat gaan liggen krijsen da's de leeftijd Miepie, dat doen ze allemaal een keer.
En de beste methode is om ze gewoon te laten liggen en verder te gaan met je boodschappen en dat al dat winkelend volk zich er dus NIET mee bemoeit en je kind gaat troosten want dan flikken ze het de volgende keer weer. Want daar word ik dus helemaal simpel van, het liefst zou je zelf je kind een schop onder zijn/haar reet geven om omhoog te komen maar dat is geen optie, dus negeer je het ongewenste gedragen dan komt er altijd van dat bemoeizuchtig rotvolk zich tegen je kinderen aan bemoeien. Ahhhh schatje, moet jij zo huilen, moet jij naar mama toe?
![]()
Nee! Dat kreng heeft een peuterpuberale driftaanval stom mens!![]()
Miepie77 schreef:Lisa_H schreef:In mijn supermarkt tijd zette ik mensen met honden gewoon weer buiten, grote of kleine hond, pup of senior de honden mogen niet naar binnen. Klaar. En dat is nadat ik ben vertrokken gewoon gebleven
Ik vind het alleen niet zozeer onhygienisch, ik zit meer in mijn hoofd met: straks springt die hond de kar uit en rent de winkel door waardoor mensen omgelopen worden of over de dieren struikelen of waardoor de schappen omvallen, of de hond die gewoon iets uit de schappen pakt in z'n bek of Wat als die hond een andere klant bijt?
Ik weet niet watvoor honden jij kent, dat je ze van dit alles verdenkt.
De winkels keuren het goed, nooit wat over gehoord en als het niet mag, moeten ze het maar zeggen
set_elkol schreef:[ Afbeelding ]

maar in een supermarkt vind ik met etenswaren gewoon niet fris 
Diablo schreef:Urielle schreef:Dat gaan liggen krijsen da's de leeftijd Miepie, dat doen ze allemaal een keer.
![]()
![]()
Echt? Ik heb drie kinderen, de oudste is alweer 16, maar die hebben dat echt nooit gedaan. Had ik ook niet gepikt trouwens, ik denk dat ze dat wel wisten.
Sonja_vR schreef:ergens vind ik het topic hilarisch,...half bokt heeft last van selectieve smetvrees
hondjes in een winkelwagen, of onder tafel in een restaurant is al om te kotsen ...
als ik met de hond ergens wandel en een eettentje tegenkom ligt ie ook onder tafel als ik daar toevallig wil gaan eten, is niks om van te kotsen hoor... " zolang een hond netjes is opgevoed, ga je er echt niet dood aan en word je er ook niet ziek van, niet zieker als van een winkelwagen waar nog geen hond bij in de buurt is geweest , want die dingen zijn gewoon standaard te goor voor woorden.
en nee, hiermee bedoel ik niet dat honden allemaal maar de super in moeten mogen, maar wel dat je het ook kunt overdrijven