Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carrotcake

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:53

De grootste bacterien bronnen zijn vaak de mensen zelf. Chronische klagers heb je altijd....die verzinnen elke keer wat.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:06

gohya schreef:
Nou geloof me,niemand heeft last van mijn hondje.Hij kan nergens bij komen en slaapt altijd in zijn mandje tijdens het winkelen.
Ze zien hem amper zitten,en hij is erg klein.Heb altijd alleen maar positieve reacties gehad van mensen in de supermarkt.
En ergeren? ach mensen ergeren zich toch áltijd wel ergens aan? is het niet aan een hondje dan is het wel aan kinderen in de winkel.

Ik werkte vroeger in een schoenenwinkel waar normaal geen honden binnen mochten , maar van de bazin mocht het wel. Als er iemand binnen was met hond had je altijd van die mensen (waaronder ik :D )
die direct bij het hondje kwamen en je kent dat wel e : ooh wat een schatje mag ik eens aaien.
Er kwam nooit iemand iets slechts zeggen tegen die mensen.
Tot dat ze weg waren en de mensen bij mij aan de kassa kwamen. Dan begonnen ze wel degelijk te klagen.
Het is niet omdat niemand er iets van zegt, dat ze er blij mee zijn.

Dit is niet slecht of aanvallen bedoeld hoor.
Beetje discussiëren moet kunnen hé. :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:14

pluche_pluus schreef:
Ik vind dat dus symptoom bestrijding, lekker makkelijk je kind in je wagen zetten en af en toe even een stoepstengel of worstje naar binnen schuiven.
Geef het kind verantwoording en een eigen boodschappen lijstje.
Maar dat is een kwestie van ieder zijn persoonlijke normen en waarden, die van mij dus even anders zijn.

Nou je zal vast anders piepen als je dan ook daadwerkelijk kinderen hebt. Opvoeding is niet gerealiseerd in 1 dag en kinderen gaan toch echt eens die grens verkennen
Heeft niks met symptoombestrijding te maken maar het , je medemens niet tot last willen zijn....
een 2 jarige valt geen verantwoording af te geven en een boodschappenlijstje zal worden verscheurd of weggesmeten
NIet alle kinderen zijn even makkelijk :n

de opmerking dat een hond niet met een kind vergelijkbaar is: klopt, maar er werd daarvoor wel degelijk deze opmerking over kinderen gemaakt vandaar mijn antwoord

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:15

Carrotcake schreef:
Quote uit een Amerikaans onderzoek;

Sommige winkelwagentjes bevatten meer bacteriën dan een wc-bril van een openbaar toilet. Dat toont een Amerikaanse studie aan.

De wetenschappers bestudeerden monsters van 85 winkelwagentjes op de aanwezigheid van bacteriën. Ze ontdekten dat op 72 procent van de winkelwagentjes sporen van uitwerpselen zaten. Op de helft hiervan werd de E-coli bacterie gevonden.

De oorzaak? Winkelwagentjes worden veel minder vaak gereinigd dan het toilet. Toch zijn niet alle bacteriën die werden aangetroffen een gevaar voor onze gezondheid. Veel bacteriën zijn onschuldig, maar sommige kunnen je wel ziek maken.

Dus wat lopen jullie te miepen over een hond in een winkelwagentje? Denk je nou echt dat die vakkenvuller die net zijn kont heeft afgeveegd zijn handen ontsmet voordat ie weer de komkommertjes bijvult of jouw brood/kaas gaat snijden? Het zijn geen horeca mensen hoor. (Al hoop je dat die dat wel steenvast doen.)
Of zoals eerder genoemt een kind die met haar schoenen in een winkelwagentje zit? Of misschien heeft jouw winkelwagentje wel weken lang bij iemand op zijn balkon/in de tuin gestaan en heeft gediend als vuilnisbak.....
Of als vuurkorf voor jongeren heeft gediend?
Moet ik even door gaan?

Haha ik wou dus al net zeggen "hoe schoon denk je dat je winkelwagentjes zijn, of er nou een hondje ingezeten heeft of niet..." Jij ondersteund mijn opmerking met feitelijk bewijs. Dank u _/-\o_
Ik denk dat mensen zelf smeriger zijn dan de honden. Zolang je je hond bij je houdt en niet aan de producten laat likken zie ik het probleem niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:16

Ik vind honden niet thuishoren in de supermarkt (uitzondering hulphonden). Laat de hond lekker thuis... Daar waar voedsel is, horen geen honden, katten, fretten en ook geen muizen. Al nodigen die laatste zichzelf wel eens uit helaas -O-

Ja, mensen zijn ook onhygiënisch maar dan kun je niets verkopen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:18

Urielle schreef:
Prisca schreef:
Blindegeleide honden zijn wel toegestaan maar die werken zitten niet in een wagen.

Nee hoor, bij controle krijgt de supermarkt ook bij hulphonden een boete!
In Belgie is het wel vastgelegd in de wet dat blindegeleidehonden binnen mogen, in Nederland niet!

Wat bedoel je?
Het is me niet duidelijk of je NL of Bel. bedoelt, zie dik gedrukte deel van de quote.

Men is bezig om in NL een en ander wettelijk te veranderen.
Ik ben met mijn hulphond overigens nog nooit met zoveel respect behandeld als in België.
Ben ook overal binnen gelaten, ook in het ziekenhuis. Alleen niet daar waar bloed kan vloeien.

Volgens mij geeft de warenwet aan dat een hond (dus ook een hulphond), niet in een ruimte mag komen waar eten wordt toebereid. Er staat niet dat je met een hulphond niet in een winkel mag komen waar eten ligt. Verder is, een winkel geen openbaar gebouw (schijnbaar??) en dus als een winkel eigenaar het echt niet wil kom je niet binnen met een hulphond. vraag is of ik dan wel klant bij die winkel wil zijn...

Voor zover ik het begrijp geldt de wet in België voor openbare gebouwen.

Over het iemand meelopen in de winkel, ja en waar blijft dan mijn hulphond?
Weet iemand hoeveel die hond mij gekost heeft(of vaker de verzekering) die ga je niet buiten vastbinden. Sterker nog dat mag ik niet eens van de verzekering.
Hulphond niet meenemen naar de winkel, eh ja dan kom ik ook niet in de winkel, want daar had ik de hond toch voor.....
Iemand van het winkel personeel hond vast laten houden. Ik mag de hond niet uit handen geven, hond is getraind om aanvallen op tijd te signaleren. Niet de winkelmevrouw die mee loopt. Risico is dan voor mij wel erg groot.
Nog afgezien dat winkelpersoneel ook druk is en je niet altijd iemand vrij kan maken om met klant mee te laten lopen.

Overigens heb ik, lekker hypocriet ik weet het, een hekel aan honden in een winkel, althans aan niet opgevoede, uitvallende, blaffende honden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-13 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:18

Urielle schreef:
Dat gaan liggen krijsen da's de leeftijd Miepie, dat doen ze allemaal een keer.
En de beste methode is om ze gewoon te laten liggen en verder te gaan met je boodschappen en dat al dat winkelend volk zich er dus NIET mee bemoeit en je kind gaat troosten want dan flikken ze het de volgende keer weer. Want daar word ik dus helemaal simpel van, het liefst zou je zelf je kind een schop onder zijn/haar reet geven om omhoog te komen maar dat is geen optie, dus negeer je het ongewenste gedrag O:) en dan komt er altijd van dat bemoeizuchtig rotvolk zich tegen je kinderen aan bemoeien. Ahhhh schatje, moet jij zo huilen, moet jij naar mama toe?
%)
Nee! Dat kreng heeft een peuterpuberale driftaanval stom mens! |o _-:(

juistem dus dat!! _/-\o_

maar de grootste zeikerds zijn vaak kinderloos en weten niet wat ze zeggen

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:19

Miepie77 schreef:
Lisa_H schreef:
In mijn supermarkt tijd zette ik mensen met honden gewoon weer buiten, grote of kleine hond, pup of senior de honden mogen niet naar binnen. Klaar. En dat is nadat ik ben vertrokken gewoon gebleven :)
Ik vind het alleen niet zozeer onhygienisch, ik zit meer in mijn hoofd met: straks springt die hond de kar uit en rent de winkel door waardoor mensen omgelopen worden of over de dieren struikelen of waardoor de schappen omvallen, of de hond die gewoon iets uit de schappen pakt in z'n bek of Wat als die hond een andere klant bijt?

Ik weet niet watvoor honden jij kent, dat je ze van dit alles verdenkt. :+

Je weet gewoon niet wat een dier doet, en aangezien de helft van de mensen zijn kind nog niet eens kan opvoeden vraag ik me af hoe dit bij honden zit. En er zijn genoeg mensen die bang zijn voor honden, dan staat er een achter je in de rij.. in een supermarkt horen geen dieren en ik denk liever vooruit in de negatieve zin dan dat ik denk ''oh zal wel mee vallen'' en er komt wel net zo'n opgevoede hond de winkel in.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:21

Ach wij nemen onze pup ook mee in elke winkel, maar wel in een tas die over onze schouden hangt. 9 vd. 10 keer ligt ze toch helemaal in de tas te slapen _O- De winkels keuren het goed, nooit wat over gehoord en als het niet mag, moeten ze het maar zeggen :x

Maar in winkel wagens? No way, dan blijft er één van ons buiten met de hond.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:25

lepolight schreef:
Ja maar het gaat mij om het feit dat je weet dat het niet mag , maar toch doen omdat je er niet wordt op aangesproken.

als je je er aan stoort, moet je het melden, simpel

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:33

Buiten het feit dat ik het onhygiënisch vindt, ( denk aan haar, vuligheid, kwijl ) vind ik het ook nog eens een gevaarlijke situatie voor mensen die allergisch zijn voor honden en andere dieren.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:34

Afbeelding

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:45

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:51

lepolight Je komt ook zeker niet aanvallend over hoor.En discuseren moet zeker kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:59

set_elkol schreef:
afbeelding]

:D

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:39

Ach wat een onzin, niks vies aan. Ik zie kleine kinderen in die wagentjes zitten, die in hun neus zitten te peuteren en met volle poepluier in hetzelfde wagentje zitten......vind ik veel viezer. Helaas passen mijn honden niet meer in een winkelwagentje :D

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:41

Ik vind dat er wel ergere dingen zijn... bovendien alles wat niet verpakt zit spoel je even om neem ik aan.

Maar bij ons in de winkels op het dorp word het niet geaccepteerd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:20

Urielle schreef:
%)
|o _-:(

Echt? Ik heb drie kinderen, de oudste is alweer 16, maar die hebben dat echt nooit gedaan. Had ik ook niet gepikt trouwens, ik denk dat ze dat wel wisten.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:27

Ben het volledig met je eens :)
In een supermarkt hoort er tot een bepaalde hoogte hygiëne te zijn, honden horen daar niet tussen.
Ik heb vroeger in een kleine superette gewerkt, zelfstandig kruidenier eigenlijk, met een plakkaat op de deur verboden honden. Je kon hem echt niet missen en nog pakken ze de honden mee binnen. Als je ze er dan vriendelijk op wees kreeg je een gezicht dat wil je niet weten.. Heb ooit meegemaakt dat mevrouw zich omdraaide met de boodschap "hier kom ik niet meer!". Nou dooeiiii! :wave:

Nee is nee. Die borden staan er niet voor niks :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:29

Ik was van de week in een restaurant. hadden mensen ook 2 honden mee. vind dat zooo ranzig :r

In een supermarkt vind ik echt not done hoor..
Ik heb in een tuincentra gewerkt en hier mocht het wel, mits aangelijnd. En dit is in de 6 jaar dat ik er gewerkt heb ook altijd goed gegaan. vind een tuincentra wel anders dan een supermarkt.
Hier werden ook honden spullen verkocht. Open artikelen met lekkers lagen daarom ook hoog op de schappen.

Ik kan me nog herrineren dat er een mevrouw van 79 iedere week kwam met haar hondje. Kleedje in het karretje en hondje mee. mevrouw een koffie en hondje een bakje water. Was prachtig om te zien. Was een lieve vrouw. Wat had ze 't moeilijk toen haar hondje overleed. :(:) maar in een supermarkt vind ik met etenswaren gewoon niet fris

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:52

ergens vind ik het topic hilarisch,...half bokt heeft last van selectieve smetvrees :+
hondjes in een winkelwagen, of onder tafel in een restaurant is al om te kotsen ...
als ik met de hond ergens wandel en een eettentje tegenkom ligt ie ook onder tafel als ik daar toevallig wil gaan eten, is niks om van te kotsen hoor... " zolang een hond netjes is opgevoed, ga je er echt niet dood aan en word je er ook niet ziek van, niet zieker als van een winkelwagen waar nog geen hond bij in de buurt is geweest , want die dingen zijn gewoon standaard te goor voor woorden.

en nee, hiermee bedoel ik niet dat honden allemaal maar de super in moeten mogen, maar wel dat je het ook kunt overdrijven

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:18

Tis ook altijd fijn dat we halverwege het eten al moeten gaan, omdat m'n schoonzus zwaar allergisch is voor honden. Heel fijn voor mensen die hun dier niet buiten kunnen vast leggen of thuis kunnen laten.
En dit is al 2x voor gekomen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:23

even naar de AH voor een klein boodschapjen? Dan gaat de hond best vaak mee. Maar dan leg ik hem altijd vast op de hondenplek. Mee naar binnen nee, vind ik ook niet fris. Jouw komkommer waar net een hondenkont gezeten heeft, zonder broekje aan. Maarja, het is wel even een mooi rondje uit en ik ben binnen een paar minuutjes weer klaar.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:23

Diablo schreef:
Urielle schreef:
%)
|o _-:(

Echt? Ik heb drie kinderen, de oudste is alweer 16, maar die hebben dat echt nooit gedaan. Had ik ook niet gepikt trouwens, ik denk dat ze dat wel wisten.

Zelf heb ik dat nooit gedaan, en ik ben van mening dat,dat in veel van de gevallen aan de ouders ligt. (soms zie je gewoon aan kinderen dat ze moe zijn, tja daar kan je niks aan doen) Maar dat is een andere discussie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:47

Sonja_vR schreef:
ergens vind ik het topic hilarisch,...half bokt heeft last van selectieve smetvrees :+
hondjes in een winkelwagen, of onder tafel in een restaurant is al om te kotsen ...
als ik met de hond ergens wandel en een eettentje tegenkom ligt ie ook onder tafel als ik daar toevallig wil gaan eten, is niks om van te kotsen hoor... " zolang een hond netjes is opgevoed, ga je er echt niet dood aan en word je er ook niet ziek van, niet zieker als van een winkelwagen waar nog geen hond bij in de buurt is geweest , want die dingen zijn gewoon standaard te goor voor woorden.

en nee, hiermee bedoel ik niet dat honden allemaal maar de super in moeten mogen, maar wel dat je het ook kunt overdrijven

Niet ziek? Ooit van allergie gehoord? :)
Met name in een restaurant is het echt niet tof als tafeltje verderop een hond ligt als je goed allergisch bent. En helaas zie je het vaak ook te laat... Als hond zo braaf onder een tafeltje ligt en je er niets van merkt. Totdat je allergie opspeelt en dan is het al te laat.

In de supermarkt vind ik het gewoon niet fris, niet vanwege de karretjes (die zijn sowieso vies) maar dieren horen in niet de supermarkt. Tenzij keurig verpakt in de koeling voor het diner :Y)