Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:28

vuurneon schreef:
Maar ja, de kat van mijn vriendin viel een baby aan, die gewoon lekker alleen in de box lag. Moeder was alleen even naar het toilet... Kat zag de kans schoon en heeft de baby aangevallen. Kattennagels zijn geen pretjes! Dus groot gelijk dat die de kat hebben weggedaan. Ze hebben het wel even aangekeken, maar de kat kon de baby echt niet accepteren. Baby deed niets, kon nog niets doen. Alleen liggen...

Uiteraard geldt voor katten die zo doen hetzelfde als voor honden die zomaar bijten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:38

Eens met TS :j als de baby komt, gaat de hond vaak eruit. Kijk, als de hond echt vals is en bijt snap ik het, maar vaak is dat niet eens het geval..
Mijn moeder is gastouder en vaak vinden de ouders van de kindjes het leuk dat ze twee hondjes had (twee ontzettende schatten, nu wonen ze bij mij O:) ), maar er waren ook ouders die het liever niet hadden. Zo creëer je ook kinderen die bang zijn voor honden of er compleet verkeerd mee omgaan.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:51

dees_daan schreef:
Kimmie ik vind dat een goed ding! Hoe testen ze dat? Niet via de MAGtest die hier in Nederland is hoop ik?

Een goed idee..... Ehm......
Als ik het goed begrijp kunnen mensen dus niet van hun hond af terwijl ze m eigenlijk zo graag kwijt willen dat inslapen hun eerste keus zou zijn?

Ok, hij mag dan dus niet dood, maar wat is het alternatief/gevolg voor de hond?
Wordt hij gedumpt?
Wordt hij met ( waarschijnlijk met maar het halve achtergrondverhaal erbij ) door geschoven naar een nieuwe eigenaar?
Wordt hij de godganse dag opgesloten in een kennel of bench?

Hij is niet dood, maar wat voor verder leven krijgt zo'n beest dan? En hoe groot is de kans dat er in een nieuwe situatie óók weer slachtoffers vallen?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:07

Ik ben het helemaal eens met de begin post.
Kinderen vindt ik zelf ook geen rede om dieren weg te doen.

Hier is zoontjelief meerdere malen gebeten/gekrabt om dat hij het inderdaad maar niet kon laten staarten te trekken en ogen te prikken.. Heb 1 kat die hem serieus echt haat.. Gaat al snauwen als hij in de buurt komt terwijl ze eigenlijk voor iedereen echt super lief en aanhankelijk is..
Ik vindt dat poes gelijk heeft.. Ik zou het ook niet pikken als iemand mij loopt te narren, en na herhaaldelijk waarschuwen naar zoontjelief laat ik het op ten duur poes zelf uitzoeken.. De regel luid hierin.. Wie niet horen wil moet maar voelen.

Dan hoor ik iedereen alweer klapperen met de oren, watnou als het in zijn ogen komt ? Dat is inderdaad een risico die ik genomen heb. Ik ben zelf met dieren opgegroeid.. En heb het zelf op de zelfde manier afgeleerd.
Ben herhaaldelijk gekrabt vroeger door onze kater "binkie" een lelijke felkikker met een hekel aan alle kinderen.. Mijn ouders hebben hem nooit weg gedaan wij leerde al op zeer jonge leeftijd hoe je met de dieren omging t zijn tenslotte geen poppen.
Ook ben ik meerdere malen gebeten door een hond waarvan 1 echt goed door ( was een grote hond en ik was een jaar of 11 ) beestje was doof en zeeeer slechtziend.. En wij waren al een poosje druk en vervelend en hond zei hap dat ik hem aan de kant wilde zetten...

Mijn zoontje is nu 2,5 en weet dondersgoed wat hij wel of niet kan maken bij welke kat.. Zo vinden onze jonkies het nog enig om met hem te klieren.. Kan hij onze dikke poes prima als kussen gebruiken om tv te kijken en moet hij met een boogje om madame felkikker heen.

Ik vindt veel mensen ook veelte bescherment ( sommige van jullie zullen mij te makkelijk noemen ) maar vaak lossen problemen zichzelf zo makkelijk op.
Er op voorhand vanuit gaan dat iets niet zal gaan lost imo niets op.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:09

Ik kreeg vorige week nog een teckel aangeboden van een half jaar. Hij speelt steeds met het speelgoed van de kinderen en kan niet leuk met de kinderen spelen....

Denk eens na voor je aan een dier begint.... -O-

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:13

Ja mee eens maargoed , als je samen gaat wonen dan mist er snel al iets veel mensen nemen dan een kat of hond
de kat/hond raakt helemaal gehecht aan hun baas en honden kunnen heel claimend zijn.
Ik denk dat veel mensen die eenmaal beginnen aan een kind de hond onbewust opzij zetten, en op het gegeven moment laat de hond dat zien uit allerlei vervelend gedrag zoals bijten ,grommen etc.

Ik las eens in de krant waar eerlijk waar mijn hart in duizend stukjes barstte
Een golden retriever zou een meisje hebben aangevallen.
Toen het dier het meisje had gebeten werd het per direct afgemaakt, toen de DA in zijn oren etc. keek bleek dat hij 10 tallen nietjes in zijn oren had.
Ik zie dan een hele mooie lieve trouwe hond, die gewoon netjes bij het meisje zit, en het meisje dat dan met een nietmachine in zijn oren zit te knippen
Vreselijk....

kimmie261

Re: Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:17

o nee,niet dat nietjes verhaal...dat is niet waar dat is een broodje aap verhaal... :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:18

ik heb hier meerdere honden als herplaatser door kinderen,en ik ben voor de honden echt blij dat ze deze herplaatst hebben... :j

je kan wel blijven tobben of oplossingen zoeken,maar vaak zijn deze nou net niet ten gunste van een hond,dus waarom dan niet een beter huis zoeken??

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:21

Sorry hoor maar als je een dier aanschaft moet je er goed voor zijn.
Ik ga met mijn eigen dieren om alsof het mijn kinderen zijn,
een kind zet je toch ook niet op marktplaats.
Uiteraard gaat niet iedereen zo om met zijn dieren ,
Als je een hond alleen maar als een hond ziet wat heb je er dan aan.
Ja een ding op 4 poten en die je moet uitlaten in de regen......

Waarom zou dat nietjes verhaal een broodje aap zijn? Hoevaak gebeurd het niet dat kinderen aan neuzen en oren plukken van dieren of aan staarten trekken, als het dan uit reactie krabt of bijt dan is het opeens küt hond/kat

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:28

volgens mij staat deze link al een keer of 4 in dit topic,maar nog maar een keer dan:
http://www.broodjeaap.nl/hondje.html

en de mensen die hier hun hond achter lieten hadden echt heel veel verdriet,sommige kunnen nog steeds niet langs komen omdat het teveel verdriet deed om de hond te herplaatsen maar ze kozen voor de hond en niet voor zichzelf...

dus nee,niet áltijd is het houden van een huisdier zo goed voor je huisdier zijn of ze alleen maar zien als iets op 4 pootjes..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:40

Gerritt schreef:
Sorry hoor maar als je een dier aanschaft moet je er goed voor zijn.
Ik ga met mijn eigen dieren om alsof het mijn kinderen zijn,
een kind zet je toch ook niet op marktplaats.
Uiteraard gaat niet iedereen zo om met zijn dieren ,
Als je een hond alleen maar als een hond ziet wat heb je er dan aan.
Ja een ding op 4 poten en die je moet uitlaten in de regen......

Waarom zou dat nietjes verhaal een broodje aap zijn? Hoevaak gebeurd het niet dat kinderen aan neuzen en oren plukken van dieren of aan staarten trekken, als het dan uit reactie krabt of bijt dan is het opeens küt hond/kat

Het lijkt me dat nietjes in het oor sowieso niet onopvallend kan bij een hond. Onze hond heeft ooit een kleine aanvaring gehad met een vrij kleine hond die haar in haar flapoor beet, was een vrij klein gaatje maar echt een groot bloedbad #)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 07:04

suuzepuus schreef:

Dat is het hele verhaal... men moet vóóraf denken.. maar ja, als dat niet gebeurd is, en de situatie is niet meer okee, wat dan?
Herplaatsen.. zitten toch ook wel wat haken en ogen aan..

Jaaa de nietjes weer *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 07:32

Oreo schreef:
dees_daan schreef:
Kimmie ik vind dat een goed ding! Hoe testen ze dat? Niet via de MAGtest die hier in Nederland is hoop ik?

Als ik het goed begrijp kunnen mensen dus niet van hun hond af terwijl ze m eigenlijk zo graag kwijt willen dat inslapen hun eerste keus zou zijn?

Wordt hij gedumpt?
Wordt hij met ( waarschijnlijk met maar het halve achtergrondverhaal erbij ) door geschoven naar een nieuwe eigenaar?

Hij is niet dood, maar wat voor verder leven krijgt zo'n beest dan? En hoe groot is de kans dat er in een nieuwe situatie óók weer slachtoffers vallen?

Jij gaat er dus vanuit dat mensen die hun honden voor euthanasie aanbieden altijd een hond hebben die 'gevaarlijk' is en iemand gebeten heeft? Ik kan je vertellen dat dat niet zo is en er ook mensen zijn die geen zin meer hebben in een oude hond of een hond waar mee gewerkt moet worden, die lopen liever weg voor hun verantwoordelijkheid en kiezen voor een spuitje.
De hond moet dan maar dood omdat ze er geen zin meer in hebben, daarnaast zijn er genoeg honden die niet begrepen worden en dat zorgt voor frustratie, in een hele andere omgeving kan het een hele andere hond zijn.
Ik vind niet dat de hond dan maar dood moet nee, dus herplaatsen zou dan een optie zijn, als je een goede opvang hebt of een goed asiel dan zal de hond bij een geschikt iemand geplaatst worden en daar nog heel gelukkig kunnen zijn.
Ze worden getest, dus de honden worden beoordeeld en ik denk dat dat heel wat onterechte euthanasie gevallen scheelt, in tegenstelling tot Nederland waar nog steeds genoeg honden afgemaakt worden terwijl ze absoluut niet gevaarlijk zijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 07:39

Cer schreef:
suuzepuus schreef:

Dat is het hele verhaal... men moet vóóraf denken.. maar ja, als dat niet gebeurd is, en de situatie is niet meer okee, wat dan?
Herplaatsen.. zitten toch ook wel wat haken en ogen aan..

*

natuurlijk kan er iets in je situatie veranderen waardoor een dier weg moet. Dat kan met heel veel verdriet gaan maar ik vind dat veel mensen er veeeeel te makkelijk mee omgaan. Als je kleine kinderen hebt en je neemt een puppy weet je dat dat zwaar zal zijn en een pup de kinderen en het speelgoed niet met rust zal laten. Ook een fulltime baan en een hond kan niet. een grote hond op een flatje en ga zo maar door.....
Als er kinderen geboren gaan worden, allergieen van partners (dus niet zoals mijn vent die een hekel aan katten heeft, nog een jaar of 10 en ze zijn dood dus deal er maar mee :D :o ) of scheiding enz denk ik dat het voor iedereeen beter kan zijn om een dier te herplaatsen.
het is gewoon niet zwart/ wit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:02

nou bedacht ik me toch net...dat ik ook 2 honden herplaatst heb in mijn honden carriere......

ojee... :=

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:26

Wordt hij gedumpt?

Jij gaat er dus vanuit dat mensen die hun honden voor euthanasie aanbieden altijd een hond hebben die 'gevaarlijk' is en iemand gebeten heeft? Ik kan je vertellen dat dat niet zo is en er ook mensen zijn die geen zin meer hebben in een oude hond of een hond waar mee gewerkt moet worden, die lopen liever weg voor hun verantwoordelijkheid en kiezen voor een spuitje.
De hond moet dan maar dood omdat ze er geen zin meer in hebben, daarnaast zijn er genoeg honden die niet begrepen worden en dat zorgt voor frustratie, in een hele andere omgeving kan het een hele andere hond zijn.
Ik vind niet dat de hond dan maar dood moet nee, dus herplaatsen zou dan een optie zijn, als je een goede opvang hebt of een goed asiel dan zal de hond bij een geschikt iemand geplaatst worden en daar nog heel gelukkig kunnen zijn.
Ze worden getest, dus de honden worden beoordeeld en ik denk dat dat heel wat onterechte euthanasie gevallen scheelt, in tegenstelling tot Nederland waar nog steeds genoeg honden afgemaakt worden terwijl ze absoluut niet gevaarlijk zijn.[/quote]

Nee, ik zeg niet dat ze een hond hebben die gevaarlijk is, maar wel dat ze een hond hebben die ze al dan niet terecht "zat" zijn. Ik ken de test niet die hier gebruikt word, maar weet wel dat andere testen die gebruikt worden niet altijd even betrouwbaar blijken. Die mensen zijn hun hond spuugzat, tenminste daar ga ik van uit als ze een spuitje overwegen. Als een ander adres zoeken een goede optie zou zijn in de zin van "makkelijk te vinden voor deze hond" hadden ze dat toch eerder gedaan dan een spuitje aan te vragen? Waarschijnlijk alleen al goedkoper. Dus dan nogmaals; wat is het verdere lot van zo'n hond?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:27

Wordt hij gedumpt?

Ze worden getest, dus de honden worden beoordeeld en ik denk dat dat heel wat onterechte euthanasie gevallen scheelt, in tegenstelling tot Nederland waar nog steeds genoeg honden afgemaakt worden terwijl ze absoluut niet gevaarlijk zijn.[/quote]

Nee, ik zeg niet dat ze een hond hebben die gevaarlijk is, maar wel dat ze een hond hebben die ze al dan niet terecht "zat" zijn. Ik ken de test niet die hier gebruikt word, maar weet wel dat andere testen die gebruikt worden niet altijd even betrouwbaar blijken. Die mensen zijn hun hond spuugzat, tenminste daar ga ik van uit als ze een spuitje overwegen. Als een ander adres zoeken een goede optie zou zijn in de zin van "makkelijk te vinden voor deze hond" hadden ze dat toch eerder gedaan dan een spuitje aan te vragen? Waarschijnlijk alleen al goedkoper. Dus dan nogmaals; wat is het verdere lot van zo'n hond?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:37

zover ik weet en gehoort heb,nogmaals heb er zelf geen ervaring mee,laat een dierenarts niet zomaar een hond inslapen hier,dat wil zeggen dat als jij komt met een hond die je al zómaar wil in laten slapen dat je al geen schijn van kans hebt,dan heb je de zogenaamde wel probleem gevallen,en de dierenartsen willen zeker weten dat ze een hond met probleem in laten slapen,dus vragen zij een bewijs van een gedragsdeskudige die inderdaad verklaard dat een hond gevaarlijk gedrag vertoont,en dan nog moeten zij er zelf achter staan willen ze de hond inslapen.

dat gaat via de gemeente zo'n gedrags beoordeling,die gemeente houdt daarna ook bij wat er met de hond gebeurd,dus bij herplaatsing willen ze óók nog eens het nieuwe adres hebben waar de hond heen gegaan is.

evt opties als een hond bij beoordeling dus niet agressief of gedrags gestoord genoeg bevonden wordt door deskundige in plaats van enige optie inslapen :
-hond + baas op cursus
-gedragsbegeleiding aan huis door honden gedrags therapeut
-herplaatsing
-asiel.

overigens heb je hier tegenwoordig ook een bewijs nodig dat je honden kan en mag houden een zogenaamd "Hundeführerschein",geen idee wat een mooi nederlands woord daarvoor is :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:40

Hier was er ook geen DA die "zomaar" een hond laten inslapen.
Je moet zelf van alles geprobeerd hebben en ze zijn zelf ook aan het rondbellen geweest om te kijken of hij ergens geplaatst kon worden.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:19

vuurneon schreef:
Maar ja, de kat van mijn vriendin viel een baby aan, die gewoon lekker alleen in de box lag. Moeder was alleen even naar het toilet... Kat zag de kans schoon en heeft de baby aangevallen. Kattennagels zijn geen pretjes! Dus groot gelijk dat die de kat hebben weggedaan. Ze hebben het wel even aangekeken, maar de kat kon de baby echt niet accepteren. Baby deed niets, kon nog niets doen. Alleen liggen...

Dus hoe weet moeder dat kat de baby aangevallen heeft?
Ik kan me best voorstellen dat een kat nieuwschierig is naar een baby en in de box springt.
Maar wie kan zeggen wat er toen gebeurd is?
Voor hetzelfde geld bewoog de baby met zijn/haar armpje, schrok de kat daarvan en heeft uitgehaald...
Ze was er niet bij, dus kan niet weten wat er gebeurd is i.m.o
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik werk al heel wat jaren in een hondenpension en wij maken natuurlijk ook van alles mee.
Heb ooit een beet gehad van een WHW terrier. De vorige pensioneigenaar sloeg hem altijd zijn kennel in met een bezem. Dus hij vind het moment van zijn kennel ingaan niet leuk en doet ook alles om dat te voorkomen. De tacktiek die werkt is hem optillen, in zijn mand zetten achterin de kennel en dan snel de kenneldeur dicht doen. Ik zat echter niet op te letten en zette de hond in zijn kennel en op het moment dat ik de deur dicht doe wil hij er tussendoor glippen. Ik hou hem tegen met mijn hand en krijg zijn tanden erin. Tsja Eigen schuld dikke bult, ik weet dat ie dat doet.... No way dat ik zelf zo'n hond in zo laten slapen o.i.d

Ook ben ik een keer gebeten door een bull mastiff. Ik doe haar kenneldeur open, ze loopt naar buiten en zonder enige waarschuwing en zonder er enige aanleiding voor te hebben beet ze me tot 5 keer aan toe in mijn benen. Mijn benen zitten nu dus onder de littekens, en zien er niet mooi uit.
Als de eigenaar een aantal dagen later belt om te vragen hoe het met haar hond gaat, en te horen krijgt wat die heeft gedaan, en vervolgens zegt: "Ow, dat is niet anders" en tijdens het ophalen van de hond aankomt met een achterlijk zeepje in hondenvorm, dan heb je aan mij een verkeerde.
Wanneer dit mijn hond was geweest was het einde oefening geweest...

Om weer even ontopic te zijn. Ja er zijn mensen die van te voren niet goed nadenken over het aanschaffen van een huisdier, en ja sommige mensen geven te snel op.
Maar er zijn er genoeg die echt het beste met ze voor hebben, en ze een betere plek willen geven dan dat ze zelf op dat moment kunnen doen. Liefde is ook loslaten zeggen we dan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:56

Een allergie kan wel degelijk opeens de kop opsteken helaas. Een allergie bouw je op. Het kan dus zijn dat je pas na jaren zo allergisch bent geworden voor de kat dat het te erg is geworden.
Een allergie zal best vaak als smoes worden gebruikt maar om nu maar te zeggen dat het altijd een smoes is, zeker als het dier al wat ouder is, dat is niet waar.

Mijn man was niet, meer, allergisch maar helaas is de allergie sinds kort in alle hevigheid teruggekomen terwijl wij al heel lang dieren in huis hebben. Hij is te gek op de dieren dus slikt hij heel veel medicatie en ondanks dat loopt hij nog steeds vaak met traanogen. We proberen de dieren wat meer buiten te laten en verder is het schipperen. Er komt in elk geval geen kat meer bij maar ons tweetal blijft wel. Het is echt niet leuk als je gek op dieren bent maar eigenlijk niet tegen ze kan.

En wat betreft kind en hond. Als het niet gaat, gaat het niet. Lijkt me vreselijk voor iedereen maar soms moet je dan wel een rotte keus maken voor er echt ongelukken gebeuren. Daar is het dier net zo min bij gebaat.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:04

Iedereen heeft het hier maar over bijtende honden bij kinderen, maar ik heb vaak zat meegemaakt dat de hond er al uit ging als het vrouwtje zwanger was. Overigens heb ik er hier ook een die daardoor herplaatst is. Beestje heeft overigens wel een veel beter leven gekregen, dus voor hem was het nog niet zo gek.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:44

Nikka schreef:
Iedereen heeft het hier maar over bijtende honden bij kinderen, maar ik heb vaak zat meegemaakt dat de hond er al uit ging als het vrouwtje zwanger was. Overigens heb ik er hier ook een die daardoor herplaatst is. Beestje heeft overigens wel een veel beter leven gekregen, dus voor hem was het nog niet zo gek.

Ik denk dat dat misschien juist wel wat realistischer is en ook niet slechter uit hoeft te vallen voor de hond. Niet iedereen weet vanaf zijn 5de dat ie papa of mama wil worden ik kan me best voorstellen dat je op je 25 met "ik heb toch geen kinderwens" een hond kiest die bijvoorbeeld heel actief is of een wat lastigere herplaatser, om er dan toch binnen 10 jaar tegen een of andere droomvent aan te lopen waarvan je eierstokken er bijna uitrammelen of je bij een ongeplande zwangerschap ineens al je oerinstincten ondekt. Dan is hem misschien net zo eerlijk naar de hond om hem te herplaatsen voordat je daadwerkelijk een structureel gebrek aan tijd en aandacht voor hem hebt. Als je eerst gaat afwachten of het werkt in de situatie terwijl dat duidelijk onrealistisch is en je hond ontwikkeld in die tussentijd een gedragsprobleem, dan word herplaatsen alleen maar veel ingewikkelder.

Je hebt natuurlijk ook gewoon domme mensen die al met rammelende eierstokken en een carrière droom een hele actieve hond kopen, hoor daar niet van :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:04

Ik had net een Groenendaeler pup toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Hoeft geen enkel probleem te zijn hoor. Hond was gek van het kindje en bewaakte haar ook. Als een vreemde te dicht bij kwam ging er een lip omhoog :D

Er is één keer wat gebeurd, ze viel op zijn staart en hij draaide zijn kop van schrik en misschien pijn naar achteren met een open bek. Zo botsten zijn tanden tegen haar wang. De dag daarop was haar wang blauw, heel fijn want dat was net de eerste dag dat ze naar de peuterspeelzaal ging. Het was gewoon een stom ongeluk en hij had haar absoluut niet gebeten. Hij schrok zelf heel hard van de situatie. Was een tophond!

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:24

ik krijg er de kriebels van... maar mijn moeder was zo erg met dieren. Kat niet leuk meer hoppa naar het asiel er mee. zoooo zielig. Al moet ik kale macaroni vreten mn dieren gaan niet weg..