LadyMadonna schreef:Mag een duivenmelker nog wel zijn duiven vrij laten vliegen? Straks schijten ze op je was
Vind het wel vervelend voor de mensen die er zoveel last van hebben, maar vind het raar dat die kennelijk alleen hier zitten...
De vraag is vooral: zitten die alleen hier?
Die kat wat bij mijn moeder thuis kwam heb ik nooit van geweten van wie ze was. Ik ben dus ook nooit kunnen gaan vragen of ze er iets aan wilden doen en misschien was dat ook een bokker die hier heel vrolijk zei "mijn buren vinden mijn kat leuk" terwijl het rotbeest onze vissen uit de vijver haalde, overal scheet enz (we hadden een klein vijvertje met kleine visjes dus heel leuk voor zo'n kattenbeest maar daarvoor hadden we dat ding niet. De keren dat ik die trut heb weggejaagd aan die vijver.)
En dan komen de wijzende vingertjes over honden... Ja, daar zitten ook roteigenaars tussen, natuurlijk, er zijn zelfs irritante postzegelverzamelaars veronderstel ik. Het punt blijft dat hondeneigenaren daar wel op beboet kunnen worden en als mijn hond een ander dier dood bijt ik de politie op de stoep heb staan maar katten die konijnen of hamsters en voliere vogels uithalen "da's natuur"...
Mijn hond die een konijn of kippen dood bijt of met wat pech, een kat... is dat ook. Dat is jachtinstinct, honden hebben dat ook. Maar mijn hond moet daar de consequenties van dragen als ze dat doet en die kat "da's normaal moet je je hok maar katproof maken"

. Zelfs onze Tijger, die de nijnen haar hele leven al kent, rent toch weg en gaat dan rustig op de picknicktafel naar ze zitten kijken. Als ik ergens niet bang voor ben met nijnen, is het een kat.
.