nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:58

Voor alle sceptische mensen in dit topic, de tijd zal het leren :o Het mag al duidelijk zijn dat we zeer ingelezen zijn en ik met heel veel zorg een fokker heb uitgekozen. Verder heb ik ook geen zin om in de verdediging of aanval te gaan omdat iedereen zijn mening mag hebben. Zou het leuk vinden als ik in ieder geval het tegendeel kan bewijzen :o

Leuk Samirah!! Heb je ook een foto van je kaukaas? Wat is het verhaal van je kaukaas?

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:04

Ik ben heel benieuwd naar jullie pup Urosa! Lijkt me mooi om te volgen. De hele ontwikkeling van beertje naar volwassen joekel heeft toch iets speciaals om mee te maken.

Vond het bij onze Sint Bernard destijds erg mooi. Zowel onze Sarpla als onze Kaukaas waren al volwassen joekels toen ze bij ons kwamen. Bij beiden vooral op de klik voor gegaan.
Na het verlies van onze Sarpla zag ik op facebook een gedeelde oproep voor haar van het asiel waar ze ze zat. Het toeval wilde dat ik toen bij ons Mam was waar de honden ook wonen. ( ik ben teveel weg, dus "leen" een stukje hond als ik er ben. Ik noem het altijd "mijn part-time hond".) De blik van haar bij die oproep leek zoveel op die van onze Sarpla die we een week daarvoor moesten laten gaan. Uiteraard oproep& foto laten zien. En tja, dan moet je er wat mee..
Na veel praten ook met nog thuiswonende broer; wilden we allemaal toch graag weer een hond. Het liefst een oudere; en nog belangrijker een grote. En als het kon eentje die een nieuw thuis zocht, was met onze Sarpla goed bevallen. Na een poosje rondkijken en nog informeren naar een andere hond stond Mams in dubio. Of de Kaukaas of die andere; beide hadden een "rugzakje" waar we wel mee overweg konden. Uiteindelijk toch ietwat onverwacht wezen kijken& klikken bij de kaukaas. En ja, die klik was er duidelijk. Vooral met Broerlief en ook wel met Mams. Na het bezoek nog een poosje de tijd genomen om weloverwogen te beslissen, toen er een bericht kwam dat er nog meer interesse was. Waarop zowel broerlief en ikzelf aangaven dat er als er 1 plekje was waar deze hond met haar rugzakje zich echt thuis kon voelen hier was. Bovendien Mams zonder hond dat klopt echt niet, het zou voor allemaal voordelen hebben. Ze had zelfs al een "nieuwe" naam uitgezocht. Daar kon Mams zich in vinden, dus er ging een bericht naar het asiel dat wij haar graag wilden hebben. Zo gezegd zo gedaan; en bij het ophalen zei Mams tegen haar "kom we gaan naar huis". En onze nieuwbakken kaukaas ging mee alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Ze ging immers naar huis. En thuis is ze inmiddels ook echt bij ons.

Haar verhaal is kort samengevat dat ze gedumpt is door haar vorige eigenaar. Gelukkig wel snel gevonden door de dierenambulance en naar het asiel gebracht. Speurwerk leverde geen eigenaar op, alhoewel er een paar sterke aanknopingspunten waren. Blijkbaar was ze niet meer van nut/ te lastig voor die vorige eigenaar. Ze is ergens geplaatst geweest maar dat liep blijkbaar niet zoals gewenst; en zodoende kwam ze weer terug naar het asiel. Daar hebben ze echt goed voor haar gezorgd, en omdat het lang duurde voor ze geplaatst werd een oproepje op hun facebook pagina gedaan. En zodoende is ze bij ons gekomen. Ze heeft echt wel zo haar dingetjes, wie niet. Maar het gaat lekker. Ze is een heerlijk maatje voor ons allemaal. Hopen er nog lang van te mogen genieten.

Afbeelding

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:50

Afbeelding

Dit is onze Kaukaas
Loop nu nog in bos. Zal zo even reageren :D

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 00:33

Ik ben het helemaal eens met Geerke en Estera.
Waarom heeft die een muilkorf om Amber?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:52

Amber, mooie sterke hond ook!

Samirah: vreselijk zeg dat mensen zomaar hun hond kunnen dumpen, ik vind dat echt verschrikkelijk en onvoorstelbaar -O- Extra fijn dat ze nu bij jullie een goede plek heeft gevonden :)

Ik heb verder geen nieuws, dat zal ook nog wel even wat weekjes duren. Hopelijk kunnen we het topic wat alive houden doordat de huidige kaukazen eigenaren vooral veel foto's plaatsen :') :+

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:22

anneliesdj schreef:
Ik ben het helemaal eens met Geerke en Estera.
Waarom heeft die een muilkorf om Amber?


Het blijft een vechtershond :j
Die van ons komt uit Roemenie, uit de bergen. Dus ligt nog dicht bij zijn roots.

Hij zelf is een toppertje, erg lief, maar hij zal maar net de loslopende mini hond van de buurvrouw pakken. Heel vaak laten andere mensen hun hond los uit en dan komen ze op Rak afgestormd. Ja daar is hij niet zo van gediend.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:32

Update!

In het weekend 20/21 Juni reizen wij naar Polen af om deze pup van elf weken op te halen!

Afbeelding

Uiteindelijk hoorden we niks meer van de fokker waar we langs zijn geweest -O- en om nu in Oktober nog vrij te nemen voor een puppy lag niet in de planning want het zou eerst voorjaar zijn, plus geen reacties meer op meerdere emails heeft ons doen besluiten de rest van ons netwerk af te gaan. Deze fokker had nog twee reutjes over met een mooie stamboom. Communicatie verloopt veel beter, actief zaken regelen (professioneel) en goed Engels.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:38

Oh wauw, wat een gave pup <3 Hoe zijn de ouders van deze pup dan, heb je daar ook info over? Vervelend dat die fokker niks meer liet horen. Niet echt profi idd...

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:32

Ja, vier generaties via moeders en vaders kant al in bezit. Allemaal ervaren showhonden met vele titels en stabiele karakters. Nee meerdere malen om een update gevraagd, wel vervelend rij je er helemaal heen hoor je niks meer. Plus ik wilde perse een puppy zonder lijnenteelt, dat is ook nog vrij moeilijk.. maar wel gevonden :D Als we volgend jaar de boerderij hebben willen we er misschien nog 1, even kijken hoe het bevalt offcourse, en dan is dat adresje in Tsjechiƫ wellicht beter te doen, zijn we ook niet zo afhankelijk van een bepaalde periode. Hebben we wel mooi verschillende bloedlijnen uit verschillende landen :)

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:54

Wat een drollebol , gefeliciteerd.

Hoe heb je de keuze tussen de 2 reutjes gemaakt ?


Raar dat de 1e fokker opeens niet meer van zich laat horen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:13

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle 8 de pagina's heb gelezen, maar op de eerste pagina zag ik wat filmpjes staan die ik bekeken heb.
Je moet sterk in je schoenen staan om deze honden de baas te kunnen zijn.

Waar ik ook meteen aan moest denken: een maand of 2 geleden heb ik een documentaire gezien op NG over het leven in de ergste gevangenissen in Rusland en daar gebruikten ze ook deze honden om de gevangenen in toom te houden.
Als ze stonden idd 2 meter hoog en tussen de 90 en 100kg pure agressie. Erg imposant om te zien (de gevangenen ook trouwens).

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:15

Kaatje schreef:
Wat een drollebol , gefeliciteerd.

Hoe heb je de keuze tussen de 2 reutjes gemaakt ?


Raar dat de 1e fokker opeens niet meer van zich laat horen.

Het andere reutje had wat verder weg lijnenteelt (twee verschillende nestjes)
Denk ook dat het gewoon een cultuur verschil is, ik wil graag informatie en communicatie over het proces. Dat je weet welke teef door welke reu gedekt wordt, wanneer ze drachtig is en ongeveer uitgerekend. Blijkbaar had ze daar geen zin in :+ Had ook al eerder eens aangegeven dat ik geen lijnenteelt pup wilde, reageerde ze ook nogal gevoelig op. Ik weet dat het niet altijd slecht is maar als je wel eens wilt fokken is het mooi als het basis materiaal in ieder geval vrij is van lijnenteelt.

Pieteritus: die documentaire heb ik ook al eens gezien :j dan hebben de gevangenen bij ons echt een heel lekker leventje

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:42

Goedemorgen

Soms is lijnenteelt juist fijn om een goede eigenschap vast te leggen.
Maar dan moet je zoveel kennis hebben dat je weet hoe en waarom.
Vaak is de lijnenteelt enkel een gevolg van gemak , om niet verder uit te hoeven wijken naar een andere hond.
Een hond zonder lijnenteelt kan soms genetisch niet sterk in zijn schoenen staan , en bij de pups zullen dan alle eigenschappen van de partner overheersen. Maar dat hoeft helemaal niet.
Kwestie van uitproberen.
Citaat:
leven in de ergste gevangenissen in Rusland en daar gebruikten ze ook deze honden om de gevangenen in toom te houden.

Klopt , die honden zijn daar speciaal op gefokt en blijven daar ook, daar kunnen wij echt geen pup van kopen.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:23

Klopt :) alleen die fokker had toen volgens mij broer x zus of halfzus gedaan, dat gaat mij echt te ver.
Deze fokker was de vaders overgrootvader hetzelfde als moeders opa. Dat had ik nog wel gewild. Maar de pup die we nu krijgen komt uit twee hele sterke lijnen dus vind ik persoonlijk fijner.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:44

Citaat:
Klopt :) alleen die fokker had toen volgens mij broer x zus of halfzus gedaan, dat gaat mij echt te ver.

Daar zou ik ook van af blijven. :j

Uit ervaring weet ik dat problemen uit inteeltlijnen weg fokken je zeker 3 generaties vers bloed
-onverwante lijnen toevoegen- :+ kost.

Ik ben heel benieuwd :D

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:08

Nou hij is er :D

Gisteren zijn we terug gekomen uit Polen.
Hij heeft echt een prachtig karakter, en is ook nog erg mooi.
Wij zijn er ontzettend blij mee. Zal vandaag even wat foto's maken.

Hij heeft zich goed gedragen gedurende de 10 uur durende terug reis. Lopen aan de riem is ook al gewend, en hij heeft vannacht een half uurtje gepiept en daarna heeft hij de hele nacht doorgeslapen en de bench was nog droog vanochtend. Echt heel knap dus. Het is een slimme, boevige clown. Ik leef nu op een roze wolk haha

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:23

Gefeliciteerd ,veel plezier ermee.

Ik ben heel benieuwd naar foto's van de wolbaal :D

Het is jammer dat de teef die ik nu heb zo'n draak is naar andere honden ,
ik heb een 2e overwogen maar durf het niet aan.

Wat vond je chi ervan ?

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:27

*-:) *-:) *-:) *-:)

Waar blijven de foto's nou ??????????????? :D

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:26

Hier ook heel benieuwd naar foto's van jullie nieuwe aanwinst!

Met onze Nurith gaat het super. Lijkt echt haar plekje als huishond gevonden te hebben. Een poosje terug helaas goed in de lappenmand gezeten met herstel van een pittige ingreep. en had geen betere oppas dan onze kaukaas kunnen hebben! Vriendlief was dan ook erg blij met dit extra oogje in het zeil houden, als hij werken was. Heel bijzonder om zo mee te maken.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:40

Goede morgen
Citaat:
en had geen betere oppas dan onze kaukaas kunnen hebben!

Klopt , die ervaring heb ik ook.
Alleen de trap op gaan was er niet bij : mijn Amber stak haar schouder onder mijn hand en leunde tegen me aan om me te steunen.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:11

Wat een heerlijke wolbaal hebben jullie Urosa! Geweldig om op die paar foto's al zoveel verschillende blikken van jullie beertje te zien. Wil het wennen een beetje?

Kaatje; Het klinkt heel herkenbaar! Jouw Amber klinkt Super zoals je dat beschrijft. Op z'n minst met de ogen overal gevolgd worden. En bij voorkeur pontificaal vlakbij zodat je zeker weten geen stap zult verzetten zonder dat ze daarvan op de hoogte is. Bezoek ook prima, maar owee als je ook maar even zoiets had van het is me allemaal wat te druk. Dan gaat accuut het niveau van in de gaten omhoog. Er zit geen kwaad in, maar heel duidelijk verschil wie bij de kudde hoort en wie niet. :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:51

Kaatje schreef:
Citaat:
Klopt :) alleen die fokker had toen volgens mij broer x zus of halfzus gedaan, dat gaat mij echt te ver.

Daar zou ik ook van af blijven. :j

Uit ervaring weet ik dat problemen uit inteeltlijnen weg fokken je zeker 3 generaties vers bloed
-onverwante lijnen toevoegen- :+ kost.

Ik ben heel benieuwd :D


Voorkomen is zoals altijd beter dan genezen.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:17

Mooie foto's .

Het is al een flinke beer.

Hoe is zijn schedel? Mooi vlak en glad of een beetje omhoog lopend naar het midden toe.?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:10

Mooi vlak en glad, door het haar lijkt het wat anders.

Het wennen gaat goed, hij heeft een top karakter voor mens en dier.
Al waaks met zijn 12 weken. En hij heeft de woorden eigenwijs, koppig en doorzettingsvermogen een andere dimensie gegeven :')

Hij speelt ook leuk met die chihuahua, heb er wel een filmpje van. Moet ik nog even kijken hoe ik dat hier ga krijgen.