Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xx_Horsiex schreef:Dus als ik het goed begrijp zijn je andere katten naar de schuur verbannen maar je houdt haar wel bij je? Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik niet echt van dierenliefde getuigen..
Je doet het super... Olijf heeft het super, Kyra voelt zich duidelijk ook super.... en katten die onzindelijk zijn in een verwarmde schuur houden lijkt me een prima oplossing. Je hoeft je eigen gezondheid niet te offeren voor je dieren... en het klinkt als dat je dat een hele tijd wel hebt gedaan. xx_Horsiex schreef:Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom die katten onzindelijk zijn? Komt dat omdat ze nooit zindelijk gemaakt zijn? Of omdat de kattenbakken niet goed genoeg schoon zijn? Of omdat de situatie waarin ze leven zodanig stress oplevert dat ze er onzindelijk van worden? Nu zitten die katten in de schuur te kijken waarin ze in hun eigen uitwerpselen moeten zitten omdat ze onzindelijk zijn, en komt er hooguit een a twee keer per dag iemand eens naar ze kijken...
Evelijn schreef:Goh Horsiex.... jij hebt wel heel veel meer informatie dan ik heb.... of heel veel meer fantasie... is dat wel eerlijk tov de TS?
Evelijn schreef:Goh Horsiex.... jij hebt wel heel veel meer informatie dan ik heb.... of heel veel meer fantasie... is dat wel eerlijk tov de TS?
Katten hebben nooit tussen hun eigen uitwerpselen gezeten. Plaste alleen op dingen die zacht aanvoelen. Dus kussens en bank en tapijten. Net zoals de katten bij mijn moeder op plastic tassen plassen. Terwijl ze totaal geen stress oid hebben. Aangezien ze alle kanten op kunnen gaan. Want die mogen wel buiten komen.xx_Horsiex schreef:Evelijn schreef:Goh Horsiex.... jij hebt wel heel veel meer informatie dan ik heb.... of heel veel meer fantasie... is dat wel eerlijk tov de TS?
Hoezo? Ze zegt toch zelf dat ze onzindelijk zijn? Kan mij niet voorstellen dat ze dat in de schuur ineens wel zijn. Verder zegt ze dat ze het erg benauwd heeft met al die katten om haar heen, dus ze zal vast niet de hele dag bij ze in de schuur zitten? Kan mij ook voorstellen dat de rest van het gezin werkt of naar school gaat en ook geen tijd heeft om vaak naar de katten te gaan. En katten zijn vaak propere dieren, die zijn niet zomaar onzindelijk.
xx_Horsiex schreef:Dus omdat dit topic over Kyra gaat mag er niet gepraat worden over je andere katten? Nogal zielig dat je niet met kritiek kan omgaan en mij daarom vraagt om weg te gaan.
Hier stikt het ook van de zachte dingen met drie katten, en toch plassen die nergens op. Misschien maar beter voor de katten dat ze in de schuur zitten, weg uit een situatie die duidelijk niet gezond is, want nogmaals, buiten de bak plassen en poepen is niet normaal voor katten.
xx_Horsiex schreef:Dus omdat dit topic over Kyra gaat mag er niet gepraat worden over je andere katten? Nogal zielig dat je niet met kritiek kan omgaan en mij daarom vraagt om weg te gaan.
Hier stikt het ook van de zachte dingen met drie katten, en toch plassen die nergens op. Misschien maar beter voor de katten dat ze in de schuur zitten, weg uit een situatie die duidelijk niet gezond is, want nogmaals, buiten de bak plassen en poepen is niet normaal voor katten.
eilleen333 schreef:xx_Horsiex schreef:Dus omdat dit topic over Kyra gaat mag er niet gepraat worden over je andere katten? Nogal zielig dat je niet met kritiek kan omgaan en mij daarom vraagt om weg te gaan.
Zoals gezegd gaat dit topic over Kyra, die ernstige gedragsproblemen had bij de oma van TS. Dit gaat bij TS thuis al een stuk beter.
Prima dat je een mening hebt over de andere katten, die heb je uitgesproken. Ga nou alleen dit topic niet verpesten door hierover door te gaan. Straks gaat dit topic op slot en krijgt TS ook geen advies meer over Kyra. Bovendien vind ik dat veel te leuk om te volgen.
Ik denk dat iemand die een zeer agressieve kat in huis neemt, wel degelijk begaan is met het lot van de dieren, anders zou ze Kyra zonder pardon hebben laten inslapen.
Bovendien heeft het geen zin om jou katten te vergelijken met die van TS... Heel fijn voor jou dat jouw katten niet binnen plassen, maar elk dier is een individu met zijn eigen 'problemen'. Hier wordt gezegd dat de katten van TS zielig zijn omdat ze in de schuur leven. Prima, dat is een mening. We kennen de situatie niet, en misschien is die schuur wel een katten walhala... Weten wij veel!
...
eilleen333 schreef:Eventjes nog heel snel offtopic dan...
Weet niet of het een optie is, maar om zo'n kleed over de bank te doen? Dat kan je makkelijk uitwassen. Daaronder kan je evt zeil of plastic doen zodat vocht niet in de bank zelf trekt. Stel dat de katten dan een ongelukje op de bank hebben, kan je het misschien makkelijker schoon krijgen.
Zo, en dan nu weer terug naar Kyra
Wat ik overigens nog niet gezegd had, is dat het ook gewoon een hele charmante kat is om te zien. Eentje met gebruiksaanwijzing, maar ik denk dat je echt heel ver met haar kan komen (en je bent al een goed eind op weg). Thumbs up TS! Dat je dit doet!
En dat je dat gewoon moet respecteren. En ben ook blij dat het gewoon goed gaat met haar. Oma belt vaak om te vragen hoe het gaat. En telkens zegt ze dat ze blij is, dat Kyra niet is ingeslapen. En daar doe ik het voor. Dus als Kyra goed gewent is beneden, dan komt oma langs. Aangezien ze liever nu nog op de bovenverdieping zit ( maar niet meer op mijn kamer ) en ik niet wil dat mijn oma te veel trappen loopt.
Ze is lief, aanhankelijk gek op kopjes geven (komen best wel hard aan) Je kunt haar overal aanraken. Ze ligt iets te graag bij je. Dus gek op aandacht (nog erger als Olijf
)
Merk dat ze er ook enorm veel aan heeft. Als er vreemde mensen komen of ze schrikt ergens van. Dan krab ze flink aan de krabpaal.
YamaDeva schreef:Hé, long time no update... Leuk om weer even te lezen hoe het gaat.
Fijn om te horen dat het goed gaat! Dat kopjes duwen doen onze poezenmeiden ook...![]()
Enne... komen de andere katten inmiddels ook weer binnen als jullie thuis zijn en gaat dat goed? Zowel qua zindelijkheid als met Kyra?
Olijf en oma ook nog steeds een gelukkig stel?
Ben intussen al doorverwezen naar internist. jilleroo schreef:Wat fijn dat het zo goed gaatals jullie en kyra elkaars grenzen kennen en respecteren dan is er een hoop te bereiken.
YamaDeva schreef:love_western schreef:Ja ben laatste tijd weinig actief geweest. Ben nog steeds thuis met allerlei vage klachtenBen intussen al doorverwezen naar internist.
He getsie, nog steeds toxoplasmose klachten of is er misschien toch meer aan de hand? Beterschap in ieder geval.