NoiRaM schreef:jack russel van 8 maand oud ( wel een rustige versie )
Op maandag :
6:45 even snel een plasje
8:30 15 min wandelen en spelen
10:30 30 min wandelen en spelen
19:00 15 min wandelen en spelen
20:30 soms even snel een plasje
22:45 10 a 15 min wandelen
( en in huis word er ook met hem gespeelt en gestoeit )
Op dinsdag :
6:45 even snel een plasje
8:30 30 min wandelen en spelen
17:30 15 min wandelen en spelen
20:00 45 min cursus
22:45 10 a 15 min wandelen
op woensdag is mijn vriend thuis dus dan loopt hij de hele dag los , op donderdag en vrijdag is onze hond bij mijn ouders die dan op hem passen waar hij de hele dag kan rennen als hij wil.
Vrijdag middag gaat hij met mij mee naar de paarden en zaterdags gaat hij soms ook mee en anders blijft hij bij mijn ouders.
zondags zijn we beide altijd thuis dus dan is hij ook niet alleen.
hier ook een rustige versie van de jack russel
packer schreef:Ik wordt er soms een beetje beu van, dat alle honden maar sociaal moeten zijn, ik heb honden voor erf bewaking, mijn duitse herder is hond die je niet bij andere volwassen honden hoeft neer te zetten. Komt mijn hond te kort? Nee, ik heb namelijk altijd meer dan 1 hond, zodat hij zn eigen roedeltje heeft. Het is geen mens, maar een hond die andere behoeften heeft. Hetzelfde met visite, welkom maar laat je honden thuis, tis hier namelijk geen uitlaat plek, onder het mom maar das zo gezellig voor de honden, nee dus. En ja ik ga naar de club met mijn honden, maar bij de herder op de club laat men de honden niet bij elkaar komen, anders gebeuren er ongelukken.
ben het met je eens!
Magrathea schreef:MyWishMax schreef:Het is voor een hond helemaal niet zo normaal om met alle vreemde honden op te kunnen schieten, wij mensen vinden dat wenselijk. Ik doe mijn volwassen hond er absoluut geen plezier mee, zelfs niet als ze alleen langslopen. Met behulp van een GT kunnen we andere honden normaal passeren, maar ik ga alsnog niet in een druk bos lopen. Ze raakt er gestrest van. Nu zorg ik er wel voor dat ze een paar honden buiten onze pup heeft waar ze regelmatig mee in contact komt, maar die moet ik zorgvuldig uitzoeken. Zij is zelf onzeker en angstagressief, bij andere onzekere honden gaat ze haar punt maken. Zij komt dus alleen in contact met dominante zelfverzekerde reuen (behalve de teef van mijn schoonouders, maar die ziet ze dagelijks en kent ze vanaf dat die hond een pup was. Maar daar moeten we alsnog bij opletten)
Mijn pup komt ook alleen in contact met honden die ik ken en 100% vertrouw. Hij moet juist leren vreemde honden te negeren.
Dus ja, ze hebben sociale contacten, maar nee, ze komen niet in contact met vreemde honden.
En waarom zou je? Wij mensen gaan toch ook niet met elke random vreemde op straat een praatje aanknopen?

+1
en waarom allemaal afkortingen gebruiken. zet het dan tussen haakjes wat het betekend
vind het erg vervelend om te lezen en vast ik niet alleen