nestje kittens zonder mama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: nestje kittens zonder mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:50

Agh wat zijn ze schattig

Ik zou ze ook nog wat langer dan 7 weken bij elkaar houden

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:52

Aah wat een schatjes! Goed bezig TS dat je zo goed voor ze gezorgd hebt, echt respect.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:29

Kieffertje schreef:
Ik denk dat het voor kittens prettig is als ze zo weinig mogelijk heftige ervaringen meemaken op (zeer) jonge leeftijd. Dus dat het idd beter is om de kittens nog even bij elkaar te houden, liefst langer dan 7 weken. Het maakt dan natuurlijk wel uit of er in het nieuwe huis andere (jonge) katten aanwezig zijn (zonder soortgenootjes lijkt 7 weken me wel heel erg vroeg).

Ik ga hier in mee.
Met als toevoeging dat ik jonge soortgenoten wel een belangrijke reden vind om hem zelfs nog ruim over de 7 weken in 'het nest' te laten, omdat 1 van de kittens sowieso bij jou blijft (toch?) zou ik als toekomstige eigenaar er voor kiezen om hem een stukje langer bij je te houden. Zelf heb ik alleen een oudere poes, kitten zou dan dus niet zonder soortgenoten komen maar het is en blijft afwachten hoe de oudere kat er op zou reageren en qua spelen zou hij toch minder aan zijn trekken komen de eerste tijd (totdat de oudere kat ontdooid is lol) terwijl dat voor mij een belangrijk onderdeel is vooral bij moederloze kittens... die hebben nl nog al eens de neiging te ruw te blijven spelen ook op latere leeftijd, als ze onder elkaar zijn leren ze dat spelen pijn kan doen.

Maar ach dat is mijn redenering geen idee of daar wat van klopt of dat ik misschien teveel menselijke eigenschappen erop plak.

Wat worden ze mooi!!!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:07

Wat een leukertjes zijn het toch!

Ook ik vind het heel logisch en diervriendelijker om ze nog even bij elkaar te houden. Ze zullen toch wel warmte en steun bij elkaar zoeken bij gebrek aan een moeder. Dus ik snap dan niet helemaal van die mensen wat er op tegen is om nog een paar weekjes te wachten.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:11

Nog een toevoeging: De kittens krijgen natuurlijk al een tijd geen moedermelk en zijn dus niet beschermd tegen bepaalde virussen. Dit zou voor mij een reden zijn om nog tot in elk geval de eerste enting (dus de 9e week) te wachten met verhuizen. Nieuwe eigenaars die niet voor die enting willen betalen kunnen misschien beter geen eigenaars worden :)

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 15:59

Ik ben blij dat jullie het met me eens zijn. Begon al bijna te twijfelen.
Ze wilde het kitten vorige week direct ophalen, hij was toen 5 weekjes, als vriendje voor hun kitten van 11 weken.
Ik heb toen afgesproken om sowieso te wachten tot hij 7 weken is omdat dit ook de wetterlijke leetftijd is tot wanneer ze in het nest moeten blijven. Dan zou hij ook wat weerbaarder zijn tegen over hun oudere kitten.. Ze vonden dit toen een goed idee. Maar blijkbaar waren ze het er toch niet mee eens want gister zette ze zonder dat ze mij iets hebben laten weten foto's van hun nieuwe kitten van 6 weken op facebook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:10

Normaal blijft een kitten tot 12 weken bij een goede fokker.Soms als het nest erg groot is gaan ze iets eerder weg bij een week of 10/11 maar dat is als de moeder het zat is.
Dus ik vind het niet gek dat je ze langer als 7 weken houd.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:12

Gelukkig dat hij daar niet heen gaat dan. Voor Stoer komt wel een ander leuk adresje. Het is dat ik al 2 leuke katten heb, en dat wil ik verder ook niet verstoren met een nieuweling, maar als ik op zoek was geweest had ik 'm zo opgehaald (als hij ong. 9 weken is).

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:32

Kady1 schreef:
Ik zou ze nog even lekker bij elkaar houden hoor ookal is er geen moeder kat meer, ze leren toch van elkaar en met elkaar en alles is vertrouwd. Dus ik vind dat niet gek.
Ga hier eens even met mijn vriend overleggen want wij willen al een tijdje een kat dus wie weet is hij het er mee eens.
Maar ik gok zo dat je nu van half bokt PB gaat krijgen voor deze leuke kitten dus ik zou me geen zorgen maken, die vind wel een nieuw baasje hoor!

Wellicht staat TS er niet zo negatief tegenover dat je Stoer reserveert onder voorbehoud dat je het even met vriendlief overlegd?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:58

Ik heb het net tegen hem verteld en hij wil er even over nadenken. Maar staat niet negatief er tegenover.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:02

De stichting voor moederloze kittens en zwervertjes waar ik mijn 3 dametjes vandaan heb, houden de katjes altijd tot minimum 8 weken. Dit ook mede vanwege hun entingen die ze daar krijgen, maar goed, is voor de ukkies alleen maar leuk dat ze toch 2 maandjes bij elkaar kunnen blijven denk ik. :j

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:24

Ik zou ze ook lekker nog even samen houden. Hier bleven de kittens ook minimaal 10 weken bij de moeder vind ik een mooie tijd. Het laatste nest van onze poes heb ik bewust lekker lang bij haar gehouden en langzaam aan de kittens uit laten vliegen ze zijn compleet tot 15 weken bij elkaar geweest de laatste is met 17weken weg gegaan en is nu na 3 jaar weer thuis. Helaas is moeders vroegtijdig overleden ze had een gezwel in haar darmen en hebben haar in moeten laten slapen.
Wat wel heel leuk is dat deze het kitten dat 3jaar weg is geweest direct uit de kattenbak door liep naar de plek waar ze geboren was en daar dus tot op de dag van vandaag (nu 4maanden bij ons) nog altijd ligt te slapen als ze binnen is.
Lekker de baby's nog even bij elkaar houden ookal hebben ze geen mama als je ziet dat ze er aan toe zijn uit te vliegen dan merk je dat snel genoeg.
Maar ze zijn echt GEWELDIG! Helaas vind Piraat het niet zo leuk om andere poesjes in huis te hebben nog anders had ik het wel geweten en had hij samen met Piraat rood kunnen kleuren op onze paarse bank. Hoop dat je een fijn plekje voor hem vind.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:42

Bedankt voor de reacties weer! Ik ga zeker mijn gevoel volgen :j Maar wilde toch even checken of ik nou zo raar was ofzo.. Ik weet natuurlijk dat raskittens later naar een nieuwe baas gaan, maar blijkbaar vinden veel mensen dat voor een htk kitten niet nodig.. Maar ik wil natuurlijk het beste voor mij babies :) De eerste die weg gaat is Bink, die gaat met mijn moeder mee zodra ze terug komt van vakantie maar dat duurt nog 3 weken, en Bink kent haar al goed en ze is van plan hem steeds mee te nemen als ze hier heen komt zodat hij hier weer met zusje en de rest kan spelen. Dus dat komt zeker goed!
En Kady1 ik ben benieuwd!

Zo zit de hele bende nu aan de melk!
Mijn eigen poezendames Beertje en Pluus beginnen ze steeds meer te accepteren *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:54

wat zijn ze al groot geworden zeg! zeker ten opzichte van je andere katten. Fijn dat je ze wat langer bijhoud! drie jaar geleden heb ik met acht weken een kat meegenomen, maar helaas merk ik aan hem dat dat te vroeg was (lees: lompheid tov andere katten, zuigen op dekentjes) hopelijk vindt Stoer snel een baasje :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:41

Wij hebben ons katje met ruim 12 weken pas opgehaald. Was ook een zonder moeder, dus die heeft zich erg op kunnen trekken aan de rest van de katjes. Ze is nu heel sociaal en vind katten en mensen beiden heel leuk.

Mij is verteld dat katten die op te jonge leeftijd al naar een nieuw huis gaan wel naar kunnen gaan doen tegen soortgenoten. Ook krijg je vaker probleemgedrag.

Ik denk dat die mensen kleine katjes gewoon zo lief vinden, dat ze ze het liefst nu al in huis nemen. Maar dat kan gewoon niet :n

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:58

De eerste van ons is met 16 weken gekomen. Vond het eigenlijk wel prettig, had ze net wat meer opvoeding achter de rug. Maar weet natuurlijk niet hoe het was gegaan als ze al eerder gekomen was. Kwam haar nu eenmaal pas tegen toen ze al 14/15 weken was. Ik heb je trouwens teruggePB't nouksjens :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:07

Wat een mooie bende heb je daar bij elkaar ! <3
Blijft er dan ééntje van de 3 bij jou wonen ?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:57

Misschien heb ik het gemist, maar heb je al een nieuw baasje gevonden?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:53

Wat een plaatjes zijn het geworden!!!

Wij plaatsen nooit direct. Er zijn genoeg mensen voor wie het echt een impuls aankoop is... We hebben al meermalen meegemaakt dat mensen informeren naar kittens en de dag erna mailen dat ze er van afzien, want ze hebben een ander kitten gevonden. We hebben ook een keer een stel over de vloer gehad, jong stel, hartstikke leuk. In eerste instantie waren ze teleurgesteld dat ze de katten niet meteen mee mochten nemen, maar ze begrepen het wel. In elk geval, het was een absolute 'go' voor ons, dus alles doorgesproken en een week later afgesproken. Ze waren nog geen 30 minuten weg toen ze me belde dat ze er toch van af wilde zien. En dat ze blij was dat we de kittens niet meteen meegegeven hadden, omdat ze dan met twee kittens in de auto gezeten had.

Overigens plaatsen wij ook nooit alleen. Kan Stoer niet met Bink mee? Een kat alleen is ook maar zo alleen...

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 19:37

Dank allemaal, het zijn echt schatjes! Mooi maar vooral ook vreselijk lief een aanhankelijk.

Ik heb het nieuwe huis een beetje los gelaten, geniet van de kleintjes en druk met andere dingen. (Door mijn rug gegaan, paard waar het niet zo lekker mee gaat die vd week richting kliniek vertrekt...)
Er komen wss mensen kijken volgend weekend. Het zou natuurlijk super zijn als Stoer met Bink mee kan naar mijn ouders, maar mijn vader heeft niets met katten dus dat ze er 1 nemen is al een wonder! Maar wie weet als ze straks terug zijn dat ze verliefd worden, Stoer begint steeds mooier te worden <3 Ach en in het ergste geval hebben wij straks 4 katten... Mijn oudste zoon is compleet verliefd op Stoer vanaf het begin dus wie weet.. Denk alleen dat m'n man dan gaat verhuizen haha

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:18

Een kat meer of minder merkt ie niet. ;)

Ik zou proberen je vader over te halen, want aan een kitten alleen heb je veel meer werk dan aan twee kittens. Als ik zie wat we tot nu toe geplaatst hebben, dat gaat allemaal super. Het speelt met elkaar in plaats van alles te slopen en constant te drammen om aandacht. Tuurlijk, er zijn katten die prima alleen kunnen leven, maar mijn katten gaan per twee weg. ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:26

Kady1 schreef:
Ik heb het net tegen hem verteld en hij wil er even over nadenken. Maar staat niet negatief er tegenover.

Ik weet nog een moederloze kitten van vijf weken Kady1 :D . Zal straks delen op facebook. Heb je de moeder van Poema niet meer?

Wat zijn het toch een mooie katjes ts. Helaas is mijn man super allergisch dus we houden het bij de twee die we al hebben.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:18

@ percy, nee de katten zijn bij mijn ex gebleven. Was voor mij een heel moeilijke keuze maar de katten weg halen uit een omgeving waar ze alle vrijheid hebben naar ineens alleen maar binnen is niet eerlijk

Wij gaan dit weekeind bij TS kijken of we een klik hebben met poezels.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:02

Ha, ik ben benieuwd! Het is wel een hele mooie <3

Snap wel dat ze bij je ex zijn gebleven. Daar waren ze natuurlijk helemaal gewend.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:53

ik wil ze alle drie maar heb er al twee dus helaas,. maar die blauw creme en die creme en dus alle drie ook de blauwe scheeeeeetig