SienenIvo schreef:Boven toch nog niet?
Koeien hebben geen boventanden, ze hebben een harde 'plaat' waarmee ze het gras afscheuren en pletten
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Broccoli schreef:Maar even wat anders.
TS ik vind het wel een leuk kalf! Ben heel slecht in schatten, maar ik denk zo'n week of 4 als ik haar zo zie. Maar pin me er niet op vast hoor!
Misschien zelfs 4-6, maar durf me niet met volle zekerheid uitspreken
josje4 schreef:Broccoli schreef:Een kalf wordt met tanden geboren
Echt niet hoor.
Arme moeder koe als dat zo zou zijn
Edit: stop je hand maar is in een mond van een kalfje dan voel je echt nog geen tanden hoor maar vooral heel veel slijm
anders mankeert de kalveren op mijn stagebedrijf allemaal wat. Broccoli schreef:Als ik zo naar het schema kijk zou ze nu 2x 2,5 liter moeten krijgen. 5 liter in totaal.
Natuurlijk is samen met andere kalfjes leuk, maar als de situatie daar niet naar is. En volgens mij wil je er ooit wel een kalfje bijnemen begreep ik?SienenIvo schreef:Broccoli schreef:Als ik zo naar het schema kijk zou ze nu 2x 2,5 liter moeten krijgen. 5 liter in totaal.
Maar hij krijgt nou meer omdat dat misschien helpt. Dan is ie misschien minder snel ziek.. En zijn mest is geen diarree dus nou is er nog niks aan de hand. Als hij aan de diarree geraakt krijgt hij minder. Maar dat wisten we niet omdat we niet wisten hoe oud hij was.
Broccoli schreef:SienenIvo schreef:
Maar hij krijgt nou meer omdat dat misschien helpt. Dan is ie misschien minder snel ziek.. En zijn mest is geen diarree dus nou is er nog niks aan de hand. Als hij aan de diarree geraakt krijgt hij minder. Maar dat wisten we niet omdat we niet wisten hoe oud hij was.
Snap je goede bedoelingen, maar zou toch minder gaan geven. Ze heeft nu nog geen diarree, maar de kans daarop is wel groter. Ze kan ook gaan overlopen omdat de pens nog klein is. Als je je goed aan het schema houdt moet ze ook gezond blijven
xIirtJj schreef:Kalfjes worden met tanden geboren, het wil nog wel eens verschillen hoe ver ze door zijn. Bij de ene zijn ze al verder als de ander. Maar tanden hebben ze altijd.
Ik weet eigenlijk niet zo heel erg goed wat ik van het topic moet denken, maar ben wel een soort van 'blij' dat je een topic hebt aangemaakt zodat je hulp krijgt. Want ik weet niet of het een hele slimme set geweest is.
Geef dat kalf alsjeblieft niet te veel melk, das echt niet goed voor ze.
Ik schat het kalf ook op ong 4 weken. Maar je kan de papieren echt wel bij de boer weghalen hoor, die moeten ze altijd op het bedrijf hebben en ze moeten het kalf ook registreren in het geval het een kui is. Dus dan heeft hij ook de registratiepapieren waar hij een kopie van kan maken.