Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nemurin schreef:Ook raar dat zo'n hond haar ineens greep, ze heeft niet eens borstelige vacht op d'r rug die verkeerd begrepen kan worden ofzo. Ik zou als eigenaar van die hond inderdaad ook heel erg schrikken van je eigen hond zoals Lusitano al zegt.
Duhelo schreef:Sanne: als ze rustig is en niet aan het verband gaat pulken als je er bij bent kun je prima die kap afdoen hoor. Ding voorkomt enkel dat ze verband losknaagt wat je wel gaat zien. Zal een stukje fijner zijn.
Ze ziet er naar omstandigheden goed en levendig uit, dus komt wel weer goed.
Het gat in de wond hoef je niet veel zorgen te maken, ik heb onlangs een groot hangoorkonijn gehad die ergens blijven haken was, er was op zijn rug een wond van 15 cm doorsnede, waarvan het vel letterlijk weggestropt was. Je keek eigenlijk rechtstreeks op de hazenrug en ruggegraat wat je anders op je bord liggen hebt. Die heb ik de eerste week ook verbonden en behandeld met isobetadinezalf, en dan na een week gesmeerd(nouja, de zalf er meer opgelepeld) met een mengsel van poedersuiker en isobetadine, gecombineerd met de korsten verwijderen en antibiotica. Heeft een weekje of zes geduurd, maar is volledig goedgekomen inclusief haargroei!
Limoen schreef:Ik denk dat ze straks tepeltjes op d'r zij heeft en als ze d'r hanenkamp op d'r rug opzet dat die over d'r zij loopt
dito schreef:Limoen schreef:Ik denk dat ze straks tepeltjes op d'r zij heeft en als ze d'r hanenkamp op d'r rug opzet dat die over d'r zij loopt
nou jeetje dat zal wat zijn zeg. Zo hebben wij een hond gehad die zijn traanbuis deed het niet meer, toen hebben ze een speekselklier naar zijn oog gemaakt dmv operatie wat bleek als je hem een koekje gaf kwijlde hij via zijn oogsja alles is dus mogelijk haha
dito schreef:Limoen schreef:Ik denk dat ze straks tepeltjes op d'r zij heeft en als ze d'r hanenkamp op d'r rug opzet dat die over d'r zij loopt
nou jeetje dat zal wat zijn zeg. Zo hebben wij een hond gehad die zijn traanbuis deed het niet meer, toen hebben ze een speekselklier naar zijn oog gemaakt dmv operatie wat bleek als je hem een koekje gaf kwijlde hij via zijn oogsja alles is dus mogelijk haha