Staffordshire bull terrier eigenaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:46

Dit is Sjonnie, 6 jaar :) Staat op z'n papieren dat het een Engelse is maar hij is wel wat hoog. Vroeger ook een engelse stafford gehad en die stond echt laag op z'n pootjes. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:47

Uploaden via tinypic.com (accountje aanmaken is wel handig), en dan de link met [img] kopiëren en in je post plaatsen! :)

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:56

Wat een super leuke naam Sjonnie

dit is Basco, hij is trouwens ook super lief met mijn 2 kindjes en met mijn andere hondjes en de katten
sorry voor de grote fotos...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSlvna

Re: Staffordshire bull terrier eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:57

Ohhh wat een leukerd! Vind beide leuke, mooie rassen maar een combinatie ervan ziet echt top uit!

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:30

Nog eens mijn topper Bailey 22 maanden !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier was ze afgelopen 3e in haar klasse op de Clubmatch van het SBTCN! :)
Laatst bijgewerkt door Jonnekee op 30-10-13 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:32

Binnenvaller! Kunnen jullie honden los buiten?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:34

ja onze alle twee zonder problemen zijn goed onder appel. zelfs als er andere honden aankomen.
Met een poes of konijn is het wel eens lastig maar het is nog nooit mis gegaan
(het blijven dieren....)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:38

Iemand nog interesse in een kruising D Herder/Pitbull/Am.Staff/Bullterrier??
Dan graag PB

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:40

Die van ons loopt ook los buiten maar doe haar aan de riem als er andere honden aan komen. Wil niet dat ze overal op af stormt.

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:58

Mijne loopt nog niet los buiten, we hebben hem nog niet zo lang, en zo gauw hij een andere hond ziet rent hij er direct op af.. Dus eerst even flink oefenen

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:11

Onze reu kan afhankelijk van zijn humeur los buiten. (Heeft hij een extreme ADHD dag of is hij die dag stront eigenwijs dan doe ik het niet). Ons teefje (nog) niet. Met haar zijn we wel aan het oefenen.

Verder zijn ze los van elkaar sociaal, de reu wel socialer dan de teef. Als ze samen zijn zijn ze minder sociaal, al gaat dit ook al beter dan een maandje geleden.

(Reu hebben we nu 7 maanden, het teefje een maand ongeveer. Het zijn broer en zus uit hetzelfde nest. Het teefje was qua opvoeding een stuk minder ver als onze reu. Tot overmaat van ramp bleek ze op het moment dat ze bij ons kwam ook nog eens loops te zijn.. Beetje lastig geweest dus in het begin! De rust is ondertussen weder gekeerd in huis.. Dus we zijn nu ook weer druk met ze aan het oefenen. :) ze zijn nu 10 maanden.)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:18

Hier liepen/lopen beide los, grote steffie luistert netjes en de kleine kwam gelijk terug als je 'EY' riep (hoe vrolijk die ook naar anderen toe rende, een EY haalde hem weer terug, werkte perfect in combinatie met een beloning).

Hoe zijn die van jullie trouwens in het water?
Die van ons vind het echt heerlijk, met dierendag gaan we naar het zwembad en dan gaat die een uurtje (of twee) zwemmen, hij komt dan ook echt gewoon niet uit het water, daar moet je hem echt uitsleuren. :')

Afbeelding
Afbeelding

De pup had de hele tijd over de hele grasweide gerend, achter kinderen en andere honden (vonden de ouders/baasjes overigens geen probleem, anders had ik hem aangelijnd) dus erna lagen ze beide knock-out in de auto

Afbeelding
Afbeelding

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:56

MarjonRebel, ben blij dat er dus inderdaad ook mensen zijn die bewust nadenken wat een hond nodig heeft en tijdens het pupzijn al stilstaan over hoe ze over een jaar zijn.

Accra wordt volgende week een jaar. We zijn 10 dagen op vakantie geweest en hadden oppas in huis. Maar deze wordt gek van haar gelik en drukke gedoe. Helaas heeft hij een iets andere kijk op opvoeding. Ze heeft zijn telefoon te pakken gekregen en hij heeft haar in de bench gestopt terwijl ik juist voorkom dat het een strafplek wordt. We regelen een andere telefoon maar eigelijk is het wel eigen schuld als je iets laat slingeren.
Accra was erg druk toen we thuiskwamen. En als klap op de vuurpijl kreeg ze ook nog ruzie met de kat. Stond ik daar met een hond in mijn handen waar een kat op af vloog of een kat waar de hond op af vloog. Ben daarna voor het eerst met haar gaan fietsen, even nieuwe indrukken en een moe lijf zodat ik haar op een goede manier in de bench kon stoppen en de kat weer een beetje op haar pootjes kon komen.

Ook gaat ze nu de bak in en de paarden uitdagen. Dus maar overal een extra laag stroomdraadje maken zodat ze het wel uit haar hoofd laat.
Binnenkort een afspraak maken voor haar sterilisatie. Hoop dat ze iets rustiger wordt. Op hondencursus was het ook even lastig omdat er twee nieuwe honden waren waarvan eentje ook liep te keffen.
Was wel grappig toen we een begin gingen maken met een balansoefening en ze met haar voorpoten tegen een fysiobal moesten staan. Na 2x sprong ze er uit zichzelf op, ik moest alleen de bal vast houden. Als ze er een keer afdondert maakt dat amper indruk.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:40

Moet ik toch even delen.
Zit ik 2 weken met onze jongste kunstje "dood" te leren en die moet ik steeds nog met koekje bij het hoofd en dan mee draaien en dan gaat ze doodliggen.
Heb ik vandaag nieuwe koekjes dus onze oudste komt heel blij aanlopen, zeg ik voor de gein "dood" en wat doet ie op z'n rug liggen :') Zo lief! Dus gelijk daarna nog een keer en filmpje gemaakt zo cute!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:53

Hahahaha wat onwijs leuk! Ben het met de mijne ook aan het oefenen. maar lukt voor geen reet! :') . Als ik het koekje over hem heen draai, waar die dus eigenlijk mee moet draaien met zn hoofd, staat die op en zegt die bekijk t maar. _-:(

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:46

Haha grappig dat de gene die je het niet aan het leren bent het wel doet.

Vrijdag op zaterdag nacht is ons teefje bevallen van 7 pups 2 teefjes en 5 reuen
zal zo effe foto's plaatsen.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:23

Afbeelding

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 18:50

WAAAAUUWWW <3 <3 <3 <3

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:17

aaa wat lief!! gefelciteerd met de pup ;) hopen dat ze goed drinken en groeien, heb je ook al mensen die ze gaan overnemen lijkt me zo moeilijk om ze dan na een paar weken weer weg te doen..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:04

Wat een hoop oudjes, schattig. Accra gaat vrijdag onder het mes. Ze is net een jaar en wordt gesteriliseerd.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 01:13

marjonrebel schreef:
aaa wat lief!! gefelciteerd met de pup ;) hopen dat ze goed drinken en groeien, heb je ook al mensen die ze gaan overnemen lijkt me zo moeilijk om ze dan na een paar weken weer weg te doen..

Voor de meeste hebben we al hele leuke mensen, we hebben nog 2 reutjes over.
Aangezien ik meer mensen had voor teefjes maar maar 2 teefjes.

Het is altijd wel effe moeilijk als ze weg gaan, maar als je dan de blije nieuwe baasjes ziet dan
maakt dat een hoop goed.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:20

Vandaag weer les gehad (gehoorzaamheid en behendigheid). Toen ik zat te wachten kwam liet een vrouw haar hond snuffelen. Accra vind vreemde honden en eng en trok haar lip op. Gelukkig heeft de instructrice aan de vrouw uitgelegd dat niet iedere hond snuffelen op prijs stelt. Kreeg zelf compliment dat ik gewoon aan een losse lijn bleef zitten en niet reageerde. Juist door mijn hond af te straffen kan je een gefrustreerd dat zich in houd en dan opeens erin vliegt.
Accra begrijpt nu dat ze moet kruipen, in de band moet zitten en deze keer ook dat ze door de tunnel moet ipv er overheen moet lopen. Tijdens de les achteruit geleerd. Het aparte is dat de twee mopshonden weer tijdelijk de zaal uit moesten omdat ze helemaal opgefokt werden. Sta je dan met je "enge" bull.

Van de week ook kennis gemaakt met schrikdraad. Ze liep tussen de paarden in de buitenbak en we hebben er dus een draadje onder gespannen. Nou, had effect.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:23

Hoe is het met de hondjes hier? :) zijn ze oud en nieuw allemaal goed doorgekomen?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:47

Pfff was lastig, er zijn een paar potjes Bach door heen gegaan maar hij heeft het overleeft!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:47

chef heeft er niets van. Ik ga altijd tussen 11 en half 12 de paarden checken en extra hooi gevend n dan gaat hij mee. Kan die daar veilig nog even zijn behoefte doen. Maar wat hem betreft loopt hij net zo makkelijk tussen het vuurwerk door als door een park. :Y)