Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:11

TS heb je al een update ?

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:16

Peelie schreef:
Vereentjex schreef:
Nou nog niks, krijg hier half bokt over me heen terwijl we juist het goede proberen te doen.

Laat dan gewoon de chip checken.

Als je langs een asiel rijd nemen ze niet gelijk het beestje in. Je kan aangeven dat je voor het katje wil zorgen. En anders het katje gaat wil houden als er geen eigenaar bekent is. Heel simpel. Dus in zo verre vind ik het WEL egoïstisch dat je nieteens even de moeite neemt om langs te gaan bij een DA of asiel om GRATIS! De chip uit te laten lezen.

en hoe verwacht je dat ik dat ga doen? op die fiets zeker met die kat in mijn bak? ik ga daar NIET over...
sorry dat ik geen update geef maar ik ben daar blijkbaar te 'egoïstisch' voor, en ik heb echt geen zin in om hier op bokt te horen hoe het wel en niet moet, nogmaals ik ben niet instaat zelf naar de DA te gaan en heb voor wat ik allemaal ZELF kan doen alles gedaan wat kon, bedankt voor de tips van sommige die het wel goed bedoelde, maar heb nog geen reacties gehad op flyers etc. als dat wel gebeurd laat ik het weten. katje maakt het overigens goed, maar hij moet toch geënt ( hij is nog heel jong) worden en dan gaan we hem dan gelijk chip uitlezen..:) dus wanneer dat is weet ik niet.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:20

ik snap dat sommige denken: 'ja hallo straks mist iemand zijn kat' dat weet ik en daar houd ik rekening mee (ben niet van plan hem te houden, maar gewoon voor nu/ tijdelijk tot iemand hem komt ophalen als eigenaar), maar denk ook na dat dit zeker de tijd is dat hier genoeg beesten gedumpt worden ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:27

En zolang je niet zeker weet of er een chip in zit, weet je niet of het dier gedumpt is of niet, of het de tijd daar nou voor is of niet.
JIJ bent wel van plan om hem te houden maar je kunt niet naar de DA? Hoe kan het dan dat je wel de beslissing neemt? Waar zijn je ouders?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:28

vakantie tijd is dump mijn dier tijd

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:30

TS zegt toch dat hij binnenkort geënt wordt. Dan kunnen ze de chip laten lezen. Jongens, niet steeds de TS zo aanvallen!!
Alles wat zij zelf kon doen heeft ze gedaan. Nu moet ze op haar ouders wachten die met de kat naar de DA kunnen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:36

Vind het persoonlijk niet echt netjes dat je de moeite niet ff neemt om GRATIS te laten controleren of de kat gechipt is. Wat als jij jou kat kwijt bent en iemand anders doet hetzelfde? 'We houden hem gewoon en kijken niet of hij gechipt is want het is toch maar een HTK'. Je zegt zelf al dat hij enorm aanhankelijk is dus grote kans dat het katje op een of andere manier wél verdwaald is. Dan is er nu iemand die enorm ongerust is en zich rot zoekt naar zijn/haar katje.. :n

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:40

AnnemiekvM schreef:
TS zegt toch dat hij binnenkort geënt wordt. Dan kunnen ze de chip laten lezen. Jongens, niet steeds de TS zo aanvallen!!
Alles wat zij zelf kon doen heeft ze gedaan. Nu moet ze op haar ouders wachten die met de kat naar de DA kunnen.

enten is zonde van je geld als hij daar een chip blijkt te hebben en teruggaat naar zijn oude eigenaar. :)

Ik snap de TS, maar het is nu al een paar dagen terug dat ze zo lief is geweest om dit katje op te vangen.
Als mijn katje verdwaalt of ontsnapt was dan zou ik ook graag willen dat ze even die moeite zouden willen doen :)

verder verwijs ik naar mijn vorige post.

Niets dan lof voor de ts, maar wel even deze kleine kanttekening.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:41

Als de kat toch een chip blijkt te hebben ben je op dit moment gewoon schuldig aan diefstal.

Ik snap TS ouders echt niet. Kleine moeite om even de dierenambu te bellen om te vragen of ze die kat willen nakijken op chip. Is geheel gratis en ze komen nog aan huis ook.

Citaat:
Ik snap de TS, maar het is nu al een paar dagen terug dat ze zo lief is geweest om dit katje op te vangen.
Als mijn katje verdwaalt of ontsnapt was dan zou ik ook graag willen dat ze even die moeite zouden willen doen

Maar ik zou toch even flink uit mijn slof schieten als poezel al dagen binnenzit zonder dan men even de moeite neemt de chip te laten lezen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:43

dat staat daar ook boven cowgirl :)
dat enten niet nodig is als hij toch al een chip heeft en van iemand anders is, daar sloeg dat moeite doen op.

(en in de vorige post ben ik daar ook al uitvoerig op ingegaan)

edit
Citaat:
Hoi TS,
wat leuk dat jij een poesje hebt gevonden en dat jullie nu voor hem zorgen.
Je hoeft niet bang te zijn dat ze hem innemen als je de chip laat lezen.
Vorig jaar is er bij mij ook een kitten aan komen lopen, de dierenambulance is toen op zondag bij mij aan huis geweest om even te scannen en om ontvlooiing en ontworming te brengen.

Na overleg mocht het poesje gewoon bij mij blijven totdat de eigenaar zou komen, het is namelijk beter dat ze in een huiselijke omgeving zitten dan in een druk asiel.
Tot op de dag van vandaag is er niemand gekomen en heb ik aan Alice (ja die uit wonderland) een hele leuke gezellige kat.
Krijg veel complimenten dat ze zo goed opgevoed en sociaal is.

Sinds maart heb ik Rooie turk erbij als aanloper, precies hetzelfde verhaal.
Als ze voor oktober zich niet melden krijgt hij een nieuw huisje van mij.
(iemand nog een leuke rooie kater die denkt dat hij een siamees is? ;) )

Laat gewoon even de chip lezen, misschien zijn de eigenaren op vakantie en heeft de oppas het laten ontsnappen.
Niet alle mensen zijn gek op katten of weten wat ze moeten doen als ze kwijt zijn, vooral een oppas voor de vakantie maakt nog weleens foutjes. (Heb ooit 2 Teddykonijnen moeten vangen omdat de oppas bang voor ze was en een cavia in bad moeten doen omdat deze in verf was gevallen. Als het aan mij lag ging niemand meer op vakantie ;) )

Jij bent toch ook gek met je dieren, stel je voor dat jij er 1 zou moeten missen. Dan zou je ook blij zijn als hij weer terug kwam. En voor hetzelfde geld komt er helemaal niemand of heeft hij geen chip en heb jij een leuk katje erbij zonder schuldgevoel.

Succes ts :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:45

Ts plaats anders even een foto van de kat hier en in de omgeving waarin jullie wonen, wil best even goed rondzoeken voor jullie?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:47

TS! je kan ook de dierenambulance bellen !
die hebben ook een chip reader in hun wagen liggen.
dan kan je trouwens ook gelijk aangeven dat je een kat gevonden hebt. :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:58

nog steeds niet gecheckt??

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:05

Ik snap de beredenatie van TS. Wij hadden ook een aanloper. Deze kwam op een gegeven moment in huis wonen vanuit zichzelf, en toen hebben we haar laten checken op chip. Deze had ze niet, dus is ze gebleven. Maar wij zijn ook pas gaan checken toen ze in ons huis kwam wonen en er niet meer uit wilde..
Aan de andere kan had ik vroeger ook een kat. Gechipt en al. Op een dag was ik met hem in de tuin en kwamen er mensen vragen of het mijn kat was. Zij hadden hem namelijk al vaker binnen gehad en vonden hem zo magertjes. En aangezien er veel boerderijen waren (valt reuze mee), gingen ze ervandoor dat het wel een eigenaarloze kat was. Ze gingen verhuizen en hadden hem dus bijna meegenomen..
Niet wetend dat het een jonge groeiende kat was, die veel buiten liep en dus heel rank en gespierd was. Daarna heeft hij maar een halsbandje gekregen.. Maar ik was hem dus ook bijna kwijt geweest, ondanks dat hij gehipt was..

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:10

niet voor iedereen is het makkelijk om zo even snel naar de da te gaan, mijn ouders hebben het erg druk en wie ben ik dan om daar tegen in te gaan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:15

Zoals al twintig keer is gezegd: voor een chip controleren hoef je niet naar de DA.
Ik krijg toch steeds meer het idee dat jullie hem gewoon zelf willen houden. Jammer, maar zeg dat dan gewoon eerlijk. Dat kunnen mensen echt wel begrijpen.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:21

en wat als ik zeg dat dat niet zo is! jemig blijkbaar is het heel moeilijk voor sommige om een beetje begrip op te brengen? denk je nou echt dat ik de da ambulance ga bellen achter de rug van mijn ouders om? ik probeer heel erg mijn best te doen want voor het zelfde geld was hij hier in de buurt geschoten want boeren houden niet van katten bij de kippen

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:24

TS ik heb ook al aangegeven dat je voor een chip controle ook bij de dierenambulance terecht komen .
die kunnen bij je aan huis komen als je uitlegt dat je niet zelf naar de da kan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:28

Vereentjex schreef:
en wat als ik zeg dat dat niet zo is! jemig blijkbaar is het heel moeilijk voor sommige om een beetje begrip op te brengen? denk je nou echt dat ik de da ambulance ga bellen achter de rug van mijn ouders om? ik probeer heel erg mijn best te doen want voor het zelfde geld was hij hier in de buurt geschoten want boeren houden niet van katten bij de kippen

De ambu bellen kost helemaal niks :). Zij lezen de eventuele chip uit en dan weet je meteen waar je aan toe bent, dat is voor jou toch ook alleen maar prettig?

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:31

ja dat zou ik heel fijn vinden maar ik ga geen dingen doen zonder toestemming :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:32

tot op bepaalde hoogte ts :)
op mijn 14e ging ik ook zelf met de kat naar de da omdat mijn ouders te druk waren.
kleine dingetjes kun je ook zelf doen, dat is niet tegen je ouders in gaan maar verantwoording nemen.
je kan gewoon vragen of ze het erg vinden als jij zelf even gaat.
en dat is niet om jou naar beneden te praten of omdat we niet goedkeuren wat je hebt gedaan maar omdat we ons zorgen maken dat er iemand is die ontzettend zijn of haar katje mist.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:39

Jeetje joh, heb je nou nog steeds niet even laten checken of hij een chip heeft?

Je begrijpt hoop ik wel dat het in het geval van een gechipt dier hier gewoon gaat om diefstal?

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:56

tis een boerderij kat! dan klagen ze me maar aan voor hun blijft die kat dan leven anders was die al dood geweest (auto's)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:59

Je weet helemaal niet of het een boerderijkat is. Dat maken jullie er van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:00

Vereentjex schreef:
tis een boerderij kat! dan klagen ze me maar aan voor hun blijft die kat dan leven anders was die al dood geweest (auto's)

Ook die kan een baasje hebben :). Only one way to find out.