Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Peelie schreef:Vereentjex schreef:Nou nog niks, krijg hier half bokt over me heen terwijl we juist het goede proberen te doen.
Laat dan gewoon de chip checken.
Als je langs een asiel rijd nemen ze niet gelijk het beestje in. Je kan aangeven dat je voor het katje wil zorgen. En anders het katje gaat wil houden als er geen eigenaar bekent is. Heel simpel. Dus in zo verre vind ik het WEL egoïstisch dat je nieteens even de moeite neemt om langs te gaan bij een DA of asiel om GRATIS! De chip uit te laten lezen.
dus wanneer dat is weet ik niet.
AnnemiekvM schreef:TS zegt toch dat hij binnenkort geënt wordt. Dan kunnen ze de chip laten lezen. Jongens, niet steeds de TS zo aanvallen!!
Alles wat zij zelf kon doen heeft ze gedaan. Nu moet ze op haar ouders wachten die met de kat naar de DA kunnen.

Citaat:Ik snap de TS, maar het is nu al een paar dagen terug dat ze zo lief is geweest om dit katje op te vangen.
Als mijn katje verdwaalt of ontsnapt was dan zou ik ook graag willen dat ze even die moeite zouden willen doen

Citaat:Hoi TS,
wat leuk dat jij een poesje hebt gevonden en dat jullie nu voor hem zorgen.
Je hoeft niet bang te zijn dat ze hem innemen als je de chip laat lezen.
Vorig jaar is er bij mij ook een kitten aan komen lopen, de dierenambulance is toen op zondag bij mij aan huis geweest om even te scannen en om ontvlooiing en ontworming te brengen.
Na overleg mocht het poesje gewoon bij mij blijven totdat de eigenaar zou komen, het is namelijk beter dat ze in een huiselijke omgeving zitten dan in een druk asiel.
Tot op de dag van vandaag is er niemand gekomen en heb ik aan Alice (ja die uit wonderland) een hele leuke gezellige kat.
Krijg veel complimenten dat ze zo goed opgevoed en sociaal is.
Sinds maart heb ik Rooie turk erbij als aanloper, precies hetzelfde verhaal.
Als ze voor oktober zich niet melden krijgt hij een nieuw huisje van mij.
(iemand nog een leuke rooie kater die denkt dat hij een siamees is?)
Laat gewoon even de chip lezen, misschien zijn de eigenaren op vakantie en heeft de oppas het laten ontsnappen.
Niet alle mensen zijn gek op katten of weten wat ze moeten doen als ze kwijt zijn, vooral een oppas voor de vakantie maakt nog weleens foutjes. (Heb ooit 2 Teddykonijnen moeten vangen omdat de oppas bang voor ze was en een cavia in bad moeten doen omdat deze in verf was gevallen. Als het aan mij lag ging niemand meer op vakantie)
Jij bent toch ook gek met je dieren, stel je voor dat jij er 1 zou moeten missen. Dan zou je ook blij zijn als hij weer terug kwam. En voor hetzelfde geld komt er helemaal niemand of heeft hij geen chip en heb jij een leuk katje erbij zonder schuldgevoel.
Succes ts
Vereentjex schreef:en wat als ik zeg dat dat niet zo is! jemig blijkbaar is het heel moeilijk voor sommige om een beetje begrip op te brengen? denk je nou echt dat ik de da ambulance ga bellen achter de rug van mijn ouders om? ik probeer heel erg mijn best te doen want voor het zelfde geld was hij hier in de buurt geschoten want boeren houden niet van katten bij de kippen
. Zij lezen de eventuele chip uit en dan weet je meteen waar je aan toe bent, dat is voor jou toch ook alleen maar prettig?