Cindy,onze nieuwe hondje! (vandaag dag 1)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Re: Cindy,onze nieuwe hondje! (vandaag dag 1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 08:52

goedemorgen,

hierbij zal ik dan het verhaal vertellen:

gisteren van een vriendin van mijn moeder langs,dit is echt een dierenvrouw en ze zat er ook verschrikkelijk mee dat Cindy weg was. Ze was rond een uur of half 9 bij ons,mijn vriendin was ook gekomen. Zij woonde in Kootstertille en is naar mij toe gekomen om nogmaals samen te zoeken.

Ze is door diverse mensen gesignaleerd in noordbergum,richting toutenburg (bos). Wij besloten om met zijn 3en nogmaals te gaan zoeken (vriendin van mijn moeder,mijn vriendin en ik) in toutenburg.
Dit deden we,we zijn er met de auto heen gereden. Toen we ongeveer een kwartier in het bos aan het zoeken waren kreeg ik telefoon. Onbekend,ik nam op. Deze vrouw vertelde mij dat ze op de rijkstraatweg woonde,nummer 71. En dat ze Cindy net voorbij had zien rennen. Ze woonde alleen met haar 2 kinderen en die kon ze niet achter laten. Pas daarna zag ze onze advertentie op waldnet en heeft ze mij gebeld. Wij natuurlijk heel snel in de auto en richting de rijkstraat weg. Voor de duidelijkheid; dit is een heeeeeeele drukke weg waar de auto's behoorlijk hard rijden. Toen we daar waren hebben we de auto geparkeerd en mijn vriendin en de vriendin van mijn moeder zijn naar het huis gegaan om meer informatie te vragen. Ik ben verder gelopen en heb haar geroepen. Ik kwam toen twee joggers tegen en ik vroeg hen of ze iets wisten van een hond in de buurt. En wat ik toen hoorde...;

'hier verderop staan een aantal auto's en er staat een groep mensen naar iets te kijken bij de weg' Ze vertelden mij dat dit bij het bushokje aan de linkerkant was,aan de kant van het benzinestation. Dus ik renden terug naar de auto,mijn vriendin en de vriendin van mijn moeder kwamen al mijn kant op om te helpen zoeken maar met zijn 3en zijn we naar haar auto gegaan en naar het bushokje gereden (ongeveer 0,5 kilometer verder) en jahoor,daar stonden allemaal auto's en mensen. Ik keek in het bushokje en zag daar een heel lief wit met bruin kopje...!!!! zonder uit te kijken ben ik de weg over gerend en ze was het! ze lag in het bushokje,helemaal uitgeteld. Een man die er bij stond vertelde dat hij haar had aangereden en dat er een dierenambulance onderweg was. Toen die er was is ze gecontroleerd en het viel mee,er was niets kapot en ze had alleen behoorlijk spierpijn. We hebben iedereen hartelijk bedankt en hebben haar mee naar huis genomen. Nu is ze thuis,mijn moeder heeft vannacht benden op de bank geslapen.

Ik heb zo vreselijk veel vragen eigenlijk!

het meeste rare vind ik dat ze dus eergisterochtend al in noordbergum is gesignaleerd door diverse mensen,en eergistermiddag door verschillende mensen is gezien in een straat achter ons en daarna dus weer terug is gegaan naar noordbergum? lijkt mij praktisch onmogelijk,maar goed! Je moet een hond niet onderschatten..

Ook ben ik zeer benieuwd naar de mensen die ik bergum een hond zouden hebben gevonden,zou dit waar zijn en zo ja; hebben ze toen ze asiel niet konden bereiekn Cindy maar weer los gelaten?

iig zijn de vragen niet zo belangrijk nu,veel belangrijker is dat ze nu weer veilig thuis is!!!

tot zover..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:55

Misschien is ze weer ontsnapt bij de andere mensen zoals jij een beetje verwachtte? Of hebben ze haar wel gezien maar niet echt gevangen?

Nou ja gelukkig is ze thuis! Wat een avonturen heeft ze meegemaakt!
En nu maar heel goed op haar passen! Een goede halsband en riem om en de deuren op de haak of op slot ;-)

Overigens lees je het wel vaker met dit soort opvanghonden die voorheen zwerver waren dat ze er in het begin wel eens vandoor kunnen gaan! Dus heel oplettend en voorzichtig zijn en zorgen dat ze snel bekend wordt met waar ze woont en met wie zodat ze haar plek ook weer terug kan vinden. Als ze zoveel heeft rondgelopen dan is ze wel echt op zoek geweest. Dus veel aan de riem in en om jullie huis aan de slag, de plek EIGEN maken!
Laatst bijgewerkt door fargo op 01-08-13 09:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:57

Wat een avontuur! Fijn dat ze weer terug is en wat kwamen jullie precies op tijd daar!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:57

Wat fijn dat ze weer thuis is!!! Hopelijk houd ze niks over aan dit avontuur met aanrijding :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:14

Och wat sneu dat ze ook nog is is aangereden. Toch kan de dierenambulance niet zien of er van binnen niets stuk is lijkt me? Moeten jullie alsnog even naar de DA of doet ze het goed?
Hopelijk gaat ze zich snel thuisvoelen bij jullie.. arme hond..

Maar wat een geluk dat ze weer terug is. Heerlijk!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 09:17

Klopt hoor imj, er kan altijd een inwendige bloeding zijn maar dat zie je dus niet. We gaan dus ook naar de DA. Het belangrijkste was dat er niets gebroken is. Wel was ze uiteraard behoorlijk ontdaan door alle mensen en drukte.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:20

Super dat ze thuis is!!!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:57

Verschrikkelijk wat een verdrietig verhaal! Dat beestje heeft er dus een trauma bij nu. Ik vind het ook erg vreemd allemaal hoor. Waarschijnlijk hadden de vinders geen zin in het gedoe en hebben haar maar weer laten gaan of ze is idd weer ontsnapt. Ben bang dat je er nooit meer achter zult komen.

Buitenlandse honden zijn idd vaak een kei in ontsnappen dus ik hoop echt dat je de eerder genoemde tips ter harte neemt: goede stevige leren halsband met adresgegevens, check de tuin op gaten, laat haar nooit zonder toezicht in de tuin, hou deuren goed gesloten etc etc.

Verwen haar maar goed, dat heeft ze wel nodig na dit hele avontuur en een dikke knuffel namens mij. +:)+

edit: En idd goed om haar even te laten checken bij een dierenarts.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 10:23

bedankt. Ja,je kunt er inderdaad wel op rekenen dat ze er een trauma bij heeft.
We zullen nooit weten hoe het zit..en waar ze die ene nacht heeft geslapen.

Natuurlijk neem ik de tips ter harte,we zijn net in ieder geval al bij de dierenwinkel geweest om een nieuwe halsband te halen (deze was af toen we haar vonden,weet niet hoe dat kan)

Ze heeft al heeeel veel lekkers en knuffels gehad,het voelt als mijn heilige taak om haar de gelukkigste hond ter wereld te maken! Ik heb oneindig veel liefde voor haar.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:28

En echt veel oefenen rondom jullie huis en straat zodat dat HAAR huis wordt en dat ze die kan terugvinden. Gaat vast helemaal goedkomen!!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:43

YelaBrenda11 schreef:
bedankt. Ja,je kunt er inderdaad wel op rekenen dat ze er een trauma bij heeft.
We zullen nooit weten hoe het zit..en waar ze die ene nacht heeft geslapen.

Natuurlijk neem ik de tips ter harte,we zijn net in ieder geval al bij de dierenwinkel geweest om een nieuwe halsband te halen (deze was af toen we haar vonden,weet niet hoe dat kan)

Ze heeft al heeeel veel lekkers en knuffels gehad,het voelt als mijn heilige taak om haar de gelukkigste hond ter wereld te maken! Ik heb oneindig veel liefde voor haar.

Die liefde daar twijfel ik niet aan hoor... ;)

Nog even over die halsband. :)*

Ik hoop niet dat je het als zeuren ziet maar echt als serieuze waarschuwing: Ik had een linnen halsbandje voor mijn hondje, zo een met zo'n zwarte plastice kliksluiting. Toen ik haar 2 dagen had trok ze plotseling zo erg aan de riem dat het plastic is geknakt en de riem dus los schoot.... WEG hondje! Gelukkig heb ik haar wel gelijk kunnen pakken maar zo zie je maar hoe snel het kan gaan. Ook blijven dat soort banden nooit op de juiste maat zitten, langzaam gaan ze steeds ruimer zitten. Mijn advies is dus om echt een goede stevige leren band te kopen en die echt zo strak te doen dat je er ook maar net met veel moeite maar 2 vingers tussen kunt krijgen. Een leren band kan niet kapot en zo strak kunnen ze 'm niet verliezen of in paniek over de kop heen trekken. Want honden in paniek hebben nog maar een heel klein koppie als het moet en indien ze dan één keer naar achteren vluchten is de riem af. Dus goed stevig proberen of ie echt niet over de kop past. Een goede linnen band is ook goed maar dan moet je dus wel een hebben met gaatjes en een gewone standaard ijzeren sluiting.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:04

komt allemaal goed IZEP; We regelen alles! We gaan er natuurlijk niet van uit dat dit ooit weer gebeurd,maar mocht het voorkomen wordt het voor de mensen die haar vinden makkelijker.

Ik ga zo eerst mijn arme paardje aandacht geven,dat 2 dagen zeeeeeeer verwaarloosd is :(:)
Heb om 1 uur een afspraak met een vriendin dat we op buitenrit gaan,even aan iets anders denken en dan heeft Cin ook even de tijd om tot haar zelf te komen. Anders komt ze van de drukte opnieuw in een situatie met allerlei drukte.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:07

Oefff gelukkig! Hopelijk piept ze er niet meer tussenuit. Veel succes samen!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 15:54

hoihoi,

We hebben zo juist naast de nieuwe halsband,ook een fokertje gehaald en daar zit ons adres ,nummer en naam in. De halsband is van leder en heeft een metalen gesp.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:09

Arm dier, fijn dat ze terecht is en het ongeluk goed afgelopen is.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:25

joh, wat een verhaal.. Gelukkig is ze weer terecht! Hopelijk houdt ze er geen nare dingen aan over... Knap hondje is het!
Mag ik vragen hoe ze precies ontsnapt was? Uit huis of uit je tuin o.i.d.?
Wij hebben hier ook (3) spaanse adoptiehonden, en we lopen de eerste drie/vier weken het hele erf over met de nieuweling aan de riem, de rest los. Dan kunnen ze wennen aan het erf, en leren ze waar het hek zit. Geldt dan wel dat je de eerste weken constant loopt te zeulen, maar het werkt echt goed :j
Omdat ze gewend waren "grenzeloos" te leven, hebben ze echt de tijd nodig het zich aan te leren...

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:40

Goed van je Femke! Hoe is het nu met haar???????? <3

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:04

Mag ik je een kleine tip geven in verband met die adres koker?
Niet je adres op schrijven, enkel naam van de hond en je gsm-nummer.
Ik weet niet of het spookverhalen zijn, maar hier doen verhalen de ronde dat er mensen zijn die bijvoorbeeld aan zee of in het park loslopende honden lokken. Indien er een adres op de halsband staat, houden ze de hond bij, wetende dat de eigenaar zijn hond gaat zoeken.
En wanneer jij je hond aan het zoeken bent, rijden ze naar je huis en halen de boel leeg, wetende dat je toch niet meteen thuis komt, want je zit nog op verplaatsing je hond te zoeken.

Als ze je gsm-nummer hebben, weten ze voldoende om je te bereiken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:39

Ik wil ook wel heel graag weten hoe het met haar is. Ik heb met jullie meegeleefd en de oproep gedeeld op facebook en verschillende fora. Al die andere mensen en ik willen graag weten of ze geen verwondingen heeft opgelopen van haar avontuur.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:17

Ashkerlon schreef:
Mag ik je een kleine tip geven in verband met die adres koker?
Niet je adres op schrijven, enkel naam van de hond en je gsm-nummer.
Ik weet niet of het spookverhalen zijn, maar hier doen verhalen de ronde dat er mensen zijn die bijvoorbeeld aan zee of in het park loslopende honden lokken. Indien er een adres op de halsband staat, houden ze de hond bij, wetende dat de eigenaar zijn hond gaat zoeken.
En wanneer jij je hond aan het zoeken bent, rijden ze naar je huis en halen de boel leeg, wetende dat je toch niet meteen thuis komt, want je zit nog op verplaatsing je hond te zoeken.

Als ze je gsm-nummer hebben, weten ze voldoende om je te bereiken.

Flauwekul.....zelfde verhaal als met de brieven. Ook onzin

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:53

Als ze het lef hebben om huizen te beroven tijdens een begrafenis (rouw-adres op het kaartje => niemand thuis => vrij spel) waarom dan niet hetzelfde "spelletje" spelen met het adres op een hondenhalsbandje?
Ik zou het risico niet nemen, of er nu waarheid achter zit of niet.

Heeft ze nog iets overgehouden aan haar avontuur?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:57

Ashkerlon schreef:
Als ze het lef hebben om huizen te beroven tijdens een begrafenis (rouw-adres op het kaartje => niemand thuis => vrij spel) waarom dan niet hetzelfde "spelletje" spelen met het adres op een hondenhalsbandje?
Ik zou het risico niet nemen, of er nu waarheid achter zit of niet.

Heeft ze nog iets overgehouden aan haar avontuur?

Rouwadvertenties staan in de krant, gaan per post, en zijn ook nog eens terug te vinden via internet :Y)

Wat een werk om alle los lopende honden te lokken(en mogelijk gebeten worden) adres op te schrijven, en te checken of ze thuis zijn.
Kans is zo groot dat baas in de buurt is. Veel te grote risico's

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:43

En toch gebeurd het helaas,een kennis heeft het helaas zelf ervaren. Daarom zou ik ook adviseren alleen roepnaam en telefoonnummer te noteren in het kokertje maar nog beter om een penning te laten graveren en die aan de halsband te hangen. Het gebeurd nogal eens dat de kokertjes uit elkaar gaan en het adres er uit valt of dat ze vocht doorlaten en er niks meer te lezen valt.

Hoe gaat het nu met Cindy,de schrik al te boven?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:13

Ik vind het ook een heel sterk verhaal..

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 21:58

Hofhouding,even een kort berichtje hoor. We zijn opa vakantie en internetten gaat moeizaam. Met Cindy is alles helemaal prima,uiteraard is ze mee.we zijn op Terschelling en hebben net ren strandwandeking met Cindy gemaakt. Ze heeft heel weinig verwondingen,enkel wat schaafplekjes. Ik houd het hierbij,ik zal de komende twee weken weinig reageren vanwege de vakantie en we hebben alleen wifi in het café... Iig is alles goed met haar en is ze zo vrolijk als wat!! Groetjes Femke