Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:16

Ik vind dat best veel.

Wij wonen ook aan de grens van België en hebben voor onze geit die we toen lieten inslapen 10 euro moeten betalen.

Ik vind wel als je nog geen 50 hebt om je rat te onderhouden dat je niet echt goed bezig bent.. Wat als je rat nou opeens iets ernstig krijgt en je kan dat niet betalen want je hebt geen geld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:17

Niet moeilijk doen en het gewoon zelf doen. In een kussensloop tegen de muur of bij het wiel van de auto leggen en gas geven.

NeverGiveUp

Re: Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:20

Heb toen ook 30 euro voor een f*cking hamster neergelegd :=
Maar ja wat moet je dan? Beestje wil je ook niet tegen de muur aan kletteren, je wilt toch een pijnloze dood geven natuurlijk.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:25

amoj schreef:
Niet moeilijk doen en het gewoon zelf doen. In een kussensloop tegen de muur of bij het wiel van de auto leggen en gas geven.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan denk ik..

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:25

Hm voor 50 euro een lening bij duo??
Waarom heb je dan in godsnaam een dier.... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:27

Tja, als je van een dier houd lijkt het me dat je gewoon zo snel mogelijk wil dat ie uit zijn lijden verlost word. Of dat nou door een spuitje is of dat je het zelf doet.

Vriend heeft ooit zijn kat in de maaier gehad, beestje leefde nog maar buik lag helemaal los. Hij heeft kat toen ook gewoon voor het wiel van de trekker gelegd zodat ie zo snel mogelijk dood was. Wat moet je anders?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:32

Uuuuh 50 euro voor onderhoud is wel heel wat anders dan 50 euro voor het inslapen mensen. Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken?
Helemaal als je meer dieren hebt, dan houd je liever het grootste deel voor het onderhoud. Juist om goed voor je dier te kunnen zorgen.

Maar 50 euro voor een spuitje... Belachelijk veel... :\
Sommige inentingen zijn goedkoper....

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:33

Ben ik blij dat ik een dierenarts heb die e.e.a. wel in verhouding ziet. Ik geloof niet dat ik daar voor een rat de volle mep zou hoeven betalen en al helemaal geen €50,-. Dat vroegen ze nog niet eens toen ik met spoed in het weekend met mijn aangereden kat kwam. Dierenarts moest zelfs van huis komen een aantal kilometers verderop en het bedrag dat ik moest betalen was 0,00 oftewel helemaal niets. Ik vind het dus ook ontzettend duur voor een knaagdier.

Er werd eerder in het topic ook gesproken over de verhouding aanschafprijs en de prijs van het inslapen en dat dat niets met elkaar te maken zou hebben. In die context vind ik het toch wel grappig dat mijn vorige dierenarts zich schuldig voelde dat hij mij voor mijn rat €20,00 medicatie meegaf (bovenop het consult) omdat ik voor voor €2,50 een andere kon halen. Vond hij niet in verhouding staan tot elkaar en gaf me daarom ook korting.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:36

_kajo_ schreef:
Ben ik blij dat ik een dierenarts heb die e.e.a. wel in verhouding ziet. Ik geloof niet dat ik daar voor een rat de volle mep zou hoeven betalen en al helemaal geen €50,-. Dat vroegen ze nog niet eens toen ik met spoed in het weekend met mijn aangereden kat kwam. Dierenarts moest zelfs van huis komen een aantal kilometers verderop en het bedrag dat ik moest betalen was 0,00 oftewel helemaal niets. Ik vind het dus ook ontzettend duur voor een knaagdier.

Er werd eerder in het topic ook gesproken over de verhouding aanschafprijs en de prijs van het inslapen en dat dat niets met elkaar te maken zou hebben. In die context vind ik het toch wel grappig dat mijn vorige dierenarts zich schuldig voelde dat hij mij voor mijn rat €20,00 medicatie meegaf (bovenop het consult) omdat ik voor voor €2,50 een andere kon halen. Vond hij niet in verhouding staan tot elkaar en gaf me daarom ook korting.

Even de knuppel in het hoenderhok.
Waarom zou een kleiner dier minder kosten terwijl het dezelfde tijd kost als een groter dier?
Qua hoeveelheid medicijnen snap ik hem, maar verder?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:36

Tsja als een dierenarts zo over ratten denkt dan weet je al hoe het zit lijkt me. Ik heb zelf veel ratjes en vind ze allemaal de moeite waard, ik laat ze ook opereren als dat moet. Het is maar gewoon hoe je er zelf in zit. Mensen die geen kosten willen maken aan een knaagdier zouden van mij geen ratten krijgen, hoe goed je er verder ook voor zorgt ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:38

F_Orumster schreef:
Het is of accepteren of het (laten) afmaken.
Ik vind het soms wat dubieus dat er veel.geld in ratjed gepompt wordt voor.allerhande operaties, terwijl je een.rattenval in de.kelder legt.

Ik heb ook ratten als huisdier gehad, maar zou inderdaad ook gewoon een rattenval neerleggen als ik die wilde variant
hier zou ontdekken :D Die hoef ik echt niet in huis.
Overigens wel gekastreerde rat gehad en ook tumoren laten verwijderen (die heeft het toen nog 8 maanden goed gedaan,
dat is op een ratten leven dan weer heel lang).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:40

Trouwens 50 is wel heel veel, voor een kalf betalen wij 80 en een koe 150.
Tuurlijk moet de DA betaald worden, maar hoeveelheid middel zit wel verschil in.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:43

Maar het kost toch allemaal tijd?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:53

50 euro voor een ratje...pff vind dat wel erg veel hoor.
In vergelijking was ik 2 maanden geleden een stuk goedkoper uit dan; kat in moeten laten slapen, op een zaterdag(dus hogere consultkosten), was daar 65 euro voor kwijt.

Laatste keer dat ik een ratje moest laten inslapen kostte me dat 30 euro...is wel al weer heel wat jaren geleden.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:55

Ohh ik word altijd zo misselijk van die reacties als:
"als je die 50,- er niet voor over hebt moet je niet aan dieren beginnen"
"als je ze niet in laat slapen ben je geen dierenliefhebber"
bla..bla..bla...

Ik had laatst ook een zieke muis, was in de avond én in het weekend.. zou me ook 40,- gaan kosten. Heb het beestje zelf geholpen.
Nou je wil niet weten wat voor gal ik over me heen heb gehad dat ik geen dierenliefhebber zou zijn, gierig op m'n geld zou zijn, niet humaan zou zijn etc..

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1714085

Vind dat zo'n grote onzin..
Waarom zou je 50,- niet teveel geld mogen vinden???
Ik vind het ook veel te veel, en mits je het goed kan, waarom dan niet zelf helpen?
Maar daar willen de meeste tere zieltjes niet over nadenken, want zelf helpen is 'zieluhg' 8)7

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:58

Wordt daar ook een beetje ziek van :')

Moet ik maar mijn geld in te rondte kunnen en willen gooien omdat ik toevallig dieren heb :')
Iets duur vinden betekend niet gelijk dat je het niet waard bent om een huisdier te hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:59

carr_friesje schreef:
bla..bla..bla...

Ik had laatst ook een zieke muis, was in de avond én in het weekend.. zou me ook 40,- gaan kosten. Heb het beestje zelf geholpen.
Nou je wil niet weten wat voor gal ik over me heen heb gehad dat ik geen dierenliefhebber zou zijn, gierig op m'n geld zou zijn, niet humaan zou zijn etc..

[BB] muis uit lijden verlost :'(

Ik vind het ook veel te veel, en mits je het goed kan, waarom dan niet zelf helpen?
Maar daar willen de meeste tere zieltjes niet over nadenken, want zelf helpen is 'zieluhg' 8)7

Helpen als in doodmaken? Mag van mij hoor, als je het netjes kan en durft.
Heb hier laatst ook muis met schep plat geslagen, nadat kat van vriendin er mee had gespeeld.
En op stal heb ik er ook wel eens 1 van de kat afgepakt en dood gemaakt.
Beter op slag dood, dan lange lijdensweg (of dat nou is omdat poes tikkertje ermee blijft spelen of omdat hij ziek is).
Voorwaarde is wel dat je het goed doet.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:59

carr_friesje schreef:
bla..bla..bla...

[BB] muis uit lijden verlost :'(

_/-\o_

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:01

_San87_ schreef:
Wat hebben de aanschafkosten van een dier met de dierenartskosten te maken :? ?

ik zie die link ook niet

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:01

Maar mag ik dan ook mijn eigen paard helpen door een kogel door het hoofd te schieten. Of mag ik mijn eigen hond de nek breken.
En ja, er zullen mensen zijn die er geen problemen mee hebben om hun eigen huisdier naar de andere wereld te hebben.
Maar een dier dat mij jarenlang vreugde en plezier gegeven heeft in een kussensloop tegen de muur kwakken, nee, dat zou ik in mijn brein nooit met elkaar kunnen vereenzelvigen.
Wilt dat zeggen dat iedereen moet denken zoals ik? Nee, uiteraard niet. Maar TS vraagt om meningen en die krijgt ze.
Ikzelf heb gelukkig ook nergens gezegd dat je dan geen dier waard bent. Maar 50 euro dierenartskosten vind ik niet onbetaalbaar nee, en dat is wat TS vroeg.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:04

sillysoul schreef:
_San87_ schreef:
Wat hebben de aanschafkosten van een dier met de dierenartskosten te maken :? ?

ik zie die link ook niet

Hmmm, zou slechte zijn voor mijn fjord.. die heb ik hier jaren gehad, zonder dat ik haar heb betaald.
(ze is toen uiteraard wel gewoon geent en voor andere zaken behandeld door de dierenarts, ik grapte toen
altijd dat alles duurder was dan mijn paard, zelfs een halster. )

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:05

Gini, als je zelf je paard of hond wilt helpen is de kans veel kleiner dat je dat snel en pijnloos doet, dus dat zouden dan weer weinig mensen in hun hoofd halen denk ik.
En klein dier heb je zo dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:09

Gini schreef:
Maar mag ik dan ook mijn eigen paard helpen door een kogel door het hoofd te schieten. Of mag ik mijn eigen hond de nek breken.
En ja, er zullen mensen zijn die er geen problemen mee hebben om hun eigen huisdier naar de andere wereld te hebben.
Maar een dier dat mij jarenlang vreugde en plezier gegeven heeft in een kussensloop tegen de muur kwakken, nee, dat zou ik in mijn brein nooit met elkaar kunnen vereenzelvigen.
Wilt dat zeggen dat iedereen moet denken zoals ik? Nee, uiteraard niet. Maar TS vraagt om meningen en die krijgt ze.
Ikzelf heb gelukkig ook nergens gezegd dat je dan geen dier waard bent. Maar 50 euro dierenartskosten vind ik niet onbetaalbaar nee, en dat is wat TS vroeg.

Ik vind 50 euro dierenartskosten ook niet veel, ik ben veelal veel en veel meer kwijt. Maar als je kijkt wat er tegenover staat en dat vergelijkt met andere medische handelingen, dan vind ik het voor de handeling en de medicatie die het behoeft wel veel geld.

En als jij een wapenvergunning hebt, zou ik er niet mee zitten als jij kundig genoeg bent je eigen paard af te schieten, brengt voor het dier het minste stress mee. Dat jou brein dat niet kan vereenzelvigen, dat maakt voor het dier niets uit en heeft helemaal niets met je liefde voor het betreffende dier te maken. Een hond de nek omdraaien als je zoiets nooit doet, lijkt me dierenkwelling, maar dat vergelijk vind ik sowieso vrij mank gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:09

Sjolvir schreef:
Even de knuppel in het hoenderhok.
Waarom zou een kleiner dier minder kosten terwijl het dezelfde tijd kost als een groter dier?
Qua hoeveelheid medicijnen snap ik hem, maar verder?

Die knuppel is er al diverse keren ingegooid maar daar komt door de mensen die het zo duur vinden geen antwoord op.

Ik zie het verschil tussen een rat en een kat of hond ook niet, op de medicijnen na.
Maar voor de rest is het gelijk.
Dus waarom dan de helft goedkoper willen?

Aanschafwaarde?
Hoeveel poezen zijn er niet gratis te krijgen? Toch heeft niemand het er over als dat 50 euro kost.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:12

Gini schreef:

Een paard of hond bij halen heeft geen zin, dat zijn dieren die je zelf nou niet echt makkelijk uit hun lijden verlost.
Maar als je toevallig een pistool hebt en weet hoe je je paard correct direct dood kan schieten... op het moment dat het paard met een gebroken been staat... dan zou dat toch echt mijn voorkeur hebben ipv. dan ook maar even te wachten op de DA want stel je voor dat je dan niet goed voor je dieren wordt genoemd.......