Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_kajo_ schreef:Ben ik blij dat ik een dierenarts heb die e.e.a. wel in verhouding ziet. Ik geloof niet dat ik daar voor een rat de volle mep zou hoeven betalen en al helemaal geen €50,-. Dat vroegen ze nog niet eens toen ik met spoed in het weekend met mijn aangereden kat kwam. Dierenarts moest zelfs van huis komen een aantal kilometers verderop en het bedrag dat ik moest betalen was 0,00 oftewel helemaal niets. Ik vind het dus ook ontzettend duur voor een knaagdier.
Er werd eerder in het topic ook gesproken over de verhouding aanschafprijs en de prijs van het inslapen en dat dat niets met elkaar te maken zou hebben. In die context vind ik het toch wel grappig dat mijn vorige dierenarts zich schuldig voelde dat hij mij voor mijn rat €20,00 medicatie meegaf (bovenop het consult) omdat ik voor voor €2,50 een andere kon halen. Vond hij niet in verhouding staan tot elkaar en gaf me daarom ook korting.
F_Orumster schreef:Het is of accepteren of het (laten) afmaken.
Ik vind het soms wat dubieus dat er veel.geld in ratjed gepompt wordt voor.allerhande operaties, terwijl je een.rattenval in de.kelder legt.
carr_friesje schreef:Ohh ik word altijd zo misselijk van die reacties als:
"als je die 50,- er niet voor over hebt moet je niet aan dieren beginnen"
"als je ze niet in laat slapen ben je geen dierenliefhebber"
bla..bla..bla...
Ik had laatst ook een zieke muis, was in de avond én in het weekend.. zou me ook 40,- gaan kosten. Heb het beestje zelf geholpen.
Nou je wil niet weten wat voor gal ik over me heen heb gehad dat ik geen dierenliefhebber zou zijn, gierig op m'n geld zou zijn, niet humaan zou zijn etc..
[BB] muis uit lijden verlost :'(
Vind dat zo'n grote onzin..
Waarom zou je 50,- niet teveel geld mogen vinden???
Ik vind het ook veel te veel, en mits je het goed kan, waarom dan niet zelf helpen?
Maar daar willen de meeste tere zieltjes niet over nadenken, want zelf helpen is 'zieluhg'
carr_friesje schreef:Ohh ik word altijd zo misselijk van die reacties als:
"als je die 50,- er niet voor over hebt moet je niet aan dieren beginnen"
"als je ze niet in laat slapen ben je geen dierenliefhebber"
bla..bla..bla...
Ik had laatst ook een zieke muis, was in de avond én in het weekend.. zou me ook 40,- gaan kosten. Heb het beestje zelf geholpen.
Nou je wil niet weten wat voor gal ik over me heen heb gehad dat ik geen dierenliefhebber zou zijn, gierig op m'n geld zou zijn, niet humaan zou zijn etc..
[BB] muis uit lijden verlost :'(
Vind dat zo'n grote onzin..
Waarom zou je 50,- niet teveel geld mogen vinden???
Ik vind het ook veel te veel, en mits je het goed kan, waarom dan niet zelf helpen?
Maar daar willen de meeste tere zieltjes niet over nadenken, want zelf helpen is 'zieluhg'
sillysoul schreef:_San87_ schreef:Wat hebben de aanschafkosten van een dier met de dierenartskosten te maken?
ik zie die link ook niet
Gini schreef:Maar mag ik dan ook mijn eigen paard helpen door een kogel door het hoofd te schieten. Of mag ik mijn eigen hond de nek breken.
En ja, er zullen mensen zijn die er geen problemen mee hebben om hun eigen huisdier naar de andere wereld te hebben.
Maar een dier dat mij jarenlang vreugde en plezier gegeven heeft in een kussensloop tegen de muur kwakken, nee, dat zou ik in mijn brein nooit met elkaar kunnen vereenzelvigen.
Wilt dat zeggen dat iedereen moet denken zoals ik? Nee, uiteraard niet. Maar TS vraagt om meningen en die krijgt ze.
Ikzelf heb gelukkig ook nergens gezegd dat je dan geen dier waard bent. Maar 50 euro dierenartskosten vind ik niet onbetaalbaar nee, en dat is wat TS vroeg.
Sjolvir schreef:Even de knuppel in het hoenderhok.
Waarom zou een kleiner dier minder kosten terwijl het dezelfde tijd kost als een groter dier?
Qua hoeveelheid medicijnen snap ik hem, maar verder?
Gini schreef:Maar mag ik dan ook mijn eigen paard helpen door een kogel door het hoofd te schieten. Of mag ik mijn eigen hond de nek breken.
En ja, er zullen mensen zijn die er geen problemen mee hebben om hun eigen huisdier naar de andere wereld te hebben.
Maar een dier dat mij jarenlang vreugde en plezier gegeven heeft in een kussensloop tegen de muur kwakken, nee, dat zou ik in mijn brein nooit met elkaar kunnen vereenzelvigen.
Wilt dat zeggen dat iedereen moet denken zoals ik? Nee, uiteraard niet. Maar TS vraagt om meningen en die krijgt ze.
Ikzelf heb gelukkig ook nergens gezegd dat je dan geen dier waard bent. Maar 50 euro dierenartskosten vind ik niet onbetaalbaar nee, en dat is wat TS vroeg.