Laika de bloedmooie Stafford

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 13:02

Update , een niet al te fijne :(

We hebben Laika terug moeten doen , asiel heeft ons voor gelogen... ze kon namelijk volgens hun : thuis blijven , met andere dieren , met andere mensen en eentje die niet ontsnapt.. daar hebben we niets van gemerkt.

We gingen 3x per dag naar buiten zo'n elke keer een uur lang + om het half uur naar buiten op de wei ( waar de paarden niet lopen , vaste omheining van 1m70) , als we effe 5 min wegwaren brak ze het hele huis af , beet onze katten en begon dreigend te doen naar andere mensen toe , en ontsnapte elke keer over de omheining van 1m70 hoog ( erover kruipen).
Hond is ook eens meegegaan naar de paarden.. nooit meer gedaan , ze beet haar leiband kapot en kroop over de omheining hun wei binnen en joeg hun op , heeft zelf mijn twenter over de omheining laten springen van 1m70 hoog waarbij hij bleef hangen en wondes aan overhield en een schrik naar honden toe.
Onze katten kwamen niet meer thuis ( zelf ons huiskat was ontsnapt !) , de huiskat kwam na 3 weken terug maar wel met ondergewicht waarbij je haar ruggengraat zag -O-

We hadden er genoeg van en hebben haar gewoon weergebracht , het kon zo niet langer en ze had genoeg tijd gekregen om zich aan te passen , maar naar mate dat ze zich aanpaste.. hoe erger alles werd.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:07

het is geen ding he wat je koopt en kunt ruilen, retourneren bij tegenslag! 8)7
Je hebt gekozen voor een dier en daar horen ook de mindere dingen bij!
En ik weet wel degelijk waar ik over praat. Ik heb altijd alleen maar herplaatsers gehad.
Momenteel nr 3 en 4 in huis en zij hebben de nodige ravage en problemen ook aangericht.
De witte zelfs binnen 1 week van aanschaf al een kostenpost van zo'n € 500
Maar weg doen is hier nooit geen sprake van geweest!
Elke hond valt te rehabiliteren.
Ik vind het schandalig dat mensen er zo simpel over denken en bij problemen de hond al meteen terugbregen!
Het heeft hier bij beide honden die we momenteel hebben wel zo"n jaar of langer per hond geduurd voordat ze de lieve honden werden die ze nu zijn..
En dan vragen mensen zich af waarom de asiels zo vol zitten....
Je hebt het arme beest nog geen maand de tijd gegeven :(

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 13:12

ze heeft hier 3 weken gezeten , elke dag mochten we haar gaan zoeken , onze katten die uitgemergeld waren , ze begon dreigend te worden naar andere mensen toe , heeft onze deuren kapot gemaakt , zetel zelf , mijn bed , kleren , laptop , tv bakje , stoelen en nog zo veel meer.
Sorry ik wil haar al de tijd geven dat er nodig was maar om mijn paard door de omheining te zien vliegen , was al genoeg en dat vd katten ook.
En dat ze steeds over de omheining kroop van 1m70 hoog was ook genoeg.
voor bepaalde dingen zijn er een limiet , zij had die bereikt en asiel loog ons voor.
ze begon na 4 dagen al zo'n gedrag te vertonen , we gaan ook geen andere hond aanschaffen voor ons niets meer te riskeren.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:37

Waardeloos dat het asiel niet eerlijk geweest is, zo blijft er met zo'n hond gesleept worden natuurlijk...

Drie weken is kort hoor... Hoewel ik wel begrijp dat het niet ten koste mag gaan van de katten, die waren er al eerder.
Tsja, en als ze je paard door de omheining jaagt.....niet meer meenemen naar stal dus of er iig rustig aan laten wennen met goed materiaal (je wil niet weten hoe lang het heeft geduurd eer ik een fatsoenlijke halsband en riem had gevonden, tegenwoordig allemaal prutspul ipv oerdegelijk leer...). Slopen is natuurlijk vervelend, maar af te leren.

Al met al, los van de situatie met jullie katten, is het naar maar wel op te lossen. Dat kan nu eenmaal gebeuren met een dier en met een herplaatser weet je meestal gewoon niet wat er voor achtergrond is.

Vind het wel jammer dat jullie meteen geen hond meer willen want er zijn gelukkig ook eerlijke asiels en leuke honden. Mijn hond is een Spaanse herplaatser en hoewel dat ook bloed, zweet en tranen heeft gekost zijn ze wel ontzettend eerlijk over haar geweest. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat een asiel iemand vals voorlicht over een hond, want ze konden natuurlijk op hun vingers natellen dat het verkeerd af zou lopen en de hond weer terug zou komen. Dus uiteindelijk is niemand erbij gebaat en is vooral de hond er de dupe van (en in deze situatie ook jullie katten). :(:)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 13:41

paarden staan aan huis , gaat moeilijk dan want eenmaal achterdeur open doen en je bent bij de paarden.
Het is niet van geen hond meer willen hoor , graag zelf maar het risico met de katten en paarden wil ik niet weer opnieuw meemaken en zeker niet nu dat ik bezig ben met mijn toekomst ( vriend.. toekomstplannen).
En wat de vorige persoon betreft dat reageerde voor jou.. we hebben al het mogelijke gedaan maar onze katten die we al heel hun leven leven hier ( 3 en 8 jaar) zijn ons toch dierbaarder dan een nieuwe hond dat soort va alles omdraait van rollen.
Onze hond Snoopy die 2 maand gelede gestorven is aan een hersenbloeding heeft hier 5 jaar geleefd en onze vorige hond welgeteld 15 jaar van haar 14 jaar ( uit asiel gehaald).
Laatst bijgewerkt door Memere op 27-07-13 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Re: Laika de bloedmooie Stafford

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:42

Ah dat maakt het idd wel lastiger... Ik kan me voorstellen dat jullie het even hebben gehad maar gelukkig zijn echt niet alle honden zo hoor... Ik blijf het bijzonder slecht vinden van het asiel dat jullie niet correct zijn voorgelicht over deze specifieke hond, het is toch ook hun verantwoording om te zorgen dat een hond bij het juiste baasje/omgeving geplaatst wordt..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 13:48

Dat weten we ook wel , maar ik heb nu toch liefst geen hond meer.. dat mijn katten weer terug de oude worden en weer aanhankelijk waren net als vroeger want ze zijn bang om binnen te komen of zich te laten wrijven..
We hebben het dierenasiel gezegd dat ze die informatie ( wat ze deed) allemaal moet meegeven aan de nieuwe eigenaar voor geen onrust te brengen bij die mensen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:51

Wat jammer voor de hond.
Ik heb je topic helemaal gelezen en ik heb alleen maar positieve dingen gelezen over de hond in de tijd dat je hem had.
Zo gehoorzaam, lief met de katten, kon mee naar de paarden, maakte niks stuk in huis etc.
Je hoefde niet eens naar gehoorzaamheidscursus omdat hij al zo gehoorzaam en goed opgevoed was.
Uit jouw eerdere verslagen komt hij over als de ideale hond en heeft het asiel geen verkeerde informatie gegeven.

Wat is er zo plotseling gebeurd dat je hem teruggebracht hebt?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:09

Dat jij deze ervaring met Laika hebt, wil niet zeggen dat het asiel gelogen heeft. Zij kunnen een heel andere ervaring met Laika hebben dan jij. Vind je beschuldiging hierbij dus niet terecht.

Jammer voor Laika dat ze terug moet, hoop dat ze snel een baasje vind die haar wel aankan. En hoop dat jullie kat ook weer snel opknapt!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:36

Ik heb dezelfde vraag als Mika11... En ben het volledig eens met Kimbers.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 16:29

In de 1e dagen was ze de hond waarvan je maar kon dromen ,
maar onze buurvrouw ( mijn vader heeft een moeder-zoon band met haar )werd gehecht aan laika,
waardoor Laika altijd bij haar ging als ze ontsnapte , toen de hond het ontsnappen kende begon ze zich volledig anders te gedragen waardoor ze niet meer de hond was dat zo braaf &handelbaar was.
Laika heeft maar 6 dagen in het asiel geweest en ze deden er niets mee want de honden waren hun de baas en sommige stonken zo hard of zaten in een kennel vol hun behoeftes ( ook in hun vacht).

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:39

Tja, het blijft een jonge hond van 1 jaar die zijn grenzen moet leren, en weten waar hij aan toe is.
Maar goed, hopelijk krijgt hij een nieuw baasje die hem dat wel kan leren.

Wat een vreemd verhaal over dat asiel?
Welk asiel komt hij dan vandaan?
Eigenlijk kan ik me dat niet geloven of was het geen echt asiel maar een of andere slechte particuliere opvang?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:45

Dus... Is het jullie eigen schuld dat het ontsnappen niet is opgelost. Immers deed ze dat eerst niet. Hetzelfde geldt voor het vernielen en de agressie. Ze was een droomhond zoals je zelf zei.

Ik ben bang dat naar aanleiding van deze berichten een aantal 'pessimisten' gelijk heeft gekregen...
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 27-07-13 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 16:46

Voor de naam moet je maar pb sturen :)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:00

ik vind het logisch dat je haar hebt terugggestuurt.je neemt een hond erbij en je verwacht dat het goed gaat met je andere beesies,ik zou het ook niet prettig vinden als hij je katten en je paarden opjaagt.het moet wel klikken met je andere dieren.hopelik trekken je katten weer bij..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 17:03

_San87_ schreef:
Dus... Is het jullie eigen schuld dat het ontsnappen niet is opgelost. Immers deed ze dat eerst niet. Hetzelfde geldt voor het vernielen en de agressie. Ze was een droomhond zoals je zelf zei.

Ik ben bang dat naar aanleiding van deze berichten een aantal 'pessimisten' gelijk heeft gekregen...

exuseer me , moet ik dan de omheining hoger doen dan 1m70 als ze er gewoon over kruipt ?!
Het vernielen was als we bv naar de winkel moesten en de agressie begon wanneer ze naar de buurvrouw meeging ( buur liet haar alles doen , zo was de natuur nu eenmaal beweerde ze tegen men vader).

ze zal zeker iemand goed vinden , maar hier was ze niet meer op haar plek & buurvrouw wou haar overnemen maar ze is 64 jr met vele medische klachten waaronder herstellende van chemokuren die voorbij zijn en grootste reden dat ze Laika niet nam was wegen haar 'vriend' , die een verhouding heeft met haar en de hond niets vind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:07

Dat moet je dus afleren :). Maar goed, voor het dier heb je de juiste keuze gemaakt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:12

Het dierenasiel heeft je niet goed voorgelicht.
De buurvrouw is de schuldige dat de hond bij jullie verpest is.
De hond is niet zo leuk als je had gedacht en blijkt achteraf toch nog opvoeding nodig.

Het enige wat ik nog mis in je verhaal is jijzelf en wat je voor de hond hebt gedaan.
Hij was er pas 3 weken...

Maar ik heb je topic gezien over een verwaarloosde jaarling en daar heb je zoveel tijd in gestoken en met zoveel liefde.
Dus aan je dierenliefde ligt het niet :) Misschien was de hond gewoon een paar maten te groot voor jullie.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:52

Het was zeker teveel hond voor je en je miste de ervaring voor een dergelijke hond zoals zoveel hebben gezegd in het begin.
Maar mijn tenen beginnen te krommen van het feit dat je je hier nu zo makkelijk onderuit praat en de hond maar gewoon direct terugbrengt naar het asiel.
Mijn bruine en witte hebben beide veel gesloopt maar dat is af te leren.
De witte heeft ruim een jaar gesloopt denk daarbij aan gehele houten bijzettafel; alle houten plinten in huis, tientallen handdoeken en kussens, meerdere dure winterjassen etc etc etc.
De bruine en de witte hebben samen meerdere malen flink gevochten, de bruine heeft mijn bruin aangevallen en ons meerdere keren ernstig bedreigd een aangevallen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Toch nooit aan gedacht om de hond(en) weg te doen.
Nu zijn bijna alle problemen opgelost.
Verlatingsangst hadden ze ook waar het bij jou ook om gaat aangezien ze ontsnapt.
Dus aan jou om het dan op te gaan lossen ipv het arme dier weer terug te brengen.
De hond is pas 1 jaar oud en nu al zo gruwelijk verpest door mensen zoals jou!
Mensen die er veels te simpel over denken en bij vervelende dingen de hond terugbrengen naar het asiel.
Nogmaals het is geen ding maar een dier.
Je denkt vantevoren na voor de aanschaf van een dier en je zorgt er je hele leven voor en geen 4 weken en dan terugbrengen en het asiel de schuld te geven!!
Echt waardeloos dit!!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:00

Ik geloof niks van dat verhaal over het asiel, je schildert het nu af als een asiel dat zijn dieren niet verzorgt terwijl je daar eerder niks over zei. Het is sowieso geen asiel van de dierenbescherming, die hebben hun honden minstens veertien dagen gescheiden zitten voor ze in de herplaatsing gaan. Laika zat er maar zes dagen zei je, veel te kort voor een asiel van de dierenbescherming.

En voor de rest... Ik heb nooit gedacht dat je Laika haar gouden mandje zou geven. Arme hond.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:12

Dat kan idd sowieso niet maar 6 dagen in het asiel. Elke hond blijft minimaal 2 weken in het asiel.
Mijn bruine zat er pas een dag toen onze ogen op de adv vielen vh asiel maar toch moesten we 2 weken wachten voordat we hem mochten nemen.
Het is dat ik geen plaats heb voor nog een hond en geen ruimte anders ging ik hem nu halen.
Gegarandeerd dat ze binnen een jaar een hele andere hond was dan nu.
Arme laika ;(

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:16

Ja, binnen drie weken knap je een herplaatser nooit op. Bij mijn klootzakje op vier pootjes duurde het twee en een half jaar voor ik hem volledig op de rit had en nu is hij mijn ideale hondje waar het echt mee klikt.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 19:56

Fijn dat ik in jullie ogen de hond heb verpest terwijl ik haar genoeg aandacht , beweging gaf en zelf op cursus wou gaan met haar.
De hond kwam niets te kort maar als je paarden hebt die je meteen kunt aanraken als je de oprit vannachter opgaat kunt aanraken en 2 katten hebt die plots niet meer willen terug komen en als ze terrecht komen dan kwamen ze volledig uitgemergeld terug..
dus ik heb het goede gedaan om de hond terug te brengen want alles hier was veilig genoeg voor de hond zelf maar de hond zelf was niet veilig genoeg voor de andere dieren na enkele dagen en heb geen zin om een geblesseerd paard te hebben.
Laika zat ook werkelijk 6 dagen in het asiel , waar niets mee gedaan werd want vele honden werden gewoon gestoord of gingen aan de loop met je als je hun vast had.
Hhilde als je het zelf niet geloofd wil ik wel voor je naar daar gaan en foto's trekken zodat je het zelf kunt zien , er zaten 4 kleine honden in een kleine kennel die volhingen met hun eigen zooitje en de kennel ook , die je er zelf niet uit kon borstelen uit hun vacht :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:58

In de OP staat dat de hond er al 2 weken zat...
En inderdaad, een herplaatser kan je niet even in 3 weken opnieuw opvoeden, het dier heeft tijd nodig om te wennen aan zijn nieuwe huis, nieuwe omgeving en de mensen om hem heen.
Ik weet niet of ik het eerder heb gezegd, maar ik heb ook een herplaatser ( duitse herder ), zeker geen makkelijke hond, en het heeft mij zeker 1 jaar tot anderhalf jaar gekost om hem een beetje de goede richting in te sturen.

En werkelijk, dat heeft mij soms een boel tranen gekost.

Maargoed de hond is al weg, jammer ! Ik hoop dat dit dier bij iemand komt die hem wel aan kan.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:09

Arme, arme hond...

Meer wil ik er niet eens over zeggen