Kitten hoog zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 19:57

Cemlys schreef:
animalwoman schreef:
Mijn dierenarts heeft soms een sterilisatie/castratie maand dit jaar in february en dat was 90€ voor steriliseren

kan zelfs voor 65 euro maar gok dat dat te ver rijden zal zijn voor ts.

Ik denk het ook als ik zag waar jou pony's keuringen waren hihi

huppelz

Re: Kitten hoog zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:04

Hoi TS,

zal allemaal wel goed komen hoor :)
een aantal weken terug is onze poes (zelfde leeftijd als de jouwe) bevallen van 4 gezonde kittens.
Onze poes heeft een eigen kamer met een kartonnen doos met handdoeken erin. Je kunt bijv. ook een oud laken gebruiken of iets anders dat zacht is en waar ze fijn haar draai in kan vinden.
Hoewel ik had gelezen dat poezen zich vaak terug trekken en zonder publiek willen bevallen, begon de onze in bijzijn van mijn man rustig haar eerste kitten te werpen.
De poes geven we heel veel extra's om de melkproductie goed op gang te helpen en op gang te houden zoveel mogelijk.

Spannend wel eh om het hele proces te volgen :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 21:35

Ja het is indd erg spannend!

Ze zit nu wel elke keer naar haar buik te kijken van hee wat voel ik nou ze ligt erg veel elke keer als ze staat dan gaat ze weer zelf liggen volgens mij is het wel erg zwaar zoon buik als ze volgende week moet bevallen.

Gelukig is me moeder maandag vrij ze moet alleen ie dinsdag alleen thuis blijven tot 3 uur hopen dat die dag geen kittens krijgt

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 05:38

Pardon hoezo het is maar een kat
Katten zijn ook dieren en dieren zijn betere wezens dan mensen _/-\o_[/quote]

+1

weer zo iemand inderdaad die het maar een kat vind.. pff ik haat mensen die dieren niets waard vinden[/quote]

IK vind dieren hartstikke leuk maar katten niet echt ik vind ze wel schattig vooral die kleintjes maar het is zijn niet me lievelingsdier

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 05:44

meggiemeg schreef:
Je kan ook de poezenpil overwegen als het vanwege de kosten nu lastig is om haar te laten helpen (voor als strak de kittens zijn geboren)
Begin tijdig met adverteren om te voorkomen dat je met kittens blijft zitten, heb je ook even de tijd om een goed baasje uit te zoeken!

Lijkt mij niet echt verstandig dit soort dingen aan te raden als je de gevolgen niet weet...

Dat mensen tegenwoordig nog zo stom zijn dat ze niet eens weten waarom ze moeten enten en wat de gevolgen zijn van niet enten, en dat er werkelijk waar fokkers zijn die zeggen dat katten fokken goedkoop is, echt, niet te geloven gewoon...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:10

Indy29 schreef:
De poezenpil had een oplossing kunnen bieden, maar bij langdurig geven kan deze tumoren op de melkklieren en misschien ook wel op andere plaatsen veroorzaken.
Ik vind de ophef verder in terug in deze topic wel een beetje te! Als het poesje krols is, is haar lichaam er ook klaar voor om een nestje te krijgen, dat regelt de natuur. Natuurlijk is het beter om langer te wachten, maar dit is een ongelukje en daar is nu niks meer aan te veranderen.
Ik hoop dat ze een mooi en gezond nestje krijgt en vergeet niet van de kittens te genieten als ze er zijn. Ze zijn maar heel kort baby ;)
Sterkte en ik blijf volgen.

Zoals ik al eerder had geschreven, onze poes zit ook aan de pil, wij zijn deze niet vergeten, maar kregen evengoed een kitten. Dus ja... net zo betrouwbaar als bij mensen dus. Niet...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:29

xx_Horsiex schreef:
meggiemeg schreef:
Je kan ook de poezenpil overwegen als het vanwege de kosten nu lastig is om haar te laten helpen (voor als strak de kittens zijn geboren)
Begin tijdig met adverteren om te voorkomen dat je met kittens blijft zitten, heb je ook even de tijd om een goed baasje uit te zoeken!

Lijkt mij niet echt verstandig dit soort dingen aan te raden als je de gevolgen niet weet...

Dat mensen tegenwoordig nog zo stom zijn dat ze niet eens weten waarom ze moeten enten en wat de gevolgen zijn van niet enten, en dat er werkelijk waar fokkers zijn die zeggen dat katten fokken goedkoop is, echt, niet te geloven gewoon...

Sorry maar snap niet waar je het over hebt. Ik raad alleen maar aan dat de poezenpil een optie kan zijn als de kosten voor sterilisatie op dit moment geen optie is voor de ouders van TS....

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:53

Er zijn ook dierenartsen die goedkoper behandelen voor minder bedeelden.
Zoals die dierenarts toen bij de rijdende rechter. Mensen met een laag inkomen konden daar naartoe.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:14

poezenpil werkt goed, geen problemen ermee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:00

meggiemeg schreef:
xx_Horsiex schreef:

Sorry maar snap niet waar je het over hebt. Ik raad alleen maar aan dat de poezenpil een optie kan zijn als de kosten voor sterilisatie op dit moment geen optie is voor de ouders van TS....

De poezenpil geeft na langdurig gebruik een vergrote kans op melkkliertumoren, baarmoedertumoren en nog wat andere nadeligere effecten, waarom zou je dat je huisdier in godsnaam aan doen? Bovendien is het duurder met langdurig gebruik dan een sterilisatie.

Tweede stuk sloeg niet op jou.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:23

trysteffy schreef:
animalwoman schreef:
Mijn dierenarts heeft soms een sterilisatie/castratie maand dit jaar in february en dat was 90€ voor steriliseren

Waar is dat?

Harlingen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:26

JustHorez schreef:
Pardon hoezo het is maar een kat
Katten zijn ook dieren en dieren zijn betere wezens dan mensen _/-\o_

+1

weer zo iemand inderdaad die het maar een kat vind.. pff ik haat mensen die dieren niets waard vinden[/quote]

IK vind dieren hartstikke leuk maar katten niet echt ik vind ze wel schattig vooral die kleintjes maar het is zijn niet me lievelingsdier[/quote]

en jij bent maar een mens ik vind een kat meer waard dan een persoon 90% van de tijd
een kat blijft een dier en is niet MAAR EEN KAT

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:36

Heb vertrouwen in de natuur! Het is een spannende gebeurtenis, maar een kat kan zich erg goed zelf redden. De geboorte gaat vaak gewoon prima. (anders liepen er niet zoveel katten rond!)
Dat je poes op deze jonge leeftijd nu al zwanger is, vind ik niet ideaal (met het oog op overpopulatie, asieldieren e.d.) maar katten zijn op deze leeftijd geslachtsrijp en kunnen dus kittens baren, het is dus niet direct slecht voor haar gezondheid.

Mijn poes heb ik hoogzwanger van straat geplukt (een zwervertje) met een aantal medische gebreken. Een week later is ze bevallen van vijf gezonde kittens.
Wat kun je van de bevalling verwachten? Je poes zal waarschijnlijk een rustige plek uitzoeken om te bevallen. Het kan zo een aantal uur duren. Mijn poes beviel van de eerste, 10 minuten later van de tweede, toen twee uur alleen maar geslapen en toen nummer 3, weer ruim twee uur geslapen en toen nummer vier, een uur daarna nummer 5!
Als het kitten eruit komt zal je poes als eerste de placenta (een omhulsel waar het kitten inzit) weglikken, met name rondom de neus en mond zodat het kitten zelf kan ademen. Hoe weet je of het kitten ademt? Als je het hoort piepen dan ademt het! Je poes zal dan de placenta opeten, dit is goed, het bevat heel veel voedingstoffen die je kat hard nodig heeft. Daarna wordt de nevelstreng door je poes doorgebeten. Het kitten zal vrijwel direct op zoek gaan naar een tepel en gaan drinken.
Hou je poes in de gaten zonder op haar lip te zitten. Als je het niet vertrouwd kun je de dierenarts bellen en even telefonisch om advies vragen. (Sowieso wel handig om te doen voor de geboorte zodat je wat voorbereid bent op wat komen gaat, overleg wormenkuren, inentingen enz.).
Wat verder belangrijk is, zorg dat je poes zoveel kan eten wat ze wil van goede kwaliteit. Ze eet namelijk al een tijdje voor meer dan alleen zichzelf. (vaak kun je bij de dierenarts gratis kittenpakketten krijgen). Vers water is ook erg belangrijk. De kans is heel groot dat je poes haar nest na de bevalling zal verplaatsen. Zorg dat de plekken waar je haar niet wilt hebben niet bereikbaar zijn voor haar!
Om een tweede nest te voorkomen is sterilisatie aan te raden. Vaak hebben dierenartsen kortingsacties in samenwerking met de dierenbescherming.
Hopelijk heb je hier wat aan. Heel veel succes!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 05:32

Bereid je ook voor op dode of misvormde kittens, de poes is zelf pas 11 maanden, veel te jong om kittens te krijgen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:17

xx_Horsiex schreef:
Bereid je ook voor op dode of misvormde kittens, de poes is zelf pas 11 maanden, veel te jong om kittens te krijgen.

dat kan ook bij oudere poezen, wat een bangmakerij zeg, pffff...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:32

Wat een onzin zeg!! Grote kans dat hier gewoon gezonde kittens uitkomen hoor.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:45

Ik schrok al van de misvormden katjes schrok wel een beetje maar voor dode katjes daar zijn we al op voorberijd!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:01

Ik lees al vanaf het begin mee, ik duim voor een goede , voorspoedige bevalling en gezonde kittens :j

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:41

Wat ik je kan vertellen is GOED bijvoeren, onze poes is nu broodmager doordat ze haar kittens moet voeren. Ze krijgt hier onbeperkt brokjes van de dierenarts en 's avonds een bakje poezenmelk en vers vlees maar ze blijft erg dun.
Onze poes was ook 1 jaar, dus ook te jong. Ze heeft 3 gezonde kittens op de wereld gezet en ze zijn ondertussen alweer 6 weken oud :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:46

Ja we voerenal jaren door bij er staag de helle dag 2 bakken vol met kitten voer.
We geven hun savonds alleen nat voer.
We gaan kittenmelk nog bij hallen dat doet me moeder waarschijnlijk dit weekend hallen

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:08

Heb net voor dr een nieuwe plekje gemaakt een verhuis doos en een gat in gemaakt dat ze er uit kan:-)
Ze had het meteen gevonden even 2 seconde rond snuffen en ging ze gelijk liggen:-)

Afbeelding

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:26

Wat een lief koppie heeft ze toch :)

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:30

Hou je in de gaten dat als ze gaat bevallen in deze doos dat
je er niet bij kunt mocht het nodig zijn te helpen. Oh en geen
handdoeken in de doos daar kunnen de kittens in blijven hangen
met hun nageltjes. Beter een fleecedekentje, kraamonderleggers
of beide...
Succes met wachten en de bevalling...

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:37

Er zit een fleecedekentje in:-)

Me moeder is gelukkig maandag vrij dinsdag is ze van half 9 tot 3 uur alleen thuis en de rest van de dagen ben ik vrij.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 05:29

Miepie77 schreef:
xx_Horsiex schreef:

dat kan ook bij oudere poezen, wat een bangmakerij zeg, pffff...

Dit is helemaal geen bangmakerij, wij zien het vaak genoeg bij te jonge poezen die kittens krijgen!