Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:16

kaniche schreef:
Hij zei dat hij het toch niet aan kan.. Z'n zus is op bezoek geweest met haar hond en toen wist hij het direct al, hij kreeg er zo'n naar gevoel bij. Dus nu zijn we uit elkaar.. We gaan zo nog wel koken en eten, maar dan ga ik naar huis. Ik denk dat hij spijt gaat krijgen, maar goed.. Het is klaar nu. Ik hoef niet meer elke keer als hij me aankijkt te denken: 'Oh nee, straks begint hij er weer over!'.. Ik voel me wel echt verrot -O- Maarja, dit gaat niet werken zo

jeetje wat rot voor je meis :(
je wil het vast niet horen maar er komt idd vast een tijd dat je denkt.. heerlijk ik kan helemaal leven zoals ik zelf wil en er komt een hond :(:) sterkte voor nu!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:06

NatasjavE schreef:
kaniche schreef:
Even een update, het is uit.. :(

:(:)

En was de hond nu de druppel of toch nog iets anders?

Het was echt puur alleen de hond. Verder hebben we helemaal geen issues, ruzie of wat dan ook. Het liep altijd perfect tussen ons. Ik weet ook zeker dat iedereen hier in de omgeving verbaasd zal zijn: '' Wat?? is DAT de reden?????''...
We zijn collega's en we moeten dus nog samenwerken.. Ik heb net een groot deel van m'n spullen gepakt en ben naar mijn oude appartement gereden. Nu zit ik hier, het is heel gek om hier ineens weer te zijn na al die tijd..

Ik ben er kapot van. Ik voel me raar, misselijk, hoofdpijn, ik heb alles bij elkaar geschreeuwd in mijn appartement (wel met een kussen op mijn hoofd ivm buren...) en het leukste van alles is dat ik morgen een tentamen en een deadline heb -O- Ik wist dat een gebroken hart pijn deed, maar zó veel pijn? -O-

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:10

als je partner niet achter je passie staat, steunt ie je dus compleet niet, want er is een groot verschil tussen 10 honden opvangen of maar 1 en hij ontneemt je nu je passie, ik zou er zelf snel klaar mee zijn, hij kiest voor jou met alles wat daarbij hoort of niet

edit: les net hierboven, sterkte, maar het komt weer goed voor jou :(:)

Maflinger_S

Re: Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:00

Ik zie het dus compleet anders: omdat hij van Kaniche houdt maar niet kan meegaan in haar grootste passie geeft hij haar de ruimte om die na te jagen.
Een hond in huis lijkt voor hondenliefhebbers iets heel normaals maar als je dat niet gewend bent, honden niet snapt of ze gewoon een beetje eng vindt, is het een hele grote stap om zo'n beestje in huis te nemen.

Kaniche sterkte met je tentamen en je deadline. Hou je taai!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:12

Kaniche sterkte de komende tijd!! Ik vind het wel een hele moedige beslissing, omdat het verder allemaal goed zat. Maar heel eerlijk, ik kan zelf echt niet zonder huisdieren. Als ik een vriend zou hebben die dat niet accepteert of zich daar niet overheen kan zetten en mij daar niet in zou steunen, dan kan ik ook niet mezelf zijn. Het blijft altijd een kwestie van geven en nemen in een relatie, maar om dan zo'n passie voor iemand op te geven? Nee, dat gaat te ver hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:22

Painttobe schreef:
[naam] schreef:
Ik heb je lijstje van honden gezien! Maar zou een koningspoedel daar niet tussen passen?! Ik vind ze ook minder stinken dan andere honden en ze verharen natuurlijk niet. Tevens zijn ze zeeeeeer slim en kunnen volgens mij ook goed met kinderen voor zover ik er een aantal ken!

Volgens mij zijn de redenen waarom ze een Duitse Herder wil wel duidelijk...?

Ja dus? Ze stelde zelf nog een backup lijstje voor waar dit ras, misschien ook wel tussen zou passen. In en relatie moet je soms compromissen sluiten.. Vandaar dat ik het ras voorstelde. Maargoed, dat is dus helaas niet meer mogelijk omdat dit gedoe hun relatie heeft gekost..

TS, sterkte
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-13 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:23

@ TS, Ik wil je veel sterkte wensen met je tentamen en de deadline, probeer je daar op te focussen.

Sterkte! En misschien is het niet uit maar moet hij even tijd hebben om erover na te kunnen denken. Een time-out voor jullie kan misschien wel heel heilzaam zijn.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:59

Ik heb het hele verhaal stilletjes meegelezen, maar wil toch nog even reageren. Ik vind het een hele knappe beslissing. Een hele moeilijke, absoluut, maar heel sterk van je vriend dat hij die stap terug wil zetten. Hij heeft duidelijk ingezien hoe ongelukkig jij zou worden in een toekomst zonder honden, maar heeft zich ook gerealiseerd dat hij jou daardoor dus nooit 100% gelukkig zou kunnen maken omdat er altijd iets zou zijn blijven knagen, terwijl hij je dat niet kan geven. Uiteindelijk vindt hij jouw geluk dus zo belangrijk dat hij het beter vindt om de relatie te verbreken, wat aantoont hoeveel hij om je geeft...

Ik wil je heeeeel veel sterkte wensen de komende tijd :(:) Zoek de rust, geef jezelf de tijd om dit te verwerken want het is zeker niet makkelijk...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:09

Vind het heel vervelend voor je dat je relatie over is en sorry to say, maar ik vind het te bizar voor woorden dat je een relatie die op alle punten goed zit verbreekt om het feit dat je ex geen hond wil.. :\

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:18

Wat naar dat het zo gelopen is, maar ik vind het knap dat je voor jezelf gekozen hebt. Iemand die je hobby en passie niet steunt, is moeilijk mee samen leven denk ik.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:35

Vanillia schreef:
Vind het heel vervelend voor je dat je relatie over is en sorry to say, maar ik vind het te bizar voor woorden dat je een relatie die op alle punten goed zit verbreekt om het feit dat je ex geen hond wil.. :\

Maar als dat nou eens een heel wezenlijk deel uitmaakt van wie jij bent, het feit dat je een hond hebt? Zou dat niet hetzelfde zijn als een man die zegt, dat paard eruit of ik eruit? Menig Bokker is van mening dat manlief dan gauw kan wieberen, omdat hij de hobby, de passie en dus een groot deel van iemands persoonlijkheid niet accepteert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:37

Als de relatie op alle vlakken verder goed is, dan snap ik ook niet dat je het uitmaakt op het feit dat je geen hond mag hebben. Wat nou als je partner allergisch was geweest, had er dan ook een punt achter gegaan?

Dit is een geval waar beiden eigenlijk wat meer water bij de wijn hadden kunnen doen. Ik hoop voor TS dat het goed kan komen :(:)

Maar om nou direct te zeggen dat je om 1 ding alles moet opgeven wat je hebt?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:30

Bij een kinderwens vindt iedereen het heel logisch om niet samen verder te gaan als je het daar niet over eens kan worden. Nu is voor de meeste mensen een kinderwens niet te vergelijken met een 'hondenwens', maar wat als het voor TS wel ongeveer net zo belangrijk is? En wat als de partner van TS écht beslist nooit een hond wil, dus helemaal geen water bij de wijn wil doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:34

Ik vind het ook belachelijk om persé iets door te willen drukken bij je partner. Waar is in dat soort gevallen het respect voor elkaar? En dus elkaar een beetje tegemoet komen?

Ik zou mijn partner echt nooit in willen ruilen, zelfs niet als ik bijvoorbeeld geen kinder/hondenwens zou hebben en hij wel.. ik heb nou eenmaal voor hem gekozen om wie hij is. En daar zit dan zijn of haar kinder/hondenwens bij in.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:38

gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde ;)
jans je zegt ik zou mijn partner nooit willen ruilen als ik geen kinderwens zou hebben... als je partner dat nou perse wel wil.. zou jij dan tegen je zin in een kind willen? daar zou ik nooit aan beginnen.. en zo andersom ook niet ik zou niet kunnen leven zonder honden/paarden, een ieder die mij dat verbied hoepelt maar lekker op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:41

Nee, ik verwacht dan dat mijn partner mijn keuze ook respecteert, als ik het niet wil. En als je van elkaar houdt, dan lijkt mij dat je elkaars keuzes ook dient te respecteren. En als de ene wel wil, en de ander persé niet, dan moet je niet tegen je zin iets wel doen.

Het is makkelijker om te accepteren dat je iets niet kan hebben, dan wanneer je persé je ding wil doordraven.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:45

ik zal gerust kleine dingen opzij zetten voor iemand, absoluut maar stel als ik een grote kinderwens heb en hij wil dat ab so luut niet zou ik ook niet bij hem blijven punt.. hetzelfde geld in TS haar ogen (zo ook bij mij) voor een hond, jammer dat er geen concessies gedaan kunnen worden maar ja als hij stug door blijft hameren er komt GEEN hond dan zou ik hem ook liever nu uitzwaaien dan over een aantal jaar als je echt helemaal gesetteld ben

ps.. wat bij mij het voordeel is is dat ik al honden heb dus voor ik aan een vent zit weet hij dat mijn leven om honden en paarden draait en die er ook altijd zullen zijn.. is hij het daar niet mee eens begin ik er niet eens aan ;)
Laatst bijgewerkt door essiesilly op 20-06-13 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 16:45

Jans schreef:
Ik vind het ook belachelijk om persé iets door te willen drukken bij je partner. Waar is in dat soort gevallen het respect voor elkaar? En dus elkaar een beetje tegemoet komen?

Ik zou mijn partner echt nooit in willen ruilen, zelfs niet als ik bijvoorbeeld geen kinder/hondenwens zou hebben en hij wel.. ik heb nou eenmaal voor hem gekozen om wie hij is. En daar zit dan zijn of haar kinder/hondenwens bij in.

Ik heb het al eerder vermeld, maar voordat wij een relatie begonnen wist hij ervan. En de eerste paar maanden had hij er geen problemen mee. Pas toen we er serieus over begonnen te praten begon hij erover te stressen.

En ik weet niet of ik het eerder heb vermeld in dit topic, maar mijn vriend (ex) is Koerdisch. Vooral de mensen die uit de grote steden komen weten vast wel hoe bang de meeste koerden/turken zijn voor honden :D Nou, daar kan je hem dus mee vergelijken. Hij probeert zich nu te laten wennen aan honden zonder dat ik in zijn huis woon, we hebben nog wel contact want we zijn collega's. Hij verwacht dat we in de toekomst weer bij elkaar komen, omdat de druk voor hem nu weg is voelt hij zich ook beter en kan hij makkelijker wennen aan honden in de omgeving. Ik ga er echter zelf van uit dat het helemaal niet meer goed komt, anders ben ik straks dubbel teleurgesteld. Maar we hebben in ieder geval een stapje terug genomen. Hij houdt nog heel veel van mij en het is voor hem te pijnlijk om mij verdrietig te zien over dat het uit is. We zijn er allebei kapot van en hij kijkt wat hij eraan kan doen. Hoe dit gaat aflopen weet ik niet, maar dat gaan we zien.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:46

TS: Heel veel sterkte toegewenst! Als een hond hebben zo'n wezenlijk deel is van wie je bent, en je in feite gewoon nooit echt gelukkig kan zijn zonder, denk ik dat het inderdaad toch beter is zo.

En als hij toch aan honden kan wennen zou het natuurlijk helemaal super zijn, maar de tijd zal het uitwijzen inderdaad.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:47

bestaan er geen goede cursussen voor mensen die bang zijn voor honden dan?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 16:47

essiesilly schreef:
ik zal gerust kleine dingen opzij zetten voor iemand, absoluut maar stel als ik een grote kinderwens heb en hij wil dat ab so luut niet zou ik ook niet bij hem blijven punt.. hetzelfde geld in TS haar ogen (zo ook bij mij) voor een hond, jammer dat er geen concessies gedaan kunnen worden maar ja als hij stug door blijft hameren er komt GEEN hond dan zou ik hem ook liever nu uitzwaaien dan over een aantal jaar als je echt helemaal gesetteld ben

ps.. wat bij mij het voordeel is is dat ik al honden heb dus voor ik aan een vent zit weet hij dat mijn leven om honden en paarden draait en die er ook altijd zullen zijn.. is hij het daar niet mee eens begin ik er niet eens aan ;)

Precies :D Het zit voor mij te diep om afscheid te kunnen nemen van deze droom. Waarom dat staat beschreven ergens eerder op deze pagina's, en mijn vader is een belangrijke pion in dit verhaal.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:48

en dat vind ik heel bewonderingswaardig! _/-\o_ dromen moet je naleven meid!
droom niet je leven maar leef je droom! je leeft maar 1x hoor :) en als je dan alles voor een ander opzij moet zetten kan je er donder op zeggen dat je spijt krijgt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:55

Hebben jullie al eens na gedacht om een hond te logeren te nemen? Voor een paar dagen misschien ontdekt hij dan dat het allemaal wel mee viel.

edit

Ik zie dat het over is... ik begrijp je keus zeker heb ook een relatie gehad waarin mijn partner mijn hond niet accepteerde... dromen moet je volgen