Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leonyr schreef:Fiffill schreef:Je tuin afsluiten, of een ren maken. Er zijn genoeg mensen die dat doen en dat werkt prima. Heb je niet genoeg ruimte, heel simpel: geen kat nemen.
Je neemt ook geen Sint Bernard als je op een klein flatje woont of een konijn als je daar geen ruimte voor hebt. Imo mag de wet worden aangepast (katten niet meer los) en zouden katteneigenaars zich eens anders moeten opstellen.
Ik lees hier wel van een paar mensen die netjes maatregelen zouden treffen mochten ze erachter komen dat hun kat overlast veroorzaakt, dat vind ik heel netjes
Daar ben ik het mee eens, ook het feit dat men dan geen kat moet nemen (Nu heb ik makkelijk praten, we wonen in een buitengebied). Maar de TS (En andere, aan de reactie's te zien) zit nu eenmaal in deze situatie, waarop ik mijn verbazing uit over de adviezen die hier worden gegeven. Het beschieten van de kat tot deze niet meer terug komt. En dan wat? De volgende lading balletjes kopen zodat je de komende katten kan verjagen. Het enige wat een permanente oplossing biedt is om de tuin te beveiligen met pieptonen of elektriciteit.
Fiffill schreef:Dat weet je niet. Er lopen hier meerdere katten rond in de buurt, maar van sommige heb je gewoon echt helemaal geen last. Er zit hier een dikke harige kater van het huis op de hoek, dat beest is vegetarischen doet geen vlieg kwaad. Alles wel even los van evt. poepen/sproeien, het gaat hier nu in de eerste plaats om de huisdieren van TS.

Fiffill schreef:Als je in een buitengebied woont en je kat komt niet bij andere mensen in de tuin, dan zullen ze er ook geen last van hebben. Maar in een woonwijk is het een ander verhaal. Ik vind dat mensen in zo'n situatie extra goed moeten nadenken over de aanschaf van een kat.
Zo houden ze er hier van om kéihard krijsend op ons schuurdak te vechten (zijn altijd dezelfde). Midden in de nacht. Ik gooi dan altijd maar blind wat stenen de nacht in in de hoop dat ik wat raak en ze weer weggaan, maar man dat is me een kabaal.
Zoals ik al zei hebben wij kipjes gehad, die kregen we als kuiken. Toen we ontdekten dat eentje een haan was hebben we die meteen weggedaan, als zo'n beest gaat kraaien maak je de buurt er niet blij mee, sommige dieren zijn gewoon minder geschikt voor bepaalde plekken/situaties.
Als ik nu een kat zou nemen komt 'ie ook niet los te lopen
Citaat:Nee dat bedoel ik ermee. Dat zou niet nodig moeten zijn, om dat aan iedere katten bezitter te moeten vragen. Lekker als zo'n beest weer eens in de zandbak poept, waar mijn dochter lekker in wil spelen. Of dat de auto's en motors bekrast raken door kattennagels (ja zelf gezien). Of dat je wakker ligt van een krijsende krolse kat. Dat noem ik gewoon overlast.
En dan is imo een kat nog niet gedomesticeerd genoeg om huisdier te zijn, als je zo'n beest niet binnen kunt houden.
En het puntje van de wet; Ja vind ik ook hartstikke krom. Want owee als mijn hond poept (op een plek wat je zelf kan uitkiezen, omdat je er altijd zicht op hebt) en ik zou geen zakje bij hebben... Waarom moeten hondenbezitters belasting betalen over hun hond, wat binnen zit en dus niet voor gemeentelijke problemen zorgt. Waarom hoeven katten eigenaren dit niet te betalen?
Ben ik dan echt zo raar als ik denk dat je andere mensen niet met jouw probleem moet opzadelen?
want dat is het naar mijn mening.
Als de buurman de muziek hard aanzet iedere nacht, moet jij zelf maar je huis gaan isoleren, want jij hebt er last van....
Maar zoals ik zonet bij Fiffill heb geschreven, is het iets wat je simpelweg niet kan verlangen, omdat het niet gaat gebeuren. De kwestie met de buurman ligt anders. Je kunt contact met hem opnemen en met die zaak wel bij een commissie aankloppen (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leefbaarheid/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-bij-burenoverlast.html). De TS kent echter de eigenaar van de kat niet.Citaat:Sorry hoor, maar die tonen zijn een ware marteling voor huisdieren hun gehoor en die gaan ook op momenten af als dit niet gewenst is. Dus dan moet je al zelf geen huisdieren hebben, want anders is dat gewoon mishandeling voor hen die niet wegkunnen rennen van het geluid/quote]
Juist, voor hen die niet weg kunnen rennen van het geluid. Mits je eerst controleert of de buren geen honden/katten hebben (Of het werkt tot een bepaalde afstand. Is het voor de desbetreffende probleemkat dus optioneel om in de buurt van het geluid te komen.Citaat:Voorwerp gooien, beschieten met plastieken bolletjes is dan een goedkopere, effecientere manier. Wilt de kat hier geen slachtoffer van zijn, verandert die toch gewoon van tuin ? Moeilijk, nee... Heeft tenminste geen impact op mijn eigen huisdieren. Dat sommigen hier TS aanraden om een bunker van haar tuin te maken vind ik pas erg. TS heeft niets tegen katten, maar wilt gewoon niet anngevallen worden in haar eigen tuin. Wat gebeurt er als TS de kat naar het asiel brengt en de kat zo terug bij het baasje belandt ? Ja juist dan staat die de volgende dag al terug bij TS in de tuin dus ik denk echt dat de kat op een indrukwekkende manier wegjagen het meeste effect gaat hebben. Is ook het diervriendelijkst, want wie weet wat de eigenaar doet met het dier als hij dit verneemt ?
nicci88 schreef:overigens ben ik ook niet voor de geweldadige opties hier hoor!!
Maar ik zou de kat dus wel op laten halen.
Leonyr schreef:nicci88 schreef:overigens ben ik ook niet voor de geweldadige opties hier hoor!!
Maar ik zou de kat dus wel op laten halen.
Het punt is dat meeste asielen dat niet doen, als er geen bewijs is dat de kat dakloos is. Je zult het dier dus echt moeten laten controleren op een chip. Als er een adres naar voren komt, kun je de kat mee nemen en bij de desbetreffende eigenaar afleveren + je verhaal.
karin84 schreef:Jee, wat een reacties! Ik ben nog steeds van mening dat ik geen kosten hef te maken voor andermans dieren. De ren van mijn konijnen is overdekt hoor, zo ook de ren van mijn cavia's.
Het is vanmiddag anders gelopen dan verwacht. Vanmorgen zat de kat miauwend in de tuin en kon ik hem benaderen. Hij schuifelde alleen wat weg. Dat vond ik al vreemd maar dat is achteraf. Toen ik vanmiddag thuis kwam, zat hij nog of weer in de tuin. Toen ik aan kwam wankelde hij weg, kermend. Het klonk als klagend miauwen. Hij liep als een dronkeman dus heb de dierenambulance gebeld. Ze zijn hem een uur geleden op komen halen, het ging duidelijk niet goed met hem. Ze denken aan vergiftiging aangezien hij last had van krampen en pupillen die snel op en neer schoten. Hij zat compleet onder de teken en had geen chip. Toch wel triest!
Hopelijk is het iets anders en overleefd hij het gewoon...
Hoop ook dat hij het overleeft. Je bent in ieder geval van hem af. Rebel_Jits schreef:Sommige reactie's hier.. Ik zou jullie die rotschop/balletjes tegen je hoofd moeten geven. Zijn jullie altijd zo agressief?
Een kat van ons is ooit doodgegaan, omdat iemand het nodig vond het dier te schoppen. Arme beestje is langzaam doodgebloed, omdat de lever in stukjes lag. Dat wil je ook niet bij je eigen dieren, dus doe het ook andere dieren niet aan!
TS: weet niet of het al is gezegd, maar een stroomdraadje kunnen vogels op zitten. Zolang ze geen contact maken tussen draadje en de omgeving, is er niets aan de hand. Of eventueel kippengaas zo schuin plaatsen (samen met de buren? Twee tuinen in een is goedkoper!)
Ayasha schreef:Rebel_Jits schreef:Sommige reactie's hier.. Ik zou jullie die rotschop/balletjes tegen je hoofd moeten geven. Zijn jullie altijd zo agressief?
Een kat van ons is ooit doodgegaan, omdat iemand het nodig vond het dier te schoppen. Arme beestje is langzaam doodgebloed, omdat de lever in stukjes lag. Dat wil je ook niet bij je eigen dieren, dus doe het ook andere dieren niet aan!
TS: weet niet of het al is gezegd, maar een stroomdraadje kunnen vogels op zitten. Zolang ze geen contact maken tussen draadje en de omgeving, is er niets aan de hand. Of eventueel kippengaas zo schuin plaatsen (samen met de buren? Twee tuinen in een is goedkoper!)
Houd 'm dan in je eigen tuin. Moet ik met mijn honden ook doen. En kom niet met die kul van "dat kan niet met een kat". Als je dat niet kan, moet je geen kat aan schaffen. Klaar.
karin84 schreef:Dat denk ik dus ook. Ik wilde het dier echt niks aandoen, hoe veel ellende ik ook van hem had. Een dier iets aandoen kan en wil ik niet. Afgelopen weekend ontweek ik nog de slakken op mijn oprit.
Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten. Het is nu wel erg rustig ineens, geen stampende konijnen en ik slaap vanavond heerlijk!
Toen ik klein was ben ik er een keer op gaan staan, en heb een week gehuild omdat ik het zo zielig vond.
Mijn ene kat is een buitenkat, die gaat graag bij buren in de tuin liggen. Bij de ene om lekker te chillen met hun kat en bij de andere omdat zij het zo leuk en gezellig vind en hem ook voerde (alleen is zij onlangs naar rusthuis gegaan, dus nu is het vooral bij die met die andere kat). Verder chilt die hem in onze achter en voortuin
Mijn andere poes beperkt zich vooral tot de tuin, maar die is niet zo een buitenkat gelukkig
Niemand heeft last van ze. Alleen 1 buur was boos omdat ze de poes een eendje zag grijpen
Even om een beeld te schetsen, mijn poes heeft 3 gescheurde kruisbanden, zenuwbeschadeging in haar rug en als zij een eendje kan vangen dan moet dat eendje al niet in orde zijn
maarja, je kan niet iedereen tevreden houden
Fiffill schreef:Wat moet ik verstaan onder een boskat? Het ras? Waarom zou je die niet binnen kunnen houden dan?
Fiffill schreef:Ik ken mensen die ze zonder problemen binnen houden hoor, met ren of afgezette tuin bijvoorbeeld. Kan prima ze hebben nooit problemen. Dat je dat niet wilt is wat anders