Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Bij mijn weten adverteren stichtingen niet alleen op MP maar ook op baasje gezocht ed.
Alleen dierenasiels.com is uitsluitend voor nederlandse asieldieren.
DaniBanani schreef:Ik heb geen hondje 'gered'. Ik heb een hond gekocht/geadopteerd. Punt. Waar hij vandaan kwam interesseerde me geen biet, ik wilde gewoon een leuke hond en toevallig kwam ik die eerder tegen in een Spaans asiel dan in een Nederlands asiel.
En ook ik had geen debiele eisen (herderstype, jong, actief, gezond, moet alleen kunnen zijn, hondsociaal) maar mooi niet dat er daar zoveel van zaten, hoor. Of dan verschijnen ze niet op de sites, dat kan ook nog. In 6 maanden tijd niet meer dan een handjevol honden gezien in Nederland die ik graag had willen hebben.
Het is niet erger of zieliger (of beter) als een Nederlandse hond wordt ingeslapen t.o.v een buitenlandse. Honden hebben het daar ook niet per sé slechter dan hier. Veel stichtingen doen van alles om het beleid in de regio te veranderen m.b.t. castratie, opvang, en welzijn dus je zou kunnen zeggen dat júist door een hond daarvandaan te halen je dat ook ondersteunt en dus bijdraagt aan het verbeteren van de situatie voor álle honden daar.
Het enige is dat er dan een hondje in een Nederlands asiel blijft zitten wat je wellicht anders had geadopteerd. Ja én? Omdat ik hier woon heb ik ook een verplichting naar Nederlandse honden? Mwoah. Denk 't niet.
essiesilly schreef:anneliesdj schreef:Bij mijn weten adverteren stichtingen niet alleen op MP maar ook op baasje gezocht ed.
Alleen dierenasiels.com is uitsluitend voor nederlandse asieldieren.
En Belgische![]()
Heb even geklikt naar de site van de opvangeen heel groot pluspunt las ik al snel, nl dat het hoofddoel het castreren sterreliseren van honden is die geoormerkt worden en dan weer terug gezet worden.
Oa word er ook gezegd:
"Ons doel is om het probleem in Kroatië te verkleinen en het probleem niet te verplaatsen naar Nederland.
Maar zodra wij een hond zien waarvan wij weten dat hij of zij het niet zal gaan overleven in de grote roedel in het asiel of op straat, dan proberen wij voor die hond een lieve baas te vinden. Maar nogmaals, dit is niet ons hoofddoel."
Er zitten wel geteld rond de 70 honden die beschikbaar zijn, deze overleven dus niet in de roedel? Gezien er gezegd word dat ze het probleem niet naar nl willen verplaatsen neem ik aan dat deze honden dan ook niet bij mensen geplaatst kunnen worden die meerdere honden hebben?
(Just question!)
essiesilly schreef:Dit klinkt wel erg tegenstrijdig, ten eerste wat me opviel toen ik vanmorgen op dierenasiels.com keek was het overgrote deel wat herder (dan wel Duits Mechels Hollands) of kruisingen was!
Daarnaast hecht je wel waarde aan een stichting die staan voor het welzijn van de dieren in de regio van het buitenland (vind ik alleen maar heel goed!) maar je voelt dan niks voor verbetering van de dieren in eigen land? Zo komt het in iedergeval op mij over..
Zoolgangster schreef:Uiteraard niet allemaal, maar het is toch zeker iets om in je achterhoofd te houden als je een hond uit het buitenland haalt. Buitenlandse dierenartsen keuren soms wel èrg makkelijk een hond goed. En als je dan denkt "mijn hond is gezond mijn hond is gezond mijn hond is gezond..." en het dier blijkt een nare ziekte te hebben die je in NL niet verwacht sta je raar te kijken.
En ja, je kunt rare gedragsproblemen aantreffen, uiteraard niet bij alle honden, maar aangezien er ook nogal eens honden worden aangeboden die tijdenlang op straat leefden kun je dus een hond treffen die alles opvreet wat los en vast zit, en vuilnisbakken plundert. En dat in de overtreffende trap. Nee ze zijn niet allemaal zo, maar mensen die in Nederland geen asielhond of marktplaats hond willen ivm gedragsproblemen, zullen bij een hond die zich zo gedraagt als ik schets, toch zeker het gevoel krijgen van de regen in de drup te zijn beland. Zie de in Nederlandse asielen gedumpte buitenlandse honden. Die zijn vast niet gedumpt omdat ze zich zo keurig gedroegen. (Hoewel sommige lieden in de vakantietijd ook rare dingen doen.)
essiesilly schreef:Oa word er ook gezegd:
"Ons doel is om het probleem in Kroatië te verkleinen en het probleem niet te verplaatsen naar Nederland.
Maar zodra wij een hond zien waarvan wij weten dat hij of zij het niet zal gaan overleven in de grote roedel in het asiel of op straat, dan proberen wij voor die hond een lieve baas te vinden. Maar nogmaals, dit is niet ons hoofddoel."
Er zitten wel geteld rond de 70 honden die beschikbaar zijn, deze overleven dus niet in de roedel? Gezien er gezegd word dat ze het probleem niet naar nl willen verplaatsen neem ik aan dat deze honden dan ook niet bij mensen geplaatst kunnen worden die meerdere honden hebben?
(Just question!)
Kuggur schreef:Hier in IJsland zijn geen asiels. Als mensen om wat voor reden dan ook hun hond niet meer willen (en dat komt hier net zoveel voor als waar dan ook), proberen sommige de hond via particuliere wegen aan te bieden. Lukt dit niet (als het al geprobeerd wordt) dan wordt het dier ingeslapen.
In tegenstelling tot Nederland is dit niet illegaal, en geaccepteerd.
Het is een harde methode, maar het voorkomt wél veel dierenleed.
piezze schreef:Tja ik weet ook niet wat ik hier van moet denken hoor. Voorkomt het leed door te doden? Wat zou je liever willen, een minder leuk leven of een spuitje, brrr ik zou deze vraag niet kunnen beantwoorden.
Zoolgangster schreef:@anneliesdj: met het eisenpakket van sommige mensen kan het probleem soms zijn dat een hond daar bijna nooit aan kan voldoen. Dan willen mensen een hond die eruit ziet als een Podenco maar niet jaagt bijvoorbeeld... . En als de hond dan wel blijkt te jagen is de nieuwe eigenaar helemaal van zijn/haar stuk, weet niet of ze wel verder kan met zo'n hond enz...
Of ze willen een waakhond die niet waaks is...
Of ze verwachten van een griekse zwerfhond dat ie niet van het erf afloopt en de vuilnisbak leegvreet... Of de buitenlandse opvang zadelt een oudere vrouw met gezondheidsproblemen op met een hond die lompgroot wordt en voor haar nauwelijks te hanteren is en qua gedrag duidelijk zó van de straat komt...
Ik heb het gezien.
Wat dat betreft zijn Nederlandse dierenasielen vaak wel kritisch.
Zoolgangster schreef:Kijk, of je een hond uit het buitenland wil halen of hier vandaan, best, maar het moet niet zo voorgesteld worden dat Nederlandse asielhonden of "marktplaatshonden" 3x niks zijn en buitenlandse honden beter zijn... dat is gewoon onzin. En dat bedoelde ik dus te zeggen met mijn eerdere posts. Als je al met een heel eisenpakket voor een hond komt, en dan ook nog eens verwacht een hond te treffen die daaraan voldoet, en als de hond in de praktijk toch zich anders gedraagt, wat kun je dan doen? Het is handig daar vantevoren over na te denken en na te gaan wat voor mogelijkheden er zijn bij de organisatie waar je je hond vandaan wil halen. En probeer erachter te komen wat andere mensen met die organisatie voor ervaringen hebben.
jus schreef:Was net op het Spaanse nieuws een kleine documentaire over honden in China en lieten een slachthuis/fokkerij zien en hoe deze dieren doodgeslagen worden was echt heeeeeeeeeeeel naar om te zien , journalisten hebben eentje mee kunnen nemen zeggend dat ze zelf gingen slachten en eten , hond woont nu in Spanje. Wat een oneerlijke wereld