Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Want wat heb je nu aan een losloopgebied als je daar toch nog kinderen en agressieve honden en dergelijke kunt tegenkomen? Gini schreef:Akishino, zo heb ik gezegd
1. Een hond die geen tekenen vooraf geeft en meteen overgaat op borstelen en snauwen, vind ik agressief
stef schreef:Gini: als een hond direct onder haar staart duikt, dan snauwt ze dus ook direct. En dat mag ze van mij.
dierenfan schreef:akishino schreef:[quote="dierenfan"
Ik verwacht dat mensen die daar lopen ook sociale honden hebben. Als ze waarschuwen dan neem ik ze op tijd bij me maar zeg dan wel op nette toon tegen die mensen dat het erg onhandig is in een losloop gebied te gaan lopen met een hond valse hond. Met de hoop dat ze dat begrijpen en snappen en deze gebieden gaan weren.
Een hond die niet alles pikt van een andere hond is niet per definitie vals! Ik mijd losloopgebieden, omdat ik geen zin heb in een gespannen wandelingen. Maar mijn honden zijn absoluut niet vals. Mijn 2 akita's zitten in een roedel van 5 honden. Als mijn honden vals waren zou dat echt niet mogelijk zijn.
Toen ik in een ver verleden nog in losloopgebieden kwam, waarschuwde ik ook altijd dat mensen hun hond niet bij mijn aangelijnde hond in de buurt moesten laten komen. Als ik dan zo'n opmerking zou krijgen, was ik niet erg vrolijk geworden. Ik heb nog nooit een valse hond gehad. Een hond die netjes aan de lijn loopt en niet gediend is van andere honden die erop af komen stormen is toch niet vals?!
stef schreef:Gini: als een hond direct onder haar staart duikt, dan snauwt ze dus ook direct. En dat mag ze van mij.
sallandval schreef:Als een hond alleen maar snauwt als er een andere hond op af duikt dan zou dan voor een sociale hond afdoende moeten zijn om te snappen dat de ander dus niet op hem zit te wachten.
Machie schreef:sallandval schreef:Als een hond alleen maar snauwt als er een andere hond op af duikt dan zou dan voor een sociale hond afdoende moeten zijn om te snappen dat de ander dus niet op hem zit te wachten.
de gemiddelde sociale labrador snapt dat alleen niet. Die komen gewoon 100x weer. Mijn honden kunnen slecht op veel labradors..
Ze accepteren sowieso slecht honden die op hun af gedenderd komen. Rustig begroeten en doorlopen vinden ze het beste!
Ik snap veel mensen trouwens ook niet. Ik loop vaak met 3 honden. Deze 3 wonen samen en vormen een roedel. Loop je ergens heb je iemand die tegen hun ene hond zegt, ga maar kijken! Gezellig spelen! Ik snap dat niet...
xSlvna schreef:Ik zie je probleem niet, mensen die honden hebben die WEL onderling kunnen spelen, of het nu met vreemde honden is of bekende, hoeven toch niet te moeten letten op mensen met bijters?
Het is een dier, al loopt die niet vaak naar andere honden, het kan opeens zijn dat die wél op een hond afstormt, tja dieren he, toch het losloopgebied afschaffen omdat anderen met hun agressieve hond er door heen willen wandelen?