Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

briitje schreef:@ tamarant dat er bij een pitbull altijd sprake van hondagressie is, ben ik het niet met je eens. Dit ligt puur aan de opvoeding. Tuurlijk dat er meer sprake is van agressie bij zulk soort honden, ja, maar niet altijd. dat is alles over 1 kam scheren. Het gedrag is hiervoor makelijker te triggeren.
Jammer dat het zo is gelopen met de honden van je kennissen. En ja we kunnen niet ontkennen dat als het misgaat, gaat het ook goed mis. Maar denk dat TS dat weinig uitmaakt en iedereen het tegendeel wil bewijzen.
anneliesdj schreef:LoesLucky schreef:De zogenaamde vecht rassen, de stoere honden, vindt hij ok. Maar de drijvers, herders en jachthonden vindt hij verschrikkelijk. De eerst genoemde rassen zijn direct in hun taal, ze naderen van voor, de andere lopen in een boog om je heen en naderen vaak van achteren (dit is wat ik hier ervaar). Dit kunnen mijn reu, en ook de teef, niet waarderen waardoor ze vaak al boos reageren.
Dat is anders wel normaal/sociaal gedrag en frontaal naderen juist niet.
Als jouw honden daar agressief van worden en niet van een hond die frontaal nadert is dat ws omdat zij beide dominant/agressief zijn en alleen respect hebben voor een hond die sterker en meer autoritair is dan zij. Zo'n hond is gevaarlijk want als die de kans krijgt grijpt hij ook een hond die een onderdanige positie aanneemt en gaat het dus meer om het botvieren van agressie en niet om dominantie.
Imo een kwestie van beter opvoeden.
Cemlys schreef:briitje schreef:@ tamarant dat er bij een pitbull altijd sprake van hondagressie is, ben ik het niet met je eens. Dit ligt puur aan de opvoeding. Tuurlijk dat er meer sprake is van agressie bij zulk soort honden, ja, maar niet altijd. dat is alles over 1 kam scheren. Het gedrag is hiervoor makelijker te triggeren.
Jammer dat het zo is gelopen met de honden van je kennissen. En ja we kunnen niet ontkennen dat als het misgaat, gaat het ook goed mis. Maar denk dat TS dat weinig uitmaakt en iedereen het tegendeel wil bewijzen.
Maar die honden zijn toch voor een bepaald doel gefokt, of je het nu wil of niet. Persoonlijk vind ik het onzin wat je nu vertelt. Ik zie dagelijks dit soort honden, het is niet dat ze gelijk agressief uit de hoek komen, maar de knop gaat sneller om bij zo'n hond. en daar verandert opvoeding niets aan, zit er gewoon ingefokt. Ik mag mijn dober nog zo goed opgevoed hebben, als er s nachts een vreemde op het erf komt en ik ben niet thuis, kan ik je precies vertellen wat er gebeurt. Is en blijft een waakhond, zo zijn ze van nature. Mijn jachthond is netjes opgevoed, maar een jachtinstinct krijg je er nooit uit. Ik heb er gelukkig wel alle controle over, maar stuur em alleen op pad het bos in, ja dan maakt ie er wel een feestje van...
2 ongecastreerde reuen lijkt me niks, zeker geen staffords, dan zoek je bijna problemen, en zoals al eerder gezegd, als ze mekaar in de haren vliegen, dan doen ze het ook goed.
Sammy_xxs schreef:Jammer dat ( bijna) iedereen zo aanvallend moet praten, maar dat maakt niet uit
@ Tamarant, nou dat binnen nu en een jaar de pleuris uitbreekt omdat ik onervaren ben, denk ik niet. Mn hond is een pitbull dus ja, maar hij is super sociaal ( hij is een paar keer gebeten en nog vind hij alles en iedereen lief ) Ik geloof er niks van dat hij zo zal veranderen.
En mocht het toch gebeuren, ja dat is erg jammer maar dan zal hij niet meer met andere honden kunnen spelen en loslopen. Maar dan blijf ik gewoon lekker met m fietsen en lange wandelingen maken.
Zoals ik al eerder zei, ik ga met het baasje van de andere hond eerst bespreken mocht het fout gaan of ze hem terug neemt, tuurlijk bestaat de kans dat ze hem niet terug neemt. Maar ze is een bekende van ons, en ik denk dat we er wel uitkomen.
Ik ga geen overhaaste beslissingen nemen, en als ik een leuk teefje tegenkom zal ik dat ook overwegen.
Maar die ben ik nog niet tegengekomen.
Hhilde schreef:Kunnen mensen ophouden met castratie aanbevelen als een soort wondermiddel? Castratie kan ook gedrag dat je weg wil halen dmv castratie juist verergeren. Een onzekere hond kan nog onzekerder worden, een agressieve hond nog agressiever. Ook qua gezondheid kun je je hond beter niet castreren, er zitten medisch een heleboel nadelen aan castreren. Ik heb 'm nu niet bij de hand, maar heb wel een linkje naar waar de medische voor en nadelen worden besproken. Een ongecastreerde reu hoeft ook niet weg te lopen of bezeten te zijn van teefjes, dat is meer afhankelijk van factoren als ras, karakter, leeftijd, opvoeding, begeleiding en eigenaar.
Ik ben (fel) tegen castratie, tenzij medisch noodzakelijk. Dus nooit als een opvoedmiddel.
,al kreeg ik geld toe