2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 06:19

Zirano, ik zie dat jij een bouvier hebt? Die zijn natuurlijk niet te vergelijken met een stafford of pitbull. Bouviers zijn niet hondagressief. Wij hebben altijd bouviers gehad, de laatste heeft samen geleefd met een Dobermann en later met een JR, dit zonder noemenswaardige problemen. En als er al eens wat was, werd dat veroorzaakt door de Dober. De JR had al helemaal niets te vertellen, daar maakte de boef korte metten mee.
Ik denk ook dat twee reuen heel goed kan. We hebben nu een Cane Corso reu en een Stabij. Dat was in het begin minder leuk, maar die twee rassen staan zo ver van elkaar af, ze zijn qua kaliber zo verschillend, dat dat goed gaat. Maar twee staffords/pitbulls....nee, dat is op zijn zachtst gezegd niet handig.

tamaramt

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:10

een pitbull word in nl misschien niet zo erkend als ras maar is het in mijn opinie wel,
In alle gevallen vind ik dat je een stafford zeker niet kunt vergelijken met een pitbull.
Bij staffords vanaf 2 jaar heb je een hele grote kans dat ze hondagressie ontwikkelen ; bij pitbulls is er altijd sprake van hondagressie.

@ts Ik vind gewoon dat uit al je berichten blijkt dat je gewoon veels te onervaren bent en weet al zeker dat het nu bij deze pitbull die je al hebt binnen nu en een jaar de pleuris uitbreekt.
Laat staan als er een 2e bijkomt.
Lekker als die elkaar aanvliegen en je kinderen zitten er net tussen.

Ik kan je wel fotos sturen hoe dat er uitziet als je wil.
Zelf meegemaakt via kennissen van kennisen; kind is volledig verminkt in het gezicht en mag van geluk spreken dat het kind nog leeft.

De honden leven niet meer zoals je wel begrijpt; 1 heeft de wachtkamer van de da niet eens gehaald; de andere is afgemaakt..

Succes ermee

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:19

@ tamarant dat er bij een pitbull altijd sprake van hondagressie is, ben ik het niet met je eens. Dit ligt puur aan de opvoeding. Tuurlijk dat er meer sprake is van agressie bij zulk soort honden, ja, maar niet altijd. dat is alles over 1 kam scheren. Het gedrag is hiervoor makelijker te triggeren.

Jammer dat het zo is gelopen met de honden van je kennissen. En ja we kunnen niet ontkennen dat als het misgaat, gaat het ook goed mis. Maar denk dat TS dat weinig uitmaakt en iedereen het tegendeel wil bewijzen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 07:28

Jammer dat ( bijna) iedereen zo aanvallend moet praten, maar dat maakt niet uit :)

@ Tamarant, nou dat binnen nu en een jaar de pleuris uitbreekt omdat ik onervaren ben, denk ik niet. Mn hond is een pitbull dus ja, maar hij is super sociaal ( hij is een paar keer gebeten en nog vind hij alles en iedereen lief ) Ik geloof er niks van dat hij zo zal veranderen.
En mocht het toch gebeuren, ja dat is erg jammer maar dan zal hij niet meer met andere honden kunnen spelen en loslopen. Maar dan blijf ik gewoon lekker met m fietsen en lange wandelingen maken.

Zoals ik al eerder zei, ik ga met het baasje van de andere hond eerst bespreken mocht het fout gaan of ze hem terug neemt, tuurlijk bestaat de kans dat ze hem niet terug neemt. Maar ze is een bekende van ons, en ik denk dat we er wel uitkomen.
Ik ga geen overhaaste beslissingen nemen, en als ik een leuk teefje tegenkom zal ik dat ook overwegen.
Maar die ben ik nog niet tegengekomen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:34

@ TS dat iedereen zo aanvallend praat komt (denk ik) voornamelijk dat je al het commentaar en afradingen in de wind slaat. Daarnaast komt nog een stukje onervarenheid. Je hebt nog geen 1 x gezegd, 'okey zit wat in'. Het komt op mij erg over of je gewoon het tegendeel wil bewijzen en alsof je denkt het al allemaal wel meevallen.

De meeste mensen op bokt hebben al ervaring met dit soort honden en hoe het mis kan gaan. Graag willen ze jou daarvoor behoeden. Ergens denk ik dat jij toch zelf al de keus heb gemaakt en toch de 2e reu erbij neemt.

Denk je inmiddels al anders over het castreren van beide? En nee dit is niet aanvallend bedoeld.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:38

Het ras is de American Pit Bull Terrier (APBT). Het is een erkend ras van de UKC (net zoiets als de FCI). Je hebt dus een stafford-kruising van ¾ stafford.

Een Jack Russell Terrier is alleen een Jack Russell als deze papieren heeft. Anders is het een Jack Hussel, of een Jack Russel-achtige. Met Pitbulls werkt het net zo.

Mij lijkt het onverstandig om 2 van dit kaliber reuen bij elkaar te zetten. En Ceasar Millan doet dat ook niet zo maar. De honden zitten nooit zonder toezicht bij elkaar, dan zitten ze in (ruime) kennels. Daarnaast gaat hij in de groep er uren mee hardlopen en over de dag heen ook nog skaten en zijn er altijd meerdere werknemers op de werkvloer op het moment dat ze in de grote gezamelijke ruimte zitten. Daarbij wordt iedere vorm van dominant gedrag per direct afgekapt en mocht er wel onrust ontstaan (zoals bij die twee pitbull teven toen de baasjes langskwamen) dan knalt direct alles op alles.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 07:44

Ja dat snap ik, en tuurlijk ik snap iedereen volkomen heb al meerdere keren gezegd dat het inderdaad mis kan gaan, maar dat is dan toch mijn eigen verantwoording? Iedereen denkt dat ik geen ervaring heb, nee dat klopt heb nooit echt een eigen hond gehad. Maar heb toch wel veel ervaring met honden ( ben er altijd mee bezig geweest ) En met mijn hond gaat het nu ook goed, ja hij is soms erg vervelend, mja dat is de pubertijd dat draait vanzelf wel weer bij. Maar hij is super lief kan mn geen betere hond wensen :)
Ik wil het een kans geven, wie is bokt om mij dan zo aan te vallen?

Ja ik zit er wel aan te denken om ze beiden te castreren, en heb het er gister ook met mn vriend over gehad ( over een 2de reu in huis nemen of dat wel verstandig is ) dus iedereen heeft me echt wel aan het denken gezet hoor!
Maar om zo kinderachtig te reageren, terwijl ik hier gewoon steeds normaal reageer vind ik jammer.
Mjaa dat is bokt he :P

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:49

Bokt is en blijft bokt. Dat is een risico als je een topic opent waarin hevig gediscussieerd word. Fijn dat we je toch aan het denken hebben gezet.

Nogmaals iedereen reageert alleen maar zo, omdat ze de gevaren ervan in zien en het niet zo rooskleurig kan aflopen. Je haalt gewoon hoop risicos op de hals die niet perse nodig zijn. Hoop dat je de juiste keus maakt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:55

briitje schreef:
@ tamarant dat er bij een pitbull altijd sprake van hondagressie is, ben ik het niet met je eens. Dit ligt puur aan de opvoeding. Tuurlijk dat er meer sprake is van agressie bij zulk soort honden, ja, maar niet altijd. dat is alles over 1 kam scheren. Het gedrag is hiervoor makelijker te triggeren.

Jammer dat het zo is gelopen met de honden van je kennissen. En ja we kunnen niet ontkennen dat als het misgaat, gaat het ook goed mis. Maar denk dat TS dat weinig uitmaakt en iedereen het tegendeel wil bewijzen.

Maar die honden zijn toch voor een bepaald doel gefokt, of je het nu wil of niet. Persoonlijk vind ik het onzin wat je nu vertelt. Ik zie dagelijks dit soort honden, het is niet dat ze gelijk agressief uit de hoek komen, maar de knop gaat sneller om bij zo'n hond. en daar verandert opvoeding niets aan, zit er gewoon ingefokt. Ik mag mijn dober nog zo goed opgevoed hebben, als er s nachts een vreemde op het erf komt en ik ben niet thuis, kan ik je precies vertellen wat er gebeurt. Is en blijft een waakhond, zo zijn ze van nature. Mijn jachthond is netjes opgevoed, maar een jachtinstinct krijg je er nooit uit. Ik heb er gelukkig wel alle controle over, maar stuur em alleen op pad het bos in, ja dan maakt ie er wel een feestje van...
2 ongecastreerde reuen lijkt me niks, zeker geen staffords, dan zoek je bijna problemen, en zoals al eerder gezegd, als ze mekaar in de haren vliegen, dan doen ze het ook goed.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:57

anneliesdj schreef:
LoesLucky schreef:
De zogenaamde vecht rassen, de stoere honden, vindt hij ok. Maar de drijvers, herders en jachthonden vindt hij verschrikkelijk. De eerst genoemde rassen zijn direct in hun taal, ze naderen van voor, de andere lopen in een boog om je heen en naderen vaak van achteren (dit is wat ik hier ervaar). Dit kunnen mijn reu, en ook de teef, niet waarderen waardoor ze vaak al boos reageren.

Dat is anders wel normaal/sociaal gedrag en frontaal naderen juist niet.
Als jouw honden daar agressief van worden en niet van een hond die frontaal nadert is dat ws omdat zij beide dominant/agressief zijn en alleen respect hebben voor een hond die sterker en meer autoritair is dan zij. Zo'n hond is gevaarlijk want als die de kans krijgt grijpt hij ook een hond die een onderdanige positie aanneemt en gaat het dus meer om het botvieren van agressie en niet om dominantie.
Imo een kwestie van beter opvoeden.

De meeste Bull Terriers die ik ken, kunnen er niet tegen, en daar zitten ook echt sullen tussen. Mijn honden grijpen echt geen onderdanige hond, als een hond onderdanig is spelen ze er gewoon mee. Ik heb fouten gemaakt met mijn reu in de opvoeding, het is mijn eerste hond en van de fokker kreeg ik weinig advies, en achteraf het advies wat ik kreeg niet geheel correct. Dus in die zin heb je gelijk dat mijn reu ' niet goed is opgevoed'. Maar heb niet voor niks gedragstherapie met hem gevolgd, hij loopt nooit los, en honden waarvan ik weet die hij niet aardig vind ontwijk ik. Ik doe er alles aan om geen confrontatie te krijgen. Hij heeft nog nooit iets gedaan, hij reageert alleen verbaal.
Liep laatst met mijn teef, er komt een man me tegemoet gelopen, met een jacht hond. Hond duidelijk niet onder appel. Man loopt door, hond in eerste instantie ook. Ineens bespringt de hond vanuit achteren mijn teef, die schrikt zich rot en geeft een snauw. Ook ik had de hond niet zien of horen aankomen. Maar wie kreeg de vuile blik? Juist de pitbull (Bull terriër natuurlijk maar hier zeggen ze al gauw pitbull). En ja ze weerde zich, maar je mag er niks van zeggen. Want die hond vertoont natuurlijk gedrag? Door eerst door te lopen, en vervolgens sneaky van achteren te naderen? in mijn ogen zijn veel rassen dan gevaarlijk, want ik ken er genoeg die niet zo om elkaar heen draaien, ok als ze elkaar benaderd hebben, dan gaan ze de achterkant, onderkant enz bekijken.
Heb gewoon het idee en gevoel dat bepaalde rassen, directer in hun lichaamstaal zijn, elk ras heeft zo zijn bepaalde kenmerken.
Ook de lieve sociale onderdanige bullen naderen mensen en andere dieren/honden van voren en zijn wel direct in hun taal.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:00

Cemlys schreef:
briitje schreef:

Maar die honden zijn toch voor een bepaald doel gefokt, of je het nu wil of niet. Persoonlijk vind ik het onzin wat je nu vertelt. Ik zie dagelijks dit soort honden, het is niet dat ze gelijk agressief uit de hoek komen, maar de knop gaat sneller om bij zo'n hond. en daar verandert opvoeding niets aan, zit er gewoon ingefokt. Ik mag mijn dober nog zo goed opgevoed hebben, als er s nachts een vreemde op het erf komt en ik ben niet thuis, kan ik je precies vertellen wat er gebeurt. Is en blijft een waakhond, zo zijn ze van nature. Mijn jachthond is netjes opgevoed, maar een jachtinstinct krijg je er nooit uit. Ik heb er gelukkig wel alle controle over, maar stuur em alleen op pad het bos in, ja dan maakt ie er wel een feestje van...
2 ongecastreerde reuen lijkt me niks, zeker geen staffords, dan zoek je bijna problemen, en zoals al eerder gezegd, als ze mekaar in de haren vliegen, dan doen ze het ook goed.

Tuurlijk ben ik ook met je eens dat het in de gene zit. Maar een pitbull vecht niet per definitie gelijk. En zo kwam het wel op me over wat Tamarant zei. Alleen wat je zegt de knop gaat sneller om.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:26

TS je bent volledig vrij van te doen wat je wil, maar waarom open je dan een topic. Iedereen gaf je het advies van te wachten tot je hond volwassen is. Jij hebt nog een pup en denkt nu dat alles in de opvoeding zit en dat jouw hond altijd een brave sul zal blijven. Ik hoop dat je gelijk hebt, maar volgens mij ga je je mening nog herzien, want am staffs zijn dan soms wel echte schoothonden naar mensen toe, maar het zijn geen sullen en als de hond zijn instinct en hormonen het even overnemen dan heb je zelfs als beste trainer van de wereld niets te zeggen, dan besta je op dat ogenblik niet.
Ik heb samen met een tjech een jack russel. Als de tjech een reu in het vizier krijgt die te dichtbij komt of dergelijke dan zou ik hem zelf kunnen doodslaan zonder dat hij me ook maar aankijkt... Die is op zo een moment physiek en mentaal onbereikbaar. Boos worden, slaan, schoppen, roepen, commandos geven die hij op andere momenten probleemloos uitvoert wel hij blijft onbereikbaar op zo een moment...met de beste wil van de wereld lukt dat niet. Op de hondenschool lieten ze hem steevast links liggen omdat ze niet wisten hoe. Ze wisten dat een deel van zijn gedrag oncorrigeerbaar is. Maar jij hebt één pup in huis en denkt dat alles in de opvoeding zit...frustrerend. Kom eens langs met je grote ervaring, want ik heb van jou vast heel veel te leren.
Van jack russels is bekend dat het jagers zijn. Wel de mijne krijg ik terug geroepen als ze op 25cm van een konijn zit. Die kan overal los, apporteert ieder balletje zonder dat ik het echt geleerd heb. Nu kan ik oftewel zeggen dat ik de wereld heb herschapen en dat jack russel gemakkelijke honden zijn als je verstand van zaken hebt, maar dit is niet zo. Ik heb met de mijne een deel goede opvoeding, maar ook een heel groot deel goed geluk, want opvoeding is 1 ding, maar niet iedere hond heeft aanleg voor die blinde gehoorzaamheid omdat er met de leeftijd veel andere factoren bijkomen die jij niet in de hand hebt. Tegen een instinct en een hormoon"probleem" kun je niet vechten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:43

betadine schreef:
TS je bent volledig vrij van te doen wat je wil, maar waarom open je dan een topic. Iedereen gaf je het advies van te wachten tot je hond volwassen is.

TS vroeg geen advies, alleen maar ervaringen. Waarom ze om ervaringen vroeg, is mij dan ook weer een raadsel.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:08

Wij hadden een West Highland White Terriër, mijn tante zijn broertje. Dat ging bij ons in huis (onze hond de baas) en bij mijn tante thuis (broertje de baas) goed, maar zodra we samen naar mijn oma gingen was het standaard knokken. En ze zagen elkaar toch bijna dagelijks.
Heb ook een verhaal gehoord van een amstaff die een chihuahua heeft dood gebeten voor een bot. En die zaten van pup af aan bij elkaar.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:21

Kunnen mensen ophouden met castratie aanbevelen als een soort wondermiddel? Castratie kan ook gedrag dat je weg wil halen dmv castratie juist verergeren. Een onzekere hond kan nog onzekerder worden, een agressieve hond nog agressiever. Ook qua gezondheid kun je je hond beter niet castreren, er zitten medisch een heleboel nadelen aan castreren. Ik heb 'm nu niet bij de hand, maar heb wel een linkje naar waar de medische voor en nadelen worden besproken. Een ongecastreerde reu hoeft ook niet weg te lopen of bezeten te zijn van teefjes, dat is meer afhankelijk van factoren als ras, karakter, leeftijd, opvoeding, begeleiding en eigenaar.

Ik ben (fel) tegen castratie, tenzij medisch noodzakelijk. Dus nooit als een opvoedmiddel.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:26

Nee het is geen opvoedmiddel maar kan opgekropte emoties wel weg halen. De hond mag (als je er niet mee dekt) toch ze ei niet kwijt. En het KAN het bedrag positief beinvloeden. Na mijn weten vergroot het alleen maar de kans op kanker.

Ben wel nieuwschierig naar jou linkje

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:30

Wij hebben een reu van 8 en een reu van bijna 2. Allebei ongecastreerd en dat gaat prima. "Pup" is wel wat dominant ten opzichte van zijn broer, maar geeft over het algemeen geen problemen. Ze zijn altijd samen & kunnen ook niet zonder elkaar. Ik had van de week één van de twee meegenomen naar mijn huis toe, maar ze hebben alleen maar naar elkaar lopen zoeken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:31

Ik heb al mijn reuen tot nu toe al gecastreerd gehad en geen enkele is er ongezond uitgekomen. Ook niet anders geworden van karakter.
Fel tegen zijn is ook wel hard geroepen, als je nog naar een linkje moet verwijzen voor de nadelen ;)
Mijn ene hond was met een jaar leeftijd behoorlijk gefrustreerd, in alles zag hij een lekker teefje, met andere woorden hij had geen minuut rust, na castratie kwam er eindelijk wat rust in die hond. Hij is met andere honden super, qua karakter makkelijk,... Ik merk wat dat betreft geen verschil, gewicht is perfect, vacht is niet veranderd,... noem maar op. mijn andere 2 reuen net zo, ik zou echt geen enkel probleem kunnen opnoemen. Uiteraard moet je het niet gebruiken als opvoedmiddel, maar een goed opgevoede hond kan hier ook baat bij hebben.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:30

Sammy_xxs schreef:
Jammer dat ( bijna) iedereen zo aanvallend moet praten, maar dat maakt niet uit :)

@ Tamarant, nou dat binnen nu en een jaar de pleuris uitbreekt omdat ik onervaren ben, denk ik niet. Mn hond is een pitbull dus ja, maar hij is super sociaal ( hij is een paar keer gebeten en nog vind hij alles en iedereen lief ) Ik geloof er niks van dat hij zo zal veranderen.
En mocht het toch gebeuren, ja dat is erg jammer maar dan zal hij niet meer met andere honden kunnen spelen en loslopen. Maar dan blijf ik gewoon lekker met m fietsen en lange wandelingen maken.

Zoals ik al eerder zei, ik ga met het baasje van de andere hond eerst bespreken mocht het fout gaan of ze hem terug neemt, tuurlijk bestaat de kans dat ze hem niet terug neemt. Maar ze is een bekende van ons, en ik denk dat we er wel uitkomen.
Ik ga geen overhaaste beslissingen nemen, en als ik een leuk teefje tegenkom zal ik dat ook overwegen.
Maar die ben ik nog niet tegengekomen.

Je heb een jonge reu. Die nog niet volwassen is. Rond een leeftijd van 3 jaar kunnen die enorm veranderen als ze echt volwassen worden.
Ik heb dan wel geen pitbull maar een DH reu en die was tot 3 jaar een super lieve hond, speelde met iedereen, was vriendelijk enz. Toen hij volwassen werd was dat heel snel afgelopen. Hij werd extreem waaks, kan niet met vreemde honden en met vreemde mensen ook geen succes. Stel je voor dat dat met de jouwe gebeurd en er dan kort daarna zo'n reu achteraan komt? en dan van een ras waar het iets meer voorbestemd is als dat van de DH. Daar moet je niet aandenken.

Ben zelf ook geen teven mens maar hebben toen er een teef bij genomen wat prima ging niks geen confrontaties enz.(Inmiddels hebben we er wel nog een reu en een teef ivm fokken) Maar hier hebben we geen kleine kinderen en ook kennels zodat we ze kunnen scheiden mocht dat nodig zijn.

Ook als onervaren persoon in honden zou ik niet voor een pitbull gaan. :o

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:33

Hhilde schreef:
Kunnen mensen ophouden met castratie aanbevelen als een soort wondermiddel? Castratie kan ook gedrag dat je weg wil halen dmv castratie juist verergeren. Een onzekere hond kan nog onzekerder worden, een agressieve hond nog agressiever. Ook qua gezondheid kun je je hond beter niet castreren, er zitten medisch een heleboel nadelen aan castreren. Ik heb 'm nu niet bij de hand, maar heb wel een linkje naar waar de medische voor en nadelen worden besproken. Een ongecastreerde reu hoeft ook niet weg te lopen of bezeten te zijn van teefjes, dat is meer afhankelijk van factoren als ras, karakter, leeftijd, opvoeding, begeleiding en eigenaar.

Ik ben (fel) tegen castratie, tenzij medisch noodzakelijk. Dus nooit als een opvoedmiddel.

Helemaal met jou eens. :j

Castreren bij reuen geeft vaak meer ellende als dat het nut heeft. Geef mensen die dat willen altijd het advies eens chemisch te castreren dan zie je goed hoe je hond dan is en de meeste krabbelen dan gauw terug.

Heb zelf onze reu eens moeten chemisch castreren door een medisch probleem en wat een ellende. Hij werd een onzekere hond die graag naar voren ging. Geen fijne combi.

We hebben hier meerdere teven en reuen en met loopsheid en dergelijke geen probleem. Kwestie van opvoeding.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:36

ik zou in ieder geval alle 2 de honden goed verzekeren ..

scheelt je een hoop kosten waarschijnlijk over een paar jaar...

ter voorbeeld,mijn argentijnse dog reu heeft eens een van mijn rottweilerreuen gegrepen ( toen de rottweiler in een kwetsbare positie lag,dus er was niet eens enige ruzie tussen die 2) ,hierbij was de argentijn NIET los te krijgen,met 3 volwassen hebben we alles geprobeerd maar hij zat vast en....zat vast...

hoe die los is gekomen weet ik niet eens meer,hij had bijna de voorpoot van de rottweiler eraf getrokken,dus daar lag vooral een prioriteit,kosten binnen een maand liepen op naar 1500 euro om de rottweiler te repareren.

dat was nog excl een huidtransplantatie die ze nog wilde uitvoeren a 1200 euro..

en dit was nog in het "goedkope" belgie,zo'n 10 jaar geleden,wil niet weten wat ik kwijt zou zijn nu in nederland..

goede verzekering voor gewonde honden kan ik dan ook wel aanraden,want ik geloof nog steeds niet dat je enigsinds begrijpt wat 2 vechtende am staffs/pitbulls inhoudt.

en nogmaals ja reuen gaan bij elkaar er lopen hier 4 reuen...maar pieker er niet over om 2 am staff reuen cq pitbulls hier te nemen :n ,al kreeg ik geld toe :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:46

Kimmie heb jij de reuen apart als jij weg bent? jij hebt ze toch in huis meen ik?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:49

ja alles is in huis en de reuen zitten bij elkaar als ik weg ben,maar heb nu wel een groep reuen waarbij dat kan...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:11

Ik heb een staf reu die netjes is opgevoed en super is met kinderen, katten en paarden. Ik vertrouw hem daartmee voor 99%. Onder toezicht kan hij met bijna al andere honden samen. Mensen kunnen ook met reuen op visite komen. Ik vertel hem dat het oke is en daar heeft hij mee te dealen. Maar NOOIT dat ik er een reu bij in huis zou nemen. Want zonder toezicht zou ik hem daar echt niet mee vertrouwen. Behalve deze staff heb ik zat ervaring met staffords, heb ook een hele lieve sullige reu gehad. Maar ook die liet ik echt niet zonder toezicht met een andere reu. Met andere rassen moet je uiteraard ook voorzichtig zijn. Maar met dit type honden moet je helemaal goed nadenken....Bezint eer ge begint. ;)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:19

Hebben ook 2 reuen samen

5 jarige cocker spaniel = ongeholpen

4 jarige dwerg - pincher * chiwawa = ongeholpen

Gaat prima samen